روزهای سیاه هواوی از راه رسید: اینتل، کوالکام، برودکام و چند شرکت دیگر به هواوی تراشه نمی‌فروشند

0

حلقه محاصره و تحریم هواوی در حال کامل شدن است و آخر هفته بسیار فاجعه‌باری برای این شرکت رقم زده است.

شروع ماجرا از تصویب قانون ممنوعیت تجارت و همکاری با هواوی توسط دولت ترامپ بود و بعد گوگل مجوز اندروید هواوی را لغو کرد. حالا، در فاز بعدی، تراشه‌سازهای غول جهان فروش تراشه به این شرکت چینی را متوقف کردند.

به گزارش بلومبرگ، سه تراشه‌ساز بزرگ و عمده جهان یعنی اینتل، کوالکام و برودکام به‌زودی همکاری خود با هواوی را قطع خواهند کرد.

سایت Nikkei هم گزارش داده است شرکت‌های امریکایی سازنده چیپ‌ست‌های حافظه‌ از جمله میکرون تکنولوژی (Micron Technology) و وسترن دیجیتال (Western Digital) نیز ارایه تجهیزات و خدمات به شرکت هواوی را تعلیق کرده‌اند. سازنده چیپ‌ست آلمانی اینفاینئون تکنولوژی (Infineon Technologies) نیز به این تحریم‌ها پیوسته است.

برخی از کارشناسان، تعلیق فروش تراشه به هواوی را در پی اقدام گوگل مبنی‌ بر باطل‌کردن ناگهانی اعتبار اندروید هواوی و قطع دسترسی آن شرکت به خدمات گوگل‌پلی و پلی‌استور دانستند. در واقع، اینتل، کوالکام، برودکام و دیگران پس از گوگل جرات کردند قراردادهای همکاری خود با هواوی را فسخ کنند.

شرکت‌های تراشه‌ساز به کارمندان‌شان گفتند تا اطلاع ثانوی فروش چیپ‌ست به هواوی را متوقف خواهند کرد.

انبارهای هواوی برای سه ماه تراشه دارند

در این میان، تراشه‌های اینتل برای هواوی بسیار اهمیت دارد چون تراشه‌های این شرکت در سرورها و لپ‌تاپ‌های هواوی استفاده می‌شوند. هواوی در تامین تراشه‌های سرور و دسکتاپ مشکل دارد وگرنه تحریم شرکت‌هایی مانند کوالکام و برودکام چندان پررنگ نیست.

هواوی سال‌ها است تراشه‌های مودم‌ها و گوشی‌های موبایل خودش را تولید کرده و چندان به شرکت‌های ثالث وابسته نیست. برای نمونه، پردازنده‌های موبایل سری کرین هواوی می‌توانند با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام رقابت کنند.

هنوز مشخص نیست شرکت مایکروسافت هم به دیگر تحریم‌کننده‌های هواوی می‌پیوندد یا خیر. مایکروسافت به طور مستقیم ویندوز لپ‌تاپ‌های هواوی را تامین می‌کند. به احتمال زیاد، مایکروسافت هم ناچار است از دستورات دولت امریکا پیروی کند.

اکنون، هواوی باید یک نسخه متن‌باز غیررسمی از اندروید را برای گوشی‌های موبایل‌اش توسعه دهد یا سراغ سیستم‌عامل اختصاصی خودش برود.

گفته می‌شود هواوی از قبل پیش‌بینی چنین روزهایی را کرده و برای سه ماه آینده خود، تراشه در انبار دارد. این مدت زمان به این شرکت فرصت می‌دهد تصمیم درستی گرفته و اوضاع را بهتر ارزیابی کند.

هواوی امیدوار است دوباره روابط تجاری میان دو کشور چین و امریکا حالت عادی به خود گرفته و مشکلاتش با دولت امریکا از جمله منع ورود به بازار موبایل این کشور رفع شوند.

 

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.