گوگل اجازه می‌دهد به طور خودکار فعالیت‌های اپلیکیشن، موقعیت و تاریخچه وب خود را پاک کنید

0

همه می‌دانیم که گوگل همه نوع اطلاعاتی درباره کاربران را جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌کند تا خدماتی سفارشی‌تر و شخصی بدهد.

بسیاری از فعالیت‌های آنلاین من و شما از جمله تاریخچه وب‌گردی و باز کردن وب‌سایت‌ها در کروم، استفاده از اپلیکیشن‌ها، موقعیت مکانی و کلی اطلاعات دیگر روی سرورهای گوگل ذخیره می‌شوند.

تا کنون، گوگل روش‌هایی برای حذف دستی این اطلاعات در اختیار کاربران قرار داده است ولی پاک‌سازی همه این اطلاعات، اگرچه دلایل زیادی برای این کار وجود دارد؛ باعث از دست رفتن بسیاری از تنظیمات و شخصی‌سازی‌ها در سرویس‌های گوگل می‌شود.

حالا، گوگل قابلیتی ارایه داده است تا کاربران به طور خودکار تاریخچه موقعیت مکانی و فعالیت‌های وب و اپلیکیشنی را برای مدت زمانی محدود نگه داشته و اطلاعات خارج از این بازه زمانی پاک شوند.

گوگل فعلا دو بازه زمانی به کاربران پیشنهاد می‌دهد: ۳ یا ۱۸ ماهه. با انتخاب یکی از این بازه‌های زمانی، کلیه اطلاعات قدیمی‌تر به طور خودکار پاک خواهند شد.

به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود از تنظیمات و گزینه‌های سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی گوگل استفاده کنند اما اطلاعات زیادی از آن‌ها روی سرورهای گوگل ذخیره و نگه‌داری نمی‌شود. به نوعی، استفاده گوگل از اطلاعات شما محدود می‌شود.

در واقع، گوگل به شما پیشنهاد داده داده‌های اخیر جمع‌آوری شده را نگه‌داری کند که احتمالا مفیدتر هستند و اطلاعات قدیمی‌تر از بین بروند.

هنوز اطلاعات زیادی قابل پاک‌سازی خودکار نیستند

در حال حاضر، این ویژگی برای سه دسته از اطلاعات تاریخچه موقعیت مکانی، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها فعال شده است. این اطلاعات شامل تاریخچه مرورگر وب کروم نیز می‌شود. اپ‌هایی که در اندروید نصب کردید، جست‌وجوهایی که انجام دادید و موقعیت مکانی شما در گوگل مپس و دیگر اپ‌های مربوطه نیز قابل پاک‌سازی خودکار هستند.

اما همه این اطلاعات، تمام آن چیزی که گوگل درباره ما ذخیره می‌کند؛ نیست و هنوز اطلاعات زیادی وجود دارد که به طور خودکار از روی سرویس‌های گوگل حذف نمی‌شوند.

برای مثال، فعالیت‌های صوتی یا دستورات صوتی، جست‌وجوهای یوتیوب و تاریخچه بازدیدهای ویدیویی هنوز به طور خودکار پاک نمی‌شوند.

انتظار داشتیم که گوگل اجازه می‌داد این اطلاعات را هم به طور خودکار پاک‌سازی کنیم ولی چرا چنین اجازه‌ای نداده؛ سوالی است که گوگل باید پاسخ دهد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5