بهترین فیلم‌ های 2018 و 2019 – فهرست 125 فیلم برتر و گلچین‌شده بر اساس نظر و آرای کاربران IMDB – قسمت اول

7

امروز در قالب 3 پست، بهترین فیلم‌ های 2018 و 2019 که تا حالا پخش شده‌اند، به صورت فهرستی و با توضیحات مختصر و مفید به شما معرفی خواهم کرد.
شما ممکن است یک فیلم بین حرفه‌ای باشید و مرتب برای پیدا کردن فیلم‌های خوب سایت‌های دانلود را بپایید، اخبار سینمایی را دنبال کنید و مجله ورزشی بخرید و مطالعه کنید، با این همه میزان تولیدهای سینمایی آنقدر زیاد است که حتی کوشاترین و ساعی‌ترین عشق فیلم‌ها، همیشه فیلم‌های خوب را از قلم می‌اندازند. گاهی علت این امر، مشغله‌های ماست که باعث می‌شود یکی دو ماهی فیلم‌ها را خوب دنبال نکنیم و در همین فاصله، چند فیلم را از دست بدهیم. گاهی هم علت، توضیحات بد و ناکافی در سایت‌های معرفی و نقد فیلم یا مجله‌هاست.
گاهی هم فیلمی را دست‌کم می‌گیریم و بعد از مدت‌ها متوجه می‌شویم، فیلم خوبی بوده است.
یک علت جالب دیگر این است که ما گاهی به امید آمدن کیفیت عالی یک فیلم یا زیرنویس آن، نسخه‌های اولیه را دانلود نمی‌کنیم و بعد کلا فراموشمان می‌شود که چنین فیلمی هم بوده است! هنگامی که داشتم این پست را آماده می‌کردم، متوجه شدم که در همین فهرستی که تقدیم می‌شود، دست‌کم 10 – 15 فیلم خوب وجود دارند که من تا حالا ندیده‌ام. پس نوشتن این پست برای خود من هم مفید بود!

در اینجا قسمت اول معرفی فیلم های 2018 و 2019 تقدیم شما می‌شود. دو قسمت دیگر را در لینک‌های زیر می‌توانید بخوانید. با این توضیح که بهترین‌های فیلم های 2018 و 2019 را با استفاده از نمرات سایت IMDB انتخاب کرده‌ایم. البته در این میان برخی از فیلم‌های ضعیف که نمره بالایی داشته‌اند را توصیه نکرده‌ایم و برخی از فیلم‌ها با نمره متوسط را که برآورد می‌کردیم که شایسته حضور در فهرست بهترین فیلم‌ های 2018 و 2019 هستند را در فهرست گنحانده‌ایم.


1- فیلم Avengers: Endgame

نمره 8.8 در سایت IMDB

بهترین فیلم‌ های 2018

انتقام‌جویان: پایان بازی (به انگلیسی: Avengers: Endgame)، در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی برادران روسو است که بر پایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است. این فیلم توسط مارول استودیوز تهیه شده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع گشت. این فیلم دنبالهٔ مستقیم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و همچنین دنبالهٔ فیلم‌های انتقام‌جویان مارول (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) می‌باشد و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. فیلم‌نامهٔ آن را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نگاشته‌اند و بازیگران زیادی که اکثر آن‌ها در فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول حاضر بوده‌اند، در این فیلم نقش‌های قبلی خود را تکرار کرده‌اند.

سه هفته بعد از آن که در انتقام‌جویان: جنگ ابدیت نیمی از جمعیت دنیا به دست تانوس کشته شدند، کاپیتان مارول، تونی استارک و نبیولا را که در سفینه‌ای در فضا سرگردان شده‌اند را نجات می‌دهد و آن‌ها را به زمین برمی‌گرداند. آن‌ها با انتقام‌جویان بازمانده – بروس بنر، استیو راجرز، راکت، ثور، ناتاشا رومانوف و جیمز رودز – تانوس را در یک سیاره غیر مسکونی پیدا می‌کنند. آن‌ها قصد دارند تا دوباره از سنگ‌های ابدیت استفاده کنند تا ویرانی‌هایی را که تانوس به بار آورده را جبران کنند؛ ولی …


2- فیلم کفرناحوم Capernaum

نمره 8.5 در IMDB

بهترین فیلم‌ های 2018

کفرناحوم هم یک فیلم کمتر دیده شده در فهرست بهترین فیلم های 2018 و 2019 است. داستان فیلم درباره ی پسر بچه ای 12 ساله به نام «زین» است که در دهکده ماهیگیری کفرناحوم در خاورمیانه زندگی میکند، او از پدر و مادرش به دادگاه شکایت میکند. در دادگاه، قاضی میپرسد: چرا از پدر و مادرت شکایت کردی؟ زین پاسخ میدهد: چون من را به دنیا آوردند.

کفرناحوم Capharnaüm یک فیلم درام لبنانی به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نادین لبکی محصول ۲۰۱۸ است. ستاره فیلم Zain_Al_Rafeea در نقش زین الحاجی، پسری ۱۲ ساله است که در زاغه‌ای اطراف بیروت زندگی می‌کند. روایت فیلم به صورت فلاشبک (گذشته نمایی) و با تمرکز بر زندگی زین و تلاش او برای شکایت از پدر مادرش ساخته شده‌است. کارگردان فیلم نادین لبکی در نقش وکیل زین الحاجی در این فیلم بازی کرده‌است.

این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلا هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد که جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

Zain_Al_Rafeea بازیگر نقش اول فیلم در جشنواره فیلم نیو مکزیکو عنوان بهترین بازیگر جوان و در جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا عنوان بهترین بازیگر را به دست آورد.


3- فیلم Avengers: Infinity War

نمره 8.5 در IMDB

فیلم Avengers: Infinity War

چهار سال پس از اتفاقات نگهبانان کهکشان بخش ۲ انتقام‌جویان که پس از رویدادهای فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی از هم گسسته‌اند، به نگهبانان کهکشان می‌پیوندند تا با تانوس که به دنبال تصاحب همهٔ سنگ‌های ابدیت و حکمرانی بر واقعیت است، مقابله کنند.

4- مستند آنها نباید پیر شوند They Shall Not Grow Old

نمره 8.4 در IMDB

بهترین فیلم‌ های 2018

در این فیلم مستند شاهد تصاویر بازسازی و رنگی شده‎ی جنگ جهانی اول هستیم که بسیاری از این تصاویر تا پیش از این دیده نشده بودند. در طول این فیلم مستند تلاش پیتر جکسون برای بازسازی این تصاویر در بهترین شکل ممکن قابل مشاهده است و موسیقی نیز به خوبی حال و هوای این تصاویر و اتفاقات را نمایش می‌دهد. پیتر جکسون برای ساخت این فیلم مستند که توسط موزه‎ی سلطنتی جنگ سفارش داده شده است، از فیلم‌ها و صداهای آرشیوی استفاده کرده است.

این فیلم با استفاده از فیلم‌های اصلی برداشته‌شده از جنگ جهانی اول محفوظ در آرشیو موزه سلطنتی جنگ که بیشتر آن‌ها تاکنون دیده‌ نشده‌اند، به همراه صداهای ضبط‌شده توسط بی‌بی‌سی و مصاحبه‌های آی‌دبلیوام که از بریتانیایی‌های حاضر در نبرد گرفته‌شده، ساخته شده‌است. بیشتر این فیلم‌ها رنگی شده و با استفاده ابزارها و تکنیک‌های مدرن تبدیل شده‌اند و برای اثرگذاری بیشتر و هرچه بیشتر نزدیک‌شدن به تجربه واقعی سربازان از نبرد، از جلوه‌های صوتی و صداپیشه در آن استفاده شده‌است.

این فیلم اولین تجربه کارگردانی مستند پیتر جکسون است گرچه او در سال ۱۹۹۵ تجربه کارگردانی فیلم مستندنمای نقره فراموش‌شده و تهیه‌کنندگی غرب ممفیس بر اساس سه نفر ممفیس غربی در سال ۲۰۱۲ را در کارنامه دارد. جکسون که پدربزرگش در جنگ جهانی اول جنگیده، قصدش از ساخت این فیلم را ساختن فیلمی می‌داند که تجربه «سرباز بودن شبیه چیست» به‌جای روایت داستانی از توالی رویدادها باشد. سازندگان فیلم ۶۰۰ ساعت مصاحبه با ۲۰۰ کهنه‌سرباز و ۱۰۰ ساعت فیلم ویدئویی اصلی را برای ساخت فیلم بازبینی و بررسی کردند. عنوان فیلم از شعر «آنها بزرگ می‌شوند نه پیر در حالی‌که ما باقی مانده‌ایم و پیر می‌شویم» لورنس بینیون با عنوان «برای کشته‌شدگان» گرفته شده‌است که در سال ۱۹۱۴ سروده شده و به‌خاطر استفاده در چکامه یادآوری مشهور است.

آنها نباید پیر شوند اولین بار در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ به صورت همزمان در جشنواره فیلم لندن و سالن‌های منتخب بریتانیا به نمایش درآمد پیش از آن‌که در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ از بی‌بی‌سی دو به مناسبت صدمین سالگرد آتش‌بس ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ پخش شود. این فیلم از سوی منتقدان به‌خاطر ترمیم فیلم‌های به‌جا مانده، فضای تأثیرگذار و تصویرش از جنگ، تحسین شده‌است.


5- فیلم کتاب سبز Green Book

نمره 8.3 در IMDB

فیلم کتاب سبز Green Book

کتاب سبز  Green Book فیلمی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی پیتر فارلی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم تور ۱۹۶۰ پیانیست کلاسیک و جاز آمریکایی-جامائیکایی، دان شرلی (ماهرشالا علی) به همراه بانسری اهل نیویورک به نام تونی لیپ (ویگو مورتنسن)، که راننده و محافظ او بود را در جنوب آمریکا به تصویر می‌کشد.

داستان در مورد یک ایتالیایی- آمریکایی به نام تونی لیپ (ویگو مورتنسن) است که برای پول حاضر است هر کاری بکند، از دزدیدن کلاه ثروتمندان گرفته تا شرکت در مسابقه‌ی هات‌داگ‌خوری. تونی، توسط یک پیانیست سیاه‌پوست به اسم دان شرلی (ماهرشالا علی) استخدام می‌شود تا راننده و بادیگارد شخصی‌اش در تور کنسرت‌های جنوب آمریکا باشد.

کتاب سبز برنده جایزه هیئت ملی بازبینی برای بهترین فیلم شد و از سوی انستیتوی فیلم آمریکا یکی از ده فیلم برتر سال لقب گرفت. در نود و یکمین دوره جوایز اسکار بعد از ۵ نامزدی، برنده سه جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. این فیلم همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برای بهترین فیلم شده است.


6- فیلم درخت گلابی وحشی The Wild Pear Tree

نمره 8.2 در IMDB

فیلم درخت گلابی وحشی The Wild Pear Tree

درخت گلابی وحشی، نام یک فیلم درام ترکی به کارگردانی نوری بیلگه جیلان است و یکی دیگر از بهترین فیلم های 2018 است. این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلا هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

درخت گلابی وحشی داستان مردی به نام سینان است که به ادبیات علاقه دارد و می‌خواهد نویسنده باشد. او به دهکده زادگاهش برمی‌گردد. او به‌ سختی پولی برای انتشار کتابش فراهم کرده اما در دهکده با قرض‌های پدرش مواجه می‌شود.فیلم برای علاقه مندان به سینمای دیالوگ محور پر از لحظات زیبایی ست که دیالوگ های پر مغز و طولانی گاه تا ده دقیقه و بیشتر مخاطب را با خود درگیر میکند و بعد از پایان فیلم نیز، رها کردنی در کار نیست.


7- فیلم حماسه کولی- راپسودی بوهمی – Bohemian Rhapsody

نمره 8.1 در IMDB

فیلم حماسه کولی- راپسودی بوهمی - Bohemian Rhapsody

این فیلم داستان زندگی خواننده اصلی گروه افسانه ای « کویین » یعنی فردی مرکوری و کنسرت مشهور آنان در سال 1985 می باشد و بدون نام بردن از آن نمی‌تواند فهرست بهترین فیلم های 2018 را تکمیل کرد.

حماسه کولی، فیلمی به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر و نویسندگی آنتونی مک‌کارتن است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. رامی ملک در این فیلم در نقش رهبر گروه کوئین، یعنی فردی مرکوری ظاهر شده‌است. فیلم حوادثی را که در طی سال‌های ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ برای مرکوری و گروه کوئین رخ داد را به تصویر می‌کشد.

فیلم، نقدها و نظرات متوسط و دوگانه‌ای دریافت کرد. منتقدان نسبت به شخصیت پردازی مرکوری و خصوصاً بحث گرایش جنسی او، بعضی از اشتباهات تاریخی و همچنین نحوه پرداخت به دیگر اعضای گروه انتقاد داشتند اما بازی ملک در نقش مرکوری با تحسین جهانی و ستایش تماشاگران و منتقدان همراه بود. راپسودی بوهمی عملکرد بسیار خوبی در گیشه داشت. راپسودی بوهمی در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد فیلم درام (برای ملک) نامزد دریافت جایزه شد که توانست هردو جایزه را بدست آورد. همچنین در نود و یکمین دوره جوایز اسکار، فیلم نامزد دریافت پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد که توانست چهار جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا و بهترین میکس صدا را به خود اختصاص دهد.


8- انیمیشن جزیره‌ سگ‌ها Isle of Dogs

نمره 7.9 در IMDB

انیمیشن جزیره‌ سگ‌ها Isle of Dogs

«جزیره‌ی سگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون که اسکارلت جوهانسون و ادوارد نورتون را در گروه صداگذارانش دارد.

داستان فیلم، در آینده‌ای نزدیک جریان پیدا می‌کند که در آن به خاطر شایع شدن یک بیماری خطرناک در بین سگ‌ها که پتانسیل آلوده کردن انسان‌ها را نیز دارد، همه‌ی این موجودات را به جزیره‌ای پرشده از زباله‌ها تبعید می‌کنند تا دیگر پای‌شان به جوامع انسانی باز نشود. در عین حال، پسربچه‌ای که دلش برای سگی که از او مراقبت می‌کرد تنگ شده، هواپیمایی را می‌دزدد و با پروازی نه‌چندان مطمئن خودش را به جزیره می‌رساند و در کنار سگ‌هایی که از انسان‌ها متنفرند یا دوست دارند نزد آن‌ها برگردند، تلاش به یافتن اسپاتس، سگ و دوست قدیمی‌اش کند.


9- فیلم Shadow Fighter

نمره 7.9 در IMDB

فیلم Shadow Fighter

یک بوکسور سرگردان به نام رادنی به صورت اتفاقی با یک پسر جوان آشنا می‎شود. هر دو که گذشته‎ای سخت داشته‎اند به یکدیگر کمک می‎کنند تا برای روبرو شدن با آینده آماده شوند ، در حالی که با مصیبتی در گذشته در حال مبارزه هستند و…


10- فیلم Once Upon a Time in London

نمره 7.9 در IMDB

فیلم Once Upon a Time in London

این فیلم زمان اوج قدرت گروه های گانگستری در شهر لندن را به نمایش می‌گذارد و داستان ظهور و سقوط افسانه‌ای آنها را روایت می‌کند.


11- فیلم Roma

نمره 7.8 در IMDB

فیلم Roma

رُما Roma یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌ها در فهرست بهترین فیلم های 2018 و 2019 است. یک فیلم سیاه‌وسفید در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی آلفونسو کوارون  است. کوارون علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کننده فیلم، فیلم‌بردار و یکی از تدوین‌گران فیلم نیز می‌باشد. کوارون این فیلم را با الهام از دوران کودکی خود ساخته‌است. داستان فیلم در اوایل دهه ۷۰ میلادی و در منطقه ای از مکزیکو سیتی تحت عنوان کلونیا رما که به صورت مختصر رما نامیده می‌شود؛ رخ می‌دهد

در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب، فیلم در سه رشته بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی نامزد کسب جایزه شد که فقط در کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه ناکام ماند. رما در نود و یکمین دوره جوایز اسکار در ده رشته از جمله، بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود که موفق شد سه جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری را به خود اختصاص بدهد.

وقایع یک سال از زندگی یک خانواده طبقه متوسط در مکزیکو سیتی در اوائل دهه ۱۹۷۰ را به نمایش می‌گذارد. Cleo، با بازی یالیتزا آپاریچیو ، خدمتکاری است که برای خانواده ثروتمندی در دهه ۷۰ در مکزیکوسیتی کار می‌کند، او خودش را بخشی از این خانواده که سال‌هاست با آن‌ها زندگی می‌کند، می‌داند. کلیوو همراه با آن‌ها به مسافرت می‌رود و به بچه‌های این خانواده بسیار علاقه دارد، سعی می‌کند کارش را به بهترین نحو انجام دهد و در درگیری‌ها و اختلافات این خانواده وارد نشود. آرامش زندگی کلیوو وقتی به هم می‌خورد که با پسرخاله نامزد یکی از دوستانش رابطه عاشقانه‌ای برقرار می‌کند..

فیلم نگاه مختصری هم کشتار کورپوس کریستی دارد که در آن دانشجویان معترض توسط سربازان مکزیکی زبده قتل عام شدند.


12- فیلم Deadpool 2

نمره 7.8 در IMDB

فیلم Deadpool 2

ددپول ۲ ، یک فیلم ابرقهرمانی بر پایه شخصیت ددپول از شرکت مارول کامیکس است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم به کارگردانی دیوید لیچ و نویسندگی رت ریس و پال ورنیک با بازی رایان رینولدز در نقش اصلی در کنار بازیگرانی همچون مورنا باکارین، تی جی میلر، لزلی اوگامس، برایانا هیلدبرند، زازی بیتز و جاش برولین است.

ددپول در این قسمت با تشکیل یک تیم از جهش یافته ها می بایست از پسر بچه ای که دارای توانایی های ماوراء طبیعی فراوانی است حفاظت نماید اما…


13- فیلم Mission: Impossible – Fallout

نمره 7.8 در IMDB

فیلم Mission: Impossible - Fallout

مأموریت: غیرممکن -فال‌اوت، فیلمی در ژانر اکشن و جاسوسی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری و محصول سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا است. تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن، و الک بالدوین، همگی نقش‌های خود در فیلم‌های قبلی را در اینجا نیز تکرار کرده‌اند و هنری کویل، ونسا کربی و آنجلا باست به عنوان بازیگران جدید در این فیلم به آن‌ها اضافه شده‌اند.

دو سال بعد از دستگیری سالامون لین، بقایای تشکیلاتی که او رهبریش را برعهده داشت اکنون تبدیل به یک گروه تروریستی جدید به نام حواریون شده‌است که در حال عملیات تروریستی در نقاط مختلف دنیا هستند. در این میان؛ هانت و گروهش مأموریت پیدا می‌کنند تا سه کلاهک حاوی پلوتونیم که قرار است در برلین توسط حواریون خریداری شود را پیدا کنند. نقشه حواریون منفجر کردن سه مکان مذهبی مهم بر روی زمین است …


14- فیلم ستاره‌ای متولد شده‌ است A Star Is Born

نمره 7.8 در IMDB

فیلم ستاره‌ای متولد شده‌ است A Star Is Born

فیلم ستاره‌ای متولد شده‌است، فیلمی موزیکال، رمانتیک و درام به کارگردانی بردلی کوپر است. از بازیگران آن می‌توان به بردلی کوپر و لیدی گاگا اشاره کرد.

جکسون (بردلی کوپر) خواننده مشهوری است که از مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) آشنا می‌شود و او را تشویق می‌کند که به عنوان ترانه ساز و خواننده همراه با او همراهی کند. آلی ابتدا از این کار سرباز می‌زند ولی به مرور تشویق می‌شود و در مدتی کوتاه به خواننده ای بسیار معروف بدل می‌شود. آلی و جکسون عاشق همدیگر می‌شود و در مراسمی بسیار ساده ازدواج می‌کنند اما مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله تازه ای می‌شود…


15- انیمیشن I Want to Eat Your Pancreas

نمره 7.7 در IMDB

شخصیت اصلی انیمیشن، روزی در مدرسه، دفتر خاطرات یکی از همکلاسی‌های خود به نام ساکورا یاماچی، را پیدا می‌کند که در آن نوشته شده که سرطان پانکراس دارد و به زودی درمی‌گذرد.


کارگردان : Shin’ichirô Ushijima

16- فیلم یک شب 12 ساله – A Twelve-Year Night

نمره 7.7 در IMDB

فیلم یک شب 12 ساله - A Twelve-Year Night

داستان این فیلم بر اساس رویدادهای واقعی می باشد. در سال 1973 که حکومت کشور اروگوئه در دست نظامیان می باشد سه نفر از اعضای توپاماروس را برای شکنجه به مدت 12 سال در سلول انفرادی حبس می کنند.یکی از آن سه نفر خوزه موخیکا می باشد که در سال 2009 رییس جمهور اروگوئه می شود.

کارگردان: آلوارو برکنر


17- فیلم Happy as Lazzaro

نمره 7.7 در IMDB

فیلم Happy as Lazzaro

داستان آشنایی «لازارو» پسر کشاورزی که عده‌ای او را ساده لوح می خوانند با «تانکردی» که پسری نجیب زاده است. زندگی آنها در روستای دورافتاده‌ای تحت سلطه «آلفونسیا» معروف به ملکه سیگار است. پیوند محکمی بین آن دو شکل می گیرد. این دوستی تا اندازه ای برای «لازارو» ارزشمند می شود که بعد از مدتی برای یافتن «تانکردی» پا به شهر می گذارد، جایی که او مثل یک قطعه‌ از گذشته است که در دنیای مدرن گم شده است.

«شاد مانند لازارو» دومین ساخته‌ی آلیس رورواچر، فیلمساز زنِ ایتالیایی، که پیش از این فیلم «شگفتی‌ها» را ساخته بود و خود را در فستیوال‌های سینمایی مطرح کرده بود است. «شاد مانند لازارو» در جشنواره کن، جایزه‌ی بهترین فیلمنامه را به طور مشترک با فیلم «سه رخ» جعفر پناهی برد.


18- فیلم 303

نمره 7.7 در IMDB

دو دانشجو با هم برلین را ترک کرده و به سفری جاده ای برای گشت و گذار و کوهنوردی میروند اما در طول سفر احساسشان نسبت به یکدیگر تغییر میکند و…

کارگردان: Hans Weingartner


19- فیلم Never Look Away

نمره 7.7 در IMDB

یک دانشجوی هنر به نام کورت بارنت که در آلمان شرقی زندگی می کند شیفته همکلاسی خود الی سیدباند می‌شود، اما پدر او، کارل سیدباند موافق این عشق نیست. زمانی که پرده از اسرار گذشته کارل برداشته شد، مشکلات تازه‌ بروز می کند چرا که مشخص می شود کارل، پدر الی در طرح پاکسازی نژادی آلمان نازی دست داشته است …

در مورد فیلم Never Look Away قبلا در سایت یک پزشک به صورت مفصل نوشته بودیم.


20- انیمیشن شگفت‌انگیزان ۲  یا Incredibles 2

نمره 7.7 در IMDB

پیکسار هرگز ریسک ساخت قسمت دوم « شگفت انگیزان » را نپذیرفت و در 14 سال گذشته همواره از کنار نام این عنوان گذشت و در عوض به سراغ ساخت دنباله های دیگر مانند « ماشین ها » و « جستجوی نمو » رفت که خیلی هم نتوانستند در مقایسه با قسمت نخست توفیقی کسب نمایند. با اینحال در نهایت پیکسار پذیرفت که دنباله ای برای انیمیشن محبوب خود بسازد و شگفت انگیزان محبوب و دوست داشتنی را بار دیگر به سینما بازگرداند تا نسل جدیدی از از تماشاگران خردسال اینبار به تماشای داستان خانواده شگفت انگیز بنشینند و کودکان و نوجوانان سابق که حالا بزرگسال شده اند نیز در کنار آنها خاطرات خوش گذشته شان را تکرار نمایند.

داستان دقیقاً از نقطه ای آغاز می گردد که قسمت اول به پایان رسیده بود. خانواده شگفت انگیز به همراه فروزن، با یک شرور جدید به نام « آندرماینر » مواجه می شوند که قصد نابودی شهر را دارد. شگفت انگیزها طی یک درگیری موفق به رهایی از شر او می شوند اما در عین حال خسارت عظیمی نیز به شهر وارد می کنند. آنها که هنوز نمی توانند مانند افراد عادی جامعه زندگی کنند، با یک شانس جدید روبرو می شوند. یک خواهر و برادر میلیاردر که معتقد هستند حضور اَبَرقهرمانان می تواند جامعه را از پلیدی نجات دهد، تصمیم می گیرند بر روی مادر خانواده شگفت انگیزها یعنی الاستیگرل سرمایه گذاری بزرگی انجام دهند. این در حالی است که باب مجبور است در منزل بماند و از بچه ها مواظبت کند اما…


این نوشته را هم بخوانید:

22 فیلم کلاسیکی که نباید از دیدن آنها غفلت کنید

دچار مشکل در پیدا کردن فیلم جدید و پرمایه شده‌اید؟ اصلا سیر روابط عاطفی و فضاسازی‌های فیلم‌های جدید را دوست ندارید؟خیلی وقت‌ها بهتر است به عقب برگردیم و آرشیو فیلم‌های کلاسیک را مرور کنیم و از لابلای آنها فیلم‌های نادیده یا آنهایی که از…

21- فیلم The Boy Who Harnessed the Wind

نمره 7.6 در IMDB

فیلم The Boy Who Harnessed the Wind

یک پسر نوجوان به نام ویلیام به دلیل عدم توانایی خانواده‎اش در پرداخت هزینه‎ی تحصیلش، از مدرسه اخراج می‎شود. اما بعد از این اتفاق، این پسر نوجوان که علاقه‎ی زیادی به درس خواندن و مطالعه دارد، به طور پنهانی به کتابخانه می‎رود و کتابی درباره‎ی چگونگی ساخت آسیاب‎بادی را می‎خواند و…

کارگردان: چیوتل اجیو فور


22- فیلم یک مکان ساکت – A Quiet Place

نمره 7.6 در IMDB

فیلم یک مکان ساکت - A Quiet Place

یک مکان ساکت، فیلم در ژانر درام هیجان‌انگیز و ترسناک؛ به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی است. کرازینسکی علاوه بر کارگردانی، یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم را نیز بر عهده دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ اشاره کرد.

داستان فیلم در آینده رخ می‌دهد و دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود. در این داستان لی (جان کرازینسکی) و اِوِلین (امیلی بلانت) و فرزندانشان حضور دارند. خانواده‌ای که کاملاً در سکوت مطلق قرار دارند و تمام مواردی که باعث می‌شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده به خطر بیفتد را نیز زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد …


23- فیلم Cold War

نمره 7.6 در IMDB

 فیلم Cold War

جنگ سرد، یک فیلم درام لهستانی به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی محصول ۲۰۱۸ است. این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلا هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. داستان یک عشق آتشین میان دو نفر با سابقه و خلق و خوی کاملاً متفاوت است که در بحبوحه جنگ سرد در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس روایت می‌شود.

«جنگ سرد» در مورد رابطه پر‌حرارت پیانیستی به نام ویکتور (با بازی توماش کات Tomasz Kot) و خواننده جوانی به نام زولا (با بازی یوانا کولیگ Joanna Kulig) است، دو لهستانی که در طی سال‌های جنگ سرد بارها از پرده آهنین (بخش‌بندی مرزی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم) گذشته و به نقاط مختلفی می‌روند.


24- فیلم Upgrade

نمره 7.6 در IMDB

فیلم Upgrade

ارتقا فیلمی به نویسندگی و کارگردانی لی ونل است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به لوگان مارشال-گرین و هریسون گیلبرتسون اشاره کرد.

این فیلم نمایش کنترل انسان توسط هوش مصنوعی است. نمایشی از کنترل کامل هوشی فرانسانی بر ذهن و جان انسان. شخصی به نام «گری تریس» با بازی «لوگان مارشال-گرین» (Logan Marshall-Green) به همراه همسرش «آشا» توسط چند فرد ناشناس دستگیر شده و بلافاصله همسر او کشته شده و خودش در اثر اصابت گلوله فلج میشود. ماهها بعد در گردن او تراشه‌ای بسیار هوشمند(هوش مصنوعی) کار گذاشته می‌شود. «گری» به کمک این هوش مصنوعی به راحتی توان راه رفتن و استفاده از دستانش را پیدا میکند. اما این هوش مصنوعی بیش از اینها توانمند است . او که «استم» STEM نام دارد …


25- فیلم آلیتا: فرشته جنگ –  Alita: Battle Angel

نمره 7.5 در IMDB

فیلم آلیتا: فرشته جنگ - Alita: Battle Angel

داستان این فیلم، یک ماجراجویی خاص و حماسی درباره امید و قدرتمند شدن است. زمانی که آلیتا به هوش می‌آید و متوجه می‌شود که در آن آینده‌ای که هیچ شناختی از آن ندارد، خودش را هم به یاد نمی‌آورد و خاطراتش را از دست داده، توسط فردی به نام ایدو تحت حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد. ایدو یک دکتر با محبت و خوش قلب به حساب می‌آید که متوجه می‌شود درون این پوسته سایبورگی رها شده، قلب و روح یک زن جوان با یک گذشته‌ی فوق‌العاده قرار دارد. همانطور که آلیتا یاد می‌گرفت که چگونه زندگی جدید خود را سپری کند و در خیابان‌های ترسناک شهر آیرون سیتی دوام بیاورد، ایدو هم تلاش می‌کرد تا او را از گذشته اسرار‌آمیزش حفظ کند. با این حال، دوست خیابانی و باهوش آلیتا به نام هیوگو به جای کمک کردن، تصمیم گرفت که دلیلی برای بازگرداندن خاطرات او باشد.


26- فیلم Mirage

نمره 7.5 در IMDB

فیلم Mirage

در 9 نوامبر 1989 (همان روز که دیوار برلین سقوط می کند)، نیکو یک پسر 12 ساله است که علاقه مند به فیلم برداری است، و به همراه مادرش زندگی میکند. یک شب، زمانی که یک طوفان 72 ساعته شروع می شود، نیکو یک صحنه خشونت آمیز از طریق پنجره در خانه همسایه اش، آنگلو پریتو را تماشا می کند و…

کارگردان: Oriol Paulo


27- فیلم Shazam!

نمره 7.5 در IMDB

فیلم Shazam!

بیلی بتسون پسری 14 ساله است که بعد از پیدا کردن جادویی هزارساله می‌تواند تنها با گفتن بک کلمه به طور جادویی به ابرقهرمانی بالغ به نام شزم تبدیل شود. او خیلی زود پس از کشف قدرت‌هایش، در مواجهه با دکتری پلید به نام تادیوس سیوانا باید آنها را به بوته‌ی آزمایش بگذارد و…

کارگردان: دیوید سندبرگ


28- فیلم Eighth Grade

نمره 7.5 در IMDB

فیلم Eighth Grade

دختر نوجوانی در تلاش است تا از آخرین هفته سال هشتم فاجعه‌بار خود نجات پیدا کند و سال های دبیرستان خود را آغاز کند…

کارگردان: Bo Burnham


29- فیلم Clergy

نمره 7.5 در IMDB

فیلم Clergy

سه کشیش برای جشن سالگرد یک رویداد دورهم جمع میشوند. تجربیات و انگیزه های هر کدام از آنها برای خدمت به عنوان کشیش بسیار متفاوت است و خیلی زود آنها با چالش های جدیدی مواجه می شوند که…

کارگردان: Wojciech Smarzowski


30- فیلم Ready Player One

نمره 7.5 در IMDB

فیلم Ready Player One
بهترین فیلم های 2018 و 2019

بازیکن شماره ۱ آماده، فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

این فیلم بر پایه رمانی به همین نام از ارنست کلاین با بازی تای شرایدن در نقش وید اوون واتس ساخته می‌شود. او مرد جوانی است که به‌دنبال شکار تخم‌مرغ هلیدی است. تخم‌مرغ هلیدی نام گنجی پنهان‌شده در دنیایی مجازی است. این رمان در سال ۲۰۱۱ منتشر شده و داستانش در سال ۲۰۴۵ اتفاق می‌افتد.


31- فیلم BlacKkKlansman

نمره 7.5 در IMDB

فیلم BlacKkKlansman

بلکککلنزمن فیلمی در ژانر بیوگرافی، کمدی-درام، به کارگردانی اسپایک لی محصول ۲۰۱۸ است. این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلا هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. همچنین در نود و یکمین دوره جوایز اسکار در ۶ رشته نامزد شد و در نهایت اسپایک لی جایزه اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی را در این مراسم از آن خود کرد.

این فیلم روایتگر داستان واقعی یک افسر پلیس آمریکایی سیاه‌پوست در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام ران استالورث است که توانست به گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» آمریکا نفوذ کند. او حرف‌های تلفنی را زده و یک پلیس سفیدپوست جای او ملاقات‌ها را انجام می‌دهد.


32- فیلم The Guilty

نمره 7.5 در IMDB

فیلم The Guilty

داستان فیلم درباره افسر پلیسی است که یک تماس اضطراری از سمت یک زن ربوده شده دریافت میکند و…


کارگردان: Gustav Möller

33- فیلم I Can Only Imagine

نمره 7.4 در IMDB

فیلم I Can Only Imagine

فیلم فقط می‌تونم تصورشو کنم بیانگر داستان حقیقی ناشناخته و الهام‌بخشی است که در پشت آهنگ محبوب و شماره‌ی اول گروه موسیقی “مارسی‌می” قرار دارد و امید را به افراد بسیاری بازگردانده و یک یادآوری نیرومند برای به خاطر داشتن قدرت بخشش است.

کارگردان: اندرو اروین


34- فیلم On My Skin

نمره 7.4 در IMDB

فیلم On My Skin

فیلم در پوست من On My Skin 2018 یک فیلم درام ماجرایی و خانوادگی ایتالیایی محصول سال ۲۰۱۸ نوشته و کارگردانی شده توسط آلسیو کرمونینی است. ستارگانی چون مائورو کونته، آندریا لاتانزی، ایتالو آمریگی، آندریا اوتاوی و والتر نستلا در این فیلم ایفای نقش می کنند. این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده است.

در فیلم در پوست من On My Skin 2018 استفانو کوچی یک نقشه‌بردار ساختمان جوان است که، پس از پیدا شدن چند بسته حشیش از وی، به زندان رجینا کوئلی در رم آورده شده است. در طول بازداشت پیشگیرانه، کوچی، پس از از دست دادن مقدار زیادی وزن و ظاهراً مورد ضرب و شتم قرار گرفتن، به طور ناگهانی در شرایط نامعلوم می‌میرد …


35- فیلم Instant Family

نمره 7.4 در IMDB

فیلم Instant Family

«خانواده فوری» اولین همکاری مارک والبرگ Mark Wahlberg و شان آندرس Sean Anders در مقام نویسنده و کارگردان نیست. آن‌ها پیش‌ ازاین در دو پروژه‌ دیگر نیز باهم همکاری کرده بودند. «خانواده فوری» پس از «خونه بابا» Daddy’s Home و «خونه بابا ۲» سومین اثر مشترک کمدی خانوادگی این دو با یکدیگر است که توانسته جنبه‌های انسانی و چاشنی طنز را باهم به داستان اضافه کند.

پیت Pete (والبرگ) و الی Ellie (رز بیرن Rose Byrne) تصمیم به داشتن خانواده‌ای بزرگ‌تر می‌گیرند، اما قصد دارند به‌جای اینکه خودشان بچه‌دار شوند، حضانت فرزندی را قبول کرده و او را به خانه بیاورند. در ابتدا برنامه‌ی آن‌ها برای پذیرش تنها یک فرزند است، اما با یک دختر ۱۵ ساله سرکش (ایزابلا مونر Isabela Moner) آشنا می‌شوند که یک برادر و خواهر کوچک‌تر دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، هر سه آن‌ها به خانه زوج داستان می‌آیند.


36- فیلم Blindspotting

نمره 7.4 در IMDB

فیلم Blindspotting

داستان فیلم در مورد مردی سیاه پوست به نام “کالین” (با بازی دیوید دیگوس) می باشد که سه روز نهایی محاکمه‌اش را سپری می‌کند. او شاهد تیراندازی یک افسر پلیس به مظنون در حال فرار بوده است و همین موضوع باعث ایجاد دردسر برای او می شود. او به همراه دوست دوران بچگی‌اش -مایلز- کار جابه‌جایی وسایل را انجام می‌دهند و با وجود موانعی که جامعه برای دوستی آنها ایجاد می‌کند، با این حال باز هم سعی دارند این رابطه دوستانه را حفظ کنند …

کارگردان: Carlos López Estrada


37- فیلم Utøya: July 22

نمره 7.4 در IMDB

فیلم Utøya: July 22

یک دختر نوجوان طی حملات تروریستی سال 2011 به یک اردوگاه تابستانی در نروژ سعی میکند زنده بماند و خواهر کوچکترش را پیدا کند.

کارگردان: اریک پاپ


38- فیلم The Professor and the Madman

نمره 7.4 در IMDB

فیلم The Professor and the Madman

هنگامی که پروفسور جیمز ماری در حال گردآوری اطلاعات برای لغت‌نامه‎ انگلیسی آکسفورد در قرن نوزدهم میلادی است حدود ده هزار کلمه از یکی از بیماران تیمارستان برودمور دریافت می‌کند…

در مورد این فیلم و داستان تاریخی آن قبلا پستی نوشته بودیم.


39- فیلم The Realm

نمره 7.4 در IMDB

فیلم The Realm
بهترین فیلم های 2018 و 2019

سال 2007. مانوئل لوپز ویدال یک سیاستمدار سرشناس اسپانیایی است و دست راست رئیس جمهور جامعه خودمختار (که به عنوان عضو حزب حاکم اسپانیا) کار می‌کند، اما پشت شخصیت درستکار و احترام به همکاران و دوستان حزب، مانوئل یک مرد فاسد است که از سالها پیش از موقعیت سیاسی‌اش در حزب کنار گذاشته شده است و خارج از بحث کمک و گرفتن پول با استفاده از هر روش غیر قانونی کارهایی دیگری نیز کرده و زمانی که یکی از دوستانش دستگیر شد مشکلات او دوباره شروع می‌شود …


40- فیلم The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society

نمره 7.4 در IMDB

فیلم The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society

داستان این فیلم در سال 1946 می‌گذرد. “جولیت اشتون” (لیلی جیمز) نویسنده‌ای است که در زمان جنگ جهانی دوم، مجذوب یک انجمن کتاب‌خوانی مخفی می‌شود که در زمان اشغال جزیره‌های مانش توسط آلمان‌ها، گسترش پیدا کرده‌. او تصمیم می‌گیرد به این انجمن کتابخوانی سر بزند و ببیند اعضای آن که پیش‌تر از طریق نامه با او در ارتباط بودند، عملا چه حال و احوالی دارند.


[su_note note_color=”#F0F0F0″ text_color=”#1a1a1c” radius=”8″]

بهترین فیلم‌ های 2018 و 2019 – فهرست 125 فیلم برتر و گلچین‌شده بر اساس نظر و آرای کاربران IMDB – قسمت دوم

بهترین فیلم‌ های 2018 و 2019 – فهرست 125 فیلم برتر و گلچین‌شده بر اساس نظر و آرای کاربران IMDB – قسمت سوم

[/su_note]


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

بهترین فیلم‌های میشل فایفر از صورت زخمی تا ذهن‌های خطرناک

میشل ماری فایفر (زاده ۲۹ آوریل ۱۹۵۸) بازیگر آمریکایی است. فایفر کار خود را از اوایل دهه ۸۰ میلادی آغاز کرد. البته اولین فیلم مهمش، فیلم صورت‌زخمی بود که محصول سال ۱۹۸۳ بود. فیلم‌های موفق و برجسته وی، در اواخر دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ میلادی ساخته…

بهترین سریال‌های تازه سال 2020 – ده سریال برتر ماه ژانویه

تازه یک ماه از سال 2020 سپری شده با این وجود، تعداد زیادی سریال تازه منتشر شده‌اند. شما ممکن است که ترجیح بدهید همچنین سریال‌های نادیده خوبی را که هنوز فرصت نکرده‌اید ببینید، تماشا کنید. ولی خیلی‌ها هم دنبال سریال‌های تازه سال 2020 هستند تا…

زنان هنرپیشه نامدار سینمای فرانسه

بریژیت باردو، کاترین دونوو، ژان مورو: به سختی بتوان کشور دیگری را یافت که به اندازه فرانسه سینمایش این تعداد هنرپیشه زن عالی داشته باشد. در اینجا نگاهی انداخته‌ایم به شماری از این ستاره‌های فراموش‌ناشدنی.کاترین دونوو: بانوی باشکوه او…

سریال‌ های جدید 2021 : معرفی و فهرست 40 سریال از بهترین‌ ها بر اساس نمره‌ imdb

همیشه به دنبال سریال‌ های جدید هستیم با اینکه می‌دانیم انبوهی فیلم کلاسیک ندیده و سریال قدیمی تمام‌نشده برای دیدن داریم. یک علتش این است که دوست داریم یک سریال جدید و خوب پیدا کنیم و خیلی زودتر از دوستان خود کشفش کنیم و بعد افتخار معرفی‌اش…

بهترین فیلم های تاریخ سینما – معرفی و خلاصه 40 عنوان برتر – قسمت سوم

قسمت اول و دوم بهترین فیلم های تاریخ سینما، خیلی وقت پیش در «یک پزشک» منتشر شده بود. در مجموع 200 فیلم برتر برای شما انتخاب شده که با انتشار قسمت سوم، شمار فیلم‌های پیشنهادی و معرفی شده، به 120 خواهد رسید. مشاهده قسمت اول نوشته بهترین فیلم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. آریا می گوید

    فیلم A Wrinkle In Time هم شاید می‌تونست توی این فهرست باشه. البته شاید جزو بهترین فیلم های 2018 نشه تقسیم‌بندیش کرد.
    اپرا وینفری و کریس پاین هم در این فیلم بازی می‌کنن.

  2. علی می گوید

    فیلم Thoroughbreds را می‌خواستم پیشنهاد بدهم. تروبردها بدون شک یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۸ در ژانر کمدی سیاه است.

  3. Abolfazl می گوید

    یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۸ در ژانر ترسناک Unsane هست با کارگردانی استیون سودربرگ

  4. shahram می گوید

    Lean On Pete هم خوبه.

  5. شادی می گوید

    از لین رمزی فیلم You Were Never Really Here رو دیدم. خوبه.

  6. مهندس ایرانی می گوید

    فیلم بیروت از برد اندرسون

  7. hadidfam می گوید

    از لین رمزی فیلم You Were Never Really Here رو دیدم. خوبه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5