وب «آیپدی» شده، در کنار وب اجتماعی

2

محبوبیت روزافزون آیپد، در حال متحول کردن طراحی وب است. ما با طراحی‌های جدیدی مواجه هستیم که به مراتب هوشمندانه‌تر و کاربرپسندتر از طراحی‌های روتین هستند. اما آیا این تغییر و تحول، باعث افزایش فروش رسانه‌های قدیمی‌تر می‌شود؟

بسیاری از رسانه‌های و محتواسازان وب، هم‌اکنون در پی آن هستند که با نوشتن اپلیکیشن‌های اختصاصی، مخاطبان خود را تشویق به خرید این اپلیکیشن‌ها کنند تا از این رهگذر به سودی دست پیدا کنند.

مثال‌های زیادی در این زمینه می‌تواند آورد. مثلا سایت محبوب هافینگتون پست، در فروشگاه اپ کروم، اپلیکیشنی مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ دارد یا وبلاگ مشیبل که یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های فناوری است، اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل مک را عرضه کرده است.

سؤالی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که چرا این سایت‌ها و رسانه‌ها در پی ساختن اپلیکیشنی برای خود هستند؟ مگر کاربران ویندوز، آیپد، مک یا اندروید، مرورگر اینترنتی ندارند؟

در پاسخ به این سؤال باید به 3 نکته اشاره کرد:

1- ابعاد آیپد برای عرضه محتوا بسیار مناسب است، کاربر می‌تواند با محتوا به صورت لمسی و عینی‌تری تعامل کند. طراحی‌های انجام شده برای آیپد هم عموما بسیار هوشمندانه‌تر از طراحی‌های شلوغ‌تر وب هستند، طوری که کاربر به صورت پاکیزه‌ای می‌تواند در قسمت چپ صفحه، عناوین نوشته‌ها را ببیند و خیلی سریع آنها را مرور کند و در سمت راست، مطلب را به صورت کامل مشاهده کند.

2- مکانیسم پرداخت‌های خرد: انگیزه‌های مادی را هم در ایجاد چنین رغبتی، باید دخیل دانست. وقتی که میلیون‌ها کاربر آیپد قادر باشند، به سرعت اپ یک سایت محبوب را به بهای بسیار اندک ابتیاع کنند، سود قابل توجهی از آن، صاحبان سایت‌ها و رسانه‌ها خواهد شد.

3- اپ اختصاصی یک وب‌سایت، تضمینی برای حضور دائمی کاربران در سایت است.
بله! درست است که با مرورگر روی آیپد یا یک تبلت هم می‌توان وارد سایت‌ها شد، اما وقتی که صاحب یک سایت، اپلیکیشن مخصوص سایتش را در اختیار خواننده‌ها بگذارد، می تواند مطمئن باشد که خواننده‌ها حضور بیشتری در سایت خواهند داشت. وقتی یک نفر مروگر اینترنتی را باز می‌کند و مثلا وارد گوگل ریدر می‌شود یا به صورت روتین وب‌‌گردی می‌کند، اصلا معلوم نیست که سر از کدام سایت درآورد، اما شما کاربری را در نظر بگیرید که وارد صفحه اپلیکیشن‌هایش می‌شود، احتمال اینکه اپلیکیشن اختصاصی یک سایت را باز کند، بسیار بیشتر است.

سایت‌های «آیپدی شده» به مراتب ظاهر بهتری نسبت به همتاهای وبی خود دارند. خیلی از کاربرها با نسخه‌های ساده موبایلی سایت‌ها راحت‌تر هستند، حتی کار به جایی رسیده است که بعضی‌ها پیشنهاد داده‌اند که همین نسخه‌ها به جای نسخه‌های معمول سایت‌ها استفاده شود!


پدیده «روزنامه‌های اجتماعی»: زمانی سایت‌های لینک‌دهی اجتماعی مثل دیگ که در انها با رأی کاربران، لینک‌ها داغ می‌شدند، محبوب بودند، زمانی هم سرویس اخبار گوگل که در آن الگوریتم‌های میزان اهمیت اخبار را مشخص می‌کرد، پرخواننده بود. اما ما هم‌اکنون در دنیای فیس‌بوک و توییتر هستیم و به همین خاطر افراد مبتکری پیدا شده‌اند که با روزنامه‌ای کردن ظاهر این سایت‌ها، مطالب، لینک‌ها، ویدئوها و عکس‌های دوستانتان را در فیس‌بوک و توییتر به مانند یک روزنامه به خوردتان می‌دهند، Flipboard, Paper.li, و PostPost مثال‌هایی در این مورد هستند، آنها شروع پدیده «روزنامه‌های اجتماعی» هستند.


Flipboard یکی از جذابترین اپ‌های ایپد است

محبوبیت توییتر و فیس‌بوک هم اکنون به حدی رسیده است که بیشتر ترافیک سایت‌های خبری، از محل لینک‌های اجتماعی درج شده در همین سایت‌ها تأمین می‌شود.


آیا وب اجتماعی و وب آیپدی شده در تعارض با هم هستند؟!

استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی وب‌سایت‌ها کاربران را تشویق می‌کند که به طور مستقیم از مقاله‌های یک سایت بهره ببرند، شاید این نحوه مطالعه مقالات یک رسانه را در تعارض با شیوه خوانش اجتماعی بدانیم، شیوه‌ای که در آن کاربر با لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، توییتر یا مطالب به اشتراک‌گذاشته شده در گوگل ریدر، وارد یک سایت می‌شود.

اما در واقع این دو شیوه، تعارضی با هم ندارند. کاربری که از اپ یک روزنامه استفاده می‌کند می‌تواند با به اشتراک گذاشتن مقاات برتر روزنامه، جنبه مطالعه اجتماعی را تقویت کند و کاربری که از لینک‌های اجتماعی وارد یک سایت می‌شود، در صورت خوشایند بودن مطالب تشویق به نصب اپلیکیشن‌ها می‌گیرد.


گذر از نشر کاغذی به نشر دیجیتال کار آسانی نیست ولی این مسئله فرایند ضروری است که دیر یا زود همه به آن خواهند پیوست. حتی نشریاتی مثل نیویورک تایمز هم به این حرکت پیوسته‌اند و در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی نخستین روزنامه دیجیتال تمام‌عیار یعنی News.me خواهیم بود.

برداشت آزادی از این مقاله


وبلاگ یک پزشک بر آن است که نسخه آیفون، اندروید و آیپد سایت خود را راه‌اندازی کند. شخصا تلاش‌های آماتوری برای اپ اندروید وبلاگ انجام دادم که حاصلش پر از باگ بود!

بنابراین اگر توانایی نوشتن اپلیکیشن‌های یادشده را دارید با من تماس بگیرید.

شرایط کار:

– برنامه‌نویس باید تجربه کار قبلی در زمینه نوشتن اپ داشته باشد و نمونه آن را ارائه دهد.

– بیشتر مایل هستم هزینه کار را از طریق تبلیغ برنامه‌نویس/شرکت در محیط وب پرداخت کنم.

– بیشتر اپلیکیشنی مشابه اپلیکیشن مشیبل مد نظرم است.

– اپلیکیشن باید با فارسی کاملا سازگار باشد و خوانندگان باید امکاناتی مثل گذاشتن کامنت در همان اپ و اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشند.

– اپلیکیشن بایستی توانایی به‌روز شدن خودکار در فواصل زمانی دلخواه و خودکار را داشته باشد، طوری که بتواند در پشت‌زمینه هم اجرا شود و در صورت به‌روز شدن وبلاگ، کاربر متوجه مطلب تازه شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. ساره می گوید

    منتظر اپ یک پزشک میمانیم 🙂 coming soooooooooooooooooooooooonnnnnnnnnnnnn

  2. محمد نصیری می گوید

    ممنونم از دکتر مجیدی بابت این پست
    مطلب پرباری بود و خیلی از اون استفاده کردم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.