شرکت بورینگ فقط تونل حفر نمی‌کند؛ آن‌ها در حال ساخت هایپرلوپ هستند

0

چهار سال پیش، ایلان ماسک در یک مقاله وایت‌پیپر درباره دلایل نیاز به هایپرلوپ‌های مدرن صحبت کرد و از آغاز به کار شرکت بورینگ روی این پروژه برای دستیابی به یک سرویس حمل و نقل مدرن خبر داد.

اکنون، پس از چهار سال نه تنها این هایپرلوپ پیش روی همه است؛ بلکه ایلان ماسک از دیگر شرکت‌ها درخواست کرده وارد این بازار شوند و به رقابت با یکدیگر بپردازند تا ابتکارات و اختراعات بیشتری به دست آید.

سال گذشته، اسپیس‌ایکس، دیگر شرکت وابسته به ایلان ماسک هم اعلام کرده بود می‌خواهد هایپرلوپ اختصاصی خود را بسازد. البته؛ این خبر در سال جدید از روی سایت این شرکت حذف شده است.

امروز دیگر کاملا مشخص است شرکت بورینگ فقط یک حفرکننده تونل‌های زیرزمینی نیست و دارد روی توسعه یک هایپرلوپ مبتنی بر اسکیت‌های الکترونیکی کار می‌کند. آن‌ها می‌خواهند یک پوسته خلاء به تونل‌ها اضافه کنند تا امکان جابه‌جایی سریع خودروها در تونل‌ها فراهم شود.

منابع رسانه‌ای مانند بلومبرگ و وایرد تایید کردند ایلان ماسک در حال دنبال کردن ایده هایپرلوپ مدرن با شرکت بورینگ است. یک فرد نزدیک به شرکت بوریگ به نشریه وایرد می‌گوید:

«ما در شرکت بورینگ مشغول ساختن یک هایپرلوپ ارزان‌قیمت با حفاری‌های سریع برای پیاده‌سازی حمل و نقل با سرعت بالا هستیم. این سیستم سرعت بسیار بالایی در حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. این سیستم مبتنی بر اسکیت‌های با فشار قوی است که خودروها را به سوی جلو پرتاب می‌کند. برای مسیرهای دورتر، از غلاف‌های با فشار قوی‌تر استفاده می‌شود تا سرعت انتقال به مرز ۹۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد.»

رقابت شروع شد

همان‌طور که ایلان ماسک انتظار داشت و دیگران را به آن تشویق می‌کرد؛ اکنون رقابت برای راه‌اندازی هایپرلوپ آغاز شده است و چندین شرکت در ایالات متحده و کشورهای دیگر مشغول پیاده‌سازی ایده‌های خود هستند.

از جمله، شرکتی به نام Hyperloop One مشغول آزمایش هایپرلوپ خود در نوادا است. همین‌طور، این شرکت می‌خواهد یک هایپرلوپ در شهر دبی امارات راه‌اندازی کند.

شرکت‌های دیگر هم در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی هایپرلوپ‌هایی در کشورهای اروپایی و آسیایی هستند. تمام این شرکت‌ها به نوعی دنباله‌رو شرکت بورینگ ایلان ماسک هستند و به حمایت‌های مالی ایلان ماسک نیاز دارند.

این شرکت‌ها نگران هستند ایلان ماسک و بورینگ از این حوزه و ساخت هایپرلوپ منصرف شوند. ایلان ماسک بارها در سخنرانی‌های خود تاکید کرده شرکت‌های سازنده هایپرلوپ بهتر است با هم همکاری کنند تا اینکه هریک به دنبال ساخت هایپرلوپ خود باشند.

مدیرعامل شرکت Arrivo، یکی دیگر از سازنده‌های هایپرلوپ در دنیا می‌گوید این فناوری همان‌قدر که می‌تواند صنعت حمل و نقل را دگرگون کند؛ فناوری است که نمی‌تواند توسط یک شرکت پیاده‌سازی شود و باید چندین شرکت و حامی مالی با هم همکاری داشته باشند.

آن چیزی که در این برهه زمانی بسیار اهمیت دارد؛ هایپرلوپ آمدنی است و آینده متعلق به او است ولی شاید رشد و حرکت‌اش کند باشد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.