زیبایی خیره کننده گنبدهای شیشه‌ای تزئینی، استین گلس و تیفانی

1

رپورتاژ

گنبد شیشه‌ای به عنوان یک سقف نورانی زیبا از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از معماران بوده است؛ زیرا تلالو نور به راحتی از میان شیشه‌های به کاررفته درون گنبد عبور کرده و به محوطه مورد نظر می‌رسد. به گونه‌ای که انگار هیچ سقفی بروی بنا قرار ندارد و نور به طور مستقیم در محل مورد نظر می‌تابد.

این گنبدها بیشتر در مکان‌های مذهبی مانند مساجد و کلیساها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا با وجود این‌که نور تابیده شده از گنبد شیشه‌ای فضا را روشن‌تر می‌کند. سبب می‌شود که مکان مذهبی از زیبایی بیشتری برخوردار باشد و جلوه‌های معنوی را نیز به زیبایی به نمایش بگذارد.

برای طراحی گنبدهای شیشه‌ای از شیشه‌های ظریف طراحی شده استفاده می‌شود. هم‌چنین تکنیک‌هایی همانند استیندگلس (stained glass) و تیفانی (tiffany) نیز در هرچه زیباتر شدن طراحی این گنبدها بی‌تأثیر نخواهد بود.

چگونگی بهره‌مندی از تکنیک (استیند گلس)

تکنیک (استیند گلس) یک روش قدیمی هنری جهت طراحی سقف‌ها و پنجره‌ها می‌باشد؛ که به کمک آن می‌توانید شیشه‌های تزیینی زیبایی را برای درب‌ها و پنجره‌ها طراحی کرده و مورد استفاده قرار دهید.

این روش که بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در گذشته توسط معماران وارد کشور ما شده است و هنوز هم جهت طراحی سقف‌های شیشه‌ای گنبدی شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند به کارگیری این روش نیازمند به تخصص خاصی دارد و تنها تعداد افراد معدودی قادر به استفاده از این روش طراحی هستند.

ساخت گنبد شیشه‌ای

جهت طراحی و ساخت گنبدهای شیشه‌ای باید اصول ایمنی به طور کامل رعایت شود. تا سقف گنبدی شیشه‌ای از استحکام خوبی برخوردار باشد. از این رو جهت طراحی و ساخت سقف‌های گنبدی از شیشه‌های آستین گلس بهره می‌گیرند.

این شیشه‌ها به دلیل برخورداری از مفتول فلزی از ایمنی بسیار خوبی برخوردار هستند. هم‌چنین شیشه‌های استین گلس می‌توانند در انواع اشکال گوناگون مقعر و محدب طراحی شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

با وجود شیشه‌های رنگی زیبای تراش‌خورده، طراحان قادر به اجرای طراحی‌های جذابی هستند. تا انواع سازه‌های مختلف مانند سقف‌های گنبدی شکل شیشه‌ای با بهترین و زیباترین صورت ممکن طراحی شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

جهت بازید از این نمونه از سقف‌های شیشه‌ای زیبا، می‌توانید به وب سایت ایراچی مراجعه کنید و نمونه‌های متعدد طراحی شده از این سقف‌های گنبدی را مشاهده نمایید. هم‌چنین اگر نیاز به راهنمایی بیشتری داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایراچی در تماس باشید، تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. محسن می گوید

    سلام
    چرا مدتی که تو اپ موبایل feebly عکس غیر مرتبط با فید رو نشون میده و وقتی لینک رو میزنم و میام تو browser اصلاً از اون عکس غیر مرتبط خبری نیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.