تماشا کنید: تریلری از فیلم مستند و نفس‌گیر «آپولو ۱۱» به مناسبت پنجاهمین سالگرد پرتاب این فضاپیما به کره ماه

0

ماه جولای امسال، پنجاهمین سالگرد پرتاب فضاپیمای آپولو ۱۱ است.

فضاپیمایی که برای اولین بار، پای انسان به کره ماه را باز کرد و تاریخ‌ساز شد. این فضاپیما در تاریخ ۲۰ جولای ۱۹۶۹ ساعت ۲۰:۱۸ به فضا پرتاب شد و نیل آرمسترانگ در تاریخ ۲۱ جولای ساعت ۲:۵۶ ثانیه قدم به کره ماه گذاشت.

ناسا برای پنجاهمین سالگرد پرتاب آپولو ۱۱ برنامه‌های ویژه‌ای دارد که احتمالا یکی از آن‌ها، رونمایی از فلیم مستند «Apollo 11» باشد.

فیلمی که از روی آرشیوی دست نخوره‌ای از صدها قطعه فیلم و عکس اختصاصی ناسا ساخته شده است و رسانه‌ها می‌گویند بسیار دیدنی، خیره‌کننده، غافل‌کننده و شگفت‌انگیز خواهد بود.

چون تا چند ماه پیش، هیچ‌کس خبر نداشت سازمان فضانوردی ایالات متحده چنین آرشیو بکر و بزرگی از ماموریت فضاپیمای آپولو ۱۱ دارد.

آرشیوی مملو از عکس‌ها و فیلم‌های حین ساخت این فضاپیما، مراحل آماده‌سازی پرتاب و لحظات غرش به سوی آسمان، تماس‌ها و پیام‌های واقعی سه سرنشین آن از فضا برای زمین و البته فیلم‌هایی از نیل آرمسترانگ و باز آلدرین که پا به کره ماه گذاشتند.

باز کردن آرشیوی پس از ۵۰ سال

ناسا در هنگام آماده‌سازی آپولو ۱۱، قراردادی با شرکت فیلم‌سازی MGM Studios می‌بندد تا تمام بخش‌ها و مراحل کار را مستندسازی کند.

علاوه بر اینکه شرکت MGM Studios با ده‌ها عکاس و فیلم‌بردار در تمام صحنه‌های این اتفاق تاریخی حضور داشته است؛ یکی از فضانوردها را آموزش می‌دهد با دوربین Todd-AO 70mm کار کند تا فیلم‌هایی از فضا، قدم نهادن به کره ماه و چشم‌اندازهای خارج از جو زمین ضبط کند.

بنابراین، فیلم‌هایی از آماده شدن خدمه فضاپیما، صحبت با آن‌ها، سوار شدن و همین‌طور فضای ملتهب اداره فضانوردی امریکا طی پرتاب آپولو ۱۱ در دست است که تا کنون هیچ‌گاه رسانه‌ای نشدند و ما در فیلم «آپولو ۱۱» برای اولین بار تماشا می‌کنیم.

گفته می‌شود بیش از ۱۱ هزار ساعت صدا و هزاران عکس آرشیوی برای ساخت مستند بلند «آپولو ۱۱» استفاده شده است و تیمی متشکل از ۱۲ مستندساز حرفه‌ای روی آن کار کردند.

یکی از خبرنگاران هالیوود می‌گوید: «آپولو ۱۱ فیلمی نفس‌گیر است چون بسیاری از صحنه‌های آن را برای اولین بار پس از ۵۰ سال تماشا می‌کنید.»

همان‌طور که گفتیم، احتمالا این فیلم به مناسبت پنجاهمین سالگرد پرتاب آپولو ۱۱ به فضا در سال ۱۹۶۹ تا چند ماه دیگر رونمایی و اکران شود. می‌توانید در زیر اولین تریلر این فیلم مستند را تماشا کنید:

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.