چگونه گوگل سریع‌ترین کابل اینترنت دنیا برای اتصال آمریکا به فرانسه از طریق اقیانوس اطلس را ساخت؟

0

بیشتر  ترافیک اینترنتی که امروزه استفاده می‌کنیم؛ از زیر دریاها و اقیانوس‌ها عبور می‌کند. برای مثال، ترافیک اینترنت ایالات متحده به اروپا از طریق ماهواره نیست؛ بلکه از طریق کابل‌های زیردریایی تامین می‌شود.

حدود ۳۷۸ لوله یا کابل زیردریایی بین امریکا و اروپا وجوددارد که اطلاعات را از طریق فیبرنوری منتقل می‌کنند. در حالی‌که غالب این کابل‌های اینترنتی زیردریایی از اقیانوس اطلس عبور می‌کنند؛ گوگل اخیرا درصدد راه‌اندازی یک کابل زیردریایی جدید است که سریع‌ترین ظرفیت برای انتقال ترافیک اینترنت زیر دریا را مهیا می‌کند.

از ایالات متحده به فرانسه

این کابل زیردریایی به بهانه قدردانی از هنری دونانت، بنیان‌گذار صلیب‌سرخ، «Dunant» نام‌گذاری شده است. این کابل فیبر نوری شهرهایی از ایالات متحده را به کشور فرانسه متصل می‌کند؛ فاصله‌ای ۳.۹۷۷ مایلی که غالب آن از ته دریا عبور می‌کند.

جالب است این کابل اینترنت کاملا خصوصی و متعلق به شرکت گوگل است. یعنی بخشی از شبکه گوگل برای اتصال مراکزداده، سرویس‌دهنده‌های اینترنت و غیره به یکدیگر است. به زبان دیگر، اگر شما در امریکا سکونت دارید و می‌خواهید ایمیلی برای فردی در فرانسه بفرستید؛ از طریق این کابل و البته زیرساخت و شبکه گوگل عبور می‌کند.

اما چگونه کابل «Dunant» توانسته سریع‌ترین ظرفیت انتقال ترافیک اینترنت در بستر دریا را فراهم کند. در حقیقت، سرعت این کابل انتقال ۲۵۰ ترابیت اطلاعات در یک ثانیه است. شما سریع‌ترین شبکه‌ای که استفاده کردید؛ چند مگابیتی یا احیانا گیگابیتی بوده است؟

طبیعی است که هیچ تصوری از این سرعت انتقال اطلاعات نداشته باشیم. کابل زیردریایی دیگری به نام «Marea» سرعتی ۱۶۰ ترابیتی دارد.

چگونه گوگل موفق شد سریع‌ترین کابل زیردریایی را بسازد؟

برای توضیح چگونگی دستیابی گوگل به سرعت ۲۵۹ ترابیتی روی کابل «Dunant» دو بخش ساده و پیچیده داریم. بخش ساده ماجرا این طوری است که کابل‌های زیردریایی مانند «Marea» از مجموعه‌ای رشته کابل فیبرنوری تشکیل شدند. رشته فیبرهایی که به صورت جفتی هستند.

برای مثال، کابل «Marea» از ۸ جفت فیبر نوری یا ۱۶ رشته فیبر مجزا تشکیل شده است. هر جفت فیبرنوری همانند یک بزرگراه دو بانده است تا اطلاعات از یک باند ارسال و از باند دیگری دریافت شوند.

کابل Dunant می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مقیاس زمانی واحد عبور دهد؛ چون از جفت فیبرنوری بیشتری استفاده می‌کند. این کابل از ۱۲ جفت فیبرنوری یا ۲۴ رشته فیبرنوری مجزا سود می‌برد تا ترافیک بیشتری را هدایت کند. تصور کنید یک بزرگراه با باندهای بیشتر و پهن‌تر که اجازه می‌دهد ماشین‌های سنگینی مانند کامیون‌ها، تریلر و خودروها با هم عبور کنند.

اضافه کردن جفت فیبرنوری استاندارد بیشتر به یک کابل زیردریایی، در ظاهر یک استراتژی ساده است ولی هنگامی که بدانیم باید چیزی ساخته شود که برای سال‌های طولانی زیرآب کار کند؛ مسئله پیچیده‌تر از تصور می‌شود.

سازندگان کابل‌ها باید به محدودیت‌های هزینه‌ای، قدرت الکتریکی و پیچیدگی‌های فنی غلبه کنند. کابل‌ها هرجه طولانی‌تر باشند؛ سیگنال بیشتری از دست می‌دهند. یک کابل در فاصله‌ای ۶۲ مایلی نزدیک به ۹۹ درصد سیگنال‌های خود را از دست می‌دهد.

کابل‌های زیردریایی این مشکل را با تقویت‌کننده‌هایی به نام «armadillos» حل می‌کنند. یک «armadillos» طوری ساخته شده است که ضدآب و در برابر فشار بسیار مقاوم باشد تا بتواند در اعماق اقیانوس‌ها به کار خود ادامه دهد.

«armadillos» یک لوله استوانه‌ای طولانی و بسیار مقاوم در برابر فشار آب است که دو طرف آن بسیار سفت و محکم شده است تا آب نشت نکند. این تقویت‌کننده به انرژی برق نیاز دارد و چون در زیردریا برق نیست؛ یک کابل مسی برای برق‌رسانی در لوله استفاده می‌شود. هر تقویت‌کننده «armadillos» می‌تواند ۵۰ مایل کابل فیبرنوری را تضمین کند.

پمپ نوری

در داخل «armadillos» قطعاتی هستند که یک جورهایی پمپ نوری محسوب می‌شوند. این پمپ‌ها وظیفه تقویت سیگنال‌های نوری رونده از کابل‌های فیبرنوری را برعهده دارند. برای هر جفت فیبرنوری باید یک پمپ نوری استفاده شود.

حالا، گوگل باید طوری برای هر ۵۰ مایل کابل زیردریایی از قطعات پمپ نوری و «armadillos» استفاده کند که هم سیگنال‌ها به درستی و به اندازه تقویت شوند و هم این قطعات هیچ‌گاه خراب نشوند تا تعویض یک قطعه در زیردریا، عملیاتی یک میلیون دلاری است.

پس، مهندسان گوگل رو به افزونگی می‌آورند و برای هر جفت فیبرنوری بیش از یک پمپ نوری قرار می‌دهند تا در صورت خرابی، یک قطعه پشتیبان وجود داشته باشد. هر جفت کابل فیبرنوری می‌تواند تا سه پمپ نوری داشته باشد. بنابراین، برای ۸ جفت فیبرنوری ۲۴ پمپ نوری کار گذاشته می‌شود.

کابل «Dunant» از ۱۲ جفت فیبرنوری تشکیل شده و درازای آن ۳.۹۷۷ مایل است. اگر مهندسان گوگل بخواهند برای هر جفت فیبرنوری در فاصله ۵۰ مایلی سه پمپ نوری بگذارند؛ تعداد بسیار زیادی تقویت‌کننده و پمپ نوری نیاز است.

راه‌حل گوگل استفاده از پمپ‌های نوری اشتراکی است. گروهی از پمپ‌های نوری برای تقویت سیگنال عبوری از چندین جفت فیبرنوری استفاده می‌شوند. مثلا، ۲ یا ۴ جفت فیبرنوری با یک گروه از پمپ‌های نوری تقویت می‌شوند.

گرچه دشواری‌های پروژه کابل «Dunant» برای ما ترسناک به نظر می‌رسند ولی مهندسان گوگل می‌خواهند تا سال ۲۰۲۰ آن را تکمیل و به شبکه سراسری اینترنت متصل کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5