کتاب « عشق پردوام »، نوشته سوزان جفرز

0

مقدمه. شروع سفر

واقعیت‌ها وقتی کشف شوند درک می‌گردند، مهم این است که آنها را کشف کنیم.

گالیلئو گالیله


بخش قابل ملاحظه‌ای از زندگی من صرف آموزش این نکته شده که مردم چگونه می‌توانند با غلبه بر ترس، در زندگی رو به جلو حرکت کنند. جالب است برای شما هم توضیح بدهم که چگونه می‌توانیم با غلبه بر ترس، به عشق برسیم… عشقی پردوام. این کتاب را برای شمایی نوشته‌ام که:

* با کسی ارتباط ندارید و نمی‌دانید کجای کارتان اشکال دارد.

* در رابطهٔ زناشویی بی‌روح به سر می‌برید و مترصد یافتن راههایی برای رسیدن به هم صحبتی بیشتر هستید.

* قصد دارید به رابطه خود پایان بدهید، اما در اندیشهٔ یافتن راهی برای حفظ آن هستید.

* رابطهٔ زناشویی خوبی دارید و مترصد یافتن راههایی برای بهتر کردن آن هستید.

* مشاور زندگی زناشویی هستید و به دنبال افرایش بینش و فراست خود می‌باشید.

در هر موقعیتی که قرار داشته باشید، هدف من از نوشتن کتاب “عشق پردوام” این است که به شما معنای عشق را در عمیق‌ترین شکل آن به شما آموزش دهم و نشان دهم که چگونه می‌توانید از این عشق در روابط روزانهٔ خود استفاده کنید.

با آنکه اغلب ما خواهان برقراری رابطهٔ سالم هستیم، عجیب است که هنوز بسیاری از ما طبیعت عشق راستین را درک نمی‌کنیم. می‌گوییم عزیزانمان را دوست داریم، اما در بسیاری از مواقع با آنها رابطه مهرانگیزی نداریم. به راستی خنده‌دار و به عبارت بهتر، غم‌انگیز است که بسیاری از مردم یا دیگران را می‌آزارند یا مورد آزار دیگران قرار می‌گیرند و تازه همهٔ اینها را به نام عشق انجام می‌دهند. فقدان درک معنای عشق را می‌توان در آمار بالای طلاق و این سؤال بسیاری از مردم جستجو کرد که می‌پرسند: “چرا عشق تا این اندازه سخت است؟”

طی سال‌های گذشته مرا به عنوان “متخصص عشق” شناسایی کرده‌اند؛ اما باید بدانید مدتی طول کشید تا توانستم در این موقعیت قرار بگیرم. با وجودِ داشتن مدارک دانشگاهی متعدد، بخش اعظم دانش معنی دادنی من دربارهٔ “عشق حقیقی”، ناشی از تجربه‌های شخصی‌ام بوده است. اولین ازدواج من که ۱۶ سال به طول انجامید، به طلاق ختم شد. دوازده سال طول کشید تا دوباره ازدواج کردم.

وقتی حالا به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم چه دوران آموزنده‌ای را پشت سر گذاشته‌ام. به خصوص آن دوازده سالی که میان دو ازدواجم فاصله افتاد. در آن مدت در چند نوبت چیزی نمانده بود که دوباره ازدواج کنم. اما به تدریج رمز دوست داشتن و مورد مهر و عشق واقع شدن را آموختم.

این کتاب را در حالی می‌نویسم که نوزده سال از ازدواج دومم می‌گذرد و باید بگویم زندگی زناشویی عالی‌ای دارم. دخترم لسلی که حاصل ازدواج اول من است، در روز ازدواجش به من و مارک (شوهرم) مراجعه کرد و گفت: “از اینکه به من آموختید عشق چه معنا و مفهومی دارد متشکرم”. فکر نمی‌کنم کلامی بهتر از این، زندگی معنی‌دار زناشویی مرا تعریف کند.

شاید علت موفقیت ازدواج دوم مرا ناشی از تفاوت میان شوهر سابق و شوهر امروز من بدانید. واقعیت این است که این دو با هم تفاوت‌های چشمگیری دارند، اما این تفاوت‌ها، لزوما شکست زندگی زناشویی اول و موفقیت زندگی زناشویی دوم مرا توضیح نمی‌دهند. اما چگونه می‌توان این موضوع را توضیح داد؟

این من بودم که در ازدواج دوم، متفاوت از ازدواج اول ظاهر شدم و در این تفاوت بود که توانستم به اسرار یک رابطه سالم پی ببرم.

بله؛ من بودم که در ازدواج اولم نمی‌دانستم چگونه می‌توانم یک رابطهٔ سالم ایجاد کنم. گرچه این موضوع را دیر یاد گرفتم، اما با توجه به تجربه‌ای که اندوخته‌ام، تردیدی ندارم که شما به مراتب سریع‌تر از من مطالب را خواهید آموخت.

موضوع این کتاب “آموزش چگونه دوست داشتن” است. روال کار از این قرار است که نخست باید با عادات بدی که عشق را نابود می‌کنند آشنا شوید. بعد از آن، باید از شرّ آنها خلاص شوید. باید عادت‌های خوب را جایگزین عادت‌های بد کنید تا عشق را در زندگی خود زنده و با طراوت نگه دارید. اندک اندک، خوب جای بد را می‌گیرد و شکل جدیدی از عشق چهره می‌نماید. شما در این کتاب می‌آموزید که:

ـ یکی از دلایل اصلی بروز مسئله در هر رابطهٔ زناشویی، ترس است. وقتی ترس را عقب می‌زنید، یافتن راه رسیدن به عشق، ساده‌تر می‌شود.

ـ گاهی به دلیل روشهای عادت شدهٔ رفتار در رابطه زناشویی، نمی‌توانید آنچه را که مسلم است ببینید؛ نمی‌توانید ببینید که رفتار و اندیشه‌های شما تا چه اندازه زمینه‌ساز ناخشنودی‌هایی هستند که تجربه می‌کنید.

ـ وجود مسائل و مشکلات در روابط زناشویی اشکالی ندارند. این موضوع در مورد همه صدق می‌کند. زندگی آن چیزی است که اتفاق می‌افتد. بنابراین در رابطه زناشویی خود فرصت فراوان دارید تا مسائل و مشکلات را از پیش روی خود بردارید.

ـ بدون توجه به نوع مسائلی که در رابطهٔ شما بروز می‌کنند، می‌توانید از آنها درس بگیرید. بنابراین همه چیز، حتّی مشکلات زندگی هم چیز بدی نیستند. ازدواج شما بهترین کارگاهی است که می‌توانید در آن آموزش ببینید.

ـ اگر همسرتان نخواست برای بهتر شدن روابطتان تلاش کند، شما به تنهایی می‌توانید این کار را بکنید و به موفقیت کامل برسید. می‌توانید تبدیل به یک موجود مهرانگیز و دوست‌دار بشوید.

ـ می‌توانید روابط زناشویی خود را به یک رابطه فوق عالی و استثنایی تبدیل کنید.

ـ در چه زمانی باید به رابطه‌ای پایان بدهید.

ـ قوی‌تر و قدرتمندتر از آن هستید که تصور می‌کردید. وقتی با قدرت و عشقی که در درون خود دارید، ارتباط برقرار کردید، روابط شما از موقعیت بهره‌برداری می‌کند. اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، با تجهیز شدن به این توانمندی می‌توانید همسر ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

آنچه در این صفحات پیشکش شما می‌کنم راه ایده‌آلی برای عاشق شدن و عاشق ماندن است. برای انسان، همیشه این امکان وجود دارد که اشتباه کند؛ مطمئنا من هم اشتباه می‌کنم، اما وقتی زندگی خود را با عشق تجهیز کردیم، شادی آن را حس می‌کنیم و به آرامشی که عشق واقعی می‌تواند برای ما به ارمغان بیاورد دست می‌یابیم.

وقتی بر روش‌های ارائه شده در این کتاب مسلّط شدید، به فایدهٔ دیگری دست پیدا می‌کنید: نه تنها رابطهٔ شما با همسرتان بهتر می‌شود، بلکه سایر روابط شما هم در شرایط بهتری قرار می‌گیرند.

وقتی آموختید که چگونه باید دریچه‌های قلبتان را به روی عشق بگشایید و آن را عملی کردید، همه کسانی که در پیرامون شما قرار دارند متوجه رفتارتان خواهند شد. در ضمن هر چه قدم‌های بیشتری بردارید سرعت یادگیری‌تان افزایش می‌یابد و این خبر بسیار خوبی است.

در ادامه، توصیه‌هایی را برای بهره‌برداری حداکثر از مطالب کتاب ارائه می‌کنم.


* تمرینات زیادی را با عنوان “درس‌های عشق” ارائه داده‌ام که می‌تواند به روابط شما طراوت ببخشد. توصیه من این است که همهٔ مطالب کتاب را بخوانید. بعضی از تمرینات برای شما بسیار مفید هستند. گرچه ممکن است بعضی از آنها نیز مناسب حال شما نباشند؛ زیرا انسان‌ها با هم متفاوت هستند.

* از انجام تمرینات کلافه نشوید. به‌خاطر داشته باشید که ما در این سفر، گام به گام پیش خواهیم رفت. مجبور نیستید همه چیز را یکجا و به یکباره یاد بگیرید. در واقع، انجام دادن این کار هم امکان‌پذیر نیست. اما همان‌طور که توضیح دادم، به تدریج سرعت یادگیری شما افزایش پیدا می‌کند.

از آنجا که خوانندگان این کتاب را هر دو جنس مؤنث و مذکر تشکیل می‌دهند، در توضیح مطالب صرفا از ضمیر سوم شخص “او” استفاده کرده‌ام که در اصل تفاوت نمی‌کند.

در سراسر کتاب از واژه “قدرت” استفاده کرده‌ام. منظور من از “قدرت”، کنترل کردن دیگران نیست، بلکه کنترل کردن کنش‌ها و واکنش‌های خودمان است که کار بسیار خوبی است. بدون این قدرت، تحت تأثیر ترس و نیازمند بودن قرار می‌گیریم که هرگز برای رابطهٔ زناشویی چیز خوبی نیست. دو مفهوم “قدرت” و “عشق” با هم همخوانی دارند؛ زیرا بدون داشتن احساس قدرت، دوست داشتن و مورد مهر و عشق واقع شدن به راستی دشوار می‌شود.

* در لابه‌لای مطالب کتاب به حکایتهایی از سرگذشت چند نفر از جمله خودم اشاره کرده‌ام و رابطه آنها را با عشق ارتباط داده‌ام. به‌خاطر داشته باشید که این حکایات صرفا به منظور توضیح دادن اصولی هستند که باید آنها را در زندگی روزانه خود رعایت کنید.

* در جاهایی بر حسب مورد، اشاراتی به کتابهای دیگرم کرده‌ام. بسیار مایلم که کتابهای دیگر مرا هم بخوانید. از این مهم‌تر، می‌خواهم بدانید از کجا می‌توانید بر دامنه دانش خود دربارهٔ نکته‌ای که مطرح شد، بیفزایید.

* ممکن است با تمام مطالبی که می‌خوانید موافق نباشید. جایی برای نگرانی وجود ندارد، همان‌طور که همیشه گفته‌ام آنچه را که به دردتان می‌خورد بگیرید و بقیه را رها کنید.


مطالب کتاب را به شرح زیر تدوین کرده‌ام:

بخش اول: اصول؛ در این بخش توضیح داده‌ام که عشق واقعی چیست. افزوده بر آن، ابزار ساده و مؤثری ارائه داده‌ام تا به کمک آن بتوانید در مسیر درست حرکت کنید. از اینها مهم‌تر، در این بخش توضیح داده‌ام که چگونه هراس مانع از آن می‌شود که با عشق فاصله بگیریم و چگونه می‌توانیم عامل ترس را کنار بزنیم.

بخش دوم: اصل و اساس؛ در این بخش به اجزای مختلف یک عشق زیبا اشاره کرده‌ام. خواهید دید وقتی این اجزا را در کنار هم قرار می‌دهید، سادگی و زیبایی عشق در برابر چشمانتان و صمیم قلبتان ظاهر می‌شود.

بخش سوم: آزادی… تو و من؛ در این بخش توضیح داده‌ام که چگونه جنبش‌های زنان و مردان روی ما تأثیر می‌گذارند. توجه به این مطالب می‌تواند بسیاری از ناخشنودی‌های شما را از میان بردارد.

نتیجه: حدس بزنید سرانجام چه چیزی یافتم؟! در این بخش با آرزوها و مکنونات قلبی خود که مدت‌هاست در آنجا وجود دارند، آشنا می‌شوید.

توصیه من این است که خواندن این کتاب را به عنوان آغاز سفری شگفت‌انگیز در نظر بگیرید. حتی اگر رابطهٔ بسیار خوبی با همسرتان دارید، باز هم جا برای بهتر شدن وجود دارد. اطلاعات فراوانی در کتاب درج شده که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به همین دلیل است که پس از خواندن کتاب احتمالاً می‌خواهید دوباره و چند باره آن را بخوانید و پس از آنکه حداکثر بهره‌برداری را از آن کردید، هرگاه که لازم شد به بخشهایی از کتاب دوباره مراجعه بکنید.

به خاطر داشته باشید بدون توجه به اینکه رابطه زناشویی شما در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد، این کتاب فرصتی برای رشد کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. به راستی هر مقدار زحمتی که برای خواندن مطالب این کتاب به خود بدهید، سودی عایدتان می‌کند که به آن زحمت می‌ارزد؛ زیرا یک رابطهٔ عاشقانه، احساسی بدیع و شگفت‌انگیز با خود به همراه دارد که برای شما لذت و شادی به ارمغان می‌آورد، زندگی را شیرین‌تر می‌کند. از اینکه می‌توانید کاری برای همسرتان انجام دهید به وجد می‌آیید. از عشقی که او به شما ارزانی می‌کند به احساس سرشاری می‌رسید.

این سفر را با کسی که او را دوست دارید، آغاز کنید. از این بهتر چیزی اتفاق نمی‌افتد.

بله، واقعا ارزش آنچه به دست می‌آورید، به زیانش می‌چربد.


کتاب عشق پردوام نوشته سوزان جفرز

کتاب عشق پردوام
نویسنده : سوزان جفرز
مترجم : مهدی قراچه‌داغی
انتشارات لیوسا
تعداد صفحات: ۱۹۰ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5