اپل خودخواهانه و انحصارطلبانه صنعت اپلیکیشن‌های کنترل والدین و مبارزه با اعتیاد آیفون را نابود کرد

0

اگر بخواهید یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های کنترل والدین یا تایم اسکرین را روی آیفون خود نصب کنید؛ احتمالا با کمال تعجب آن را در اپ‌ استور اپل پیدا نکنید.

اتفاقی که برای من در نصب اپلیکیشن بسیار معروف و کاربردی OurPact افتاد. OurPact بهترین نرم‌افزار کنترل والدین و مدیریت استفاده از صفحه‌نمایش‌ها و اینترنت هم در گوگل‌پلی و هم در اپ استور با چندین میلیون دانلود است.

اما هرگز این اپلیکیشن را روی اپ استور پیدا نخواهید کرد و فقط از طریق سایت OurPact قابل دانلود و نصب است. چرا؟ چون اپل دوست ندارد روی آیفون و آیپد هیچ نرم‌افزار تایم اسکرین ثالثی باشد.

هنگامی که اپل سرویس ردگیری تایم اسکرین خود را در iOS عرضه کرد؛ تقریبا رو به نابودی صنعت نرم‌افزارهای ردگیری میزان استفاده از گوشی و صفحه‌نمایش آورد و یکی پس از دیگری، اپلیکیشن‌های معروف این حوزه را از اپ استور بیرون راند.

همه این اپلیکیشن‌ها برای مبارزه با اعتیاد آیفون و کمک به والدین در کنترل فرزندان‌شان طراحی و توسعه داده شده بودند. اپلیکیشن‌هایی که اکنون دیگر کمتر کاربری ازشان سراغی گرفته یا یادش هست چنین اپی وجود داشته است.

براساس گزارشی که نیویورک‌تایمز با همکاری موسسه «سنسور تاور» (Sensor Tower) ارایه داد؛ در یک سال گذشته، اپل ۱۱ اپلیکیشن از ۱۷ اپلیکیشن برنر فعال در حوزه کنترل والدین و اسکرین تایم را حذف کرده است.

به علاوه، اپل تعداد زیادی اپلیکیشن کمتر شناخته شده در این حوزه را نیز بی‌سروصدا از اپ استور بیرون می‌اندازد.

برخی از این اپلیکیشن‌های حذف شده از اپ استور، هزاران مشترک داشته و در حال حاضر، میلیون‌ها نفر روی آیفون یا آیپد نصب کرده و در حال استفاده برای محدودسازی دسترسی کودکان به برنامه‌های خاص و محتوای نامناسب هستند.

بدون هیچ دلیلی؛ بدون هیچ توضیحی

امیر موسویان، مدیر اجرایی اپلیکیشن OurPact که بیش از سه میلیون دانلود نسخه iOS را دارد؛ می‌گوید: «آن‌ها بدون هیچ هشداری ما را از اپ استور حذف کردند.» بیش از ۸۰ درصد درآمد OurPact مبتنی بر اپ استور اپل بوده است.

موسویان اعتقاد دارد اپل «به طور سیستماتیک» صنعت کنترل والدین و تایم اسکرین را نابوده کرد. این اپ‌ها، آخرین سری از اپ‌هایی هستند که اپل تصمیم می‌گیرد برای توسعه اکوسیستم خود از اپ استور کنار بگذارد.

سخنگوی اپل، علت حذف اپلیکیشن‌های کنترل والدین و تایم اسکرین از اپ استور را «نقض حریم خصوصی» و «دادن اطلاعات بسیار زیاد از دستگاه‌ها» را می‌داند و می‌گوید هیچ‌گونه ارتباطی با ویژگی تایم اسکرین iOS ندارد.

اپل معتقد است اپ‌هایی مانند OurPact بیش از اندازه کاربران را ردیابی کرده و گزارش‌هایی از فعالیت‌های آن‌ها به دیگران از جمله والدین می‌دهند که نقض حریم خصوصی و نقض قوانین فروشگاه اپ‌استور است. به زعم اپل، کودکان و نوجوانان هم نیاز به امنیت و محافظت از حریم خصوصی خود دارند و وظیفه اپل است که این خواسته را تامین کند.

اما مدیران توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های کنترل والدین این ادعای اپل را غیرواقعی و بهانه می‌دانند. آ‌ن‌ها می‌گویند نرم‌افزارشان اطلاعات و چیزی فراتر از نیازهای معمول ارایه نمی‌دهند و این تصمیم کوپرتینو تنها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کسب‌وکار اپل است.

Freedom نرم‌افزار دیگری است که با ۷۷۰ هزار دانلود روی iOS در ماه فوریه از اپ استور حذف شد. مدیر نرم‌افزار Freedom می‌گوید: «واقعا شما باور می‌کنید این حرکت اپل برای حمایت از کاربران و جلوگیری از نقض حریم خصوصی مردم است؟» آیا واقعا اپل به دنبال کاهش ساعت‌های استفاده از آیفون و آیپد است؟

دو نرم‌افزار محبوب کنترل والدین Qustodio و Kidslox شکایتی برای اداره رقابت اتحادیه اروپا ارسال کردند.

غالب نرم‌افزارهای کنترل والدین حذف شده از اپ استور می‌گویند اپل بدون دادن هشدار یا کمترین توضیح و جزییاتی فنی، آن‌ها را از اپ استور حذف کرده و باعث صدمه زدن به کسب‌وکارهای بعضا ده ساله شده است.

در برخی موارد هم توضیحات اپل بسیار گنگ و مبهم است. مثلا «اپلیکیشن شما هنوز یک مسئله حل نشده دارد و به ناجار از روی اپ استور حذف می‌شود.»

این رفتار اپل تنها به چند کسب‌وکار صدمه وارد نمی‌کند؛ بلکه امنیت میلیون‌ها کاربر را به خطر می‌اندازد. کاربرانی که روزگاری اپلیکیشنی را از روی اپ استور نصب و مدت‌ها استفاده کردند اما اکنون نمی‌دانند از کجا باید آن را به‌روزرسانی کنند یا برای سال بعد عضو شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.