توییتر پیام‌های دایرکت شما را پس از پاک شدن، همچنان نگهداری می‌کند!

0

وقتی در توییتر، یک پیام دایرکت (DM) را پاک می‌کنیم؛ انتظار داریم به طور کامل از روی سرورهای توییتر پاک شود و دیگر قابل بازیابی نباشد.

ولی تحقیق جدیدی که توسط یکی از کارشناسان حوزه امنیت سایت تک‌تکراچ انجام داده، نشان می‌‌دهد پیام‌های دایرکت پاک شده در چند سال پیش، قابل بازیابی هستند.

ماجرا این است که توییتر پیام‌های دایرکت پاک شده را در سوی فرستنده پاک می‌کند ولی در سوی گیرنده هنوز باقی مانده و قابل دسترسی و بازیابی هستند.

وقتی شما پیامی را برای دوست خود ارسال می‌کنید؛ با پاک کردن پیام دیگر به آن دسترسی ندارید ولی دوست شما می‌تواند هنوز این پیام را مشاهده کند.

کارشناس حوزه امنیتی سایت تک‌کراچ می‌گوید یک DM در توییتر هرگز پاک نمی‌شود؛ بلکه در رابط کاربری به فرستنده نشان داده نخواهد شد. پیام‌های دایرکت پاک شده هنوز در سرورها ذخیره شدند و گیرنده می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

در این وضعیت، کافی است سراغ گیرنده پیام‌های خود بروید و از او خواهش کنید آرشیوی از تمام پیام‌های DM چند سال پیش شما تهیه کند.

حتی شما در توییتر می‌توانید یک DM دریافت شده از سوی یک حساب کاربری غیرفعال یا تعلیق شده را مشاهده کنید. پیام‌های کاربران حذف شده از توییتر هم هنوز قابل خواندن هستند.

افزون بر این، با استفاده از Twitter API می‌توان پیام‌های دایرکت پاک شده را از هر دو سوی فرستنده و گیرنده بازیابی کرد.

آیا باز هم اعتماد می‌کنید؟

این ویژگی توییتر چندان خوب نیست و با سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود این شبکه اجتماعی در تضاد است.

توییتر می‌گوید هر کاربری فقط ۳۰ روز فرصت بازیابی اطلاعات حذف شده از حساب کاربری‌اش را دارد. اگر پس از ۳۰ روز، کاربری اطلاعات خود را بازیابی نکند؛ این اطلاعات از دست رفته‌اند.

اما حالا کشف سایت تک‌کرانچ خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و کاربران قادر به بازیابی پیام‌های دایرکت چند سال پیش خود هستند.

هنوز شرکت توییتر نسبت به این کشف و سروصدای ایجاد شده پیرامون آن واکنش نشان نداده است و از موضع رسمی آن‌ها اطلاعی نداریم.

این موضوع باز هم انگشت اتهام را به سوی شبکه‌های اجتماعی نشانه می‌رود که غیرقابل اعتماد هستند و نمی‌توان باور کرد از اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران به خوبی محافظت می‌کنند.

با این وضعیت شما می‌توانید به این شبکه‌های اجتماعی اعتماد کنید؟ مثلا، وقتی یک چیزی را پاک می‌کنید؛ واقعا از روی سرور آن‌ها پاک شده است؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.