روش‌ها و ترفندهای لاغری، تناسب اندام و آب کردن چربی شکم

0

۱) شروع با یک رژیم غذایی

قبل از شروع هر رژیم غذایی نیاز است اطمینان حاصل کنید که کاملا در این خصوص متعهد هستید. به عبارت دیگر، نیاز دارید برنامه ای داشته باشید و تصمیم بگیرید تا آن را دنبال کنید تا به اهداف مربوط به تناسب اندام خود برسید. علاوه بر آن، باید انگیزه مناسبی نیز برای ادامه راه داشته باشید.

۲) بهانه ها را حذف کنید

امروزه افراد زیادی قادر نیستند رژیم غذایی خود را آغاز کنند؛ زیرا فکر می کنند که خیلی اضافه وزن ندارند یا اینکه این عمل را به زمان دیگری محول می کنند. برای اینکه بهانه های خود را حذف کنید باید با مشکلتان روبه رو شوید و این حقیقت را که رژیم گرفتن یکی از راه حل های مربوطه است، بپذیرید. این را به خاطر داشته باشید که بهانه ها ممکن است حتی وقتی به تازگی رژیم گرفتن خود را آغاز کرده اید، پدیدار شوند، بنابراین نیاز دارید تا برای آن بهانه ها آمادگی لازم را داشته باشید.

۳) تا جایی که می توانید به جمع آوری اطلاعات بپردازید

اگر کاملا تصمیم خود را گرفته اید که رژیم غذایی راهی برای وزن کم کردن است، پس باید تا جایی که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید. همچنین می توانید بیشتر با حقایق تغذیهای مربوط به اقلام غذایی مختلف آشنا شوید.

۴) دلایل بیشتری برای رژیم گرفتن پیدا کنید

افراد مختلف دلایل مختلفی برای رژیم گرفتن دارند. برخی از افراد نیاز دارند برای بهبود شرایط سلامت خود این کار را انجام دهند در صورتی که دیگران می خواهند در لباس های سایز کوچک خود زیبا به نظر رسند. دلایل شما هر چه باشد باید همیشه آنها را برای خودتان یادآور شوید تا انگیزه بیشتری برای رژیم گرفتن در خودتان ایجاد کنید.

۵) از لحاظ عاطفی درگیر شوید

ایجاد جرقه در عواطفتان برای دنبال کردن رژیم غذایی راه خوبی برای شروع است. دلیل این موضوع این است که می تواند به رژیم غذایی شما هدف و معنای بیشتری ببخشد. علاوه بر آن، این موضوع می تواند اشتیاق و علاقه بیشتری نیز برای وزن کم کردن در شما ایجاد کند. بنابراین، باید به طور مداوم در آینه به خودتان نگاه کنید و خودتان را با تصاویر مربوط به سال های گذشته خود مقایسه کنید. با انجام این کار می توانید برای رسیدن به اهدافتان از طریق رژیم غذایی خود انگیزه بیشتری پیدا کنید.

۶) رژیم گرفتن را به عنوان کاری سخت در نظر نگیرید

وقتی می خواهید برنامه رژیمی خود را آغاز کنید، چیزی که می تواند شما را از انجام این کار باز دارد، افکارتان در خصوص میزان دشواری این کار خواهد بود. بنابراین، باید این کار را به عنوان امری آسان در نظر گیرید. خودتان را به چالش بکشید و یک گام به جلو بردارید. این کار را عجولانه انجام ندهید، تا قادر باشید برای مدت زمان کافی این رژیم را حفظ کنید و در نهایت نتایج مد نظر خود را ببینید.

۷) انتخاب برنامه مربوط به رژیم غذایی خود

برنامه های زیادی در خصوص رژیم غذایی وجود دارد که امروزه در دسترس همه قرار دارند. در هر حال، انتخاب مناسب یکی از کلیدهای رسیدن به موفقیت در این زمینه است. برای انتخاب بهترین رژیم، باید از رژیم هایی که خیلی محدود کننده هستند، اجتناب کنید. علاوه بر آن، باید برنامه ای را نیز انتخاب کنید که افراد از آن رضایت داشته اند.

۸) اظهار نظر مثبت

اگر در دنبال کردن یک رژیم یا آغاز رژیمی با مشکل مواجه هستید، در حقیقت می توانید از اظهار نظر مثبت برای آن بهره برید. اظهارات مثبت یعنی اینکه با سخنان مثبت در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، ذهن ناخودآگاه خودتان را تغذیه کنید. با انجام این کار می توانید ذهنیت مناسبی در خصوص آغاز رژیم خود یا حفظ آن پیدا کنید.

۹) حمایت مورد نیاز خود را دریافت کنید.

نیازی نیست در هنگام رژیم گرفتن تنها باشید. هر چند اعضای دیگر خانواده تان ممکن است رژیمی را دنبال نکنند اما می توانند در حقیقت شما را در این خصوص حمایت کنند تا قادر شوید به اهدافتان برسید. برای رسیدن به این مهم، باید به آنها در مورد رژیم خود بگویید. با انجام این کار، می توانند در شروع رژیم غذایی به شما یاری رسانند. علاوه بر آن، همچنین می توانند به طور مداوم به شما یادآور شوند که چه غذایی بخورید.

۱۰) رژیم گرفتن را برای خودتان آسان تر کنید

برخی از افراد ممکن است چند روز اول رژیم را سخت بدانند. بنابراین، باید به دنبال راه حلی باشید تا این رژیم را برای خودتان آسان تر کنید. یکی از چیزهایی که می توانید در این باره انجام دهید این است که مطمئن شوید تنها غذاهای سالمی که می توانید بخورید در یخچالتان یافت می شود. علاوه بر آن، باید همچنین با غذاهای سالم تری آغاز کنید که در حقیقت دوست دارید.

۱۱) تنها در صورتی غذا بخورید که واقعا گرسنه بودید

برخی از اوقات افراد در حالی که گرسنه نیستند نیز غذا می خورند. دلایل زیادی می تواند برای این قضیه وجود داشته باشد که می تواند شامل استرس، عواطف، عادت و مواردی از این قبیل شود. بنابراین، باید بیشتر آگاه باشید که آیا اصرارتان برای خوردن مربوط است به شکمتان یا چیزی دیگر. اگر مطمئن نیستید، به جای آن یک لیوان آب بنوشید یا اگر واقعأ مجبور بودید، پس بهتر است یک میان وعده سالم بخورید.

۱۲) غذاهای سرشار از MSG

امروزه اقلام غذایی زیادی وجود دارد که سرشار از MSG است. اکثر غذاهایی که شامل این ماده اند، غذاهایی هستند که فرآوری بسیاری روی آنها صورت می گیرد. علاوه بر این حقیقت، چنین ماده ای می تواند به بدنتان آسیب رساند، همچنین می تواند چربی زیادی را نیز به بدنتان وارد کند. بنابراین، باید تا جایی که می توانید از خوردن اقلام غذایی که حاوی MSG هستند، اجتناب کنید.

۱۳) به اندازه کافی استراحت کنید

وقتی به اندازه کافی استراحت کنید، بدنتان به خوبی قادر خواهد بود تا کار خود را در خصوص بازسازی بافت های آسیب دیده و مواردی از این قبیل انجام دهد. در هر حال، اگر بر عکس عمل کنید، این کار می تواند باعث شود تا وزن بیشتری پیدا کنید زیرا نبودن استراحت می تواند سوخت وسازتان را کاهش دهد. علاوه بر آن، این موضوع همچنین می تواند اشتهای شما را در حالتی که بدنتان سعی دارد کمبود خواب را جبران کند، افزایش دهد.

۱۴) بر فیبر متمرکز شوید

در خصوص انتخاب برنامه رژیمی خود باید غذاهایی را بخورید که سرشار از فیبر هستند. فیبر می تواند در دفع سموم بدنتان یاری رسان باشد، این موضوع تمرکز اصلی کتاب عامل چربی سوز من است. از آن گذشته، فیبر همچنین می تواند به طور طبیعی با طولانی تر ساختن فرآیند هضم اشتهایتان را فرونشاند. به علاوه، فیبر همچنین می تواند سطح کلسترول خونتان را پایین آورد.

۱۵) یک برنامه شخصی تر پیدا کنید.

اگر می خواهید برنامه رژیمی خاصی را برای وزن کم کردن دنبال کنید، بهتر است برنامه ای را دنبال کنید که تنها برای شما ایجاد شده باشد. متخصصین زیادی در این زمینه وجود دارند که تمایل زیادی دارند در این کاهش وزن به شما کمک کنند. این متخصصین را پیدا کنید و از آنها بخواهید موقعیت کنونی شما را ارزیابی کنند تا در نهایت به یک برنامه رژیمی دست یابند که به طور ویژه تنها برای شما ساخته شده باشد.

۱۶) بیشتر نسبت به کالری ها هشیار باشید.

در خصوص کاهش وزن نیاز است کالری کمتری به بدنتان وارد کنید و کالری بیشتری بسوزانید. یکی از چیزهایی که می توانید هنگام خرید از مغازه خواروبار فروشی مد نظر داشته باشید این است که مقدار کالری اقلام غذایی را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن، همچنین می توانید تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید که به طور روزانه چقدر کالری می توانید بسوزانید.

۱۷) از نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید.

نوشیدنی های گازدار سرشار از کالری هستند که می تواند به افزایش سریع تر وزن منجر شود. هر چند نوشیدنی های گازدار رژیمی نیز موجود هستند اما آنها در حقیقت هنوز کالری و مواد شیمیایی دارند که برای سلامتتان مناسب نیستند. بنابراین، بهتر است به راحتی از این نوشیدنی ها اجتناب کنید. بیشتر بر نوشیدن آب تازه یا آب میوه های طبیعی متمرکز شوید.

۱۸) برای زنده ماندن غذا بخورید، نه بالعکس.

غذاخوردن باید برای زنده ماندن صورت گیرد. به عبارت دیگر، باید غذاخوردن را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که به آن نیاز دارید، تا مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز برای خود را تأمین کنید، زیرا این کار باعث می شود هیچ گاه اضافه وزن پیدا نکنید.

۱۹) از زنجیره های غذای آماده اجتناب کنید.

هر زمان به سر کار می روید ممکن است خودتان را به طور مرتب در حال استفاده از زنجیره غذاهای آماده ببینید؛ زیرا برای اینکه به منظور صرف غذا به خانه بروید، زمان کافی ندارید. اگر نوع غذاهایی را که در این موارد سرو می شوند بررسی کنید، در بیشتر موارد، این غذاها سرشار از چربی و روغن هستند. از آن گذشته، آنها همچنین به اندازه زیادی فرآوری می شوند. بنابراین، زمان آن رسیده تا برای خودتان غذا درست کنید و آن را با خودتان به اداره بیاورید.

۲۰) غذاهایی بخورید که کم کالری هستند و دیر هضم می شوند.

غذاهایی همچون سیب، کرفس و میوه ها و سبزیجات دیگر معمولا مقدار کالری کمی دارند. علاوه بر آن، این موارد همچنین دیر هضم می شوند. به همین دلیل، در حقیقت می توانید بدنتان را با مقدار کمتری از کالری ها تغذیه کنید. از آن گذشته، بدن شما همچنین نیاز دارد کالری بیشتری بسوزاند تا آنها را هضم کند. بنابراین، انواع بیشتری از این غذاها را بخورید تا وزن خود را از دست دهید.

۲۱) آرام تر غذا بخورید.

وقتی تند غذا می خورید، تمایل به این سمت است که قادر باشید مقدار بیشتری را نسبت به نیاز واقعی خود مصرف کنید. بنابراین، بهتر است آهسته تر غذا بخورید. زمانی که این کار را انجام می دهید، در حقیقت احساس سیری می کنید، در صورتی که هنوز بشقاب پر از غذایتان را نخورده اید. دلیلش این است که معمولا مقدار زمان خاصی برای معده شما نیاز است تا سیگنالی را به مغزتان بفرستد که مقدار کافی غذا مصرف کرده است.

۲۲) اگر صبحانه می خورید، این را بخورید:

اکثر افراد برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ شکر، شکر و شکر بیشتر! تنها نگاهی به غلات شیرین موجود بیندازید. پیراشکی ها، شیرینی های آردی و نان شیرینی ها. همگی کالری زیادی دارند. این خوراکی ها باعث می شود انسولین شما پایین آید و در نیمه صبح از حال بروید. اگر صبحانه می خورید، مطمئن شوید صبحانه تان شامل پروتئین و چربی های سالم همچون تخم مرغ و ژامبون است.

۲۳) به همراه غذای خود مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های دیگر را مصرف نکنید.

نوشیدن به همراه غذا می تواند در حقیقت باعث شود احساس نفخ کنید. وقتی به این کار عادت کردید، ممکن است اجازه دهید شکمتان با أن تنظیم شود که می تواند به زیاد غذا خوردن منجر شود. بنابراین، بهتر است مقدار مصرف مایعات را در هنگام غذا خوردن به حداقل رسانید. نوشیدن یک لیوان آب باید تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از صرف غذا انجام شود.

۲۴) غذایتان را به خوبی بجوید.

هر زمان غذا می خورید، بهتر است غذایتان را با دقت بجوید. این موضوع می تواند نسبت به هضم و جذب مناسب مواد مغذی در بدنتان اطمینان ایجاد کند. علاوه بر آن، این موضوع همچنین باعث می شود آهسته تر از قبل غذا بخورید که چیز خوبی است. غذای خود را تا جایی که می توانید بجوید تا خیلی زود به اهدافتان دست یابید.

۲۵) غذا خوردن قبل از خواب.

اگر عادت کرده اید که قبل از خواب غذا بخورید، باید مطمئن شوید این کار را سه ساعت قبل از خواب انجام می دهید. به این دلیل که وقتی می خوابید بدنتان در حقیقت سرعت سوخت و ساز آهسته تری دارد. به عبارت دیگر، اگر مقدار زیادی غذا را درست قبل از خوابیدن مصرف کنید، بدنتان قادر خواهد بود مقدار زیادی از مواد غذایی اضافی را روی هم انباشته کند و آن را به چربی های ذخیره شده تبدیل

نماید.

۲۶) قفسه های خود را از غذاهای ناسالم پاک کنید.

وقتی چیپس یا غذاهای ناسالم دیگر را که دوست دارید می بینید، وسوسه می شوید که آنها را بخورید. بنابراین، بهتر است هرگز آنها را نبینید. در هر حال زمان آن رسیده تا قفسه های خود را از این اقلام غذایی ناسالم پاک سازید. علاوه بر آن، باید این مواد غذایی را با غذاهایی جایگزین کنید که در کتاب عامل چربی سوز پیشنهاد داده ام.

۲۷) مصرف نوشیدنی های پروتئینی

اگر دوست دارید نوشیدنی های پروتئینی مصرف کنید تا مقدار مناسبی پروتئین برای بدنتان فراهم آورید، باید به دقت آن را انتخاب کنید.

نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که به جای پروتئین سبوس یا چاشنی پروتئین آب پنیر داشته باشد. زیرا پروتئین های آب پنیر راحت تر توسط بدن شما جذب می شوند. گذشته از آن، این نوع پروتئین منبع پروتئینی سالم تری است.

۲۸) غذاهای تند بیشتر مصرف کنید.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا یک نفر وقتی غذاهای تند می خورد شروع به تعرق می کند. غذاهای تند در حقیقت می تواند سوخت و ساز شما را بالا برد. به عبارت دیگر، غذای تند می تواند به بدن شما کمک کند تا چربی و کالری بیشتری را برای کاهش وزن بسوزانید. | بنابراین، اگر فلفل بیشتری به برخی از غذاهای خود بیفزایید بهتر است، این گونه می توانید غذای خود را خوش طعم تر سازید و همچنین وزن بیشتری را از دست دهید.

۲۹) خوردن میوه ها و سبزیجات.

خوردن میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین چیزها برای وزن کم کردن است زیرا میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین آنزیم ها هستند. در هر حال، بهتر است آنها را به شکل خام مصرف کنید زیرا فرآوری کردن یا پختن آنها باعث از بین رفتن مواد مغذی و آنزیم های ضروری موجود در آنها می شود.

۳۰) غذاهای سبک سالم تری را خریداری کنید.

ممکن است زمانی وجود داشته باشد که بخواهید چیزی بجوید به خصوص وقتی کاری را انجام نمی دهید. برای اطمینان از اینکه این خوراکی باعث افزایش وزنتان نمی شود باید غذاهای سبک سالم تری همچون ماست، مغزها، میوه ها و مواردی از این دست را خریداری کنید. با انجام این کار، مطمئن می شوید که بدنتان را با کالری های غیر لازم پر نمی کنید.

۳۱) به سمت مواد غذایی ارگانیک بروید.

هر چند میوه ها و سبزیجات اقلام غذایی هستند که می خواهید در رژیم غذایی تان بگنجانید اما هنوز باید در خرید آنها هشیار باشید. به این دلیل که برخی از کشاورزان ممکن است مقدار زیادی از مواد شیمیایی همچون کودهای شیمیایی و حشره کش ها را در هنگام پرورش آنها به کار برند. برای اجتناب از تجربه اثرات جانبی منفی آن همیشه میوه ها و سبزیجاتی را خریداری کنید که به طور ارگانیک پرورش یافته اند.

۳۲) از کربوهیدارت های ساده اجتناب کنید.

غذاهایی که دارای کربوهیدارتهای ساده هستند مواد گلیسمیک بالا دارند. بنابراین بهتر است از اقلام غذایی استفاده کنیم که کربوهیدارت پیچیده دارند. با انجام این کار، مطمئن می شوید که بدنتان قادر است سطوح کلسترول خونی سالم تری را حفظ کند. علاوه بر آن، غذاهایی که منابع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند همچنین سخت تر فرآوری می شوند که می تواند باعث شود کالری و چربی بیشتری سوزانده شود.

۳۳) بر روی میز غذاخوری تان غذا بخورید.

وقتی در جای دیگری از خانه خود غذا می خورید ممکن است تمایل پیدا کنید بیشتر از آنچه باید غذا بخورید؛ زیرا بازی با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون ممکن است ذهن شما را از پذیرش سیگنال های معده تان که پر شده است، دور سازد. بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید روی میز غذاخوری تان غذا بخورید.

۳۴) قبل از رفتن به مغازه خواروبارفروشی غذا بخورید.

وقتی برای خرید به مغازه خواروبارفروشی می روید، بهتر است قبل از رفتن به آنجا غذا بخورید. دلیلش این است که وقتی داخل مغازه خواروبار فروشی هستید و احساس گرسنگی می کنید ممکن است اقلام غذایی را بیش از نیازتان بخرید. در حقیقت، این کار حتی می تواند شما را وادار کند تا غذاهای ناسالم را نیز بخرید. بنابراین، بهتر است قبل از رفتن به مغازه یک غذای ساده میل کنید. با این روش می توانید اقلامی را که می خواستید خریداری کنید.

۳۵) غذا خوردن در رستوران ها را به حداقل برسانید.

وقتی در حال رژیم هستید، غذاخوردن در رستوران می تواند در حقیقت شما را از مسیرتان منحرف سازد زیرا بیشتر غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند با مقدار زیادی روغن پخته می شوند. علاوه بر آن، برخی از رستورانها ممکن است غذاهایی را سرو کنند که به مقدار زیادی فرآوری شده اند. بنابراین، بهتر است محدودیتی برای خودتان در خصوص رفتن به رستوران قائل شوید. به جای اینکه دو تا سه بار در هفته به رستوران روید، این دفعات را به یکبار در هفته ای یا یکبار در هر دو هفته کاهش دهید.

۳۶) از چیزهایی که می تواند شما را به غذاخوردن را دارد آگاه باشید.

عوامل خاصی وجود دارد که می تواند شما را به خوردن غذا بیش از آنچه نیاز است وا دارد. برخی از این عوامل ممکن است شامل روابط بد، استرس، مشاجرات کاری و بسیاری از نمونه های دیگر شود. بنابراین، بهتر است بیشتر نسبت به این موارد آگاه باشید. با این کار قادر خواهید بود تا با اجتناب از چنین چیزهایی میزان گرسنگی خود را کنترل کنید.

۳۷) کسب رکورد مناسب

در دنبال کردن یک رژیم غذایی، در بسیاری از موارد، این کار را برای وزن کم کردن انجام می دهید. وقتی این مورد پیش می آید، بهتر است از مقدار وزنی که هر هفته قادر به از دست دادن آن هستید، رکوردی ثبت کنید. با انجام این کار، متوجه میشوید آیا نیاز است تطبیقات خاصی را انجام دهید یا خیر. علاوه بر آن، با این کار همچنین مطمئن می شوید که در حفظ رژیم خود به اندازه کافی انگیزه دارید.

۳۸) کنترل سهم خود

برای اطمینان از اینکه رژیم خود را دنبال می کنید، یکی از چیزهایی که نیاز است انجام دهید این است که مقدار مصرفی غذای خود را | کنترل کنید. برای رسیدن به این مهم، کاری که می توانید انجام دهید این است که هنگام غذاخوردن از بشقاب کوچک تری استفاده کنید. انجام این کار این اطمینان را در شما به وجود می آورد که می توانید مقدار مصرفی غذای خود را محدود کنید، زیرا در آن بشقاب کوچکتر نمی توانید بیشتر از چیزی که در آنجا می گیرد، غذا بریزید. |

۳۹) چه چیز در هر وعده جای دهیم.

برای اطمینان از اینکه بدنتان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازش را در هر وعده دریافت می کند، باید عادت کنید تا میوه ها و سبزیجات را در هر وعده خود بگنجانید. این کار باعث می شود اطمینان حاصل کنید که بدنتان نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می کند بلکه همچنین فیبر نیز دریافت می نماید. وقتی این کار را انجام می دهید، به دلیل مقدار بالای فیبر موجود در هر وعده | غذایی، می تواند به طور مؤثری اشتهایتان را تا مقدار معینی کاهش دهد.

۴۰) از غذای خود لذت ببرید.

لذت از غذا لزوما به این معنا نیست که آن را تا جایی که می توانید تند بخورید. این لذت یعنی اینکه باید آن را بیشتر مزه کنید. سعی کنید از ظاهر، بو، مزه و بافت آن لذت برید. وقتی این کار را انجام می دهید، تجربه خوشایندتری در غذاخوردن خواهید داشت. علاوه بر

آن، این کار می تواند باعث شود تا غذایتان را با آرامش بیشتری نیز بخورید . این امر خود برای کاهش وزن چیز خوبی است. کتاب عامل چربی سوز دستورالعمل های خارق العاده ای برای کمک به شما به منظور لذت از غذایتان ارائه می دهد.

۴۱) اشتیاق خود را به شکلات ها کاهش دهید.

بسیاری از افراد، به خصوص زنان عاشق شکلات ها هستند. در هر حال، اگر می خواهید به اهداف تناسبی خودتان دست یابید، پس باید اشتیاق خود را در خصوص شکلات ها کاهش دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که شکلات هما سرشار از چربی و کالری هستند که می تواند باعث اضافه وزن شما شوند. بنابراین، نباید آنها را در لیست خریدتان بگنجانید.

۴۲) BMI (شاخص جرم بدن خود را نادیده بگیرید.

جرم بدن یا BMI تنها برای با نرخ متابولیک بنیانی خودتان بیشتر آشنا شوید. این شاخص بهتری از سلامت و کاهش وزن است. شاخص نسبت وزن به نسبت قد مناسب است و جرم عضلانی را مد نظر قرار نمی دهد.

۴۳) هر از چند گاهی به خودتان جایزه بدهید.

هر زمان توانستید به اهداف کوتاه مدت خود همچون کاهش دو تا پنج کیلوگرم در یک یا دو هفته از طریق رژیم دست یابید، باید راهی برای جایزه دادن به خودتان بیابید. یک نمونه این است که پیراهن یا شلواری با سایز کوچکتر برای خودتان بخرید. با انجام این کار، انگیزه بیشتری برای ادامه راه پیدا خواهید کرد.

۴۴) یک دفتر ثبت وقایع بخرید.

از یک دفتر ثبت وقایع یا یک دفترچه ساده برای ثبت غذاهایی که در روز خورده اید، استفاده کنید. علاوه بر آن، این دفتر همچنین باید شامل غذاهایی باشد که می خواهید در روزهای آتی بخورید. با انجام این کار، می توانید از خوردن ناآگاهانه اجتناب کرده و رژیم غذایی سالم تری را انتخاب کنید.

۴۵) کنترل تلویزیون خود را پنهان کنید.

وقتی رژیم می گیرید، بهتر است کارهای دیگری را نیز برای کمک به رسیدن به اهدافتان دنبال کنید. یکی از این موارد این است که فعالیت های فیزیکی روزانه خود را افزایش دهید مثلا کنترل از راه دور تلویزیون خود را پنهان کنید. با انجام این کار مجبور می شوید برای عوض کردن کانال تلویزیون از جای خود برخیزید.

۴۶) هنگام سوارشدن به اتوبوس کالری بیشتری بسوزانید.

وقتی سوار اتوبوس می شوید می توانید کارهای به خصوصی را برای سوختن کالری بیشتر انجام دهید. یکی از این کارها این است که جدول را حل کنید یا در هر نوع بازی ذهنی دیگر درگیر شوید. این کار کمک می کند تا ذهنتان را تقویت کرده همچنین با سوزاندن کالری بیشتر شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند.

۴۷) ظروف آشپزخانه و غذاخوری کوچک تری بخرید.

اگر یکی از مشکلاتتان در رسیدن به اهداف کاهش وزنتان این است که مقدار مصرفی غذایتان را کنترل کنید، پس زمان آن رسیده تا ظروف آشپزخانه و غذاخوری کوچکتری بخرید. وقتی چنین چیزهایی را داشته باشید، غذای کمتری می پزید. علاوه بر آن، این کار همچنین کمک می کند تا سهم مربوط به خودتان را محدودتر کنید.

۴۸) در یک اجتماع آنلاین مربوط به رژیم غذایی ثبت نام کنید.

افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که در انواع خاصی از برنامه های رژیمی درگیر هستند. برای ارتباط با آنها، تنها چیزی که نیاز دارید این است که در یک اجتماع آنلاین مربوط به رژیم غذایی ثبت نام کنید. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید تجارب خود را با آنها به اشتراک گذاشته همچنین از تجربیات آنها درس بگیرید. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف به شما دهد.

۴۹) از ترازو استفاده کنید، اما نه زیاد.

برای نظارت دقیق بر پیشروی خود در زمینه برنامه رژیمی انتخابی تان، بهتر است از ترازو استفاده کنید. در هر حال، نباید زیاد از آن استفاده کنید. وقتی به طور روزانه روی ترازو می روید، در حقیقت قادر نخواهید بود کاهش وزنتان را مورد ستایش قرار دهید. بنابراین، بهتر است این کار را به صورت هفتگی انجام دهید تا شاهد تفاوت بیشتری باشید. همچنین نیاز دارید متوجه این قضیه باشید که وزن تنها مسئله مهم نیست. در برنامه کتاب عامل چربی سوز من، ما به سراغ اندازه گیری های بسیار دیگری می رویم که به شما کمک می کند در حقیقت بدن جدیدتان را اندازه گیری کنید.

۵۰) از کافی شاپ ها دوری کنید تا بتوانید موفق شوید.

اگر رژیم دارید بهتر است از رفتن به کافی شاپ های مورد علاقه تان اجتناب کنید. زیرا اکثر مواقع وقتی وارد کافی شاپی می شوید ممکن است در نهایت نه تنها یک فنجان قهوه بلکه یک یا دو تکه از نان شیرینی های خوشمزه آنها را نیز سفارش دهید. علاوه بر آن، قهوه های سرد می تواند سرشار از کالری باشد که خواهان آن نیستید.

۵۱) مثبت اندیش باشید.

مثبت اندیشی تنها برای رشد فردی کاربرد ندارد. این کار همچنین می تواند در کاهش وزن از طریق رژیم غذایی به کار برده شود. برای مثال، اگر چندان اطمینان ندارید که می توانید رژیم غذایی خود را برای مدت زمانی طولانی دنبال کنید، پس مثبت اندیشی در مورد آن باید کمک رسان باشد. وقتی خودتان را متقاعد می کنید که می توانید این کار را با مثبت اندیشی انجام دهید، در نهایت انگیزه آن را خواهید داشت که برنامه رژیمی خود را برای رسیدن به رویاهایتان دنبال کنید.

۵۲) زمان بین غذای مصرفی تان

وقتی نوبت به شیوه غذا خوردنتان می رسد، نباید بیش از سه ساعت را بدون خوردن سپری کنید؛ زیرا وقتی فواصل بین وعده غذایی و پیش غذایتان را طولانی می کنید، این کار در حقیقت می تواند شما را به خوردن زیاد از حد تشویق کند. بنابراین، باید این را برای خودتان عادت کنید که هر دو تا سه ساعت چیزی سالم بخورید.

۵۳) لیستی از خطرات مربوط به اضافه وزن برای خود تهیه کنید.

لیستی از کل خطراتی را که با اضافه وزن خودتان را در معرض آنها قرار می دهید، تهیه کنید. زمانی که لیستتان کامل شد آن را روی درب یخچالتان نصب کنید. با انجام این کار، هر زمان خواستید درب یخچالتان را باز کنید متوجه پیامدهای زیاد غذا خوردن می شوید. بنابراین، این کار می تواند به شما کمک کند تا در این مسیر باقی بمانید.

۵۴) منبع خوبی از پروتئین ها را در هر وعده غذایی خودتان بگنجانید.

هر زمان چیزی می خورید، باید منبع خوبی از پروتئین همچون تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت لخت و مواردی از این قبیل را در وعده غذایی خود بگنجانید. با انجام این کار، می توانید مطمئن شوید که مواد مغذی عضله ساز بیشتری برای بدنتان تأمین می کنید. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند اشتهای شما را فروکش کند زیرا پروتئین ها معمولا سخت تر هضم می شوند.

۵۵) یک غذای خانگی به اداره خود بیاورید.

وقتی سر کار هستید، ممکن است وسوسه شوید برای صرف نهار به سراغ یکی از فست فودهای اطراف بروید. از آنجا که غذاخوردن در فست فود فروشی ها ممکن است شما را به خوردن غذاهای ناسالم تشویق کند، پس بهتر است غذایی برای خودتان از منزل بیاورید. با انجام این کار، نه تنها مطمئن میشوید رژیم غذایی تان را دنبال می کنید بلکه این کار همچنین به شما کمک می کند پول بیشتری ذخیره کنید.

۵۶) در طول صبحانه تخم مرغ بخورید.

وقتی صبحانه می خورید بهتر است تخم مرغ را نیز در رژیم خود بگنجانید؛ زیرا تخم مرغ سرشار از پروتئینی به نام آلبومین است. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند مواد مغذی انرژی زا برایتان فراهم آورد. بنابراین، می تواند به شما کمک کند تا متابولیسم بالاتری را به دست آورید و همچنین شما را در طول روز پر انرژی تر خواهد ساخت.

۵۷) از الکل اجتناب کنید.

اگر مشتاقید با دوستانتان دلستر الکی بخورید، پس بهتر است مصرف خود را به حداقل برسانید؛ زیرا دلستر الکلی در حقیقت سرشار از کالری است. بنابراین، خوردن آن کار خوبی نیست، زیرا این کار ممکن است شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد.

۵۸) برنامه رژیمی را دنبال کنید که برایتان کارآمد است.

به یاد داشته باشید که همه برنامه های رژیمی نمی توانند برای همه افراد کارآمد باشند. بنابراین، باید برنامه ای را دنبال کنید که باور داشته باشید برایتان کارآمد است. با انجام این کار، مجبور نیستید خودتان را مجبور به انجام کارهایی کنید که نمی خواهید. علاوه بر آن، این کار همچنین باعث می شود تا اهدافتان قابل دسترس تر شوند.

۵۹) یک تمایل شدید برای کاهش وزن را در خودتان توسعه دهید.

وقتی تمایل با اشتیاق شدیدی برای کاهش وزن داشته باشید، هر زمان هنگام صبح از خواب برخاستید، به روش هایی برای رسیدن به این مهم فکر خواهید کرد. بنابراین، بهتر است به شیوه هایی فکر کنید که در حقیقت تمایل شما را برای کاهش وزن افزایش دهد. یک نمونه این است که هر وقت خودتان را در آینه می بینید در مورد متناسب بودن خودتان رؤیاپردازی کنید. علاوه بر آن، همچنین می توانید انگیزه

خود را با سعی برای استفاده از لباس های کوچکتر تقویت کنید.

۶۰) برای رسیدن به اهداف بلندمدت اهداف کوتاه مدتی برای خودتان تعیین کنید.

اگر اهداف بلندمدت شما این است که در طول پنج هفته پنج کیلوگرم وزن از دست دهید و رسیدن به این وزن را در این مدت زمان کمی دشوار میدانید، پس باید اهداف کوتاه مدتی برای آن مشخص کنید. با آن نمونه، در حقیقت می توانید هدفی برای کاهش یک کیلوگرم در طول هر هفته را برای خود تعیین کنید، هدفی که قابل دسترس تر است. از آنجا که رسیدن به اهداف کوتاه مدت آسان تر است، باید بیشتر بر آن متمرکز شوید تا بتوانید در نهایت به هدف بزرگ تر دست یابید. در برنامه من، ما یک برگ کاری خاص برای تعیین اهداف داریم که به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

۶۱) از خودتان عکس بگیرید.

قبل از آغاز برنامه رژیمی خود، باید از خودتان عکس بگیرید. با انجام این کار، یک عکس خواهید داشت تا خودتان را پس از چند هفته رژیم گرفتن با آن مقایسه کنید. این کار می تواند انگیزه تان را بالا برده همچنین اطمینان حاصل کند که در این مسیر باقی می مانید.

۶۲) مدل ها را در تلویزیون تماشا کنید.

برخی از کانال های تلویزیونی خاص هستند که مدل هایی را برای نشان دادن جدیدترین روند مد به نمایش می گذارند. از آنجا که این مدل ها ظاهری متناسب دارند، انگیزه بیشتری برای رژیم گرفتن پیدا می کنید تا بتوانید اندامی درست شبیه آنها پیدا کنید. این کار را به طور متداول انجام دهید تا تمرکز خود را در رسیدن به رویاهایتان از دست ندهید.

۶۳) در حین رژیم عضله بسازید.

اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، دلیلی که برای آن رژیم گرفته اید. باید سعی کنید عضلات بیشتری نیز بسازید؛ زیرا عضلات برای حفظ خود نیاز به کالری بیشتری دارند. به عبارت دیگر، هر چقدر قادر باشید عضلات بیشتری ایجاد کنید، بدنتان قادر خواهد بود تا کالری بیشتری را بسوزاند، که می تواند به کاهش وزن منجر شود.

۶۴) برای خودتان یک شریک و همراه پیدا کنید.

رژیم گرفتن در صورتی که بتوانید برای خودتان در این مسیر همراهی پیدا کنید، جذاب تر خواهد شد. می توانید این کار را با همسر خود یا یک دوست نزدیک انجام دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، هریک از شما قادر خواهد بود در حفظ مسیر به دیگری یاری رساند. علاوه بر آن، همچنین می توانید مرتبا در مورد پیشروی خود بحث کنید، تا انگیزه یکدیگر را در خصوص کاهش وزن حفظ کنید.

۶۵) این را به مسابقه تبدیل کنید.

اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که به همراه او یک برنامع رژیمی را دنبال کنید، آن گاه باید این کار را به مسابقه تبدیل کنید. انجام این کار یعنی هر دو می توانید پیشروی خود را به صورت هفتگی با یکدیگر مقایسه کنید. علاوه بر آن، همچنین می توانید هدف خاصی تعیین کنید و جایزه ای را برای فرد برنده فراهم آورید.

۶۶) قبل از خواب به اهدافتان فکر کنید.

وقتی در رختخواب خود دراز کشیده اید، در مورد این بیندیشید که وقتی مقدار مشخصی از وزنتان را از دست دادید چه احساس یا ظاهری خواهید داشت. با انجام این کار، هیجان بیشتری در انجام کارهای مورد نیاز برای رسیدن به رویاهایتان خواهید داشت. با این کار، به دنبال آن خواهید بود که انواع سالم تری از غذاها را بخورید و به اندازه کافی ورزش کنید.

۶۷) قبل از خوردن غذای ناسالم، دو بار فکر کنید.

وقتی می خواهید به سراغ هله هوله، شکلات یا بستنی بروید، باید اول فکر کنید. باید عمیق بیندیشید که آیا خوردن یک غذای ناسالم ارزش آن را خواهد داشت، در حالی که قبل از این کارهای زیادی را برای کاهش وزن انجام داده اید. با انجام این کار، ممکن است قادر باشید تا از شر وسوسه هایتان خلاص شوید و غذای سبک و سالم تر را ترجیح دهید.

۶۸) آب خنک بنوشید.

وقتی تشنه اید باید یک لیوان آب سرد بنوشید. آب سرد در حقیقت می تواند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. با این کار، قادر خواهید بود تا چربی و کالری بیشتری را بسوزانید و در نهایت وزن کم کنید. بنابراین، باید مقداری یخ در آب خود بریزید یا آب سرد درون یخچالتان قرار دهید.

۶۹) در انتخاب میان وعده هایتان دقت کنید.

یکی از چیزهایی که می تواند شما را از مسیر تان خارج سازد خوردن میان وعده های ناسالم به خصوص در طول شب است. بنابراین، اگر نیاز دارید چند ساعت قبل از خواب چیزی بخورید، باید چیزی را انتخاب کنید که کالری زیادی نداشته باشد. یک نمونه خوب یک بسته کلوچه است که تنها صد کالری دارد.

۷۰) از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

حتی وقتی رژیم گرفته اید باید هنوز از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. در هر حال، باید این کار را با رعایت حد اعتدال انجام دهید. وقتی مقدار کمی از غذاهای مورد علاقه خود را می خورید، احساس نمی کنید که دنبال کردن رژیم غذایی تان خیلی سخت باشد. به همین دلیل، قادر خواهید بود تا آن را در یک مدت زمان طولانی دنبال کنید.

۷۱) در ماست دارچین بریزید.

ماست خوردن در حقیقت یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید. در هر حال، برای اینکه ماست را بهتر و مؤثرتر سازید می توانید در آن دارچین بریزید. این کار طعم ماست را نیز بهتر می کند. این کار در حقیقت متابولیسم شما را بالا می برد و کمک می کند چربی بیشتری را بسوزانید.

۷۲) آب هویج

اگر تشنه اید و می خواهید چیزی غیر از آب بخورید، پس باید یک لیوان آب هویج را جایگزین آب کنید. آب هویج در حقیقت سرشار از فیبر است که نه تنها در چربی سوزی به شما کمک می کند بلکه اشتهایتان را نیز فروکش می کند. بنابراین، باید این را برای خودتان عادت کنید که آب هویج را در رژیمتان بگنجانید.

۷۳) از مکمل کلسیم استفاده کنید.

استفاده از مکمل کلسیم به طور متداول در حقیقت می تواند به شما کمک کند تا چربی بیشتری بسوزانید زیرا این مکمل می تواند انرژی بیشتری برایتان تأمین کند. کلسیم، وقتی با فسفات و ویتامین D3 ترکیب شود در حقیقت می تواند سطوح انرژی شما را تقویت کند، که این انرژی نیز می تواند به شما کمک کند روزانه فعالیت های فیزیکی بیشتری داشته باشید.

۷۴) استرس خود را در سر کارتان مدیریت کنید.

یکی از چیزهایی که می تواند باعث شود افراد زیادی به سمت پرخوری روی آورند، استرسی است که در سر کار با آن مواجه می شوند. بنابراین، بهتر است که راههای مدیریت آن را بدانید. روشی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند این است که هر زمان احساس استرس کردید نفس عمیقی بکشید. این کار می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و حمله گرسنگی خود را کنترل کنید.

۷۵) موقع بیدار شدن، موز بخورید

موقع بیدار شدن در بعد از خواب شبانه، یک موز به همراه یک لیوان آب بخورید. این ها برای طی بهتر ادامه روز، انرژی کافی به شما می دهند.

۷۶) خوردن بهترین نوع میان وعده ها

وقتی بین وعده های غذایی تان چیزی می خورید، باید مطمئن شوید که غذای مصرفی سالم نیز هست. یک نمونه از میان وعده سالم می تواند یک تکه سینه مرغ باشد. از آنجایی که مرغ منبع پروتئینی خوبی است، می تواند به بدنتان در ساخت بیشتر عضلات کمک کند. از آن گذشته، پروتئین در حقیقت سخت تر هضم می شود که می تواند در هنگامی که زمان وعده اصلی می رسد پروتئین شما را کنترل کند.

۷۷) استفاده از سس سویا برای کاهش اشتها

وقتی از سس سویا روی خوراکتان استفاده می کنید، این سس در حقیقت می تواند کاری فراتر از طعم بهتر غذا را برایتان انجام دهد. براساس مطالعات اخیر، پروتئین سویای سس سویا در حقیقت با گیرنده های مغزتان فعل و انفعال انجام می دهد. فعل و انفعالات آن با این گیرنده ها باعث می شود فرد سریع تر از حد معمول احساس سیری کند.

۷۸) ترکیب هندوانه با لیمو

اگر سعی دارید صبحانه ای را برای رژیم غذایی خود تعیین کنید، پس باید سعی کنید هندوانه و تخم مرغ بخورید. بهتر است اول هندوانه و سپس تخم مرغ را بخورید. هندوانه سرشار از ویتامین و همچنین فیبر و آب است که می تواند به شما احساس سیری ببخشد. وقتی پس از آن تخم مرغ بخورید، این کار کمک می کند تا کربوهیدارتها از هندوانه شکسته شوند، همچنین پروتئین مورد نیاز را نیز برایتان تأمین کند.

۷۹) هر روز یک لیوان آب انگور بنوشید.

نوشیدن یک لیوان آب انگور به طور روزانه، ترجیحا در زمان شام، می تواند به شما کمک کند تا به اهداف تناسب خود دست یابید زیرا این نوشیدنی شامل عصاره انگور است که می تواند از توسعه سلول های چربی به خصوص در اطراف شکم جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر آن، همچنین می تواند در تقویت متابولیسم بدن یاری رسان باشد.

۸۰) انار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

احتمالا فکر می کنید خوردن این میوه به خاطر مزه ای که دارد حتی باعث اضافه وزنتان می شود. بالعکس، به دلیل این حقیقت که انار خیلی شیرین است، خوردن آن در حقیقت می تواند به شما کمک کند تا اشتهایتان را نسبت به خوراکی های شکردار کاهش دهد. علاوه بر آن، دانه های این میوه می تواند توانایی بدنتان را برای ذخیره چربی کاهش دهد.

۸۱) خودرن BBQ

اگر دوست دارید گوشت بخورید، به خصوص در آخر هفته، پس باید بیشتر گوشت کباب شده میل کنید. وقتی گوشت را کباب می کنید، در حقیقت مقدار زیادی از محتوای چربی آن را در حال پخت گوشت می سوزانید. بنابراین، زمان آن رسیده تا کباب پز خود را روشن کنید، تا بتوانید بدون نگرانی در مورد چربیها از گوشت مورد علاقه تان لذت ببرید.

۸۲) خوردن اسفناج بیشتر

وقتی به مغازه بقالی می روید تا سبزیجات برگدار سبز رنگ بخرید، باید به اسفناج نسبت به دیگر سبزیجات اولویت دهید؛ زیرا اسفناج فیبر بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. با مصرف بیشتر فیبر، به بدنتان در سوخت چربی بیشتر کمک کرده، همچنین اشتهایتان را نیز کاهش می دهید.

۸۳) انتخاب بهترین نوع پنیر

اگر از جمله افرادی هستید که عاشق پنیر هستند، باید به جای خرید نوع معمولی آن پنیری را بخرید که از شیر بز درست شده باشد؛ زیرا محصولات پنیر که از شیر بز درست شده اند در حقیقت درصد کالری کمتری نسبت به محصولاتی که از شیر گاو درست شده اند دارند؛ بنابراین سعی کنید برای کاهش وزن خود به دنبال این نوع پنیر باشید.

۸۴) بیشتر چربی های خوب بخورید تا از شر چربی های بد خلاص شوید.

خوردن نوع خوب چربی ها یکی از بهترین راه ها برای رهایی از شر دیگر انواع چربی است. برخی از بهترین منابع برای چربی های خوب شامل گردو و تخم مرغ هستند. این چربی ها علاوه بر اینکه به بدنتان کمک می کنند چربی ها را بسوزانید، همچنین می توانند خطر ابتلای شما به بیماری های قلبی را افزایش دهند.

۸۵) خوردن جو دو سر برای صبحانه

امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن جو دو سر پخته شده را برای صبحانه میل می کنند. این کار در حقیقت می تواند به شما در کاهش وزنتان کمک کند، زیرا جو سرشار از فیبر است. وقتی در وعده صبحانه خود مقدار زیادی فیبر مصرف کنید، این کار باعث می شود حتی تا زمان نهار احساس سیری کنید. بنابراین، این سیری می تواند به شما کمک کند تا بر مقدار مصرفی خود در وعده نهار کنترل داشته باشید.

۸۶) خوردن یک سیب چند دقیقه قبل از هر وعده غذایی

خوردن یک سیب در روز نه تنها دکتر را از شما دور می کند، بلکه همچنین می تواند چربی ها را از بدنتان دور نگه دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب را حدود ۱۵ دقیقه قبل از وعده غذایی خود بخورید. این کار می تواند به طور مؤثری اشتهایتان را | فروکش کند که می تواند به شما کمک کند مقدار کمتری کالری مصرف کنید.

۸۷) استفاده از روغن زیتون روی سالاد خود

اگر فکر می کنید که خوردن سالاد شما را چاق نمی کند، در حقیقت این درست است، اما تنها در صورتی که نسبت به مقدار مصرفی خود هشیار باشید. بنابراین، بهتر است بر مقدار سالادی که مصرف می کنید، کنترل داشته باشید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از روغن زیتون روی سالاد خود استفاده کنید، که اسید چرب خوبی دارد که می تواند به بدنتان بگوید که احساس سیری پیدا

کند.

۸۸) دفعات زیادتری در روز غذا بخورید.

به جای خوردن تنها ۲ تا ۳ بار در روز، باید ۵ تا ۶ بار غذا بخورید تا وزن کم کنید. فقط مراقب مقدار مصرفی خود در هر وعده باشید، تا وزن اضافه نکنید. خوردن در بین وعده ها می تواند کمک کند تا متابولیسم شما تقویت شود، زیرا بدنتان به طور مداوم غذاهایی را که به آن وارد می شود، هضم می کند.

۸۹) ساندویچ خود را پر از گوجه کنید.

وقتی برای صبحانه یا میان وعده خود ساندویچ درست می کنید، مقدار گوجه درون آن بگذارید. با این کار اطمینان پیدا می کنید که مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنید. علاوه بر آن، گوجه ها همچنین عناصری دارند که می تواند تولید هورمونی به نام گرلین را کاهش دهد. با این کار می توانید کمک کنید تا بر گرسنگی خود نیز غلبه کنید.

۹۰) خوردن آناناس

خوردن آناناس در حقیقت یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن است؛ زیرا جدای از اینکه آناناس مقدار خوبی فیبر در خود دارد، همچنین می تواند وقتی آن را به عنوان میان وعده می خورید متابولیسم شما را تقویت کند. علاوه بر آن، آناناس می تواند به شما در شکستن پروتئینها کمک کند.

۹۱) پرتقال بخورید.

خوردن پرتقال بیشتر می تواند به دلیل مقدار بالای ویتامین C موجود در خود به شما در کاهش وزن کمک کند. ویتامین C در حقیقت یکی از موادی است که می تواند در تبدیل چربی به انرژی یاری رسان باشد. بنابراین، وقتی پرتقال بیشتری می خورید، در حقیقت به بدنتان کمک می کنید تا چربی های ذخیره شده شما را به عنوان منبع فیبر به کار برد که می تواند به طور مؤثری اشتهایتان را فروکش کند.

۹۲) از غذا خوردن با یک دوست لذت ببرید.

پژوهش ها نشان می دهد که وقتی افراد با دوستان خود یا افراد دیگر غذا می خورند، تمایل دارند مقدار مصرفی خود را با دیگران مطابقت دهند. بنابراین باید با دوستی غذا بخورید که زیاد غذا نمی خورد.

۹۳) مصرف نوشیدنی های انرژی زا

هر چند برخی از افراد به شما می گویند نوشیدنی انرژی زا بخورید تا سطح انرژی تان تقویت شود، اما در حقیقت این نوشیدنی ها در خصوص کاهش وزن خبر خوبی برای ما ندارند؛ زیرا چنین نوشیدنی هایی خیلی زود انرژی خود را آزاد می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، بدنتان قادر نخواهد بود تا از آنها بهره برد. این امر می تواند بدنتان را مجبور کند تا انرژی اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند.

۹۴) معاوضه شیر معمول خود با شیر کم چرب.

معاوضه شیر متداول خود با شیری که چربی آن گرفته شده در حقیقت عمل سالمی نیست و باعث ذخیره چربی در شما می شود. به طور کلی از شیر دوری کنید تا از اثرات اشتعالی که بر بدنتان دارد، اجتناب نمایید. به جای آن از شیر موز بادام یا شیر نارگیل استفاده کنید.

۹۵) افزودن سرکه سیب به سس ها و سالادهایتان.

سس هایی که حاوی سرکه سیب هستند در حقیقت می توانند به شما در سوزاندن بیشتر چربیها یاری رسانند؛ زیرا این سس ها حاوی اسید استیک هستند که می تواند توانایی بدن شما را برای هضم کالری ها و چربی ها بالا برد.

۹۶) برنامه های رژیمی را که غیر محدود کننده اند، دنبال نکنید.

با دقت زیادی برای خودتان یک برنامه مناسب انتخاب کنید. وقتی نوبت به انتخاب برنامه های رژیمی می رسد، بهتر است برنامه هایی را که خیلی محدودیت برایتان در بر دارند، انتخاب نکنید؛ زیرا این نوع از برنامه ها می تواند ثبات بدنتان را بر هم زند. وقتی این اتفاق افتاد، بدنتان می تواند وارد یک حالت بقا شود که در آن حالت ممکن است سعی کند همه چربی ها و کالری های ذخیره شده را حفظ کند و سرعت سوخت وسازتان را کاهش دهد. کتاب عامل کاهش وزن یک برنامه متعادل، ساده و مؤثر است.

۹۷) سعی کنید روزانه حداقل یک یا دو حرکت شکمی داشته باشید.

وقتی سعی می کنید حداقل یک یا دو حرکت شکمی را در هر روز داشته باشید، بیشتر نسبت به غذایی که می خورید، آگاه خواهید شد. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بیشتر در مورد مقدار آبی که مینوشید، هشیار باشید. به همین دلیل، این کار می تواند به شما کمک کند اعمال سالم را مشاهده کنید.

۹۸) برای خودتان آبمیوه درست کنید.

نوشیدن یک فنجان آبمیوه که خودتان از میوه های تازه گرفته باشید در حقیقت از خوردن محصولات پودری یا مصنوعی بهتر است. آبمیوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان هستند. علاوه بر آن، این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا اشتهایتان را فروکش کنید؛ زیرا می تواند باعث شود تا احساس سیری پیدا کنید.

۹۹) برای سوزاندن چربی ها چای سبز بنوشید.

چای سبز می تواند در کنار یک رژیم غذایی به شما در کاهش وزن کمک کند، زیرا می تواند سریع تر چربی ها را بسوزاند. از آن گذشته، چای سبز همچنین سطوح انرژی شما را تقویت می کند که می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های فیزیکی بیشتری انجام دهید. به علاوه، چای سبز همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

۱۰۰) انتظارات خیلی زیادی از خودتان نداشته باشید.

وقتی برنامه رژیمی خودتان را آغاز می کنید، نباید انتظارات خیلی زیادی از خودتان داشته باشید؛ زیرا این انتظارات می تواند در صورتی که قادر نباشید به سرعتی که انتظار داشتید به اهدافتان برسید، شما را ناامید سازد. بنابراین، نیاز دارید اهدافی را برای خود تعیین کنید که قابل دسترس تر باشند تا بتوانید انگیزه بیشتری را به رسیدن به اهدافتان حفظ کنید.

۱۰۱) درک بهتر اندازه هر سهم

وقتی در مورد رژیم گرفتن تحقیق می کنید و در خصوص کنترل مقدار غذای مصرفی خود مطالعه می کنید، ممکن است وقتی به اندازه مناسب هر سهم می رسید نظری در این خصوص نداشته باشید. در رابطه با آن، در حقیقت می توانید از مشت خود به عنوان مرجعی در این زمینه استفاده کنید. بنابراین، هر زمان سعی داشتید بشقابتان را با غذا پر کنید، اطمینان حاصل کنید که این مقدار، از اندازه مشتتان فراتر نمی رود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5