معرفی رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر (آردایت)؛ تفاوت صداقت تا دروغ

0

رپورتاژ

در این مقاله به بررسی یکی از مشخصات رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه یا آردایت (Rdiet)می پردازیم.

از بین تمام تفاوت‌های این رژیم با سایر رژیم ها که در این مطلب توضیح تمام آنها امکان پذیر نیست و ما توصیه می کنیم، با مراجعه به سایت آردایت آن را مطالعه بفرمائید؛ یک وجه تمایز این رژیم داشتن که جهت بررسی انتخاب کردیم داشتن صداقت و شفاف سازی بوده، که لازمه هر کسب و کار و احترام به مشتری است.

هدف این مقاله چیست؟

با خواندن این مقاله متوجه می شوید که چرا اگر قصد دریافت رژیم غذایی آنلاین و غیر حضوری از طریق سایت‌ها و صفحات اجتماعی از قبیل اینستاگرام دارید، قبل از تحت تأثیر تعداد فالوئر یا پرطرفدار بودن و تبلیغات پر زرق و برق قرار گرفتن، باید در انتخاب بیشتر دقت کنید.

افزایش استقبال از رژیم های غذایی آنلاین و غیر حضوری

با گسترش فضای مجازی و پیشرفت‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر و بخصوص با شروع کرونا، بسیاری از کسب و کارها بصورت آنلاین شروع به ارائه خدمت کرده‌اند.
در بین تمام کالاهایی که در این فضا بفروش می‌رسد، تغذیه و رژیم درمانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در یکسال گذشته، بیش از گذشته عرضه و تقاضا داشته است.

رژیم‌های غذایی آنلاین و غیر حضوری تحت نظارت دقیق نیستند.

همانگونه که می‌دانیم تغذیه و رژیم درمانی از شاخه‌های علوم پزشکی است که بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.
به این لحاظ سازمان‌های ذی ربط از جمله وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی؛ قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای جهت تجویز رژیم در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها دارند.
بطور ی که هر فردی که قرار است رژیم غذایی تجویز کند یعنی همان کارشناسان و متخصصین تغذیه؛ بایستی حتماً تحصیل کرده این رشته و دارای کد شناسائی معتبر یعنی شماره نظام پزشکی و سایر مدارک از جمله پروانه مطب باشند. که این امری طبیعی بوده و در تمام دنیا هم به همین شکل است.
به زبان ساده شخصی که به مردم خدمات در حوزه پزشکی و سلامتی ارائه می‌کند باید حتماً فردی شایسته و تأیید شده از سازمان‌های مذکور باشد.
اما در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام و حتی سایت‌ها، نظارت قانونی به شکلی که در بالا ذکر شد هنوز وجود ندارد.
در همین تاریخ، چه بسیار صفحات اینستاگرامی هستند که خود را مشاور و متخصص تغذیه معرفی می‌کنند و عملاً با جان و مال مردم بازی می‌کنند تا بتوانند از این فرصت، درآمدی کسب کنند.
گذشته از اینها، عده‌ای نیز هستند که بشکل کاملاً از پیش برنامه ریزی شده و با سرمایه گذاری‌های کلان وارد این حوزه یعنی تغذیه و رژیم درمانی شده و آن را به شکل یک صنعت درآورده‌اند.

تفاوت خرید و فروش یک کالا با ارائه رژیم غذایی چیست؟

اگر بتوانیم فروش یک کالا را با رژیم غذایی مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد چرا می‌گوییم رژیم درمانی را به شکل یک صنعت درآورده‌اند.
خرید و فروش یک کالا، یک روند مشخص دارد. به این شکل که یک کالا به تعداد مشخصی وجود دارد و فروشنده نیز قصد فروش آن را به بیشترین تعداد مشتری به اشکال مختلف از جمله تبلیغات دارد.
اما رژیم غذایی که کالا نیست. تغذیه و رژیم درمانی یک خدمت است آن هم خدمتی در حوزه پزشکی و سلامت که بایستی به هر فرد بر اساس شرایط و مشخصات ویژه او ارائه گردد.
اگر شما به طور حضوری به یک متخصص تغذیه خوب که کارش را اصولی انجام می‌دهد مراجعه کرده باشید متوجه می‌شوید که هر ویزیت حداقل ۲۰ دقیقه بطول خواهد کشید.
این زمان می‌تواند تا ۴۵ دقیقه برای جلسه اول جهت ارزیابی دقیق و تجویز رژیم غذایی شخصی نیز بطول بیانجامد.
اگر تا اینجا این مقاله را مطالعه کرده‌اید احتمالاً اصل مطب را متوجه شده‌اید. یا حداقل این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که چگونه می‌شود وقتی برای هر فرد بایستی بطور میانگین نیم ساعت زمان جهت تجویز رژیم زمان گذاشت، بعضی از این رژیم‌های تجاری روزانه صدها رژیم می‌فروشند و آن را حتی به عنوان یک عملکرد مثبت و نشانی از پرطرفدار بودن خود در تبلیغات‌شان عنوان می‌کنند!
در حقیقت تبلیغات بعضی از رژیم‌های تجاری، آنچنان است که انگار تعداد زیادی کالا در انبار دارند و تنها کاری که قرار است انجام شود فقط این است که این کالاها را برای افراد ارسال کنند!

رژیم‌های تجاری چیست؟

منظور از رژیم‌های تجاری، هم همین رژیم‌هایی است که روزانه صدها رژیم به صدها نفر به شکل کالا فروخته می‌شود. که در سایت آر دایت مقاله ای کامل در این باره نوشته شده است که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید. چرا که آنجا بطور کامل گفته شده چرا این رژیم‌ها ذاتاً نمی‌توانند اصولی باشند. برای مطالعه روی کلمه زیر کلیک نمائید:

رژیم‌های تجاری

مشکل در چیست؟ آیا تمام این رژیم‌ها توسط کارشناس یا متخصص تغذیه نوشته می‌شود؟

ممکن است شما بگویید خوب این رژیم‌های تجاری، به گفته خودشان کارمندانی دارند و کارشناسانی استخدام کرده‌اند که می‌توانند این حجم از رژیم را ارائه دهند.
در جواب باید گفت البته اگر رژیم‌ها توسط افراد ذی‌صلاح تجویز شود که عالی است. اما ما در بررسی بسیاری از این رژیم ها نتوانستیم افرادی که ادعا می‌کنند کارشناس و تحصیل کرده رشته تغذیه و رژیم درمانی هستند را پیدا کنیم!

چگونه؟

در واقع در اکثر این رژیم ها تنها یک نفر که صاحب شرکت یا برند است معرفی و شناخته می‌شود که حتی بعضاً خود این فرد نیز متخصص تغذیه نیست.
بنظر این رژیم‌ها حاضر به شفاف سازی و معرفی کارمندان خود با ذکر مدرک تحصیلی و مجوزهای قانونی نیستند و تنها ادعا می‌کنند که رژیم‌ها توسط کارشناسان ما تهیه می‌شوند. که این امری غیر عادی است و اغلب از دید مخاطبین پنهان می ماند.
در واقع حق طبیعی افراد است که بدانند رژیم‌شان توسط چه کسی و با چه مدرک تحصیلی نوشته شده است و یا وقتی در تماس با مرکز و پشتیبانی هستند توسط چه اشخاصی مشاوره می‌شوند. آیا واقعاً کارشناس یا متخصص تغذیه هستند یا فقط خودشان ادعا می‌کنند که کارشناس هستند اما اسم و شماره نظام پزشکی در کار نیست.

چگونه بدانیم افراد متخصص و ذی‌صلاح رژیم می‌نویسند؟

برای اینکه بدانید آیا شما در دام تبلیغات افتاده‌اید و آیا با شما صادق‌اند یا تنها جهت فروش بیشتر شما را فریب می‌دهند؛ وقتی تبلیغات این چنین رژیم‌هایی که اینروزا هم کم در فضای مجازی منتشر نمی‌شود دیدید کمی تحقیق کنید.
اینکار بسیار ساده و سریع است. کافی است اسم فرد معرفی شده را در سایت نظام پزشکی جستجو کنید. کافی است در گوگل بنویسید:
جستجوی پزشک نظام پزشکی
صفحه اولی که می آید مربوط به سازمان نظام پزشکی است که در آن صفحه جهت جستجوی پزشک؛ کافی است نام و نام خانوادگی فرد را بنویسید و سپس کلید جستجو را بزنید. سایر گزینه‌ها هم نیازی به تکمیل ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم حتماً این کار را در مورد رژیم‌های بسیار معروفی که خود را متخصص و پزشک معرفی می‌کنند انجام دهید. احتمالاً نتایج برای شما نیز جالب خواهد بود؛ وقتی که می‌بینید آن افراد شاید حتی مدرک تغذیه نداشته باشد و یا تنها مدرک کارشناسی دارند حال خود را دکتر یا متخصص می نامند و همه ادعا و تبلیغ است. در حقیقت گنجشک را رنگ می‌کنند و جای قناری می فروشند!

البته صبر کنید باز هم نیاز به تحقیق است. قرار نیست که صاحب برند خود تمام رژیم‌ها را بنویسد؛ مگر می‌شود روزانه صدها رژیم داد و روزانه پاسخگوی این همه مخاطب و رژیم گیرنده بود. شما اگر فقط چند لحظه‌ای هم صاحب برند را در صفحات اجتماعی ببینید خیلی خوش شانس بوده‌اید.

واقعیت این است که تنها روشی که بتوان روزانه صدها رژیم داد یکی از ۳ راه زیر است:
۱- یا یکسری رژیم‌های کپی شده از قبل وجود داشته باشد و توسط اپراتورها به افراد ارسال شود،
۲- یا نرم افزاری کامپیوتری باشد که در چشم برهمزدنی رژیم تهیه کند،

۳- یا همانگونه خود ادعا می‌کنند چندین کارشناس یا متخصص تغذیه استخدام کرده باشند که رژیم بنویسند و افراد را پشتیبانی کنند.

دو مورد اول که کاری غیر اخلاقی و بدور از صداقت است. اما اگر واقعاً کارشناسان معتبری هم وجود داشته باشد پس بایستی اسم آنها در سایت یا صفحات اجتماعی یا حداقل امضای آنان زیر رژیم‌های تجویزی درج شده باشد.

بنابراین شما اگر اسامی این کارشناسان را دیدید، اسامی آنان هم در سایت نظام پزشکی به همانگونه که ذکر شد جستجو کنید!
اما اگر ندیدید و یا در سایت نظام پزشکی آن اسامی نبود بهتر است پیش از گرفتن رژیم بیشتر فکر کنید. شاید دارند به جای ارائه خدمت جهت بهبود سلامت و رسیدن به وزن مناسب، تنها کالائی با تبلیغات زیبا می فروشند که عیناً آن را به بسیاری دیگر فروخته اند.
ما برای اطمینان از اعتبار سایت رژیم آنلاین آردایت هم همین کار را انجام دادیم و اسم “فرزاد روشن ضمیر” را در سایت نظام پزشکی جتستجو کردیم. همانگونه که انتظار می رفت نتایج نشان داد که این ایشان متخصص تغذیه یعنی دارای مدرک دکترا در این رشته و دارای شماره نظام پزشکی معتبر هستند.

جهت اطلاعات بیشتر در باره ایشان خود نیز می توانید روی لینک زیر ضربه بزنید:
درباره دکتر فرزاد روشن ضمیر

با تشکر از شما که تا اینجای مقاله با ما بودید در این مقاله بررسی کردیم که رژیم غذایی یک خدمت است نه کالا، بنابراین فروش بیشتر به گونه‌ای که توسط بعضی رژیم‌های پرطرفدار ذکر شد نه تنها نشانه خوبی نیست بلکه نقطه ضعفی اساسی و نشان دهنده این است که سلامت مردم به یک صنعت و تجارت تبدیل شده است.

همچنین رژیم آنلاین آردایت معرفی کردیم که بر خلاف این رژیم های تجاری و تبلیغاتی علاوه بر اصولی بودن و ارائه انواع رژیم های تخصصی از رژیم های استاندارد تا کتوژنیک مستقیماً توسط دکتر روشن ضمیر، افراد در طول دوره با شخص خود دکتر در ارتباط و پشتیبانی هستند نه اپراتوار یا فرد واسطه دیگری و هر سوال و مشکل خود را می توانند مطرح کنند و جواب بگیرند. حتی بر اساس گزارش های هفتگی امکان تغییر رژیم بطور رایگان در طول دوره وجود دارد.

جهت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر ضربه بزنید:
https://rdiet.ir/

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.