پردازشگر آینده کامپیوترهای ما ، اینتل از پردازنده Ivy Bridge رونمایی کرد

5

اگر در چند ماه آینده قصد خرید یک کامپیوتر داشته باشید، دو انتخاب بیشتر ندارید، یا یک کامپیوتر با تراشه تازه اینتل یعنی Ivy Bridge بخرید یا اگر به فکر یک خرید اقتصادی هستید و می‌خواهید پول بیشتری در جیبتان باقی بماند، یک کامپیوتر با پردازشگر قدیمی‌تر بخرید.

روز دوشنبه در جریان همایشی که به صورت زنده در اینترنت پخش شد، اینتل به صورت رسمی پردازشگر Ivy Bridge را رونمایی کرد، این پردازشگر، طراحی‌های سطح بالای قبلی اینتل در زمینه پردازشگرها یعنی Core i7 و i5 را ارتقا می‌دهد.

اینتل در کل، 13 نوع مختلف پردازشگر Ivy Bridge را معرفی کرد، همه آنها چهارهسته‌ای هستند، البته انواع دیگری هم در راه هستند.

تراشه جدید اینتل, Ivy Bridge

آن دسته از تراشه‌های Ivy Bridge که برایه اولترابوک‌ها مناسب هستند، جزو 13 پردازشگر معرفی‌شده نبودند. Ivy Bridgeهای مخصوص اوترا بوک‌ها چند هفته بعد وارد بازار خواهند شد، اینتل فعلا در طراحی این دسته از پردازنده‌ها که دوهسته‌ای هستند و با ولتاژ پایین‌تری کار می‌کنند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می کنند، مشکلاتی دارد.

با این وجود، اینتل می گوید که 570 کامپیوتر که در مرحله طراحی قرار دارند، در صدد هستند از Ivy Bridge استفاده کنند. به گفته اینتل، همه کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از این فناوری «22 نانومتری» سود ببرند.

برتری عمده Ivy Bridge، عملکرد آن در زمینه گرافیک و چندرسانه‌ای است، طوری که عملکرد آن 20 درصد از نسل قبلی پردازنده‌ها یعنی Sandy Bridge است. به گفته اینتل عملکرد Ivy Bridge در زمینه بازی‌های با وضوح بالا و کد کردن ویدئوهای HD تا 100 درصد بهتر خواهد بود.

تراشه جدید اینتل, Ivy Bridge

گفته می‌شود که در کل میزان کل توان پردازشی Ivy Bridgeها، 20 درصد بیشتر از پردازنده‌های قبلی است و این در حالی که این پردازنده‌ها 20 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

این تراشه جدید پشتیبانی کاملی هم از فناوری USB 3.0 و هم از فناوری نقل و انتقال اختصاصی اینتل یعنی Thunderbolt به عمل خواهد آورد. تاندربلت در کامپیوترهای مک مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر حسب وسیله‌ مورد استفاده می‌تواند حتی از USB 3.0 هم سریع‌تر باشد.

Ivy Bridge جهش بزرگی در طراحی پردازنده‌ها است، اینتل در این پردازنده نه‌تنها فاصله بین ترانزیستورها را از 32 نانومتر به 22 نانومتر رسانده است، بلکه  از شیوه طراحی جدیدی به نام Tri-Gate هم استفاده کرده است که به صورت بنیادین، متفاوت است. Tri-Gate در واقع شیوه آرایش سه‌بعدی ترانزیستورهاست.

تا پیش از Ivy Bridge، اینتل هر بار که پردازشگر جدیدی معرفی می‌کرد، یا فاصله بین ترانزیستورها یا طراحی تراشه را ارتقا می‌داد و پیش نیامده بود که در آن واحد، هر دو کار را با هم انجام بدهد.

تراشه جدید اینتل, Ivy Bridge

13 پردازشگر Ivy Bridgeای که امروز معرفی شده‌اند، آغازی هستند برای طرح بزرگ‌تری که اینتل در سر دارد و بر اساس آن قرار است همه محصولات این شرکت از فناوری 22 نانومتری استفاده کنند. این فناوری به سرورهای پیشرفته اینتل یا پردازشگرهای گوشی‌های هوشمند که قرار است رقیبی برای ARM باشند، تسری خواهد یافت.

البته اینتل از همین حالا به فکر نسل بعدی پردازنده‌ها یعنی Haswell است، این پردازنده قرار است در سال 2013 وارد بازار شود و از فناوری 22 نانومتری استفاده می‌کند. اینتل در پی ایجاد تراشه‌های 14 و 10 نانومتری هم است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. مهرداد می گوید

    واقعا عالیه! جهش بزرگی محسوب میشه!!

  2. behnam می گوید

    ببخشید تلفظ درست ivy چیه؟ ” آی وی” یا ” ایوی” ؟
    فقط کنجکاو شدم بدونم!

    1. آرش زاد می گوید

      تلفظ صحیحش “آی وی” هست…

      1. کیارش می گوید

        ممنون ، سوال منم بود 😉

  3. مصطفی می گوید

    باید یادآوری کنم که ۲۲ نانو متر فاصله‌ی بین ترانزیستورها نیست و در واقع Gate Length ترانزیستور هستش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.