هواوی دیگر نمی‌تواند از وای‌فای و کارت‌های میکرواس‌دی در اسمارت‌فون‌ها استفاده کند

0

با گذشت چندین روز از تحریم‌های ایالات متحده بر ضد هواوی، تاثیرات گسترده آن‌ بیشتر نمایان شده و کار برای این شرکت غول چینی سخت‌تر می‌شود.

انجمن جهانی SD موسوم به SD Association هم به تحریم‌های ایالات متحده بر ضد هواوی پیوسته و عضویت این شرکت را لغو کرده است. به این ترتیب، هواوی توانایی استفاده از کارت‌های microSD یا اسلات‌های SD در محصولاتش را ندارد.

SD Association سازمانی غیرانتفاعی است که استاندارد محصولات SD را کنترل می‌کند. محدوده فعالیت این سازمان شامل همه‌چیز مرتبط با حافظه‌های SD از جمله استانداردهای کارت‌های تمام اندازه SD تا کارت‌های میکرواس‌دی در اسمارت‌فون‌ها می‌شود.

همچنین، طراحی کارت‌های SD و نحوه قرارگیری آن‌ها در محصولات زیر نظر این انجمن است. اگر شرکتی عضو این انجمن نباشد؛ نمی‌تواند محصولات رسمی با استانداردهای SD تولید و وارد بازار کند.

در حال حاضر، عضویت شرکت هواوی در سازمان SD Association رد شده است و دیگر در فهرست اعضای آن نیست. سخنگوی SD Association تایید کرده است که عضویت هواوی به سفارش دولت ایالات متحده رد شده است.

این موضوع اسمارت‌فون‌های فعلی هواوی با پشتیبانی از کارت‌های میکرواس‌دی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد ولی گوشی‌های آینده این شرکت نباید از این فناوری و استاندارد استفاده کنند.

نکته گفتنی بسیار مهم درباره رد عضویت هواوی در انجمن SD Association این است که هواوی چندین سال است از استاندارد و اسلات‌های معمولی میکرواس‌دی در اسمارت‌فون‌هایش استفاده نمی‌کند و به فناوری NanoMemory خود روی آورده که که اسلاتی کوچک‌تر از یک کارت microSD است.

وای‌فای و نیمه‌هادی‌ها هم ممنوع

خبرهایی هم از رد عضویت هواوی در سازمان غیرانتفاعی Wi-Fi Alliance به گوش می‌رسد. Wi-Fi Alliance متولی توسعه استانداردهای وای‌فای در سراسر جهان است. اگر این اخبار صحت داشته باشد؛ هواوی از فناوری‌های وای‌فای هم نمی‌تواند در گوشی‌های خود استفاده کند.

ماجرای وای‌فای با کارت‌های میکرواس‌دی بسیار متفاوت است. وای‌فای یک ویژگی و نیاز ضروری برای هر اسمارت‌فونی است و هیچ فناوری یا استاندارد جایگزینی ندارد. این روزها هیچ گوشی تلفن همراهی بدون وای‌فای قابل تصور نیست.

افزون بر این، موضوع وای‌فای فقط شامل اسمارت‌فون‌ها نمی‌شود و مهم‌تر از آن مودم‌های این شرکت، لپ‌تاپ‌ها و طیف گسترده‌ای از محصولات دیگر را در برمی‌گیرد.

همچنین گفته می‌شود سازمان JEDEC هم که متولی استانداردهای نیمه‌هادی‌ها است به تحریم‌های بر ضد هواوی پیوسته است.

آیا هواوی برای این تحریم‌های جدید هم طرح‌ها و پلن‌های B دارد؟ گفته می‌شود سیستم‌عامل این شرکت تا پاییز امسال معرفی و جایگزین اندروید خواهد شد. همین‌طور، فروشگاه اپلیکیشن‌های هواوی آماده رونمایی است ولی این شرکت برای عدم استفاده از وای‌فای و نیمه‌هادی‌ها یا کارت‌های میکرواس‌دی چه نقشه‌ای دارد؟

به‌روزرسانی: منابع نزدیک به موسسه Wi-Fi Alliance می‌گویند خروج هواوی از عضویت این نهاد به معنای ممنوعیت استفاده از فناوری‌ یا محصولات وای‌فای نیست بلکه تاثیرگذاری این شرکت در استانداردهای آینده وای‌فای و توسعه این فناوری را به خطر می‌اندازد. از چندی پیش، هواوی با چندین شرکت چینی دیگر در پی راه‌اندازی کنسرسیوم جدیدی برای توسعه فناوری‌های وای‌فای بودند. بنابراین؛ فعلا در کوتاه‌مدت تحریم Wi-Fi Alliance روی محصولات هواوی تاثیری نخواهد گذاشت.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.