۴۲ درصد هارددیسک‌های دست دوم فروخته شده در سایت ای‌بی هنوز حاوی اطلاعات حتی حساسی هستند؛ فرمت‌بندی و پاک‌سازی دستی کافی نیست!

0

اگر قصد فروش هارددیسک یا SSD کامپیوترتان را دارید؛ مطمئن شوید تمام اطلاعات ذخیره شده روی آن پاک شده و قابل بازیابی نیستند.

مطالعه جدیدی توسط شرکت Blannco صورت گرفته که نشان می‌دهد بسیاری از درایوهای کار کرده فروشی در سایت eBay هنوز حاوی اطلاعاتی از مالک قبلی هستند. از جمله این اطلاعات می‌توان به شناسه‌ها و اطلاعات شخصی اشاره کرد.

شرکت Blannco در حوزه پاک‌سازی اطلاعات فعالیت می‌کند. این شرکت ۱۵۹ هارددیسک و SSD را از سایت ای‌بی خریداری کرده است و مشغول تحلیل آن‌ها برای بازیابی اطلاعات و تشخیص جنس اطلاعات قابل بازیابی از روی این درایوها شده است.

این درایوهای ذخیره‌سازی از کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، امریکا و فلاند خریداری شدند و از برندهای مختلفی مانند سامسونگ، دل، سیگیت و غیره هستند.

نتایج این مطالعه جالب نشان می‌دهد تمام درایوهای خریداری شده به طور کامل پاک‌سازی اطلاعات نشدند و ۶۶ درایو یا حدودا ۴۲ درصد آن‌ها حاوی برخی اطلاعات بعضا مهم شناسایی شخصی هستند.

نزدیک به ۲۵ درایو حاوی عکس‌ها، ویدیوها، اطلاعات شناسایی مانند تاریخ تولد، شناسه ID در سرویس‌های مختلف، نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل بودند.

به این معنی که بیش از ۱۵ درصد درایوهای خریداری شده توسط شرکت Blannco علاوه بر اینکه پاک‌سازی اطلاعاتی نشده‌اند؛ بلکه حاوی اطلاعات بسیار حساسی هم هستند. این اطلاعات حساس می‌تواند در اختیار هکرها، تیم‌های خرابکاری جمع‌آوری اطلاعات کاربران و بعد فروش آن‌ها در وب تاریک یا سازمان‌های جاسوسی بیفتد.

شرکت بلانکو می‌گوید تقریبا از هر ۲۰ هارددیسک یا SSD خریداری شده؛ حداقل سه درایو دارای اطلاعات حساس شخصی است.

فرمت‌بندی و پاک‌سازی دستی اطلاعات کافی نیست

به طور خاص، یک درایو متعلق به توسعه‌دهنده نرم‌افزاری بوده که مجوزهای امنیتی دولتی در اختیار داشته است. در این درایو گواهی‌نامه تاریخ تولد، کپی و اسکن پاسپورت و رکوردهای مالی بازیابی شده است.

درایو دیگری شامل هزاران عکس از یک زن دانمارکی به همراه نام خودش و دوستان‌اش بوده است.

شرکت بلانکو می‌گوید درایوها را از فروشنده‌هایی خریداری کردند که اصرار داشتند عملیات‌های پاک‌سازی اطلاعات را به طور کامل روی درایوها پیاده‌سازی کردند. به تصورشان این اطلاعات به طور دایمی پاک شدند ولی این‌طور نبوده و از روش‌هایی کاملا موثر برای پاک‌سازی اطلاعات استفاده نکردند.

فروشنده‌ها به طور ساده‌ای، سعی می‌کنند با یک فرمت‌بندی هارددیسک یا SSD، اطلاعات روی آن را پاک کنند ولی این روش تنها مسیرهای دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات ذخیره شده روی درایوها را پاک می‌کند و هنوز اطلاعات پابرجا هستند.

از سوی دیگر عملیات فرمت‌بندی همیشه منجر به پاک‌سازی اطلاعات نمی‌شود و هیچ تضمینی وجود ندارد همه اطلاعات پاک شوند.

به همین دلیل، بهتر است هر کاربری که قصد فروش یک درایو SSD یا هارددیسک دارد؛ به روش‌های موثرتری و با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص پاک‌سازی عمقی اطلاعات، اطمینان حاصل کند هیچ‌ روشی برای بازیابی اطلاعات وجود ندارد.

نرم‌افزارهای پاک‌کننده اطلاعات بدون بازگشت و بازیابی؛ از روش‌های پاک‌سازی چندین باره و نوشتن چندین باره روی اطلاعات استفاده می‌کنند تا هیچ نرم‌افزار بازیابی قادر به برگرداندن آن‌ها نباشد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5