چگونه در گوگل مپس مکان پارک خودرومان را ذخیره کنیم تا بعدا سریع‌تر به پارکینگ برسیم

0

همه ما با مشکل پارک خودرو و پارکینگ در مرکز شهر و خیابان‌های اصلی یا شلوغ آشنا هستیم و شاید هر روز با آن درگیر باشیم.

برای رسیدن به یک قرار کاری، مجبور می‌شویم خودرو را در یک خیابان فرعی، در محل پارک ممنوع یا یک گاراژ و پارکینگ ناآشنا پارک کرده و دو ساعت بعد نمی‌دانیم دقیقا کجا باید دنبال خودرومان باشیم!

اما این روزها فناوری و گوشی‌های هوشمند راه‌کارهایی برای هر مشکل دارند. از جمله می‌توانند محل پارک خودروی خود را ذخیره کرده تا سریع‌تر آن را پیدا کنید. کافی است روی گوشی خود اپلیکیشن گوگل مپس را نصب کرده باشید.

گوگل مپس را روی گوشی‌های اندرویدی و iOS باز کرده و دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید تا محل پارک خودرو را روی نقشه ذخیره کرده و بعدا در زمان خود صرفه‌جویی کنید:

در آیفون

با اپلیکیشن گوگل مپس در iOS می‌توانید به راحتی محل پارک خودروی‌تان را پیدا کنید و به کلافگی و اعصاب‌خردی خود پایان دهید. اگرچه، گزینه‌ها و تنظیمات این ویژگی در iOS کمتر از اندروید است ولی باز هم به شدت کاربردی است.

۱- روی نقطه آبی رنگی که مکان فعلی شما را نشان می‌دهد؛ ضربه بزنید و از منوی ظاهر شده گزینه «Set as parking location» را انتخاب کنید.

۲- اگر می‌خواهید محل پارک خودروی خود یا پارکینگی که یافته‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ روی کلید «Share» در نوار پایین بخش «Saved parking» ضربه‌ای بزنید. اگر این نوار ظاهر نمی‌شود؛ دوباره روی نقطه آبی ضربه‌ای بزنید تا ظاهر شود.

۳- روی کلید «Directions» در نوار بخش «Saved parking» ضربه‌ای بزنید تا نقشه گوگل مپس به طور گام به گام شما را به محل پارک خودرو هدایت کند. همین‌طور، می‌توانید روی کلید «Start» بزنید سیستم ناوبری گوگل مپس برای رسیدن به محل پارک خودرو فعال شود.

۴- روی گزینه «Clear» بزنید تا موقعیت فعلی محل پارک خودروی شما پاک شود یا با زدن روی «Share» می‌توانید موقعیت فعلی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوگل مپس می‌تواند با اعلان‌هایی محل پارک خودرو و وضعیت آن را به شما دایما گزارش دهد. برای این منظور:

۱- روی منوی سه خطی (همبرگری) در بالا گوشه راست نقشه ضربه بزنید تا منویی باز شود. این منو را به پایین اسکرول کنید تا گزینه «Notifications» را ببینید.

۲- روی گزینه «Notifications» ضربه زده و مطمئن شوید نوتفیکیشن گزینه «Saved parking locations» روشن باشد. ممکن است از شما خواسته شود ابتدا گوگل مپس را از نظر ارسال اعلان‌ها احرازهویت کنید.

در اندروید

روش ذخیره‌سازی محل پارکینگ در اندروید بسیار شبیه به iOS است ولی تنظیمات و گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد:

۱- روی نقطه آبی نشان‌دهنده محل موقعیت کنونی خود ضربه‌ای بزنید.

۲- از منوی آبی رنگی که ظاهر می‌شود؛ گزینه «Save your parking» را انتخاب کنید.

۳- اگر می‌خواهید مکان پارکینگی را برای دیگران بفرستید؛ در بخش «Parking location» به نوار پایین صفحه مراجعه و گزینه «Share» را بزنید.

۴- با زدن روی گزینه «More Info» یا سوایپ رو به بالای نوار «Parking location» می‌توانید به تنظیمات و گزینه بیشتری برای ذخیره محل پارک خودرو دست یپدا کنید.

۵- با زدن روی «Enter notes» می‌توانید اطلاعات بیشتری مانند نام خیابان، نام کسب‌وکار نزدیک محل پارک خودرو یا شماره خاصی را ذخیره کنید.

۶- با زدن روی گزینه «Add photos» می‌توانید از محل پارک خودروی خود یک عکس بگیرید تا بعدا این مکان را راحت‌تر پیدا کنید.

۷- در بخش «Time left» هم می‌توانید زمان منقضی شدن پارکینگ را وارد کنید. این شمارنده معکوس به شما می‌گوید چقدر دیگر از زمان پارکینگ شما باقی مانده است.

هنگامی که می‌خواهید سراغ خودروی خود بیایید:

۱- به نوار «Parking location» در پایین گوگل مپس نگاه کنید یا این نوار را به بالا سوایپ کنید تا اطلاعات محل پارک خود ظاهر شوند.

۲- می‌توانید روی گزینه «Directions» بزنید تا مسیر گام به گام رسیدن به محل پارک خودرو روی نقشه مشخص شود. با زدن روی کلید «Start» ناوبری گوگل مپس شروع به کار می‌کند.

۳- با زدن روی «Clear» می‌توانید محل ذخیره پارکینگ را پاک کنید.

در اندروید به طور خودکار اعلان‌های مربوط به محل پارک خودرو را دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید این اعلان‌ها را مانند هر اعلان دیگری در اندروید با کشیدن و رها کردن پاک کنید. اگر می‌خواهید اعلان‌های محل پارک خودرو را دریافت نکنید:

۱- وارد بخش تنظیمات گوگل مپس شوید (منوی همبرگری در بالا سمت چپ برنامه).

۲- روی «Notifications» و بعد «People and places» ضربه بزنید.

۳- در گزینه «Saved parking» وضعیت اعلان‌ها را خاموش کنید.

همان‌طور که مشاهده کردید؛ گوگل مپس به شما این امکان را می‌دهد محل پارک خودروی خود را ذخیره کرده تا در زمان یافتن آن صرفه‌جویی کنید. اگر بخواهید محل دومی برای پارک خودرو تعیین کنید؛ محل جدید به عنان محل اصلی و جاری انتخاب می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.