نگاهی به تایم لاین تویوتا لندکروز

0

رپورتاژ

وقتی که در خیابان و به آرامی قدم می‌زنید، احتمالاً غرش موتور قوی تویوتا لندکروز توجه شما را به خود جلب می‌کند و هیچ وقت فکر نمی‌کنید که این خودروی عظیم از یک خودروی کوچک ساخته شده باشد. اما مطالعه تاریخ این مدل از خودروهای تویوتا نشان می‌دهد که روند تبدیل شدن آن به چنین خودرویی نیاز به تلاش فراوانی داشته که شرکت تویوتا برای آن زحمت بسیاری کشیده است. این ویژگی‌ها ما را بر آن داشت که به بررسی تاریخچه تویوتا لندکروز بپردازیم و ببینیم که این خودرو از کجا شکل گرفته و به کجا رسیده است.

شروع به تویوتا لندکروز سری ۲۰ در سال ۱۹۵۵

۳۱ اکتبر سال ۱۹۵۷ بود که شرکت تویوتا اقدام به تولید تویوتا لندکروز سری ۲۰ کرد که ظاهری بسیار معمولی داشته و به شکل جیپ‌های ابتدایی ساخته شده بود. این خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر خطی با حجم 3.9 لیتر بود که به نظر یک موتور قدرتمند و ایده‌آل می‌رسید. در گام دوم و در سال ۱۹۶۰، تویوتا لندکروز سری ۴۰ تحت عنوان مدل FJ40 معرفی شد که به ظاهر آراسته‌تر و مناسب‌تری داشت و اصول اولیه برای طراحی شبیه به جیپ را حفظ کرده بود.

در سال‌های بعد این تویوتا لندکروز تغییراتی نسبت به ظاهر و موتور به خود دید که از یک موتور با حجم 4.2 لیتری بهره می‌برد و به عنوان یکی از تویوتاهای محبوب در بازار شناخته می‌شد. تویوتاهای سری اف به عنوان یکی از اولین خودروهای این برند بودند که به بازار ایران وارد شدند و حتی در دوران جنگ تحمیلی هم از آنها استفاده می‌شد.

سال ۱۹۶۷ حرکت به سمت ظاهر زیباتر و موتور قوی‌تر

در سال ۱۹۶۷ بود که خرید و فروش تویوتا لندکروز سری ۵۵ شروع شد. این خودرو هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ توانایی موتور یک خودروی قوی‌تر محسوب می‌شد و می‌توان آن را نسل جدیدی در حوزه خودروهای تویوتا معرفی کرد. در سری ۵۵ از یک موتور با حجم 3.9 لیتر استفاده شده بود و شش سیلندر خطی در آن کار می‌کرد. حتی برای این خودرو هم شرکت تویوتا یک موتور جدید 2F درنظر گرفته بود که حجم آن 4.2 لیتر بود و یک جعبه دنده ۴ سرعته داشت.

سال ۱۹۸۰ بود که تویوتا لندکروز سری ۶۰ جایگزین سری ۵۵ شد و به عنوان یک خودروی زیباتر شناخته می‌شد. این خودرو از یک موتور قوی جدید با حجم ۴ لیتر و یک موتور از نوع 2F با حجم 4.2 لیتر بهره می‌برد. جالب است بدانید که این موتور می‌توانست حداکثر قدرت ۱۲۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۷۱ نیوتن متر تولید کند.

باز هم زیباتر در سری‌های بعدی

سال ۱۹۸۴ بود که تویوتا لندکروزر سری ۷۰ وارد بازار شد که ظاهر جمع و جورتر و زیباتری داشت. این خودرو در مدل استیشن و در سال ۱۹۹۰ تولید شد و به عنوان اولین تویوتا پرادو معرفی شد. به مرور زمان شکل ظاهری خودروهای لندکروز به سمت طرح‌های هیکلی‌تر و قوی‌تر می‌رفت که سری ۸۰ آنها با یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی با حجم ۴ لیتر کار می‌کرد و می‌توانست ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

معرفی خودروی بعدی لندکروز مربوط به سال ۱۹۹۸ بود که سری 100 آن‌ها وارد بازار شد. این لندکروز از هر لحاظ نسبت به مدل‌های قبلی زیباتر و دوست داشتنی‌تر بود. موتور استفاده شده در این خودرو به صورت هشت سیلندر خورجینی با حجم 4.7 لیتر بود که توانایی تولید ۲۳۰ اسب بخار قدرت را داشت. در سال ۲۰۰۳ هم مدل فیس‌لیفت این خودرو وارد بازار شد که قدرت آن ۲۷۵ اسب بخار بود.

تویوتا FJ کروز

در سال ۲۰۰۷ بود که مدل اف جی کروز از این خودروها معرفی شد که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ عملکرد یکی از بهترین خودروهای بازار محسوب می‌شد. در این خودرو یک موتور ۴ لیتری با ۶ سیلندر و بصورت خورجینی استفاده شده بود که از نوع دیفرانسیل عقب بوده و جعبه دنده آن از نوع ۵ دنده اتوماتیک بود. این مدل از خودروهای تویوتا در بازار خرید و فروش تویوتا لندکروز در ایران حرف زیادی برای گفتن داشت و بعد از سال ۲۰۱۴ تولید آن متوقف شد.

تویوتا لندکروز ۲۰۱۸

با وجود اینکه واردات خودروی تویوتا به دلیل حجم بالای ۲۵۰۰ سی‎سی آن متوقف شد، اما باید اعتراف کنیم که خرید تویوتا لندکروز ۲۰۱۸ می‌تواند یکی از آرزوهای افراد فعال در حوزه آفرود باشد. این خودرو دارای یک موتور با حجم 5700 سی سی، ۸ سیلندر، ۳۲ سوپاپ و سیستم جعبه دنده هشت سرعته است. قیمت تویوتا لندکروز ۲۰۱۸ مبلغی در حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که دسترسی به آن برای بسیاری از خریداران سخت است.

 

منبع : ویرلن

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5