پایگاه داده‌ای از اطلاعات خصوصی میلیون‌ها اینفلوئنسر و برند اینستاگرام در اینترنت کشف شد

0

پایگاه داده‌ای با ۴۹ میلیون رکورد روی وب سرویس آمازون کشف شده است که هیچ‌گونه رمزعبور یا مکانیزم امنیتی و محافظتی ندارد.

گفته می‌شود این پایگاه داده تماما حاوی اطلاعات خصوصی افراد مشهور اینستاگرام یا اصطلاحا اینفلوئنسر به همراه برخی برندهای مشهور این شبکه اجتماعی است.

هر رکود شامل اطلاعات متنوعی است و برای برخی حساب‌ها حتی موقعیت مکانی، اطلاعات تماس خصوصی، آدرس ایمیل، تصاویر پروفایل و غیره درج شده است. به علاوه، ارزش تخمینی هر حساب کاربری مشهور اینستاگرام هم درج و میزان تاثیرگذاری محتوای آن‌ها تعیین شده است.

اولین بار، یک محقق امنیتی به نام «آنوراگ سِن» این پایگاه داده را کشف کرده است. سایت تک‌کرانچ مدعی است این پایگاه داده را شرکت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی «Chtrbox» مستقر در بمبئی هندوستان ساخته یا از آن استفاده می‌کند. درپای برخی از اطلاعات این پایگاه داده در این شبکه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دیده شده است.

تک‌کرانچ می‌گوید شرکت «Chtrbox» با استفاده از این پایگاه داده و اطلاعات آن به شرکت‌های تبلیغاتی کمک می‌کرده است میزان مبلغ پرداختی به افراد مشهور برای تبلیغات در اینستاگرام را تخمین بزنند.

هنوز شرکت «Chtrbox» به این اتهام‌ها پاسخی نداده است و حتی پیگیری‌های سایت تک‌کرانچ برای تماس با مدیران این شرکت با شکست مواجه شده است.

اینفلوئنسرها در تیررس هکرها

سخنگوی اینستاگرام به سایت انگجت گفته است هنوز نحوه به دست آمدن این اطلاعات یا چگونگی استفاده احتمالی از آن‌ها مشخص نشده است ولی در حال تحقیق از شرکت «Chtrbox» هستیم تا شاید دریابیم این اطلاعات از کجا به دست آمده و چرا به صورت عمومی منتشر شدند.

چندی پیش شایعاتی مبنی بر تلاش هکرها برای دسترسی به اطلاعات افراد مشهور اینستاگرام شنیده شد. حتی گفته می‌شد هکرها می‌خواهند این اطلاعات را در جاهای مختلفی از جمله وب تاریک به فروش برسانند.

همین‌طور در ماه‌های گذشته اعلام شد رمزعبور برخی از حساب‌های کاربری اینستاگرام در یک فایل متن ساده و بدون رمزنگاری نگه‌داری شده است. برخی از رمزهای عبور کاربران اینستاگرام به خاطر بروز یک مشکل امنیتی در این شبکه اجتماعی فاش شده بود.

فیسبوک مالک شرکت اینستاگرام است و خودش در نقض حریم خصوصی و ضعف‌های امنیتی بسیار ضعیف عمل می‌کند.

هنوز مشخص نشده در این پایگاه داده دقیقا اطلاعات خصوصی چند کاربر مشهور اینستاگرام ثبت شده است یا اینکه این افراد مشهور چه کسانی هستند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5