معرفی کتاب « ثروتمندان چه می‌دانند؟ »، نوشته رابرت کیوساکی

0

تقدیم به:

مادر عزیز و پدر بزرگوارم

که زیباترین مظاهر ازخودگذشتگی و فداکاری هستند.


مقدمه: ثروتمندان چه می‌دانند؟

شاید در آغاز، پولی نداشته باشید و به جای آن تنها رویای رسیدن به یک ثروت بزرگ را در سر بپرورانید. افراد زیادی هستند که رویایی در سر دارند اما تعداد محدودی از آن‌ها می‌توانند به رویای‌شان برسند. در هرحال باید بدانید که اگر ثروت را انتخاب کرده باشید، قادر هستید به آن دست پیدا کنید. هم اکنون شما در حال آشنا شدن با دنیای سرمایه‌گذاری هستید؛ شما در حال آموختن شیوه‌های واقعی سرمایه‌گذاری هستید در حالیکه بسیاری از مردم نگاهی سطحی نسبت به سرمایه‌گذاری دارند.

شما مسیر جدیدی برای زندگی خود انتخاب نموده‌اید! در کتاب اول (ثروتمندان به چه می‌اندیشند؟)، آموختید که چگونه با سوالاتی مثل «من کیستم؟ اهداف مالی چیست؟ آیا برای انتخاب ثروتمند شدن آماده هستم؟» می‌توانید نگرش خود را نسبت به مسائل مالی تغییر دهید. در ادامه نیز دانش و مهارت‌هایی را که برای حرکت به سمت آزادی مالی لازم است برایتان ارائه می‌کنیم. وقتی بدون اینکه کسی برای مطالعه کردن یا تصمیم گرفتن به شما فشار بیاورد، از پایه، دانش و برنامهٔ مالی خود را می‌سازید، با سرعت مطلوب خود پیش خواهید رفت.

***

پدر پولدار

برای ثروتمند شدن باید دانش مالی کسب کنید.

***

تصمیم بگیرید ثروتمند باشید

وقتی که من و همسرم در سال ۱۹۸۵ حدود سه هفته هیچ سرپناهی نداشتیم، به راحتی می‌توانستیم به عنوان کارمند مشغول کار شویم، اما ما تصمیم‌مان را گرفته بودیم. ما تصمیم گرفته بودیم ثروتمند باشیم- ثروتمند اما بدون سرپناه؛ به‌نظر متناقض می‌رسد.

ما تصمیم گرفته بودیم در سمت راست نمودار چهاربخشی جریان وجه نقد بمانیم. هدف ما آزادی مالی بود و می‌دانستیم که تنها از طریق بخش‌های B و I می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم. می‌دانستیم باید برای قرار گرفتن در بخش B، دانش مالی کسب کنیم و برای قرار گرفتن در بخش I باید کسب‌وکاری راه بیندازیم.

تفکر متفاوت

می‌دانستیم برای ثروتمند شدن باید مانند ثروتمندان فکر کنیم. در کتاب اول، با برخی از تفاوت‌هایی که میان طرز فکر افراد معمولی و افراد ثروتمند وجود دارد، آشنا شدید:

* افراد معمولی:

مهم، امنیت شغلی است.

هدف من، داشتن یک خانه است.

بهترین کار، پس‌انداز پول است.

ثروتمندان انسان‌های خسیسی هستند.

* ثروتمندان:

مهم، راه انداختن یک کسب‌وکار است.

هدف من، داشتن یک مجتمع مسکونی است.

بهترین کار، سرمایه‌گذاری پول است.

ثروتمندان انسان‌های بخشنده‌ای هستند.

من و کیم می‌دانستیم که راه انداختن کسب‌وکار آسان نیست اما این را نیز می‌دانستیم که توان این کار را داریم. تصمیم گرفتیم یک شرکت آموزشی تاسیس کنیم. به‌وسیله پولی که از این راه به‌دست آوردیم توانستیم در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنیم. در واقع این درآمد حاصل از املاک و مستغلات بود که ما را به آزادی مالی رساند.

واقعیت درونی خود را انتخاب کنید

من و کیم باید با هم برنامه مالی خود را انتخاب می‌کردیم. همدلی و اتحاد شما با همسر یا شریکتان در تهیه برنامه مالی بسیار مهم است زیرا اگر یکی از شما به دنبال امنیت مالی و دیگری به دنبال آزادی مالی باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. من و کیم در آرزوی رسیدن به آزادی مالی با یکدیگر متحد و همدل بودیم؛ ما تصمیم داشتیم کسب‌وکاری را به کمک هم راه بیاندازیم.

من و کیم، آزادی مالی را انتخاب کردیم و به همین خاطر بود که توانستم در سن ۴۵ سالگی بازنشسته شوم و اگر چه کمی طول کشید اما بالاخره زمانی که من ۴۷ ساله و کیم ۳۷ ساله بود، توانستیم به آزادی مالی هم برسیم.

اما یادتان باشد که ممکن است واقعیت درونی ما و شما با هم تفاوت داشته باشد. من معتقدم که هر کس باید در ابتدا یک برنامه مالی برای امنیت و آسایش، و بعد از آن برنامه‌ای برای ثروتمند شدن داشته باشد. در راستای تحقق هر یک از این برنامه‌ها با من همراه شوید تا نمودار زیر را بررسی کنیم.

ساختار برنامه مالی

اگر هدف‌تان ثروتمند شدن است، واقعیت یا هدف شما باید شامل درآمدی بیشتر از ۱۰۰, ۰۰۰ دلار در ماه یعنی بیشتر از ۱, ۲۰۰, ۰۰۰ دلار در سال باشد. این نشان می‌دهد که شما برای پول کار نمی‌کنید بلکه این پول است که برای شما کار می‌کند. اگر واقعیت شما غیر از این است، پس ابتدا بر روی یک برنامه مالی برای امنیت تمرکز کنید که نیازمند ۵, ۰۰۰ دلار در ماه یعنی ۶۰, ۰۰۰ دلار در سال است. درآمد کمتر از ۲, ۵۰۰ دلار، خط قرمز و سطح حداقل درآمد را نشان می‌دهد که جایی در برنامه مالی برای امنیت ندارد.

به یاد داشته باشید که واقعیتِ شما نباید محصورتان کند و می‌تواند حاوی خبر خوبی برای شما باشد. زیرا با گام برداشتن در مسیر آزادی مالی، واقعیتِ شما نیز تغییر خواهد کرد؛ برنامه مالی شما نیز همگام با واقعیت‌های شما باید تغییر کند. نکته مهم در این مرحله، “آغاز” است.


کتاب ثروتمندان چه می‌دانند نوشته رابرت کیوساکی

کتاب ثروتمندان چه می‌دانند؟
نویسنده : رابرت کیوساکی
مترجم : مجتبی مهری
ناشر: انتشارات آوین
تعداد صفحات: ۱۲۸ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.