هر آنچه در مورد لنز طبی رنگی سالانه باید بدانید لنز طبی رنگی سالانه چیست؟

0

رپورتاژ

کل لنزهای طبی و رنگی طبق اعلام کارخانه سازنده و تائیدیه سازمان‌های بهداشتی باید پس از گذشت تاریخ انقضا و یا مدت استفاده مفید (سالانه و فصلی) دور انداخته شوند. بنابراین لنزهای سالانه را نباید بیش از یک سال استفاده کرد. لنزهای سالانه معمولا در بسته بندی‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند.

افراد زیادی به دلیل اصلاح عیب بینایی خود و آزادی از عینک‌های طبی، یا برای اینکه رنگ چشم دلخواه خود را داشته باشند، رو به استفاده از لنزهای طبی و غیر طبی آورده‌اند. استفاده از این مدل لنزها به سرعت رو به گسترش است. در کل دو دسته لنز رنگی و طبی موجود است که از نظر طول عمر به لنزهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تقسیم می‌شوند. اما یکی از پر طرفدارترین انواع لنزها، لنز طبی رنگی سالانه است. لنزها بر مبنای جنس و نوع مواد تشکیل‌دهنده تقسیم‌بندی می‌شوند که دو دسته لنزهای نرم و سخت دارد.

لنز رنگی سالانه چیست؟

لنزهایی که برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل همین لنز طبی سالانه رنگی یا بدون رنگ معمولا از جنس سیلیکون هیدروژنی هستند. این لنزها طبق اعلام کارخانه سازنده‌اش و تائیدیه سازمان‌ها باید پس از مدت خود به دور انداخته شوند. پس بعد از اتمام دوره یک‌ساله لنز خود باید حتما آن را دور انداخت. لنزهای سالانه معمولا در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند.

اما در هنگام خرید این مدل لنزها باید بسیار مراقب بود. چرا که برخی از شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های چینی یا درجه دو و سه کره‌ای برای خرید لنز طبی سالانه قرارداد می‌بندد و این قراردادها معمولا به گونه‌ای هستند که لنز طبی سالانه هم قیمت با لنز فصلی خواهد شد. در کل برای قالب‌گیری بیش از 10نوع روش تولیدی وجود دارد.

موارد استفاده از لنز طبی رنگی سالانه

لنزهایی که با روش قالب‌گیری تولید می‌شوند جزو همین دسته از لنزهای ارزان قیمتِ موجود در بازار هستند. باید دانست که این لنزهای نا مرغوب در کل برای کسی که استفاده دائم دارد بیش از سه یا چهار ماه مناسب نخواهد بود. بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان تولید و فروش لنزهای سالانه را متوقف کرده‌اند چرا که تولید آن‌ها بسیار زمان‌بر است و هزینه زیادی را بر تولیدکننده تحمیل می‌کند.

افرادی که عینک طبی دارند و برخی اوقات تمایلی به استفاده از عینک ندارند یا از استفاده عینک خود خسته شده‌اند، از لنز طبی رنگی استفاده می‌کنند. این لنزها علاوه بر این که جایگزین مناسبی برای عینک خواهند بود، رنگ ویژه‌ای هم دارد. لنزهای سالیانه طبی رنگی هم از این قاعده مستثنی نیستند و به دلایل خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌.

نکات مهم در هنگام استفاده از لنز طبی رنگی سالانه

برای سلامت بهتر چشم لازم است تا لنز های طبی رنگی سالانه ویژگی های خاصی داشته باشند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای این لنز ها لازم است، اکسیژن رسانی مناسب می باشد. چرا که اکسیژن رسانی باعث راحتی بسیار زیاد چشم خواهد شد و همین مسئله باعث می شود تا خستگی و حساسیت چشم کمتر شود. لنز های شرکت اپل یکی از بهترین ها در زمینه اکسیژن رسانی می باشند. لنز های طبی رنگی سالانه علاوه بر اکسیژن رسانی، باید اندازه تطابقی با چشم داشته باشد و لایه ای با ضخامت نازک داشته باشد. این لنز ها باید اندازه مطلوب چشم شما را هم داشته باشند. لنزهای طبی سالانه مزایای بسیار زیادی دارد.

مزایای لنز طبی  سالانه

از جمله این مزایا می‌توان به وزن کم و نازک بودن، این لنزها اشاره کرد که باعث راحتی زیادی برای استفاده کننده خواهد شد. علاوه بر آن لنزهای طبی رنگی سالیانه که کیفیت داشته باشند، باعث افزایش شفافیت چشم و درخشش رنگ چشم خواهند شد. در این لنزها به دلیل وجود رنگدانه‌های طبیعی و آب‌رسانی مناسب، چشم‌ها حس بهتری خواهند داشت.

خوبی دیگر این لنزها این است که اغلب می‌توان آن‌ها در هنگام خواب هم استفاده کرد. اگر چه این رفتار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این‌گونه لنزها نسبت به پاره شدن مقاوم‌تر هستند. اما این مدل لنزها معایبی هم دارند که می‌توان اولین گزینه را این گفت که لنزهای سالانه مانع از ورود اکسیژن به چشم خواهد شد. اگر مراقبت درستی از لنزها نشود، سلامتی چشم به خطر خواهد افتاد. اما باید دانست که استفاده طولانی از لنز برای چشم آسیب‌های بسیاری از جمله حساسیت، خشکی چشم، احساس خستگی، عفونت و تورم پلک یا چشم را خواهد داشت.

باید هنگام استفاده از این لنزها از چشمان خیلی مراقبت شود. درست است که نام این لنز سالانه است اما باید سعی شود هر 8 ساعت یک‌بار لنز را از چشم خود خارج کرده و به چشمان خود استراحت داد. برای مراقبت از لنز هم از محلول‌های مخصوص و استاندار استفاده کرد. لنزهای رنگی ممکن است از دید خیلی‌ها فقط وسیله زیبایی یا آرایش باشد اما باید توجه داشت که آن هم وسیله‌ای طبی است و باید حتما نکات مرتبط با استفاده از این لنزها را رعایت کرد تا به مشکل بر نخورده یا عفونت چشم ایجاد نشود.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درخصوص لنز طبی سالانه می‌توانند به فروشگاه آنلاین لنزمارکت lenzmarket.ir به‌ آدرس مراجعه کنند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.