چگونه در همه مناسبت‌ها لباس مناسب بپوشیم؟

0

پوشیدن لباس شایسته در هر مناسبتی

پوشیدن لباس نامناسب و بد ممکن است اشتباهی تصادفی باشد. ممکن است در مورد آن موقعیت درست تفهیم نشده یا راهنمایی کسی را در آن زمینه درست درک نکرده باشید. اما اگر برای یک مهمانی در ساحل، لباس کار کامل بپوشید، به دیگران این طور القا می کنید که علاقه ای به شرکت در خوشی آنها ندارید و اگر در یک مهمانی بعدازظهر روی پل همراه همسایگان، با لباس رسمی شب و جواهرات پر زرق و برق ظاهر شوید، ممکن است دوستان تان این طور احساس کنند که به آنها فخر میفروشید.

پوشیدن لباس غیررسمی و نامناسب احساسی به قدرت یک پیغام به اطرافیان می فرستد. وقتی در یک کنسرت موسیقی کلاسیک، شلوار جین آبی با یک پلیور نخی می پوشید، به افراد اطرافتان این طور القا می کنید که ارزش کمی برای برنامه ی آن شب و همین طور احترام کمی برای دیگر افرادی که در سالن کنسرت حضور دارند قایل هستید.

یک پیغام برای آن دسته از افرادی دارم که می گویند: «به چیزی فراتر از چطور لباس پوشیدن و آراستگی شخصی رسیده اند و به این چیزها اهمیت نمی دهند!» شما جدأ آزاردهنده به نظر می رسید و بنابراین هر وقت یک مهمانی بین دوستان و آشنایان پیش می آید، دعوت نمی شوید.

تنها نویسندگان پرفروش ترین کتاب ها و دانشمندان برنده ی جایزه ی نوبل و ستارگان سینما می توانند آداب لباس پوشیدن را نادیده بگیرند. در مورد آنها پوشیدن یک لباس غیرعادی و نامناسب به طور فریبندهای جذاب است، اما در مورد شما این طور به نظر می رسد که برای دیگران هیچ گونه احترامی قایل نیستید. لباس مناسب و لباس های تمیز که مرتب اتو شده‌اند، ملحقاتی که با لباس به خوبی جور شده اند و هماهنگی درست دستمال گردن و زیورآلات نشانه ی این است که شما با هر آنچه در اطراف تان در جریان است هماهنگید.

کلید حل این مسئله، پرسش درباره نحوہ لباس پوشیدن شایسته است. اگر قصد دارید به یک مهمانی بروید از میزبان سؤال کنید. اگر در اجرای تئاتری شرکت دارید، از دفتر فروش بلیت در این باره س ؤال کنید. با سؤال می توانید در انتخاب لباستان مطمئن تر شوید.

در قسمت های بعدی انواع مختلف مهمانی ها و طرز لباس پوشیدن صحیح در آنها را توضیح میدهم.

هیچ گاه تظاهر به چیزی که نیستید نکنید. تفاوت بزرگی میان لباس پوشیدن شایسته برای یک موقعیت و متظاهر یودن وجود دارد. نباید معذب باشید یا تصویری از خود ارایه دهید که خودتان نیستید. اما باید بهترین تصویر ممکن از خودتان را بروز دهید.

مشخص کردن معنای واژه «غیررسمی»

خیلی از شرکتها حداقل یک بار در هفته اجازه پوشیدن لباس غیررسمی را به کارکنان خود می دهند، اما آداب لباس پوشیدن ممکن است از جایی به جایی فرق کند و سردرگمی میان تفاوت بین واژهی «غیررسمی» و «غیررسمی کار» ایجاد کند.

لباس غیر رسمی محل کار یک درجه از لباس رسمی محل کار پایین تر است. به طور مثال اگر در حالت عادی در محل کارتان کت وشلوار و کراوات می پوشید، لباس غیر رسمی در محل کار به معنای این است که می توانید یک شلوار نخی خاکی رنگ با یک پیراهن مردانه  دکمه دار بپوشید. شاید لباس غیررسمی امکان پوشیدن لباسی غیر از کت وشلوار را ایجاد کند، اما به معنای شلوار جین و تیشرت و کفش کتانی نیست.

غیررسمی در محل کار به چه معناست؟

اگر به قانون پوشیدن کت و شلوار یا کت ودامن رسمی در محل کار عادت کرده اید، ممکن است پوشیدن لباس غیر رسمی در محل کار برایتان سخت و عذاب آور باشد. چه لباسی روی زمین هست که باید بپوشید؟ شاید جواب تان را در معنای واژه ی تخصصی غیررسمی محل کار پیدا کنید. لباس غیررسمی محل کار، دسته بندی خودش را دارد. ممکن است لباس غیررسمی محل کار امکان پوشیدن لباسی غیر از کت وشلوار را ایجاد کند، اما به این معنا نیست که باید با یک تاپ کشی بدون آستین و صندل سر کار بروید (مگر این که در فروشگاه لوازم موج سواری و شنا کار می کنید). لباس غیررسمی محل کار با انواع دیگر لباس های غیررسمی یکی نیست. پس در محل کار صندل یا کفش کتانی یا پوتین کوهنوردی نپوشیدا

این اصل را در مورد لباس های غیررسمی محل کارتان در نظر داشته باشید: آن را در حد ساده و در عین حال شیک نگه دارید. رنگ های تیره حس قدرت و رنگهای روشن حس دوستی را انتقال می دهند. رنگ های ملایم مانند خاکستری مایل به قهوه ای و خاکی معمولا غیررسمی تر از رنگ های سیاه، خاکستری یا سرمه ای هستند. علاوه بر این، شاید بخواهید چند نکته ی ظریف را هم در نظر بگیرید که در انتخاب لباس تان تأثیر دارد. به طور مثال برای تحت تأثیر قرار دادن رییس تان، لباسی بپوشید که با پروژه هایی که در دست دارید هماهنگ باشد. می توانید پشت میز و کامپیوتر خود با شلوار نخی تمیز، پیراهن یا بلوزی که به خوبی اتو شده و کفش هایی مناسب کار کنید. به عبارت دیگر، به خاطر شغل تان با روز غیررسمی همچون یک روز عادی بدون کراوات و کت وشلوار رسمی برخورد کنید.

لباس غیر رسمی محل کار برای مردان معمولا به این صورت است: یک شلوار خاکی پارچه ای که با یک بلوز ساده یا پیراهن آستین بلند دکمه دار، کت زیپدار یقه هفت یا بعضی اوقات یک کت ورزشی یا کت مردانه ی دودکمه جور شده. مردان معمولا کفش های چرم قهوه ای را برای پوشیدن انتخاب می کنند. کفش های راحتی انتخاب خوبی هستند، اما فراموش نکنید که جوراب بپوشید،

لباس غیر رسمی خارج از محیط کار

لباس غیررسمی خارج از محل کار به طور کلی به مناسبت های خودمانی و مهمانی های دوستانه ی شام یا ناهار مربوط می شود. قانون اصلی لباس برای مردان و زنان در یک محیط محافظه کارانه معمولا تپوشیدن جین و پوشیدن لباسی محافظه کارانه تر و مشابه یا کمی رسمی تر از لباس غیررسمی محل کار است. برای لباس های غیر رسمی مردان و زنان، حق انتخاب های فراوانی وجود دارد. بسته به مناسبت مورد نظر، آب و هوا و این که چه موقع از سال است، زنان می توانند صندل و بلوز بی آستین و شلوارهای پارچه ای خاکی رنگ بپوشند. مردان می توانند شلوارهای کتان و پیراهن های دکمه دار و پلیورهای نخی بپوشند. مناسبت هایی مانند یک مهمانی خودمانی به صرف کبابی که در حیاط آماده میشود، امکان پوشیدن لباس های غیررسمی تری مانند جین و یک تاپ زیبا را فراهم می کنند – به شرطی که شلوار جین تمیز و بدون سوراخ باشد و خیلی رنگ ورورفته نباشد.

برنامه ریزی برای قرار ملاقات های بعد از ساعت کار

شما به لباس های زیادی که تنها منحصر به محل کارتان باشد احتیاج ندارید. لباس هایی را انتخاب کنید که بتوانید با لباس های دیگر ترکیب و جور کنید و هم چنین برای قرار ملاقات های بعد از ساعات کار بپوشید. به طور مثال به عنوان یک خانم، اگر سیاه و خاکستری به شما می آید، لباس اصلی تان را با این رنگ ها انتخاب کنید و سپس روی آن از بلوزها، پلیورهای نخی زیپ دار و ملحقاتی مانند دستمال گردن و زیورآلات ساده ای استفاده کنید که به رنگ هایی مانند قرمز و صورتی باشند تا با رنگ لباس اصلی و زمینه، هماهنگی زیبایی ایجاد کنند. به عنوان ملحقاتی که به لباس اضافه می شوند و هم چنین زیورالات، فقط از یک یا دو چیز چشم نواز مانند گردنبند، گل سینه، شال، دستمال گردن زیبا با کفش های رسمی مهمانی های شب تان استفاده کنید. خیلی از این موارد که برای بهتر و شیک تر کردن یک ظاهر رسمی به کار می روند، می توانند برای یک قرار ملاقات بعد از کار در دفترتان گذاشته یا در روز قرار ملاقات به محل کارتان آورده شوند.

پیراهن از کت ودامن رسمی تر است و برای یک مهمانی یا شام بعد از ساعات کار، آسان تر با وسایل دیگرتان جور میشود.

خوشبختانه مردان مجبور نیستند در مورد این که چه می پوشند نگران باشند؛ کت و شلوارهای رسمی محل کار آنها برای قرار ملاقاتهای عصر و بعد از ساعات کاری نیز مناسب هستند.

فرق میان مناسبت های رسمی و نیمه رسمی

دعوت نامه ای که در آن قید میشود لباس رسمی، معمولا به یک لباس رسمی شب که طبق معیارهای امریکایی بسیار شیک و مد روز است، اشاره دارد. قوانین لباس رسمی مانند قوانین مراسم «کراوات سیاه» برای مردان و زنان یکی است؛ اگرچه با مشخص نکردن کراوات سیاه در دعوتنامه، در صورتی که هماهنگی و ترکیب لباس مناسب و شایسته باشد، حق انتخاب ها می توانند خلاقانه تر هم باشند. به پیشنهادهای زیر در مورد لباس رسمی توجه کنید:

یک پیراهن بلند، یک لباس رسمی با یک دست کت ودامن رسمی برای یک خانم مناسب و پسندیده است. رنگ ها و جنس ها باید متناسب با فصل و مکان و زمان مهمانی تغییر کنند. در بعضی مهمانی ها، یک خانم می تواند به جای پوشیدن یک لباس یک تکه، یک لباس چند تکه ی رسمی بپوشد.

لباس رسمی برای مردان معمولا به معنای پوشیدن فراک است؛ اما با وجود این یک دست کت و شلوار تیرهی معمولی نیز قابل قبول است. برای آقایان پوشیدن یک دست کت و شلوار تیره، یک پیراهن سفید و کراوات تیره همراه با جوراب های تیره و کفش های رسمی که به خوبی واکس زده شده اند، توصیه می شود. آقایان می توانند در بعضی مهمانی ها مانند یک مهمانی رسمی شبانه در یک شهر بزرگ مرکزی مانند نیویورک یا لس آنجلس، یک کت رسمی مردانه بدون کراوات بپوشند.

واژه ی نیمه رسمی از نظر تاریخی به رسمیتی تنها یک درجه پایین تر از رسمیت کراوات س یاه اشاره دارد و به طور معمول به گردهمایی های دوستانه و مراسم شام ساده اشاره دارد. در این جا چند نکته در مورد لباس نیمه رسمی آورده ام

-برای زنان، یک لباس نیمه رسمی به معنای پوشیدن یک پیراهن بلند و زیبا، کفش های پاشنه بلند مرغوب و معمولا یک آرایش موی زیباتر به همراه زیور آلات است.

-برای مردان، لباس نیمه رسمی به صورت یک دست کت وشلوار تیره به رنگ سرمه ای، سیاه یا خاکستری تیره همراه با کراوات در نظر گرفته می شود و در بعضی موارد، گرچه این کلمه به ندرت به کار می رود، اما ممکن است در یک دعوتنامه بر پوشیدن فراک در مراسم تأکید شود.

تجملی ترین نوع مهمانی ها «کراوات سفید» نام دارد. اگرچه این نوع مهمانی رسمی تر از مهمانی کراوات سیاه است، اما لباس شب مراسم کراوات سفید معمولا فقط بعد از ساعت ۶ عصر پوشیده می شود. دعوت نامه ی کراوات سفید، زنان را به پوشیدن لباس رسمی بلند زنانه و مردان را به پوشیدن یک لباس کامل که به شکل یک کت سیاه بلند فراک، کراوات سفید، جلیقه و پیراهن مردانه است، ملزم می کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5