کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

9

این روزها، بسیاری از شما نام “نادر ابراهیمی”، نویسنده ی معاصر کشورمان را از مسابقه خندوانه شنیده اید. “یک عاشقانه ی آرام” نوشته ی نادر ابراهیمی، یکی از دو کتاب معرفی شده از طرف این برنامه برای شرکت در مسابقه ی کتابخوانی “بخون و ببر” است. و کتاب معرفی شده ی دیگر، رمان نوجوان “جام جهانی در جوادیه” نوشته ی “داوود امیریان” است که توسط “انتشارات قدیانی” به چاپ رسیده است.

شاید نام “نادر ابراهیمی” برای شما آشنا باشد، شاید بارها کتاب های دیگری از او را مطالعه کرده باشید.

9-6-2015 1-22-34 AM

اما ممکن است این نویسنده را نشناسید. نکته های جالبی درباره ی این نویسنده وجود دارد، که حتی اگر او را هم می شناختید، نمی دانستید:

یک – “هلیا” نامی دخترانه است که اولین بار توسط نادر ابراهیمی در کتاب “بار دیگر شهری که دوست می داشتم” در سال 1345 به کار رفت. این اسم پس از انتشار کتاب در میان مردم، رواج یافت.

(سال ها پیش، نادر ابراهیمی در حالی که با اتوبوس از تهران به اصفهان سفر می کرد، شروع به بازی و در هم ریختن واژه “الهی” کرد تا بتواند از دل آن نامی خوش آهنگ و متفاوت بسازد. پس از مدتی واژه خود ساخته “هلیا” را از به هم ریختن حروف واژه “الهی” ساخت.)

دو – آیا می دانستید سرود بسیار معروف ِ ” سفر به خاطر وطن” که بارها با اجرای زیبای محمد نوری، به تماشای آن نشسته ایم، از سروده های نادر ابراهیمی است؟

خون دلها خورده ایم، خون دلها خورده ایم

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود

رنج دوران برده ایم، رنج دوران برده ایم …)

9-6-2015 1-25-09 AM

سه – نادر ابراهیمی هیچ وقت به سربازی نرفت. در حالیکه بسیاری از داستان های او حال و هوای دوران سربازی را دارد اما واقعیت این است که او در اولین روز خدمتش معاف می شود. جالب است بدانید، نادر ابراهیمی عاشق این بود که به سربازی برود.

چهار – تازگی ها آموزش و پرورش در کتاب های درسی، از “ی” میانجی استفاده می کند. این کاری است که نادر براهیمی سال ها پیش در کتاب هایش انجام داده بود.

پنج – چند سال ها پیش خانمی با همسر نادر ابراهیمی (فرزانه منصوری) تماس می گیرد و می گوید که آرایشگاه دارد و اجازه می خواهد که به عروس هایی که آرایششان می کنند، کتاب “چهل نامه ی کوتاه به همسرم – نوشته ی نادر ابراهیمی” را هدیه بدهند. فرزانه منصوری از این اتفاق شگفت زده می شود و بلافاصله قبول می کند.

یک عاشقانه آرام توسط “نشر روزبهان” به چاپ رسیده و عاشقانه ای است درباره ی گیله مردی مبارز و سیاسی که عاشق دختری آذری و سیاسی مسلک می شود. کتاب روند و مراحل و برنامه ریزی های زندگی ِ مبتنی بر عشق این دو است؛ عاشقانی که با زمان مبارزه می کنند. داستانی که با زبان و بیانی شاعرانه و زیبا روایت می شود. نشر روزبهان کتاب های دیگر نادر ابراهیمی از جمله: چهل نامه ی کوتاه به همسرم، بار دیگر شهری که دوست می داشتم، آتش بدون دود، مردی در تبعید ابدی و .. را هم به چاپ رسانده است که این کتاب ها نیز جزو کتاب های پر فروش و پرمخاطب در میان مردم به شمار می روند.

نسخه ی صوتی این کتاب با اجرای زیبای پیام دهکردی، توسط نوین کتاب گویا تولید شده است.

شنیدن این کتاب را از دست ندهید. لذتش شاید از جایزه ی بیست میلیون تومانی رامبد جوان هم بیشتر باشد : )

فایل صوتی این کتاب را می توانید از سایت نوار، به آدرس زیر دریافت کنید:

http://www.navaar.ir/audiobook/106

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. محمدامین می گوید

    مثل اینکه فقط روی اندروید دانلود می‌شه.

  2. مهدی می گوید

    در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان هم کارنامه ی ایشان بسیار پربار و ارزشمند است.در دو کتاب «ابن مشغله» و «ابوالمشاغل» که به نوعی زندگی نامه اش هم به حساب می آید به فعالیت‌های گوناگونی که پرداخته‌است را شرح داده است. از جملهٔ شغل‌هایی که به آن ها پرداخته می توان به : کمک کارگری تعمیرگاه سیار در ترکمن‌صحرا، کارگری چاپخانه، حسابداری و تحویلداری بانک، صفحه‌بندی روزنامه و مجله و کارهای چاپ دیگر، میرزایی یک حجرهٔ فرش در بازار، مترجمی و ویراستاری، ایران‌شناسی عملی و چاپ مقاله‌های ایران‌شناختی، فیلمسازی مستند و سینمایی، مصور کردن کتاب‌های کودکان، مدیریت یک کتاب‌فروشی، خطاطی، نقاشی و نقاشی روی روسری و لباس، تدریس در دانشگاه‌ها و…اشاره کرد.

  3. Ali می گوید

    جدیدا چه قدر زیاد از برنامه های صدا وسیما می نویسید. 😐

  4. غزاله می گوید

    فقط متاسفانه روی اندروید قابل استفاده است. نمونه کارها خیلی خوبه .اما نرم افزار اندروید هم در خودش قابلیت جستجو در کل داده ها را نداره و مثلا برای خرید کتاب تارخ جهان حتمن باید به سایت نوار مراجعه بشه و در صفحه پرداخت با خطا روبرو میشه.

  5. tohid می گوید

    رپورتاژ زیرپوستی برا نوار بود (چشمک به آقای اسدی)

  6. farshid می گوید

    “هلیا ” نامیست یونانی وبه معنای دختر خورشید.این نام را برای دخترم برگزیدم تا با نام خودم قرابت داشته باشد….! 🙂

    1. مریم می گوید

      اونی که منظور شماست ، واژه ی هلیو هست …

  7. سپیده می گوید

    چه کار خوبی کردین …لینکشو گزاشتین…ممنون

  8. معرفی کتاب می گوید

    واقعا اجرای پیام دهکردی خیلی لذت بخش تر کرده کتاب را

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5