‌لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های غول‌پیکر دوباره بازگشتند، آیا اپل هم این راه را در پیش خواهد گرفت؟

0

یکی از جریان‌های تازه‌ای که در نمایشگاه CES 2019 شاهد بودیم؛ معرفی دستگاه‌های قدرتمند و همراه ۱۷ اینچی بود.

به طور مشخص، ایسوس و Alienware دستگاه‌هایی معرفی کردند که به نوعی کامپیوتر دسکتاپ و غول‌پیکر ولی همراه هستند. آیا معرفی این دستگاه‌ها نشان از نیاز و خواست بازار و کاربران دارد و باید منتظر موج معرفی دستگاه‌های این‌چنینی از جمله مک‌بوک ۱۷ اینچی باشیم؟

شاید یه دهه پیش، شاهد لپ‌تاپ‌های غول‌پیکر بودیم. لپ‌تاپ‌هایی با وزن سنگین و اندازه صفحه‌نمایش بزرگ که البته قدرتی همانند کامپیوترهای دسکتاپ داشتند. حالا، همان دستگاه‌ها در ظاهر یک تبلت دوباره می‌خواهند وارد بازار شوند.

تبلت، لپ‌تاپ یا دسکتاپ؟

ایسوس دستگاه هیبریدی ROG Mothership را در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد. این دستگاه حدود ۱۰.۵ پوند وزن دارد و صفحه‌کلید آن جداشدنی است.

واقعا رده‌بندی این دستگاه بسیار سخت است. آیا تبلتی قدرتمند، لپ‌تاپ گیمینگ یا کامپیوتر دسکتاپ بسیار نازکی است؟ ایسوس می‌گوید این دستگاه «portable gaming desktop» است.

در حالی‌که می‌توان تصور کرد برخی کاربران ROG Mothership را در کیف خود گذاشته و حمل کنند؛ اما مشخصات آن فقط برای گیمرها و کاربران خواستار سیستم‌های با قدرت محاسباتی سنگین مناسب است.

صفحه‌نمایشی 1080P با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز، کارت گرافیک RTX 2080 با فناوری NVIDIA G-Sync، پردازنده نسل نهم و شش هسته‌ای Core i9، حافظه رم ۶۴ گیگابایتی و البته فضای ذخیره‌سازی SSD برای بالاترین کارایی و کارآمدی!

شرکت Alienware هم دستگاه مشابهی به نام Area 51m معرفی کرد. یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی با وزن ۸.۵ پوند که زیبا به نظر می‌رسد ولی فقط برای کاربران متقاضی دستگاه‌های قدرتمند پردازشی مناسب است.

جالب است بدانید بسیاری از قطعات این لپ‌تاپ از جمله پردازنده، پردازنده گرافیکی و رم ماژولار هستند و شما می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید.

آیا اپل وسوسه می‌شود؟

عرضه این دستگاه‌ها، ذهن‌ها را به سوی اپل می‌چرخاند که آیا این شرکت هم می‌خواهد یک مک‌بوک ۱۷ اینچی یا آیپد پرویی با همین اندازه ولی وزن سبک معرفی کند؟

اگر ایسوس و Alienware دستگاهی با قدرت محاسباتی iMac Pro ولی ۱۷ اینچی و قابل حمل با وزن زیر ۱۰ پوند ساختند؛ آیا می‌توان تصور کرد اپل در سال ۲۰۱۹ یک مک‌بوک ۱۷ اینچی سبک‌تر معرفی کند.

با تجربه و شناختی که از اپل داریم؛ اگر بخواهد یک کامپیوتر با قدرت دسکتاپ و مشخصات همراه بسازد؛ باید انتظار داشته باشیم وزنی کمتر از ۸.۵ پوند داشته و نازک‌تر از ایسوس ROG Mothership و Area 51m باشد.

از سوی دیگر، آیا کاربران به چنین دستگاه‌هایی نیاز دارند و در بازار چقدر فروش خواهند رفت؟ آیا کاربران دستگاه‌های اپل تمایل دارند یک مک‌بوک یا آیپد پرو ۱۷ اینچی داشته باشند؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5