دانش‌آموزی که روباتی را به جای خود به دبیرستان می‌فرستد!

7

سیستم ایمنی «لیندون بتی»، بسیار ضعیف شده بود. او که یک بیمار مبتلا به «کلیه پلی سیستیک» است، به ناچار تحت درمان‌هایی قرار گرفته بود که سیستم ایمنی‌اش را آسیب‌پذیر می‌کرد.

این نوجوان تگزاسی که همه عمرش بیمار بود، باید چه کار می‌کرد؟ در شرایطی که حضور در جمع برای او خطرناک بود، چگونه می‌توانست به دبیرستان برود؟ آیا باید تحصیل را رها می‌کرد و تسلیم بیماری می‌شد؟

خیر! به یاری یک سیستم حضور از راه دور، او می‌تواند به صورت مجازی در کلاس‌ها شرکت کند. این سیستم VGO نام دارد.

VGO  یک روبات 1.2 متری است که دارای چرخ، یک صفحه نمایش کوچک، دوربین، اسپیکر و میکروفن است.

لیندون در خانه با وب‌کم و پی‌سی خود این روبات را هدایت می‌کند و به کلاس‌های مختلف می‌فرستد و این روبات با استفاده از ارتباط وای فای، تصویر و صدایی با کیفیت اسکایپ برای او می‌فرستد. به علاوه او می‌تواند با معلم‌ها و سایر دانش‌آموزان هم از راه دور ارتباط برقرار کند.

قیمت این روبات شش هزار دلار است و سالی 1200 دلار هم هزینه خدمات دارد، اما برای لیندون این روبات یک فرصت و همچنین روزنه‌ای به سوی آزادی محسوب می‌شود.

البته پیش از لیندون یک دانش‌آموز روسی هم که مبتلا به لوسمی بود با استفاده از روبات مشابهی، حضور مجازی در کلاس‌های درس را تجربه کرده بود.

اگر مثل من از دوست‌داران سریال «بیگ بنگ تئوری» باشید، حتما «شلدون کوپر» را در یکی از قسمت‌های فصل چهارم، به یاد می‌آورید که از بیم مریض شدن، روباتی برای حضور مجازی ساخته بود و نیز ممکن است فیلم Surrogates با حضور «بروس ویلیس» را به خاطر بیاورید که در آن اکثر مردم، روباتی برای حضور مجازی در جامعه داشتند، روبات‌هایی خوش‌چهره‌تر و فرزتر از خود واقعی‌شان که همه کارهای آنها را انجام می‌داد.

این داستان‌ها الان برای ما عجیب و غریب است، اما شاید روزی مثل این خبر یا این فیلم‌ها، به حضور مجازی عادت کنیم. مقدمات این کار در حال فراهم شدن است، در دبستان‌ و کودکستان‌های کره جنوبی استفاده از روبات‌ها دارد رواج پیدا می‌کند.

شاید هزینه خرید این نوع روبات‌ها هم پایین بیاید، شرکتی به نام iRobot یک سیستم روباتی ساخته است که هر تبلتی با قابلیت تله کنفرانس را به یک روبات حضور مجازی تبدیل می‌کند و نوید روبات‌های ارزان‌قیمت‌تر را به ما می‌دهد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. mohammad می گوید

    روبات بسیار جالبی است
    دیگه هیچ بهانه برای حضور پیدا نکردن در کلاس ندارید.
    اگر مریض شدید به جای شما روبات شما به مدرسه مبرود.
    مرسی دکتر

  2. خدادادی می گوید

    ما همیشه به دنبال جیم شدن از کلاس هستیم فکر نکنم استفاده کنیم! :دی

  3. nazdarovia_23 می گوید

    فوق العادست . به این میگن لذت تکنولوژی …..

  4. بنیامین می گوید

    اوایلش من هم یاد شلدون افتادم …

  5. آقا محسن می گوید

    سلام جناب دکتر؛

    تا زمانی که وضعیت سرعت دسترسی به اینترنت و پهنای باندی که ما ایرانی‌ها در اختیار داریم درست نشه، این مطالب رو فقط در فیلم‌ها و تصاویری که از جوامع پیشرفته‌تر منتشر می‌شه می‌تونیم بینیم.

    ممنون از مطلب خوبتون.

  6. sina می گوید

    اگه تو ایران بود که لامپ و تاییر و درب و پنجره و همه چیز ربات رو باز میکردن (میدزدیدن)
    در خوشبینانه ترین حالت هی مداد و تراش میکردن تو جاهای مختلفش یا آب میریختن روش و هزارتا خرابکاری که فقط از دست بعضی بچه های چیز ندیده ایرانی بر میاد!

    شاید هم چیز خوبی میشد برای تقلب کردن

    اگه من دستم بهش میرسید جهت امور اینترنتی از وای فای اون استفاده میکردم.

    سوال: فیلط رینگ چه تاثیری میتونه روی این روبات داشته باشه!؟

  7. حامد می گوید

    سلام
    جالب بود اوایل نوشته که میخوندم یاد شلدون افتادم بعدش دیدم شما هم بهش اشاره کردید
    واقعن جالبه
    طرح این ربات رو میگم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5