پیشنهاد مطالعه؛ کتاب فرمول برنامه‌ریزی

2

چرا برنامه‌ریزی می‌کنیم، ولی انجامش نمی‌دهیم؟

برای همه‌ی ما پیش می‌آید که برنامه‌های زیادی برای روزها و ماه‌های خود می‌ریزیم، آن‌ها را ثبت می‌کنیم، ولی درنهایت به قسمت زیادی از آن‌ها عمل نمی‌کنیم. به‌خاطر این مساله از خودمان ناامید می‌شویم و فکر می‌کنیم اشکال از اراده‌ی ضعیف ماست. غافل از اینکه شاید نیاز به یک راهنما برای ایجاد فهرست‌های کاری خود داریم و نمی‌دانیم برنامه‌ریزی درست چیست.

راهی برای رهاشدن از استرس همیشگی کارها، نوشتن فهرستی از کارها و انجام‌دادن به‌موقع آن‌ها وجود دارد و آن آموختن نحوه‌ی برنامه‌ریزی است. کتاب فرمول برنامه‌ریزی با آشناکردن خواننده با نقاط ضعف برنامه‌هایش و دلیل به‌انجام نرسیدن کارهای موجود در لیست، تلاش می‌کند به‌خواننده کمک کند تا مسیر منحصربه‌فرد و کارآمد خود را برای ایجاد فهرست کارهایش پیدا کند. این کتاب راه‌های مدیریت استرس و زمان را پیش روی خواننده قرار می‌دهد، که چالش بزرگی برای اغلب ماست.

فرمول برنامه‌ریزی چیست؟

کتاب فرمول برنامه‌ریزی کمکتان می‌کند تا بفهمید چرا فهرست کارهای برنامه‌ریزی‌شده‌تان را به‌پایان نمی‌رسانید. دانستن پاسخ این سوال، مسیر جدیدی را مقابلتان می‌گشاید که بتوانید فهرست‌های کاری قابل اجرا تهیه کنید و با انجام آن‌ها اعتمادبه‌نفس زیادی پیدا کنید. با خودارزیابی که در بخش اول کتاب انجام می‌دهید، به بسیاری از ضعف‌هایتان در نوشتن کارهای روزانه پی خواهیدبرد. درک خواهید کرد که چرا تاکنون برنامه‌ریزی‌های زیادی را به مرحله‌ی اجرا نرسانده‌اید و این امر ناشی از عدم برنامه‌ریزی صحیح است، نه کمبود اراده یا قدرت شما برای انجام آن‌ها.

کتاب فرمول برنامه‌ریزی

شناخت خود

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند روی بازدهی ما اثر منفی بگذارد و علیرغم داشتن برنامه‌ریزی درست همچنان مانع از انجام کارهای پربازده شود، هیجانات منفی مثل ترس، خشم و غم است. دانستن این موضوع و درنظرگرفتن آن در مفهوم کارکرد برنامه‌های درست، باعث می‌شود بیشتر به احساسات و شرایط عاطفی خود توجه کنید. می‌بینید که منفی‌نگری مدام تمرکزتان را مختل می‌کند. بنابراین درصدد کشف دلایل این احساسات برمی‌آیید. هرگاه باعث و بانی احساسات منفی خود را شناسایی کردید، می‌توانید برای تغییر شرایط و رهایی از فشار آن گام بردارید.

شناخت سیستم‌های برنامه‌ریزی

بعد از کشف و شهودی که راجع به خودمان پیدا می‌کنیم، نوبت آموختن سیستم‌های مشهور و مفید برنامه‌ریزی و آشناشدن با نقاط ضعف و قوت آنهاست. در کتاب «فرمول برنامه‌ریزی» با ۱۰ مورد از این سیستم‌ها آشنا و گام‌به‌گام به سیستمی نزدیک می‌شویم که مناسب حال ما و شخصی‌سازی شده فقط برای ماست. به‌این ترتیب در پایان کتاب با شناخت و به‌کارگیری این سیستم‌ها به این موفقیت دست پیدا می‌کنیم که یک فهرست کاری متناسب با احوال و شرایط خودمان تنظیم کنیم و از عمل کردن به آن لذت ببریم.

باید توجه داشت که هرکدام از این سیستم‌های برنامه‌ریزی کاربرد خودش را دارد و درنهایت ترکیبی از این سیستم‌هاست که خواننده را به استراتژی مخصوص به‌خودش می‌رساند. هرکدام از این روش‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند کامل و مفید واقع شوند و دارای نقاط ضعف متعدد هستند. مثلا در مورد اولین فهرست که فهرست فراگیر و کلی نام دارد، طولانی بودن، تضعیف تصمیم‌گیری و تنوع بیش‌از اندازه، نقاط ضعف این سیستم به‌شمار می‌رود؛ درحالی‌که همین فهرست کلی، نوعی تخلیه‌ی مغزی است که قدم مهمی به‌سوی ایجاد یک برنامه‌ی موثر محسوب می‌شود. پس لازم است هرکدام از این روش‌ها را به‌عنوان بخشی از رسیدن به فهرست کاری نهایی بدانیم.

برنامه‌ریزی با جزئیات

همچنان که در مسیر انجام برنامه‌ریزی اصولی پیش می‌رویم، از فهرست‌های کلی و فراگیر، به‌سمت فهرست‌هایی می‌رویم که دارای جزئیات بیشتری هستند. این جزئیات بیشتر می‌تواند مدت زمان انجام کار و تاریخ شروع و سررسید باشد. همچنین فهرست‌ها کم‌کم به چند فهرست تقسیم‌بندی می‌شوند. مانند فهرست اصلی کارها و فهرست کارهای روزانه که دو فهرست متمایز خواهند بود. فهرست اصلی قرار نیست به‌پایان برسد، بلکه به‌مرور زمان گسترش هم پیدا خواهد کرد. اما فهرست روزانه برای تکمیل کارها در پایان روز نوشته می‌شود. تعیین مهم‌ترین وظایف روز در روش MIT، تهیه‌ی تابلوی اعلانات سه‌ستونه در روش کان‌بان، سیستم ماتریس که وظایف را در قالب چهاربخش کارهای مهم و فوری، مهم و غیرفوری، غیرمهم و فوری و غیرمهم و غیرفوری و در آخر سیستم GTD که برپایه‌ی به‌انجام‌رساندن کارها بنیان گذاشته شده، از دیگر روش‌هایی است که در کتاب فرمول برنامه‌ریزی به‌طور مختصر و مفید با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بعد از آشنایی با سیستم‌های برنامه‌ریزی، در ۱۰ گام با روش ایجاد یک برنامه‌ی کامل مختص خود آشنا می‌شوید. این ۱۰ گام به‌طور کاملا عملی شرح داده شده است تا مرحله‌به‌مرحله خواننده را تا رسیدن به یک فهرست کاری درست و موثر راهنمایی کند.

حرف آخر

در پایان خوانش کتاب فرمول برنامه‌ریزی، می‌توانید فرمول مخصوص خودتان را کشف و از آن برای ایجاد فهرست‌های کاری موفقیت‌آمیز استفاده کنید. باور داشته باشید یا نه، برنامه‌ی شما نقش فوق‌العاده موثری در پیشرفت روزتان دارد. یک سیستم موثر علاوه بر کمک به ماندن در جریان کاری، در مدیریت زندگی روزمره هم مفید واقع می‌شود.

کتاب فرمول برنامه‌ریزی کتابی کم‌حجم با ۱۴۰ صفحه است که با دوری از پرگویی و توضیحات اضافی، سعی کرده با دادن اطلاعات اولیه‌ی ضروری، یک نقشه‌ی راه موثر در مسیر برنامه‌ریزی برای خواننده بسازد و در پایان به او می‌آموزد که چطور از این برنامه و فهرستش محافظت و آن‌را اجرا کند. توضیحات مختصری نیز در مورد بستر این برنامه‌ریزی در پایان کتاب آورده شده است. این کتاب را بخوانید و از اجرای یک برنامه‌ی مفید روزانه با کارآیی بالا و اعتمادبه‌نفس و پیشرفت حاصل از آن برای خودتان لذت ببرید.

کتاب فرمول برنامه‌ریزی

اطلاعات بیشتر و سفارش اینترنتی کتاب فرمول برنامه ریزی

کد تخفیف 20 درصدی: 1pezeshk

مطالب مرتبط: کتاب «بازگشت به خود؛ خودشناسی از طریق اینیاگرام» و کتاب «کِی؛ ترفندهای علمی زمانسنجی عالی»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. عباس می گوید

    سلام
    جناب مجیدی گرامی؛ از شما بابت معرفی این کتاب تشکر میکنم، در حال بررسی برخی مشکلات در برنامه ریزی کاری بودم که این مطلب را دیدم و کتاب را سفارش دادم.
    موفق باشید

  2. بابک می گوید

    من همه‌ش دوماهه کتاب جدید نخریدم
    ینی تو این دو ماه کتاب اینقدر گرون شده ؟!
    کتاب 140 صفحه‌ای 27 تومن؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5