انسولین توسط چه کسی کشف شد؟

0

سال اکتشاف: 1921

این کشف چه می‌گوید؟

انسولین هورمونی است که لوزالمعده (پانکراس) آن را تولید می‌کند و باعث جدا شدن قند از خون و سوزاندن آن و تولید انرژی می‌شود.

چه کسی آن را کشف کرد؟

فردریک بنتینگ Fredrick Banting


فردریک بنتینگ راهی کشف کرد تا عصارهٔ لوزالمعده را استخراج کند و جان بیماران دیابتی را نجات دهد. این هورمون انسولین نامیده شد. کشف بنتینگ جان میلیون‌ها انسان را نجات داد. دیابت بیماری مرگباری بود. پانکراسی که تولید انسولین را متوقف کرده بود می‌توانست به مرگ بیمار بیانجامد. اما کشف بنتینگ این روند را تغییر داد.


در اوایل سال ۱۹۲۱، جراحی ۲۸ ساله کانادایی به نام فردریک بنتینگ نظریه‌ای را ارائه داد – گرچه نظریه‌اش مبهم بود – تا جان بیماران دیابتی را نجات دهد.

سلول‌های خارجی پانکراس شیرهٔ هاضمهٔ نیرومندی تولید می‌کند اما سلول‌های داخلی هورمونی ترشح می‌کند که مستقیماً وارد خون می‌شود. ماهیچه‌ها انرژی خود را از قند خون به دست می‌آورند که آن هم از غذا تولید شده است اما این قند بدون وجود هورمونی که از سلول‌های داخلی پانکراس تولید می‌شود قابل استفاده نیست.

هنگامی که سلول‌های داخلی پانکراس انسانی آن هورمون را نسازند، ماهیچه‌ها نمی‌توانند قند را از خون بگیرند و خون از قند اشباع می‌شود. در این حال آب بدن کم و حال بیمار به شدت بد می‌شود. این وضعیت را دیابت می نامند.

در ۱۹۲0 هیچ علاجی برای دیابت نبود و این بیماری به مرگ منجر می‌شد. محققان سعی داشتند هورمون پانکراس را (که آن را عصارهٔ پانکراس می‌نامیدند) استخراج کنند اما هنگامی که پانکراس کوبیده می‌شد عصارهٔ سلول‌های بیرون آن‌قدر قوی بود که عصارهٔ سلول‌های داخلی را نابود می‌کرد.

بنتینگ مقاله‌ای از دکتر موسابارون خواند که چگونه بسته شدن مجرای پانکراس مانع از رسیدن عصارهٔ هاضمهٔ سلول‌های خارجی به معده می‌شود. این اسید قوی در سلول‌های خارجی پانکراس باقی می‌ماند و آن‌ها را از میان می‌برد.

بنتینگ در این فکر بود که سلول‌های خارجی پانکراس حیوانی را از بین ببرد و عصارهٔ سلول‌های داخلی را برای معالجه مبتلایان به بیماری قند استفاده کند.

طرح او ساده بود و آن را بر روی چند سگ آزمایش کرد. آزمایش بسیار دقیق و دشوار بود او توانست سلول‌های خارجی پانکراس سگ‌ها را از کار بیندازد و عصارهٔ سلول‌های داخلی را استخراج کند.

او مقدار کمی از عصارهٔ به دست‌آمده را به سگی که دچار دیابت بود و به حال کما افتاده بود تزریق کرد. سگ ظرف ۳۰ دقیقه به هوش آمد. دو ساعت بعد این سگ توانست روی پا بایستد. یک تزریق دیگر باعث شد این حیوان کاملاً حال عادی پیدا کند.

بنتینگ از خوشی نمی‌دانست چه کند. او به نتیجه رسیده بود.

این عصاره بعدها «انسولین» خوانده شد. بنتینگ سعی کرد این ماده را به طور مصنوعی تولید کند. دو سال بعد او در این کار موفق شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.