چگونه در اپلیکیشن‌های مختلف پیام‌های خودتخریب ارسال کنیم

0

این روزها می‌توانید در اپلیکیشن‌های مختلف پیام‌های خودتخریب (self-destructing) ارسال کنید. پیام‌هایی که پس از یک بازه زمانی مشخص یا خوانده شده توسط کاربر مقصد؛ به طور خودکار پاک می‌شوند و از بین می‌روند.

دلایل مختلفی برای ارسال یک پیام خودتخریب وجود دارد. ارسال اسناد و پیام‌های محرمانه، پاک کردن آثار یک ارتباط و ارسال تصاویر و اطلاعاتی که پس از یک زمان خاص ارزش خود را از دست می‌دهند؛ مهم‌ترین دلایل ارسال پیام‌های خودتخریب هستند.

برخی از کاربران هم از روی کنجکاوی اقدام به ارسال پیام‌های خودتخریب می‌کنند و بیشتر طرفدار هیجان این نوع ارتباط اسرارآمیز هستند.

ما حداقل ۵ اپلیکیشن و سرویس محبوب و پرکاربرد، از ایمیل یا پیام‌رسان، سراغ داریم که از پیام‌های self-destructing پشتیبانی می‌کنند. در ادامه، می‌خواهیم نحوه ارسال پیام خودتخریب در این سرویس‌ها را مرور کنیم:

جیمیل

معروف‌ترین سرویس برای ارسال پیام‌های خودتخریب، سرویس ایمیل جیمیل است. اخیرا، این سرویس یک مود Confidential به امکانات خود افزوده است که اجازه می‌دهد ایمیل‌ها و پیام‌های محرمانه با مدت زمان اعتبار محدود ارسال شود.

در مود Confidential، گوگل ایمیل‌های خودتخریب را به جای ارسال از روی سرورهای دیگر شرکت‌ها، سعی می‌کند روی سرورهای خودش میزبانی کند تا بتواند پس از گذشت یک دوره زمانی مشخص، پاک کند.

اگر گیرنده و فرستنده ایمیل هر دو از جیمیل استفاده می‌کنند؛ یک سیستم ساده و یکپارچه به وجود خواهد آمد. فرستنده ایمیل خودتخریب را به صورت یک ایمیل معمولی ارسال می‌کند اما در سمت گیرنده، پس از انقضای زمان مشخص شده، به طور خودکار بدنه ایمیل پاک می‌شود ولی خود ایمیل و عنوان در صندوق اینباکس باقی می‌ماند.

اگر فرستنده و گیرنده از دو سرویس ایمیل متفاوت استفاده کنند؛ نمی‌توان ایمیل‌های خودتخریب را به صورت یک ایمیل عادی ارسال کرد. جیمیل ایمیل را با یک لینک می‌فرستند که در آن متن با یک رمز از بدنه ایمیل جدا می‌شود.

گیرنده ایمیل می‌تواند لینک داخل ایمیل را دنبال کند تا رمزعبور باز کردن پیام را به دست بیاورد. این لینک پس از انقضای تاریخ ایمیل دیگر کار نمی‌کند.

در حال حاضر، شما می‌توانید تنها از طریق برنامه تحت وب جیمیل یک ایمیل خودتخریب ارسال کنید و روی اپلیکیشن‌‌های موبایل امکان‌پذیر نیست.

برای ارسال یک ایمیل خودتخریب، وارد حساب کاربری ایمیل خود شده و روی کلید Compose در بخش بالا سمت چپ کلیک کنید. بعد متن پیام خود را بنویسید.

در مرحله بعدی، روی آیکون Confidential Mode در پایین پنجره Compose، هم‌ردیف با کلید Send کلیک کنید. آیکون Confidential Mode شبیه یک ساعت و قفل است.

حالا در پنجره باز شده، می‌توانید مدت زمان اعتبار ایمیل و نحوه دریافت رمزعبور را تعریف کنید. مدت زمان اعتبار ایمیل می‌تواند یک روز، یک هفته، یک ماه، سه ماه و پنج سال باشد.

اگر ایمیل را برای فردی ارسال می‌کنید که از سرویس ایمیل جی‌میل استفاده نمی‌کند؛ باید تصمیم بگیرید که رمزعبور را چگونه به دست او برسانید. اگر از روش ارسال SMS استفاده می‌کنید؛ باید شماره موبایل گیرنده را هم وارد کنید.

پس از ارسال یک ایمیل خودتخریب، باز هم فرستنده پیام می‌تواند فورا آن را حذف کند. برای این منظور، باید وارد پوشه ایمیل‌های ارسالی شده (Sent) شده و با یافتن ایمیل خودتخریب ارسالی، روی آن کلیک و کلید Remove را بزنید تا فورا متن ایمیل پاک شود و لینک کار نکند.

پیام‌رسان تلگرام

تلگرام در هر سه نسخه خود (اندروید، iOS و تحت وب) اجازه ارسال پیام‌های خودتخریب با مدت زمان انقضای مشخص را می‌دهد.

برای ارسال یک پیام خودتخریب در تلگرام، باید وارد یک چت جدید با مود secret شوید. پروتکل‌های تلگرام به طور کامل برای همه پیام‌ها و چت‌ها رمزنگاری انتها به انتها را استفاده می‌کنند. گیرنده پیام‌ها کنترلی روی این پیام‌ها نداشته و فرستنده تعیین می‌کند چه زمانی پیام از بین برود.

نکته دانستنی ضروری درباره پیام‌های خودتخریب تلگرام این است که برخلاف پیام‌های عادی در این پیام‌رسان، چت‌های مخفی امکان همگام‌سازی میان دستگاه‌های مختلف را ندارند و اگر شما از یک اسمارت‌فون به گوشی دیگری سوییچ کنید یا اپلیکیشن تلکرام را پاک کنید، از بین می‌روند.

برای شروع یک چت مخفی در تلگرام، در اپلیکیشن اندروید این پیام‌رسان روی آیکون New message در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. در نسخه iOS، این آیکون در بالا سمت راست مشاهده می‌شود.

بعد، از فهرست ظاهر شده گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید. مخاطب خود را انتخاب و شروع به ارسال پیام کنید.

چون تلگرام به طور پیش‌فرض پیام‌ها را از بین نمی‌برد؛ شما باید چند تنظیم دیگر هم انجام دهید تا پیام‌ها پس از مدت زمان معینی پاک شوند. پس از ایجاد یک چت مخفی، روی آیکون Timer ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید تعیین کنید این پیام‌ها تا چه زمانی قابل مشاهده باشند.

هنگامی که گیرنده، این پیام‌ها را مشاهده کند؛ تایمر تلگرام شروع به شمردن می‌کند و پس از پایان زمان مقرر، پیام‌ها و عکس‌ها و هر محتوای دیگری مانند فایل‌های صوتی از بین می‌روند.

با ضربه زدن روی آیکون تایمر می‌توانید دوباره این ویژگی را خاموش کنید تا از پاک شدن پیام‌ها جلوگیری شود.

Confide

این پیام‌رسان برای ویندوز، مک‌او‌اس، اندروید و iOS عرضه شده و برخلاف پیام‌رسان تلگرام، از رمزنگاری انتها به انتها سود نمی‌برد. افزون بر این، این پیام‌رسان برای اشتراک‌گذاری محتوای متنی، عکس، ویدیو، اسناد و صدا با کاربران دیگر طراحی نشده است.

در حقیقت، این پیام‌رسان تنها برای ارسال پیام‌های خودتخریب توسعه داده شده و می‌تواند امنیت و یکپارچگی بیشتری ارایه بدهد.

به عنوان مثال، به جای تعریف مدت زمان برای پیام‌ها، گیرنده به محض اینکه پیام‌ها را مشاهده کند؛ به طور خودکار از بین می‌روند. ویژگی دیگر این پیام‌رسان، غیرفعال‌سازی قابلیت اسکرین‌شات روی دستگاه‌های موبایل در حال باز بودن پیام است.

گیرنده در هنگام مشاهده پیام‌ها فقط می‌تواند یک خط از پیام را روی صفحه‌نمایش در هر لحظه مشاهده کند تا اگر فرد دیگری تلاش کرد با دوربین جداگانه‌ای از این پیام عکس بگیرد؛ نتواند تمام پیام را متوجه شود.

هر دو فرستنده و گیرنده باید از نرم‌افزار Confide برای ارسال پیام‌های خودتخریب استفاده کنند. اگر پیامی برای فردی بفرستید که هنوز این نرم‌افزار را نصب نکرده است؛ یک لینک توسط ایمیل برایش ارسال می‌شود تا Confide را دریافت و نصب کند.

رابط کاربری این نرم‌افزار در پلتفرم‌های مختلف کمی متفاوت است ولی یک روش کلی برای ارسال پیام خودتخریب دارد.

یک پیام جدید می‌سازید و از بین فهرست مخاطبان، یک مخاطب را انتخاب و پیام جدید خود را تایپ می‌کنید. می‌توانید هر نوع فایل و مدیایی به پیام ضمیمه کنید. اگر مخاطب شما هنوز نرم‌افزار Confide را نصب نکرده است؛ باید ایمیل او را هم وارد کنید.

در گیرنده، وقتی نرم‌افزار Confide را باز می‌کنید و پیام‌ها را با ضمایم آن‌ها می‌خوانید و بازدید می‌کنید؛ به محض اینکه نرم‌افزار Confide را ببندید یا از آن خارج شوید؛ پیام‌ها و ضمیمه‌ها از بین می‌روند.

این نرم‌افزار رایگان است ولی می‌توانید برای دریافت نسخه Plus آن ۵ دلار بپردازید تا به ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند ارسال ضمیمه‌های نامحدود و پاک‌سازی پیام‌های ناخواسته دسترسی پیدا کنید.

فیسبوک مسنجر

این پیام‌رسان محبوب نیز روی اندروید و iOS قابلیت ارسال پیام‌های خودتخریب دارد. بزرگ‌ترین مزیت مسنجر فیسبوک این است که در همه‌جا دسترس است و کاربران زیادی عضو آن هستند. پس، می‌توانید از این پیام‌رسان به طور مرتب و روزانه برای ارسال پیام‌های مخفی و خودتخریب استفاده کنید.

مشابه پیام‌رسان تلگرام، شما باید یک چت مخفی را شروع کنید تا رمزنگاری انتها به انتها برای آن اعمال شود. شما می‌توانید فایل‌هایی را ضمیمه پیام‌های مخفی کنید ولی نمی‌توانید به طور معمول، پیام‌ها و ضمیمه‌ها را برای گروهی از مخاطبین خود بفرستید. در نسخه تحت وب این پیام‌رسان نیز امکان ارسال پیام‌های خودتخریب وجود ندارد.

در iOS روی کلید New message در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. گزینه Secret و پس از آن مخاطب خود را انتخاب کنید. در اندروید، باز هم روی کلید New message در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید و به چت مخفی (Secret) سوییچ کنید.

در انتها، باید روی آیکون تایمر درون پیام ضربه بزنید و تاریخ انقضای پیام را وارد کنید. شما می‌توانید هر زمانی از ۵ ثانیه تا یک روز و ارتباط بعدی را برای از بین رفتن پیام تعریف کنید.

اسنپ‌چت

در ابتدا، پیام‌رسان اسنپ‌چت در نسخه‌های اندروید و iOS به طور پیش‌فرض امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوهای خودتخریب را می‌داد ولی این روزها امکان اراسل پیام‌های خودتخریب نیز وجود دارد.

اگر شما متن، عکس، ویدیو و هر محتوایی را به طور مستقیم برای مخاطب دیگری ارسال کنید؛ به طور پیش‌فرض، پس از مشاهده از بین می‌رود. ولی هر فردی می‌تواند این محتوا را روی سیستم خود ذخیره کند.

بنابراین، این پیام‌رسان یک ابزار مناسب برای ارسال پیام‌های مهم و مخفی به مخاطبین قابل اعتماد است. مخاطبین شما می‌توانند این پیام‌ها و محتواها را در خود اسنپ‌چت یا روی سیستم ذخیره کنند یا به حال خود رها کرده تا از بین بروند.

برای ارسال یک پیام، باید نرم‌افزار اسنپ‌چت را باز و از صفحه دوربین به صفحه فهرست مخاطبین سوایپ کنید. روی آیکون پیام جدید در گوشه بالا سمت راست کلیک و بعد نام یک یا چند مخاطب وارد کنید و به کلید Chat ضربه بزنید.

در پنجره جدید، پیام خود را نوشته یا وارد صفحه دوربین شوید تا عکس و ویدیو ارسال کنید. هنگامی که گیرنده، پیام شما را مشاهده کند یا یک چت جدید آغاز شود؛ پیام ارسال شده از بین می‌رود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5