جزییات تازه‌ای از اقدامات هواوی برای روزهای بدون گوگل: سیستم‌عامل و فروشگاه اپلیکیشن آماده هواوی برای جایگزینی با اندروید و گوگل‌پلی

0

این روزها همه توجه صنعت موبایل معطوف ماجرا هواوی و گوگل است. گوگل به دستور دولت امریکا، پشتیبانی از اندروید روی گوشی‌های هواوی را متوقف کرده است و اجازه نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزار از روی فروشگاه گوگل‌پلی را نمی‌دهد.

اگرچه تحریم‌های دولت امریکا بر ضد هواوی برای مدت ۹۰ روز به حالتتعلیق درآمده‌اند ولی هواوی هنوز مجوز همکاری با هیچ شرکت امریکایی را ندارد و هیچ برنامه تجاری میان او و شرکت‌های دیگر اجرا نمی‌شود.

این سخن به معنای پایان همکاری شرکت‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و مشابه این‌ها با هواوی هم هست. از سوی دیگر، تراشه‌سازهای مطرح بازار به تحریم‌های هواوی پیوسته و نمی‌خواهند چیپ‌ست به این شرکت بفروشند.

تمام این اخبار، روزهای سیاه و سختی را برای هواوی ترسیم می‌کنند. مشتریان و کاربران گوشی‌های این شرکت هم نگران آینده هستند و اینکه اندروید گوشی‌شان به‌روزرسانی می‌شود یا خیر؟ می‌توانند از روی گوگل‌پلی اپ‌های جدیدی را نصب یا به‌روزرسانی کنند یا خیر و اینکه به سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی دسترسی خواهند داشت یا وضعیت به گونه‌ای دیگر است.

اما حالا با گذشته چند روز از اعلام خبر تحریم هواوی توسط گوگل، اخباری از گوشه و کنار و توسط برخی سایت‌ها منتشر می‌شود که نشان می‌دهد هواوی آمادگی تشدید سیاست‌های قهری دولت ایالات متحده را داشته و برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی کرده است.

هواوی طرح‌های بالقوه‌ای در دست دارد تا در صورت جدی شدن تحریم‌های شرکت‌های امریکایی، آن‌ها را اجرایی کنند. در واقع، هواوی یک پلن بی دارد.

فروشگاهی جایگزین گوگل‌پلی

اولین خبر، مربوط به فروشگاه App Gallery است. به گزارش بلومبرگ، هواوی از سال ۲۰۱۸ به دنبال توسعه فروشگاه اختصاصی برای نرم‌افزارهای اندرویدی بوده است. هواوی با بسیاری از توسعه‌دهنده‌های دنیا برای ساخت اپ و عرضه در اپ گالری صحبت کرده و قراردادهایی منعقد شده است.

هواوی توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن را متقاعد کرده است که دروازه ورود آن‌ها به شرق و دسترسی به بیش از ۵۰ میلیون کاربر اروپایی، توسعه اپ برای فروشگاه اختصاصی اپ گالری است. هواوی می‌خواهد با یک ابزار ساده، نرم‌افزارهایی که برای فروشگاه گوگل‌پلی نوشته شده‌اند را با اپ گالری سازگار، اصلاح و تنظیم کند.

از سوی دیگر، سایت پرتغالی Obsidian گزارش داده است هواوی در حال مذاکره با فروشگاه نرم‌افزاری پرتغالی Aptoide است تا آن را به عنوان پلتفرم توزیع نرم‌افزار خود معرفی کند. در حال حاضر، فروشگاه Aptoide بیش از ۹۰۰ هزار برنامه کاربردی و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

شاید هواوی می‌خواهد تا راه‌اندازی و رونق کامل فروشگاه اختصاصی خودش، فروشگاه Aptoide را برای دانلود و به‌روزرسانی اپ‌های گوشی‌هایش معرفی کند. البته، همه این اطلاعات در حد خبرهایی منتشر شده از سوی سایت‌های مختلف هستند و صحت یا سقم آن‌ها مشخص نیست.

سیستم‌عاملی جایگزین اندروید

هواوی هم مانند سامسونگ و چندین شرکت دیگر، از سال‌ها پیش خطر انحصار اندروید را حس کرده و در پی سیستم‌عامل اختصاصی خودش بوده است.

سایت Weibo به نقل از مدیر اجرایی بخش کسب‌وکارهای هواوی خبر داده است که این شرکت در حال توسعه یک سیستم‌عامل موبایل جایگزین اندروید است. این سیستم‌عامل که هنوز نامش مشخص نیست؛ به طور کامل از نرم‌افزارهای اندروید پشتیبانی می‌کند و فقط برنامه‌نویسان باید یک کامپایل مجدد روی اپ‌شان انجام دهند.

گفته می‌شود این OS تا ۶۰ درصد اپ‌ها را سریع‌تر از اندروید باز و اجرا می‌کند و همانند اندروید برای دستگاه‌های موبایل، تبلت، تلویزیون، خودروها و پوشیدنی‌ها است.

هنوز مشخص نیست که سیستم‌عامل اختصاصی هواوی چه زمانی به طور رسمی عرضه می‌شود. برخی می‌گویند این سیستم‌عامل همزمان با گوشی پرچم‌دار هواوی میت ۳۰ عرضه می‌شود و برخی اخبار دیگر از سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.

به هر حال، آن‌چه که مشخص است؛ هواوی از مدت‌ها پیش به دنبال جایگزین‌هایی برای اندروید و گوگل‌پلی بوده و احتمال داده است تشدید تنش‌ها میان دولت چین و امریکا منجر به قطع همکاری این شرکت با گوگل و برخی دیگر از برندهای امریکایی شود.

هواوی تا پیش از این تحریم‌ها، داشت به سوی رتبه اول بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان خیز برمی‌داشت و به یک شرکت عظیم و گسترده با قدرتی دست‌نیافتنی تبدیل می‌شد. هراس دولت امریکا هم از قدرت این شرکت در بازار موبایل و همین‌طور 5G است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5