از حالا AMP گوگل، آدرس URL واقعی صفحات وب را در مرورگرهای موبایل نشان می‌دهد

1

گوگل امروز در کنفرانس AMP Conf 2019 اعلام کرد بزرگ‌ترین ایراد و شکایت از سیستم AMP (شتاب‌دهنده صفحات وب در موبایل) را رفع کرده و اکنون آدرس‌های URL صفحات به طور واقعی و درست نمایش داده می‌شوند.

سه سال از راه‌اندازی AMP توسط گوگل می‌گذرد. گوگل این فناوری را برای افزایش سرعت لود صفحات وب در دستگاه‌های موبایل با بارگذاری از روی کش سرورهای خود به جای سرورهای ناشران ارایه داد.

اما مشکل بزرگی که از همان ابتدا بروز یافت؛ نمایش آدرس URL صفحات در مرورگر وب بود. گوگل در صفحات وب بارگذاری شده آدرس «google.com/amp» را به پیش‌وند آدرس اصلی اضافه می‌کرد.

این موضوع سبب می‌شد کاربرانی که به آدرس‌های منظم وب‌سایت‌ها عادت کرده‌اند؛ نتوانند به راحتی با صفحات AMP کار کنند و آدرس‌هایی متفاوت و جدید مشاهده کنند.

گوگل اوایل امسال اعلام کرد، بیشترین بازخورد درباره سیستم AMP مربوط به موضوع آدرس‌های وب است. از آن‌جایی‌که گوگل تمایل داشت آدرس‌های URL مفهوم‌دار را استفاده و به کاربران نشان دهد؛ سعی می‌کرد در نوار جست‌وجوی گوگل اندروید و iOS، آدرس URL ناشر را هم زیر نوار آدرس اصلی نمایش دهد که رویکردی چندان جالب نبود و کاربران را بیشتر سردرگم می‌کرد.

رفع مشکل شماره یک AMP

اکنون، راه‌حل گوگل برای مرورگرهای وب و نوار آدرس‌های URL، استفاده از یک سیستم مبادله امضای دیجیتالی (Signed Exchanges) برای نمایش آدرس URL اصلی بدون در نظر گرفتن آدرس کش سرور است.

به این ترتیب، مرورگر وب فقط آدرس URL اصلی ناشر را در نوار آدرس خود نشان می‌دهد و کاربران می‌توانند آدرس‌هایی منظم و معنادار مشاهده کنند.

به این ترتیب دیگر پیش‌وند«google.com/amp» از آدرس صفحات وب حذف می‌شود؛ حتی اگر از طریق سایت گوگل وارد صفحه وب دیگری شده باشیم:

آدرس قدیم: https://www.google.com/amp/s/9to5google.com/2019/04/15/google-pixel-3-t-mobile

آدرس جدید: https://9to5google.com/2019/04/15/google-pixel-3-t-mobile

البته، هنوز می‌توان امضا و ردپای AMP را در مرورگر وب کروم دید و متوجه شد این صفحه وب توسط کش سرور گوگل بارگذاری شده است. سیستم Signed Exchanges به کوکی‌های ثالث و اطلاعات ذخیره شده هم اجازه فعالیت می‌دهد.

برای نمایش آدرس URL ناشر باید مرورگر وب، سایت ناشر و ابزار جست‌وجوی گوگل از Signed Exchanges پشتیبانی کنند. کروم دنبال ویژگی و بسته اختصاصی برای مایکروسافت اج است تا این مرورگر هم از سیستم جدید AMP پشتیبانی کند.

مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از ابزار AMP Packager در زیرساخت وب‌سایت‌شان یا درخواست از CDN سایت برای استفاده از AMP Signed Exchanges به ویژگی جدید دسترسی پیدا کنند.

گوگل امروز اعلام کرد شرکتی مانند Cloudflare سیستم مبادله امضای دیجیتالی Signed Exchanges را به طور رایگان به مشتریان خود عرضه می‌کند. نتایج جست‌وجوی Search AMP نیز به طور خودکار به Signed Exchanges لینک می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سعید قاسم زاده می گوید

    گوگل یک شرکت همیشه در حال تغییرات خوبه . واقعا این رویه آزاردهنده بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5