بحران مالی تسلا جدی‌تر از همیشه است: تا ۱۰ ماه دیگر نقدینگی این شرکت تمام و به مرز ورشکستگی می‌رسد

0

ایلان ماسک به کارکنان شرکت تسلا گفت نقدینگی این شرکت تا ۱۰ ماه آینده تمام می‌شود؛ مگر اینکه تغییرات اساسی و بنیادین تاثیرگذاری (hardcore) در بخش‌های مالی و هزینه‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل و بنیان‌گذار تسلا طی نامه‌ای به کارمندان این شرکت، وضعیت بحرانی مالی تسلا را تایید کرده و از اقداماتی برای کاهش هزینه‌ها خبر داده است. این خودروساز در اوایل امسال یک درآمدی ۲.۷ میلیارد دلاری داشته ولی ظاهرا نتوانسته آن‌ها را از بحران خارج کند.

ایلان ماسک و مدیر مالی جدیداش می‌خواهند همه هزینه‌های این شرکت در هر بخش را به طور دقیق و نقطه به نقطه بررسی و ارزیابی کنند. از جمله هزینه‌های تولید قطعات، حقوق و دستمزد، هزینه‌های سفر، اجاره مستغلات و پرداخت‌هایی که از حساب‌های بانکی این شرکت انجام می‌شود.

نقدینگی شرکت تسلا در پایان فصل اول سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲.۲ میلیارد دلار بود ولی این شرکت نزدیک به ۷۰۲ میلیون دلار را از دست داد. ایلان ماسک در ماه آوریل گفت شرکت تسلا باید از خرج‌ها و هزینه‌های اضافی بکاهد وگرنه درآمد مالی ۲.۷ میلیارد دلاری این شرکت کمک چندانی به فرار از ورشکستگی نمی‌کند.

این پول خیلی زیاد است و شاید هزینه‌های چندین سال یک شرکت را تامین کند ولی داریم از شرکتی به نام تسلا صحبت می‌کنیم که هزینه‌های زیادی دارد و می‌تواند در ماه چند صد میلیون دلار از دست بدهد.

تسلا در نامه‌اش به کارمندان تسلا، تاکید کرده است که تغییرات hardcore سخت خواهد بود ولی برای بقا و بازگشت به یک وضعیت پایدار از نظر مالی ضروری است. ماسک به کارمندانش اطمینان داده این تغییرات و اقدامات در راستای همان هدف بزرگ اولیه تسلا، کمک به جهانی پایدار از نظر زیست محیطی خواهد بود.

سلسله تصمیم‌های اشتباهی که به اینجا ختم شد

اولین بار نیست که ایلان ماسک یک تغییرات اساسی مالی در تسلا را اعلام می‌کند. ماسک بارها به رویکرد مدیریتی «میکرو» و «نانو» رجوع کرده است تا جزیی‌ترین هزینه‌ها و ولخرجی‌ها را زیر نظر بگیرد.

تقریبا یک سال پیش بود که ایلان ماسک در نامه‌ای به همه کارمندان، تیم‌ها و دفاتر تسلا، ازشان درخواست کرد هرنوع هزینه اضافی هرچند کوچک را متوقف کنند و برای چیزی که ارزش یا توجیهی ندارد؛ هیچ هزینه‌ای نشود.

بحران مالی تسلا ریشه در تصمیم‌های چند سال گذشته این شرکت دارد و یک اتفاق جدید و ناگهانی نیست. تاخیر در عرضه خودروهای تسلا مدل ۳ و تسلا مدل S، تعیین قیمت‌های بالایی برای برخی مدل‌ها و عرضه مدل‌های ارزان‌تر جایگزین و بستن برخی دفاتر و شعب فروش در سراسر جهان در بحرانی مالی کنونی دخیل بودند.

تسلا در ژانویه ۲۰۱۸ نزدیک به ۷ درصد کارمندان خود را اخراج کرد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در سال ۲۰۱۹ نیز درصد بیشتری از نیروهای این شرکت تعدیل می‌شوند.

به هر حال، ایلان ماسک در آخرین نامه‌اش به کارمندان تسلا، ضمن تایید بحران مالی و نقدینگی این شرکت، از تغییرات hardcore برای رفع این مشکل خبر می‌دهد ولی هنوز مشخص نیست چه تصمیمی گرفته می‌شود و این hardcore شامل چه تغییرات و اصلاحاتی خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.