شهرهای بزرگ دنیا باید از یک شهر کوچک در سوئیس و اتوبوس خودران آن درس بگیرند

0

شهر شاف‌هاوزن (Schaffhausen) تنها ۳۰ دقیقه با شهر زوریخ، پایتخت کشور سوئیس فاصله دارد.

جمعیت این شهر حدود ۸۱ هزار نفر است که کمتر از یک درصد جمعیت کل کشور سوئیس را تشکیل می‌دهد. شاف‌هاوزن شهری زیبا و تاریخی است با خانه‌های بزرگ و ویلایی، مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های توریستی.

اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این شهر پتانسیل کسب‌وکاری هم داشته باشد و بتواند مولد اقتصادی باشد.

مدیران شهری شاف‌هاوزن تصمیم می‌گیرند این فرضیه و ذهنیت را تغییر دهند و از مارس ۲۰۱۸ شروع به مطالعه و برنامه‌ریزی برای ساخت یک اتوبوس خودران کاملا بومی به نام Route 12 می‌کنند.

این اتوبوس باید در مسیری بین یک منطقه مسکونی تا مرکز شهر رفت و آمد کند. Route 12 در ۳۶۵ روز سال و از ظهر تا ۴ بعد از ظهر خدمت‌رسانی می‌کند. هر ده دقیقه یک اتوبوس خودران Route 12 از ایستگاه‌های مشخص شده عبور خواهد کرد.

این اتوبوس نمونه کاملی از یک وسیله حمل و نقل عمومی مدرن و مفید برای مردم یک شهر است. اتوبوس Route 12 خودمختار و خودکنترلی است. می‌تواند در بین خودروها، دوچرخه‌ها و مردم حرکت کند و ظرفیت آن ۱۱ مسافر است.

البته، همیشه یک سرپرست انسانی در خودرو وجود دارد تا در صورت بروز مشکل، بتواند سریعا اقدام کند.

از اسلحه‌سازی تا اتوبوس خودران

تاریخ می‌گوید شهر شاف‌هاوزن در گذشته مرکز ساخت سلاح بوده است. حتی اکنون هم کارخانه‌های فرسوده و بی‌استفاده اسلحه‌سازی این شهر در حومه آن دیده می‌شوند.

اما این شهر کوچک توانست با مقتضیات زمان خودش کنار بیاید و اگرچه نیاز مبرمی به حمل و نقل هوشمند نداشت؛ اما یک اتوبوس خودران توسط کسب‌وکارهای محلی خود تولید و به مردم خدمت‌رسانی کند.

Route 12 چیزی فراتر از یک اتوبوس است. یک اکوسیستم شهری که می‌تواند مزایای بی‌شماری برای شهروندان داشته باشد و شاید در آینده کار به تولید و صادرات این اتوبوس بکشد.

قرار است این پروژه توسعه پیدا کند و اتوبوس خودران Route 12 مسیرهای بیشتری را طی کند تا گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند و در چندین نقطه پر بازدید شهر پیاده و سوار شوند.

در تصویر بالا، مسیر بنفش رنگ، طرح توسعه این پروژه است که در نهایت اتوبوس Route 12 را کنار Rhine Falls، بزرگ‌ترین آبشار اروپا می‌کشاند.

مدیران شهر شاف‌هاوزن منتظر کمک و حمایت شهر زوریخ نماندند و با اجرای یک طرح مقرون‌به‌صرفه و مدرن، چهره شهر را تغییر دادند و زندگی راحت‌تری برای شهروندان رقم زدند.

دقیقا آن چیزی که باید کلان‌شهرها از شفوزان یاد بگیرند و با راه‌اندازی کسب‌وکارهای محلی و طرح‌ریزی پروژه‌های بومی مبتنی بر فناوری، آینده شهری روشن‌تری را ترسیم کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5