رپورتاژ: مارکت وردپرس، فروشگاهی که در کمتر از 9 ماه، بیش از 100 میلیون تومان فروش داشته است

21

معمولا کسی فکر نمی‌کند که آماده کردن و فروش محصولات نرم‌افزاری در ایران -به جز محصولات شرکتی و حسابداری و اتوماسیون- فروش قابل توجهی داشته باشد. حالا اگر روی محصولاتی خاص در حوزه وردپرس، تمرکز کنیم، باز هم برآورد سود برای ما کمتر خواهد بود.

اما حقیقت این است که تعداد اشخاص/شرکت‌هایی که دوست دارند با هزینه کم، بدون دردسر و بدون زمان انتظار طولانی برای طراحی، صاحب یک سایت/وبلاگ شوند، قابل توجه است.

گرچه برای برخی از کاربری‌ها، طراحی‌های اختصاصی و حتی استفاده از CMSهای اختصاصی، بهتر است، اما خیلی‌ها هم به سادگی کارشان با سیستم انتشار محتوای محبوب وردپرس و نیز پوسته‌های آماده راه می‌افتد.

این نیاز، مدتهاست که در فضای ایران وجود داشته است و خوشبختانه در ماه‌های اخیر، محل خوبی برای پاسخ‌گویی به این نیاز، پیدا شده است: مارکت وردپرس.

در مارکت وردپرس شما می‌توانید ده‌ها پوسته وردپرس را پیدا کنید. تفاوتی نمی‌کند که شما می‌خواهید یک وبلاگ شخصی راه بیندازید، یک سایت یا مجله خبری، یا یک سایت فروشگاهی، در هر حال می‌توانید با کمی گشت و گذار در مارکت وردپرس، پوسته مورد نیاز خود را پیدا کنید و فقط با چند ده تومان هزینه، بخرید. به همین سادگی!

3-7-2015 11-56-18 PM

خوشبختانه این پوسته‌ها که تعداد زیادی از آنها ترجمه پوسته‌های پرفروش و امتحان پس داده فرنگی هستند، پوسته‌هایی هستند عمدتا بدون اشکال. بسیاری از این قالب‌های وردپرس ریسپانسیو هستند، یعنی در هر محیطی از مرورگرهای مختلف سیستم عامل‌های دستکاپ گرفته تا تبلت‌های و گوشی‌های اندرویدی و یا آی‌دیوایس‌ها، نمایش متناسب و بدون مشکلی دارند.

بسیاری از آنها را به آسانی می‌توان اختصاصی کرد. اصلا نیازی نیست که شما دانشی در زمینه طراحی داشته باشید، پوسته‌های عمدتا طوری هستند که شما خودتان می‌توانید رنگ یا طرح پس زمینه، لوگو، آرایش سایدبارها، نحوه چینش مطالب را تغییر بدهید.

اما مارکت وردپرس، چیزی فراتر از فروش صرف پوسته است، نگاهی به پخش افزونه‌ها یا پلاگین‌های این فروشگاه هم ما را با تعداد زیادی پلاگین خوب آشنا می‌کند.

حتی شخصا من با وجود اینکه، مرتب به بخش پلاگین‌های سایت wordpress.org سر می‌زنم، باز هم در این بخش تعداد زیادی پلاگین جالب، تازه، اختصاصی شده و کار راه انداز دیدم که متعجبم کرد و فکر می‌کنمع بازدید از این بخش هم می‌تواند برایتان بسیار جالب باشد.

درست به همین خاطر است که مارکت وردپرس توانسته به فروشی 100 میلیونی دست پیدا کند، فروشی که روز به روز بیشتر می‌شود.

مارکت وردپرس می‌تواند هم برای مشتری‌های انتهایی و هم برای طراحان وب و برنامه‌نویسان، محیط جذابی باشد و بازار خوبی برای هر دو دسته باشد.

آیا به زودی جشن فروش 500 میلیونی این سایت را هم خواهیم دید؟

خبرهای بیشتر از این مارکت را می‌توانید در وبلاگ مارکت وردپرس بخوانید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
21 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    انصافاً خوب کار کردند

  2. احسان می گوید

    واقعاً عالیه

  3. سعید می گوید

    به جای جمله :

    اما حقیقت این است که تعداد اشخاص/شرکت‌هایی که دوست دارند با هزینه کم، بدون دردسر و بدون زمان انتظار طولانی برای طراحی، صاحب یک سایت/وبلاگ شوند، قابل توجه است.

    بهتر بود می نوشتید:

    اما حقیقت این است که تعداد اشخاص/شرکت‌هایی که دوست دارند با هزینه کم یا حتی بدون هزینه، بدون دردسر و بدون وقت گذاشتن برای طراحی، توسعه و پیاده سازی یک محصول وردپرسی (قالب یا افزونه) یک شبه با زحمات دیگران جیب خود را پر کنند در این مارکت قابل توجه است.

  4. ezoji می گوید

    تولید نرم افزار که خیلی وقته تو ایران نابود شده ،و این دست مارکت ها که کار اصلیشون فروش نسخه فارسی افزونه و پوسته های خارجیست، کمک زیادی به نابود شدن تولید داخلی می کنند !
    البته فروش نسخه های فارسی شده میتونه خیلی به رشد تولیدات داخلی کمک کنه ، اما این فقط زمانی اتفاق میافته که یک افزونه 60 دلاری رو به صورت فارسی شده به قیمت 20 هزار تومان نفروشیم…
    در واقع این یک عزای بزرگه تا جشن بزرگ!!!

  5. omid می گوید

    Ozr mikham vali in matlab che rabti be moarefie ketab dasht?!

  6. محمد می گوید

    البته این رو هم باید در نظر گرفت که اصولا فارسی سازی یک پلاگین مگه چقدر مشکله که این قبیل سایتها همچین سودی رو میخوان از پلاگینی که شخص دیگه ای زحمتش رو کشیده ، به پاش فسفر سوزونده ، قهوه مصرف کرده و بلکه تار مویی هم سفید کرده باشه ، ببرن.
    اکثر پلاگین و قالب هایی هم که روی سایتشون قرار میدن ، همون نسخه ایه که به صورت مجانی میشه از سایتایی که اسمشون مشخصه ، پیدا کرد. در ضمن اینقدر لیچر مجانی تا حجم 1500 مگابایت هست که دیگه قالب 40 یا 50 مگابایتی (با سورس پی اس دی و … ) لیچ کردنشم سخت نیست.
    این عدم آگاهی کافی مردمه که باعث میشه اینچنین سایتایی به سودهای کلان دست پیدا کنن. من خودم طراحی سایت رو از چند تا وبلاگ ایرانی که متاسفانه بدلیل کم بودن ترافیک تعطیل شدن یاد گرفتم و اصلا اعتقادی به پکیج خریدن و پلاگین خریدن ندارم. تو این وضعیتی که همه چیز پر از باگه و همه چیز باید شخصی سازی بشه ، بهتره که آدم خودش کار رو یاد بگیره و معطل دیگران نشه.

  7. هادی می گوید

    یه نفر یه کار خوب کرده باز یه سری بیرون گود نشستن اظهار فضل میکنن
    آقا بلدی بهترش رو شما کار کن

    1. محمد می گوید

      فارسی سازی پلاگین؟
      من به شخصه این اعتماد به نفس که بگم تو یه هفته پی اچ پی کار میشید و کسب درآمد میکنید رو ندارم.
      کدوم بازار ؟ از کدوم بازار حرف میزنن اینا؟؟؟

  8. T می گوید

    با نظر برخی دوستان مخالفم. شمایی که صحبت از رایگان ها و راحتیه کار فروشندگان مارکت میزنید
    شما از کجا باید بدونید که محصول X اصلا وجود داره، چی کار می کنه، چه دمویی داره، روش کارش چیه
    راستچین کردن قالب ها و افزونه ها نیاز به دانش های برنامه نویسی php، html، css و… داره و طرف واقعا واسشون زحمت می کشه
    کلی باید زمان بزاره براش مشکلاتشو بطرف کنه، باگ هاشو بگیره، و از همه مهم تر پشتیبانیش کنه
    آره محصول چندین دلاری که چندصد هزار تومان واسه طرف آب می خوره فقط چندهزار تومان ناقابل برای شما عرضه میشه
    حالا بگذریم که یک سری ها واقعا دارن سوء استفاده می کنن!
    بنده به شخصه افزونه ای رو فارسی کردم که بیش از 1200 خط بود و خط به خط با دانش ترجمه ای که از خودم داشتم بدون استفاده از ترجمه گر هایی مثل گوگل ترجمه شد
    همه کاری دردسر و زحمت داره، از دور نگاه کردن شامل جزئیات نمیشه!
    موفق باشید.

    1. سعید شعبانی می گوید

      دوست عزیز من خودم قالب فارسی سازی می کنم و می دونم که برای فارسی سازی یک قالب یا افزونه وردپرسی وقت زیادی باید صرف بشه, ولی این دلیل نمیشه که یک نفر بیاد و یک قالب یا افزونه را فارسی کنه بعد اون را به هزاران نفر بفروشه. شخصی که می خواهد یک محصول وردپرسی را بفروش برسونه مثلا اگر اون محصول برای تم فارست باشه باید به ازای هر فروش یک Regular License خریداری و در اختیار خریدار قرار بده. یا اینکه اون محصول را به صورت Extended License خریداری کند. به این شکل که حالا قالب ها و افزونه ها بدون مجوز درست و قانونی با قیمت کم (نسبت به قیمت اصل محصول) بفروش می رسند ضربه شدیدی به طراحی و توسعه سایت ها مخصوصا وردپرس وارد میشه. دقیقا مثل قاچاق کالا می مونه ولی در بحث قاچاق کالا, کالایی که به صورت قاچاق وارد میشه به یک نفر فروخته می شه ولی در این مورد به بی نهایت شخص فروخته می شه.

      1. مرتضی می گوید

        آقای شعبانی عزیز به شدت با نظر شما موافقم و در تکمیل گفته هاتون باید عرض کنم حتی اگر شخصی Extended License خریداری کرده باشه باز هم اجازه ی انتشار مجدد و فروش اون محصول را نداره و صرفا به عنوان یک Developer میتونه از اون محصول روی تعداد زیادی سایت استفاده کنه. نه اینکه صرفا با بومی سازی اون اقدام به فروش محصولی کنه که به جرات شاید حتی یکبار هم کد اون محصول را مرور نکرده و نمیدونه اون پلاگین یا قالب چطور کار میکنه.

        1. مسعود می گوید

          من با اصل رعایت حقوق دیگران موافقم، اکا بعضا باید دید این دیگران کی هستند؟ آیا شرکت هایی امثال envato حقوق ما ایرانی ها رو رعایت کردن؟ یعنی اینجا کسی نیست که قبلا خریدی کرده باشه و بعد از تحریم با ای پی ایرام وارد اکانتش شده و از پشتیبانی محروم؟؟؟
          دل برای کسی بسوزونیم که به حقمون احترام میذاره.

  9. مجتبی خدامی می گوید

    دوستان مطالبی که میگید در مورد تمام این دوستان مترجم صدق نمیکنه! هستن افرادی که افزونه هایی رو قرار دادند که خود سازنده فارسی کرده بوده و در ضمن راست چین هم شده و از اون درآمد میلیونی داشتند. اما افرادی هم هستن که با انصاف ترجمه میکنند و در اختیار کسانی که دانشش رو ندارن قرار میدن. حالا شما دوست ندارید استفاده نکنید. بعضیا هم که اینجا نظر دادن خودشون قالب دیوی رو دارن رو سایتشون میفروشن! آره!

  10. مهدی می گوید

    مبارکشون باشه . همیشه موفق و پیروز باشند .

  11. ایرج سلطانی می گوید

    چرا نظرات انتقادی را تایید نمیکنید!!!

  12. محمد حسن پورقناد می گوید

    زحمت اصلی رو طراح خارجی میکشه و مثلا 70 دلار استایل رو میزاره برای فروش ، اگه خیلی مرام داشته باشند میان با لایسنس تک نفره میخرن استایل رو (که معمولا از سایت های نال دانلود میکنن) بعد نهایتا یک روز وقت میزارن و فارسی سازی میکنن و 60 هزار تومن برای فروش میزان استایل رو 😐 واقعا هزینه ی فارسی سازی یه استایل باید به اندازه ی کل استایل باشه ؟ اینطوری هم به نفع خریدار هست که استایل 200 هزار تومانی رو 70 هزار تومان میخره ، هم به نفع فروشنده هست که با 1% تلاش و زحمت همون پول 100% تلاش رو میگره 😐 بعد دوستان میگن چرا نوآوری و ایده های نو از بین میره ، خوب وقتی با 1% تلاش و هیچ فکری میتونه درآمد همون فکر و تلاش و داشته باشه دلیلی نداره بخواد خودشو زحمت بده 😐
    فقط اون استایل ها یا پلاگین هایی که ایرانی ها از صفر مینوسن و قرار میدن کار درستی هست

  13. محسن می گوید

    با سلام
    من متاسفم که می بینم تبلیغ سایتی رو انجام می دید که حامی نقض کپی رایت محصولات اینترنتی و دزدی آشکاره.
    تمامی تم هایی که اینجا گذاشته میشه بدون اجازه تولید کننده اصلی نال شده و به صورت فارسی فروخته میشه! خیلی از هموطنان ما در همین تم فارست تم درست می کنند و با تولید محتوی در حال رقابت هستند و درامد ارزی واسه کشور میارن ولی این سایت حاصل زحمات بقیه رو فارسی و به صورت کامل غیر قانونی میفروشه. باید این نوع سایت ها تحریم بشن که مدیراشون جرات نکنند در فضای مبهم بازی با کلمه استارتاپ برای خودش احساس کارآفرینی بکنند.

    این چه جای افتخاره که من بردارم بستری برای دزدی تم های دیگران درست کنم و بقیه بیان بفروشند بدون اجازه از مولف اصلی.

    اصلا ایجاد تم وردپرس که هوا کردن اپولو نیست‌ خیلی ها دارن از صفر درست میکنند و بومی هم هست. چرا مارکتی برای اونها درست نمیکنید که هم قانونی باشه و هم باعث تشویق خلاقیت بین خود طراحان وب بشه.

    جالبه که قالب اصلی خود این سایت هم دزدی از تم فارسته.
    جالبه که بدونیم موسس اصلی تم فارست که خیلی ها در ایران دارن با دزدی محصولاتش امرار معاش می کنند هم ایرانیه ( کلیس تایید)

  14. رضا می گوید

    ما هم کمی حرف برای گفتن داریم!!!
    اگه به شعار این وبسایت توجه کنید میگن که قالب ها رو به صورت کاملا اختصاصی فارسی سازی می کنن و قبل از انتشار داخل سایت حسابی اون قالب رو چک می کنن و بررسی که مشکلی نداشته باشه و چیزی!
    حالا اگه به برخی از محصولات توجه کنید از سایت های دیگه خریداری شدند و در این سایت برای فروش قرار گرفتند مثلا یه بنده خدایی رفته یکی دو تا قالب رو از سایت های wpcity و بیگ تم که زحمت فارسی سازی رو کشیدن خریده با قیمت 60 هزار تومان و اومده تو این سایت با قیمت 40 هزار تومان برای فروش گذاشته و داره این وسط فقط دلالی می کنه چرا که اگه قالب اپدیت هم بشه به صورت رایگان نسخه اپدیت شده و ترجمه شده در اختیارش قرار میگیره و عملا هیچ زحمتی برای اون نمی کشه

  15. مهرشاد می گوید

    واقعا ریپ کردن قالب های خارجی که ساعت ها فکر و زمان برده شده تا این قالب های درجه یک رو طراحی کنن با چهار تا کپی پیست 40 50 هزار تومن میفروشن واقعا هنر کردن حقی که مال خودشون نبوده رو سود کردن از یک طرف ریپر های عزیز که همه ی ایران رو گرفته و از طرفی هم این شاپی که کل اسکریپت themeforest رو دارن استفاده می کنن واقعا من نمی دونم این چیه که همه خوش حال هم هستن اگر کار خودشون بود یه چیزی کپی کرده ورژن اصلی و عالی خارجی و فروختنی که حتی 1% هم حق خودشون نیست جز مال حروم چیزی نیست متاسفانه 1% قانون کپی رایت تو این کشور نیست هر کی هر کاری خواست می کنه بقیه هم براش افتخار می کنند واقعا متاسفام برای این وب سایت که فکر می کردم کمی از بقیه متفاوت هست ولی با این مطلب فهمیدم شما هم کمی از بقیه ندارید !
    کمی فرهنگ سازی بهتر از افتخار برای چیزی که جز دزدی چیزی نیست 😐

  16. تم لاین وردپرس می گوید

    یعنی روزی بشه کپی رایت تو ایران اجرا بشه و به فکر این باشیم که محصولاتمون رو بسازیم ؟!

  17. شاهین می گوید

    عالی بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5