چگونه در آیفون ویدیوهای افقی ضبط شده را بچرخانیم؟

0

سال‌ها است که اسمارت‌فون‌ها فیلم‌های عمودی می‌گیرند و تقریبا به یک استاندارد در این حوزه تبدیل شده است.

اما اکنون برخی از اپلیکیشن‌ها تنظیماتی برای گرفتن فیلم‌های افقی یا پرتره دارند. به علاوه، برخی اوقات کاربران دوست دارند از مناظر طبیعی یا برخی مراسم‌ها به صورت افقی فیلم‌برداری کنند تا از تمام فضای صفحه‌نمایش استفاده کرده باشند.

خوش‌بختانه، در آیفون ترفندهایی برای رفع این مشکل وجود دارد. اگر به طور اشتباهی یک فیلم افقی گرفتید؛ اصلا نگران نباشید و راهنمای ما برای چرخاندن فیلم‌ها را بخوانید:

بهترین اپلیکیشن برای چرخاندن فیلم‌ها در آیفون، اپ رایگان iMovie خود اپل است. البته، مراحل این کار در iMovie مقداری طولانی و پیچیده است ولی باز هم به نظر ما بهتر از اپلیکیشن‌های ثالث عرضه شده روی اپ‌استور است.

چگونه ویدیوها را با iMovie بچرخانیم؟

۱- اگر برنامه iMovie را روی آیفون نصب شده ندارید؛ وارد اپ استور شده و این نرم‌افزار را جست‌وجو کنید. سپس، روی کلید Get زده و آن را نصب کنید.

۲- اپلیکیشن iMovie را باز کرده و روی Create Project بزنید.

۳- روی Movie ضربه بزنید.

۴- روی گزینه Create Movie در پایین صفحه‌نمایش ضربه بزنید.

۵- حالا روی گزینه « to add videos+» ضربه زده و بعد روی گزینه‌های Video و All بزنید. با دو بار ضربه زدن روی فیلم مورد نظرتان که باید چرخیده شود؛ آن را انتخاب کنید.

۶- حالا باید ویدیوی موردنظر را بالای تایم‌لاین مشاهده کنید. دو انگشت خود یا یک انگشت به همراه انگشت شصت خود را روی ویدیو گذاشته و به سمت راست یا چپ بچرخانید تا ویدیو به طور کامل چرخیده شود. نگران نباشید چون می‌توانید دوباره با یک چرخش آن را به حالت اولیه برگردانید.

۷- اگر از چرخش ویدیو راضی هستید؛ روی گزینه Done در بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید.

۸- در نهایت، روی آیکون اشتراک‌گذاری (آیکون دارای علامت فلش روی بالا در پایین وسط صفحه) ضربه بزنید و مکان ذخیره شدن فیلم را مشخص کنید.

اگر اپلیکیشن iMovie را نصب شده روی آیفون خود داشته باشید؛ می‌توانید با کمک یک افزونه در برنامه Photos نیز ویدیوها را ویرایش و چرخش دهید. مراحل کار به صورت زیر است:

۱- برنامه Photos را باز کنید و به دنبال ویدیویی بگردید که می‌خواهید چرخانده شود.

۲- از بالا سمت راست روی گزینه Edit بزنید.

۳- در پایین صفحه روی آیکون دایره دارای سه نقطه ضربه زده و بعد برنامه iMovie را انتخاب کنید.

۴- اگر نام اپلیکیشن iMovie در این بخش نبود؛ روی گزینه More زده و آن را فعال کنید.

۵- حالا نوبت به چرخانده فیلم می‌رسد. مانند برنامه  iMovie دو انگشت خود را روی فیلم قرار داده و به سمت راست یا چپ آن‌قدر بچرخانید تا به طور کامل عملیات چرخش انجام شود.

۶- روی Done ضربه بزنید و محل ذخیره‌سازی ویدیو را مشخص کنید.

اپلیکیشن‌های ثالث جایگزین iMovie

در اپ‌استور چندین اپلیکیشن برای چرخش ویدیوها در آیفون وجود دارد که می‌توانند جایگزین اپ iMovie شوند. از جمله می‌توان به اپلیکیشن رایگان «Video rotate + flip video easy» اشاره کرد که به سادگی می‌تواند ویدیوها را بچرخاند ولی تنظیمات آن کمی آزاردهنده هستند.

اگر می‌خواهید به طور مرتب ویدیوهای خود را بچرخانید؛ بهتر است نرم‌افزاری مانند «Video Rotate and Flip» را با قیمت ۱ دلار خریداری و نصب کنید. این اپلیکیشن به صورت افزونه هم در نرم‌افزار Photos ظاهر می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.