به بهانه ۳۵ سالگی مکینتاش: ۶ عکس تاریخی از سال ۱۹۸۴ و اولین کامپیوتر شخصی ساخت استیو جابز

2

کامپیوتر مکینتاش در ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ متولد شد. کامپیوتری که هزاران هزار نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت و بسیاری از مردم برای اولین بار با آن به دنیای کامپیوتر قدم گذاشتند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل به همین مناسبت، پیام تبریکی در توییتر منتشر کرده و ۳۵ سالگی مکینتاش را تبریک می‌گوید.

به همین بهانه می‌خواهیم نگاهی به چند عکس از اپل و مکینتاش در سال ۱۹۸۴ بیندازیم. سالی که برای استیو جابز و اپل بسیار خاص و کلیدی بود و از آن به زمانی برای یاغی‌گری یاد می‌شود.

کامپیوتر مکینتاش اصلی بسیار کوچک بود. مانیتوری ۹ اینچی و سیاه و سفید با قیمتی حدود ۲۵۰۰ دلار. یعنی معادل ۵۰۰۰ دلار امروز. در عکس زیر، دست‌های استیو جابز بزرگ‌تر از مانیتور مکینتاش به نظر می‌رسند:

مکینتاش را خود استیو جابز طراحی کرد. با ایده‌ای بسیار آینده‌نگرانه که بعدا در طراحی و محصولات دیگر اپل به وفور دیده شد. استیو جابز می‌خواست کامپیوتر مکینتاش «کاربرپسند» باشد. به این معنی که به راحتی جابه‌جا شود و مردم بتوانند سریعا آن را وصل کرده و استفاده کنند. دوست داشت مردم به جای مانیتور متنی، از یک مانیتور گرافیکی استفاده کنند:

در عکس زیر می‌توانید تعداد زیادی کامپیوتر مکینتاش کوچک و کم حجم را مشاهده کنید که البته جهان به این بزرگی را تغییر دادند:

استیو جابز، کامپیوتر مکینتاش را در کنار «جان اسکالی»، مدیرعامل وقت اپل رونمایی کرد. به کت استیو جابز توجه کنید و البته قیافه‌های این دو که انگار هیچ‌یک دیگری را دوست ندارد:

مکینتاش ویژگی‌های جالب و بسیار پیشرفته‌ای در زمان خودش داشت. مثلا، ماوس و صفحه‌کلیدی که به نظر کار با آن‌ها راحت است و هر کاربری ازشان لذت می‌برد:

اپل نیاز داشت به مردم بفهماند که کامپیوترش کاربرپسند و واقعا شخصی است. اپل کمپین‌های گسترده‌ای با شعار «If You Can Point, You Can Use a Macintosh, too» راه‌اندازی کرد تا این محصول را تبلیغ کند و در ذهن مردم جا بیندازد. مکینتاش اولیه اپل تفسیر واقعی این شعار بود:

 

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. سعید می گوید

    بدبخت استیو وازنیاک ساخته بعد به اسم جابز نوشتنش!

  2. میلاد می گوید

    سلام
    با کمی دقت و تحقیق متوجه خواهید شد که تمام چیزهایی که در مورد جابز افسانه‌ای می گویند دروغی بیش نیست.بود:( بیشتر مردم دنیا فکر می کنند که استیو جابز یک نابغه و اسطوره ی تکرار نشدنی در تکنولوژی است. ولی جابز یک شیاد زرنگ و فرصت طلب بود. نقش جابز در شرکت اپل چیزی بیش تر ازعروسک خیمه شب بازی نبود. و تمام چیزهایی ما بهشون باور داریم و فکر می کنیم که حقیقت محضه توسط رسانه هایی بهمون القا میشه که فقط مشاهده گر باشیم و کاری نکنیم. متفاوت فکر کن.)
    حتی در خود آمریکا دو فیلم جابز 2013 با بازی اشتون کوچر وجابز 2015 با بازی مایکل فسبندر به زیبایی قسمتی از واقعیت جابز رو نشان دادند. چرا که نه مهندس بود نه طراح و نه حتی برنامه نویسی بلد بود، فقط یک لیدر بود که همه چیز را به نام خود کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5