اغلب کاربران iOS این ۹ کار اساسی را اشتباه انجام می‌دهند

0

همه آیفون‌ها برای استفاده آسان و ناوبری سریع ساخته شده‌اند اما برخی از ویژگی‌ها و ترفندها در iOS تا حدودی پنهان باقی مانند و توسط کاربران کمتر استفاده می‌شوند.

در حقیقت، شما هیچ‌گاه از آیفون اشتباه استفاده نمی‌کنید ولی برخی ترفندها می‌توانند سرعت عمل شما را بالاتر ببرند و احساس لذت بیشتری کنید. حیف است از این مزایای آیفون بی‌بهره باشید.

در این مطلب می‌خواهیم سراغ ۹ ترفند یا کار برویم که غالب کاربران iOS به اشتباهی انجام می‌دهند و طرز درست و بهتر آن را نمی‌دانند.

۹- حذف یک اشتراک اپ استور به روشی بسیار سخت

به هر دلیلی، ممکن است تصمیم بگیرید یک اشتراک و عضویت در اپ استور اپل را حذف کنید.

یک روش قدیمی این کار، مراجعه به Apple ID و منوی iCloud است. شاید هنوز دارید از این روش استفاده می‌کنید در حالی‌که اپل کارتان را بسیار ساده‌تر کرده است:

۱- کافی است اپلیکیشن App Store را باز کنید.

۲- روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

۳- در اینجا، منوی برجسته‌ای به نام Manage Subscriptions مشاهده می‌کنید که برای لغو اشتراک‌ها یا ویرایش عضویت‌ها استفاده می‌شود.

این کلید همان گزینه‌ای است که در روش قدیمی‌تر با رفتن سراغ اپل آی‌دی در آی‌کلاود مشاهده می‌کردید.

۸- کاوش در پوشه‌ها برای یافتن اپ‌های دارای اعلان

3D Touch یک ویژگی بسیار طلایی در آیفون‌ها است. اما غالب کاربران از این حقیقت غافل هستند و روش‌های سخت‌تر برای انجام کارهای خود انتخاب می‌کنند.

به جای باز کردن پوشته اپلیکیشن برای مشاهده اپ‌هایی که اعلان فعال دارند؛ می‌توانید سراغ 3D Touch در پوشه بروید تا ساده‌تر فهرستی از از اپ‌های با اعلان فعال را مشاهده کنید.

این فقط یک نمونه از کاربردهای 3D Touch است ولی ده‌ها ترفند دیگر با این ویژگی در آیفون‌های جدیدتر وجود دارد.

۷- مرکز کنترل را سفارشی نمی‌کنند

سیستم‌عامل iOS به دنبال راحت‌تر کردن کارها است. به همین دلیل، مرکز کنترل به صورت ویجت طراحی شده است تا کاربران متناسب نیازها و عادات‌شان آن را سفارشی کنند.

شما می‌توانید آیکون‌های مرکز کنترل iOS را جابه‌جا یا حذف و اضافه و ابزارهایی مانند ماشین حساب یا نوت‌پد را برای دسترسی آسان‌تر به این بخش اضافه کنید. بسیاری از برنامه‌های اپل و شخص ثالث ویجت‌هایی دارند که ویژگی‌های مفیدی در اختیار شما می‌گذارند.

با رفتن به Today View و اسکرول صفحه تا مشاهده گزینه Edit می‌توانید بخش Widgets خود را سفارشی‌سازی و ویرایش کنید. برای سفارشی‌سازی بخش Control Center نیز سراغ اپلیکیشن Settings و بعد گزینه Control Center بروید.

۶- از صفحه‌کلید به عنوان ترک‌پد پنهان استفاده نمی‌کنند

ویرایش متن‌ها در آیفون سخت‌تر از تایپ کردن یا تصحیح اشتباهات در کامپیوترها است. برای راحتی ویرایش متن‌ها نیاز نیست حتما یک آیفون جدید خریداری کنید یا نسخه‌های به‌روز iOS را داشته باشید.

شما می‌توانید صفحه‌کلید iOS را به یک ترک‌پد تبدیل تا راحت‌تر کلمات و عبارت‌ها را انتخاب و ویرایش کنید. برای این کار، باید انگشت خود را روی کلید Space فشار داده و نگه دارید.

با تبدیل صفحه‌کلید به ترک‌پد، مکان‌نما راحت‌تر و دقیق‌تر در پشت و جلوی حروف هدایت شده و تصحیح یک حرف و عبارت ساده‌تر می‌شود.

۵- بی‌درنگ به اپ‌ها مجوز می‌دهند

غالب کاربران iOS وقتی با یک درخواست برنامه برای مجوز دسترسی به میکروفون، دوربین و غیره روبرو می‌شوند؛ احتمالا بدون اندکی تفکر و سریعا مجوزها را تایید می‌کنند.

اگرچه اپ‌های مخرب بسیار کم و نادری در iOS یافت می‌شود ولی باز هم احتمال دارد یک اپ جاسوسی یا جمع‌آوری اطلاعات نصب کرده باشید. افزون بر این، غالب نرم‌افزارها تمایل دارند اطلاعات بیشتری از کاربران برای مقاصد تبلیغاتی و شفارشی‌سازی کاربران جمع‌آوری کنند.

شما می‌توانید مجوزهای اپ‌ها را ویرایش کنید و برخی مجوزهای غیرضروری را لغو کنید. اپ Settings را باز و صفحه را اسکرول کنید تا اپلیکیشن‌های خود را مشاهده کنید. روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه زده و بخش مجوزها را ویرایش کنید.

۴- از قابلیت Face ID به خوبی استفاده نمی‌کنند

سیستم Face ID یک ابزار قدرتمند برای شناسایی و احرازهویت شما است. اما اگر تغییراتی روی چهره خود بدهید؛ مثلا کلاه و عینک بزنید یا ماسک استفاده کرده باشید؛ دچار مشکل شده و نمی‌تواند شما را شناسایی کند.

بسیاری از کاربران Face ID را در این وضعیت رها می‌کنند در حالی‌که می‌توان یک چهره دوم و جایگزین هم در Face ID تعریف کرد تا در مواقع ضروری استفاده شود:

۱- وارد اپلیکیشن Settings شوید.

۲- وارد بخش Face ID & Passcode شوید.

۳- رمزعبور را وارد کنید.

۴- تنظیمات Alternate Appearance را انجام دهید

۳- به‌روزرسانی‌ها را نصب نمی‌کنند

برخی از کاربران به‌روزرسانی‌های iOS را به خاطر صرفه‌جویی در زمان یا اینترنت و حجم گوشی نصب نمی‌کنند. شاید این وسوسه‌کننده باشد که پیام‌های به‌روزرسانی را رد کنید ولی نصب آن‌ها جدا توصیه می‌شود.

اگر به‌روزرسانی‌های iOS حاوی هیچ ویژگی جدیدی نباشند؛ حتما چندین اشکال و مشکل امنیتی را رفع می‌کنند تا دستگاه شما در برابر هک و نفوذ مقاوم‌تر باشد.

افزون بر این، نصب به‌روزرسانی‌های باعث اجرای نرم‌تر iOS روی گوشی آیفون شما می‌شود. دلایل زیادی برای نصب به‌روزرسانی‌ها وجود دارد و بهتر است هر کاربر iOS هم این کار را انجام دهد.

۲- به طور مرتب همه برنامه‌ها را می‌بندند

بسته اپ‌ها چندین بار در طول روز به یک عادت در میان کاربران تبدیل شده است. آن‌ها تصور می‌کنید با این کار به عمر باتری بیشتر کمک کرده و حافظه آیفون را خالی می‌کنند.

شاید این تصور برای آیفون‌های قدیمی درست بود ولی امروزه آیفون‌ها طوری ساخته شده‌اند که بستن برنامه‌ها انرژی بیشتری تلف می‌کند.

آیفون‌های جدید با استفاده از ویژگی مدیریت مصرف حافظه سعی می‌کنند بدون فشار کمتری برنامه‌ها را نگه‌داری یا باز کنند. همین موضوع باعث بهبود عمر باتری می‌شود. در این وضعیت، بستن چندین باره یک اپ در طول روز می‌تواند شارژ بیشتری از باتری خالی کند.

در آیفون‌های جدید بهتر است اپیکیشن‌ها پر کاربرد و پر مصرف در پس‌زمینه باز بمانند.

۱- اجازه می‌دهند آیفون‌شان داغ شود

کیس‌های آیفون برای محافظت از گوشی شما ساخته شده‌اند ولی در مواردی می‌توانند بیشتر از هر بخش دیگری به باتری آیفون صدمه بزنند.

هنگامی که آیفون در حال شارژ است؛ کیس‌ها اجازه نمی‌دهند گرما و حرارت به خوبی از گوشی خارج شده و باعث آسیب دیدن باتری می‌شوند. به‌خصوص، اگر آیفون خود را در محیط‌های گرم یا در برابر تابش مستقیم نور خورشید شارژ کنید.

بهتر است کیس آیفون را در هنگام شارژ کردن آن درآورید تا بهتر نفس بکشد و خنک بماند. این ترفند بزرگ و مهمی برای نگه‌داری باتری گوشی‌ها است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.