نسخه آزمایشی گوگل مپس با ویژگی مسیریابی واقعیت افزوده برای کاربران محدودی منتشر شد

0

چند ماه پیش و طی مراسم Google I/O، گوگل از ویژگی ناوبری واقعیت افزوده گوگل مپس رونمایی کرد ولی آن زمان در دسترس کاربران قرار نگرفت.

قابلیت واقعیت افزوده گوگل مپس به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی و تصاویر زنده واقعیت افزوده بتوانند مسیریابی کنند و به مقصد برسند.

گوگل مپس با استفاده از GPS موقعیت مکانی کاربران را شناسایی کرده و بعد با تصاویر زنده‌ای که از طریق دوربین دریافت می‌شود؛ با فلش‌های سه‌بعدی مسیر مورد نظر را مشخص می‌کند.

اکنون، این ویژگی به صورت محدود در اختیار برخی از کاربران، از جمله کاربران Local Guides (کاربران بررسی‌کننده) قرار گرفته است تا پیش از انتشار عمومی، آزمایش شود.

گوگل می‌‌گوید این ویژگی باید آزمایش‌های بیشتری را پشت سر بگذراند. گوگل به وال‌استریت‌ژورنال گفته است این ویژگی در ابتدا بیشتر روی پیاده‌روی تمرکز دارد.

کاربرانی که به این ویژگی دسترسی داشته باشند؛ علاوه بر گزینه Directions، یک گزینه Start AR نیز اضافه شده است که همان مسیریابی مبتنی بر واقعیت افزوده است.

استفاده محدود از مسیریابی واقعیت افزوده

نکته بسیار مهم درباره این ویژگی جدید گوگل مپس، عدم استفاده مداوم و دایمی از ناوبری واقعیت افزوده است. گوگل نمی‌خواهد استفاده بیش از حد AR باعث حواس‌پرتی کاربران شود.

به همین دلیل، امکان استفاده طولانی‌مدت از آن میسر نیست و پس از بازه زمانی مشخصی، این ویژگی غیرفعال می‌شود.

گوگل می‌گوید غیرفعال کردن ویژگی مسیریابی واقعیت افزوده گوگل مپس به خاطر حفظ شارژ باتری و کاهش مصرف دیتای کاربران هم هست. در واقع، این‌گونه امنیت کاربران بیشتر تامین می‌شود.

به طور قاعده، از فناوری واقعیت افزوده نباید برای ناوبری و مسیریابی استفاده شود. اگر هم قرار است از این فناوری برای مسیریابی استفاده شود؛ نیازمند عینک یا پوشیدنی شبیه به عینک هستیم.

ولی در زمان‌هایی که مسیریابی GPS نمی‌تواند به طور دقیق جهت‌ها را نشان دهد یا حضور در چهارراه‌ها و تقاطع‌های شلوغ و پیچیده شهرهای بزرگ، مسیریابی را سخت می‌کند و ساختمان‌های بلند اجازه مسیریابی را نمی‌دهند؛ استفاده از ویژگی مسیریابی واقعیت افزوده گوگل مپس راه‌گشا است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.