مایکروسافت هولولنز ۲: کامپیوتری کامل و ۳۵۰۰ دلاری مقابل چهره شما

0

دیروز چندین تصویر از هدست واقعیت ترکیبی هولولنز ۲ را منتشر کردیم و گفتیم مایکروسافت از این هدست در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا رونمایی خواهد کرد.

در میان هیاهوی معرفی اسمارت‌فون‌های تاشو و 5G رویداد MWC 2019، مایکروسافت از نسخه دوم هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد تا نشان بدهد پس از ۴ سال چه دستاوردهای جدیدی برای کاربران دارد.

هولولنز ۲ از نظر سخت‌افزاری ارتقا یافته است و تغییراتی در طراحی آن مشاهده می‌شود که از جمله باید به کوچک‌تر شدن آن اشاره کرد.

ابتدا به طراحی ظاهری هولولنز ۲ می‌پردازیم و بعد سراغ سخت‌ازار و ویژگی‌های تازه آن خواهیم رفت.

کوچک‌تر، ساده‌تر، راحت‌تر

هولولنز ۲ هنوز برای قرارگیری طولانی‌مدت روی سر انسان بزرگ به نظر می‌رسد. اگرچه کوچک‌تر شده است و از نگه‌دارنده روی سر خبری نیست ولی یک نگه‌دارنده در بخش جلویی و بندهای کشی تنظیم شدنی در پشت سر دارد تا محکم و کامل تمام سر را گرفته و در جای خود ثابت شود.

پوشیدن آن ساده‌تر از نسخه اولیه هولولنز شده است و برخی مشکلات دیده شده در گذشته، رفع شدند. کاربران هولولنز ۲ را می‌توانند همانند یک کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری یا عینک اسکی روی سر قرار دهند.

میدان دید در هولولنز ۲ بسیار بیشتر شده است و می‌توان گفت نسبت به هولولنز نسخه اول تقریبا ۲ برابر شده است اما هنوز هر زاویه فقط اندازه‌ای ۴۷ پیکسلی دارد.

این تغییرات زاویه دید منجر به ارتقای دقت تصویر هر چشم از ۷۲۰ پیکسل به 2K می‌شود.

رابط کاربری این هدست هم بازطراحی شده است تا کاربر به جای فضای مجازی و کنترلر، در دنیای واقعی بتواند دستان و انگشتان خود را حرکت دهد تا اجسام و اشیا در فضای مجازی حرکت کنند یا تغییر یابند.

به این ترتیب، هولولنز ۲ نیازی به کنترلر ندارد. مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی و سنسور ToF (حسگرهای زمان پرواز برای شناسایی محیط) به همراه ردیاب‌های چشم توانسته است تعامل بهتری میان کاربر و فضای مجازی برقرار کند.

کامپیوتری کامل

مایکروسافت از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۰ روی هولولنز ۲ استفاده کرده است. این پردازنده از ارتباطات LTE پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از دلایل استفاده اسنپدراگون ۸۵۰ به جای پردازنده‌های معماری x86، بهبود مصرف انرژی و افزایش عمر باتری است. به همین دلیل هم از ارتباطات LTE خبری نیست.

برای نمایش بهتر هولوگرافیک‌ها از یک واحد پردازشی هولوگرافیک (HPU) در این هدست استفاده شده است و یک پردازنده هوش مصنوعی دیگر هم به کمک آن‌ها می‌آید تا کاربران هوشمندتر با اشیا در فضای مجازی تعامل داشته باشند.

از طرق درگاه USB-C شارژ می‌شود و به دو بلندگو و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی برای ویدیوکنفرانس مجهز شده است. از سیستم‌عامل WCOS (سیستم‌عامل مخصوص سیستم‌های هولوگرافی مایکروسافت) نیز سود می‌برد.

اکوسیستمی برای آینده

خبرنگارانی که از نزدیک هولولنز ۲ را آزمایش کردند؛ آن را محصولی آینده‌نگرانه و سازنده یک اکوسیستم جدید برای مایکروسافت تلقی می‌کنند که البته هنوز هم در ابتدای راه خود است.

هولولنز ۲ بیش از اینکه یک هدست واقعیت افزوده یا مجازی برای سرگرمی کاربران خانگی باشد؛ یک ابزار توسعه کسب‌وکار برای شرکت‌های دیگر است.

ایرباس، بوش، فیلیپس و ساب با مایکروسافت برای توسعه نرم‌افزارهای هولولنز ۲ همکاری می‌کنند.

نرم‌افزار آن پیشرفته بسیار زیادی داشته و هولوگراف‌های بسیار واقعی‌تر و رنگی به نمایش می‌گذارد. تعامل کاربر با نرم‌افزار نیز در سطح بالاتری قرار گرفته است.

هولولنز ۲ با قیمت ۳۵۰۰ دلار اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار می‌شود ولی پیش‌فروش آن از هم‌اکنون آغاز شده است.

این امکان وجود دارد کاربران (عمدتا کسب‌وکارها) پیش از خرید این هدست، برخی تنظیمات و تغییرات در ظاهر آن را اعمال کنند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.