چهار میلیون دلار جایزه برای کسانی که تعریف تازه‌ای از طراحی صندلی چرخدار ارائه دادند – مسابقه شرکت تویوتا

0

شرکت تویوتا در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۷ چالش و مسابقه‌ای با نام «Mobility Unlimited Challenge» آغاز کرد تا بهترین ایده‌ها و طرح‌ها برای مدرن‌سازی صندلی‌های چرخ‌دار و کمک به معلولان حرکتی را دریافت و به رقابت بگذارد.

این مسابقه تا سپتامبر ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت که در نهایت یک برنده با مبلغی حدود ۱ میلیون دلار سراغ ساخت ایده‌اش می‌رود. کل این پروژه هزینه‌ای ۴ میلیون دلاری دارد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تویوتا در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۹ ۵ طرح و ایده برتر را معرفی کرد تا کارشناسان و مردم به آن‌ها رای دهند. ایده‌هایی که می‌توانند نه تنها، صنعت صندلی‌های چرخ‌دار، بلکه صنعت موتورسیکلت‌ها را هم متحول کنند.

طرح Qolo یک اسکوتر هیبریدی و صندلی چرخ‌دار است که می‌تواند نشسته یا ایستاده باشد. افراد معلول می‌توانند با استفاده از این صندلی، سرپا ایستاده و با دیگران صحبت کنند بدون اینکه محدودیت‌های یک صندلی معمولی را داشته باشند. این صندلی آزادی و راحتی بیشتری به افراد می‌دهد تا در اجتماع حاضر شوند.

Moby ایده دیگری است که صندلی‌های چرخ‌دار را به دستگاه‌های الکتریکی متصل می‌کند تا افراد معلول بتوانند در شهر تردد داشته باشند. این ایده که توسط یک طراح و شرکت ایتالیایی عرضه شده است؛ بسیار شبیه به طرح‌های دوچرخه‌های اشتراکی در شهر است.

صندلی چرخ‌دار Ai Ultralight می‌تواند به طور خودکار خودش را تنظیم کند تا با حرکت افراد هماهنگ باشد و کمترین تکان و ارتعاش را ایجاد کند.

Quix هم نوعی اسکوتر است که فناوری‌اش را از خودروهای خودران جدید قرض گرفته است تا افراد بتوانند خودشان بدون نیاز به اسباب دیگری حرکت کنند.

Evolution Devices’ Evowalk هم ابزاری برای کمک به افرادی است که می‌توانند راه بروند ولی برای بالا رفتن از پل‌ها و مسیرهای این‌چنینی به کمک نیاز دارند.

این ۵ ایده و طرح برتر هریک ۵۰۰ هزار دلار از شرکت تویوتا دریافت خواهند کرد تا ایده خود را توسعه داده و در معرض دید و داوری مردم قرار دهند.

همان‌طور که ذکر شد؛ برنده نهایی در ماه سپتامبر سال آینده میلادی اعلام و پاداشی ۱ میلیون دلاری دریافت می‌کند.

در حالی‌که هیچ تضمینی برای ساخت این صندلی‌های چرخ‌دار وجود ندارد و همه این طرح‌ها مفهومی و روی کاغذ هستند؛ اما مطرح شدن چنین ایده‌هایی می‌تواند امیدواری بزرگی برای آینده ایجاد کند تا معلولان و افراد کم توان جسمی بتوانند محدودیت‌های فعلی حضور در اجتماع را پس بزنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.