داستان علمی تخیلی روزن، نوشته آرتور سی کلارک

0

از: رئیس جمهور

به: دبیر شورای دانشمندان

به من اطلاع داده‌اند که ساکنان کره زمین موفق شده‌اند. انرژی اتمی را آزاد کنند و با پرتاب موشک به آزمایش آن دست بزنند. این مطلب بسیار جدی است. فوراً گزارش جامعی در این-باره برام بفرستید. این‌بار گزارشتان کوتاه باشد.

کا.کا. چهارم


از: دبیر شورای دانشمندان

به: رئیس جمهور

چگونگی عمل به شرح زیر به استحضار می‌رسد: چند ماه پیش دستگاه‌های ما متوجه پرتو نوترونی شدیدی از سوی کره زمین شدند. با این حال در آن هنگام از تجزیه و تحلیل برنامه‌های رادیویی آن‌ها چیز دستگیرمان نشد. سه روز بعد متوجه پرتو دیگری شدیم و بعد تمام فرستنده‌های رادیویی کره زمین اعلام کردند که در جنگ جاری نیروی اتم به کار گرفته شده است. دستگاه‌های ترجمه هنوز ترجمه‌شان را کامل نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد بمب‌ها از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشند. تاکنون دو بمب منفجر شده است. برخی از جزئیات ساختمان این بمب‌ها آشکار شده است اما عناصر مربوطه هنوز شناسایی نشده‌اند. به زودی گزارش جامع‌تری تقدیم خواهد شد. آن‌چه فعلاً تردیدی در آن نیست این است که ساکنان کره زمین نیروی اتم را – گرچه فقط به صورت انفجاری – آزاد ساخته‌اند.

از تحقیقات موشکی در کره زمین چیز زیادی نمی‌دانیم. از یک نسل پیش که ستاره‌شناسان ما متوجه پرتوهای رادیویی شدند، این سیاره را به دقت زیر نظر گرفتند. چون اخیراً در برنامه‌های رادیویی ارتشی اشارات متعددی به موشک می‌شود، تردیدی نیست که برخی از انواع دوربرد آن‌ها روی این کره وجود دارد. گرچه هیچ کوشش چشمگیری برای رسیدن به فضای بین ستاره‌ای صورت نگرفته است، انتظار می‌رود پس از پایان جنگ ساکنان این کرده در این جهت نیز دست به تحقیق بزنند. ما به دقت به برنامه‌های رادیویی آن‌ها توجه می‌کنیم و مراقبت‌های اخترشناسی خود را نیز به شدت تقویت خواهیم کرد.

بر اساس آن‌چه از تکنولوژی این سیاره دریافته‌ایم، ۲۰ سال طول می‌کشد تا زمین موشک‌های اتمی خود را راهی فضا کند. بدین جهت ظاهراً زمان آن رسیده است که پایگاهی روی کره ماه برپا کنیم تا بتوانیم به هنگام تهدید آن‌ها با دقت تمام آزمایش‌هایشان را زیر نظر بگیریم.

ترسکون

ضمناً اکنون جنگ، ظاهراً به علت دخالت بمب اتمی، روی کره زمین به پایان رسیده است. البته این مطلب خللی در بحث فوق به وجود نمی‌آورد اما می‌تواند به این معنی باشد که ساکنان زمین قادرند بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت دوباره به تحقیق محض بپردازند. اکنون برخی از برنامه‌های رادیویی آن‌ها از به کار گرفتن نیروی اتم برای احتراق موشک، سخن می‌گویند.

ت


از: رئیس جمهور

به: رئیس سازمان امنیت فوق سیاره‌ای (سی.بی.یی. پی.اس)

شما یادداشت مختصر ترسکون را دیده‌اید.

فوراً گروه تحقیقی را به ماه بفرستید. این گروه باید به دقت مراقب کره زمین باشد و در صورت مشاهده هرگونه آزمایش موشکی، فوراً آن را گزارش دهد. نهایت کوشش خود را به کار ببرید تا حضور ما در کره ماه مخفی بماند. خود شما شخصاً مسئول این امر هستید. گزارش‌های خود را هر سال و در صورت لزوم زودتر، برایم بفرستید.

کا.کا. چهارم

از: رئیس جمهور

به: سی.بی.یی. پی.اس

پس این گزارش کرهٔ زمین چه شد؟!!!

کا.کا.چهارم


از: سی.بی.یی. پی.اس.

به: رئیس جمهور

از تأخیری که پیش آمد متاسفم. علت، خراب شدن سفینه حامل گزارش بوده است.

در خلال سال گذشته هیچ نشانه‌ای از آزمایش موشکی مشاهده نشده است و رادیوهای کره زمین نیز در برنامه‌های خود هیچ اشاره‌ای به آن نکرده‌اند.

رنته


از: سی.بی.یی. پی.اس.

به: رئیس جمهور

شما گزارش‌های سالانه مرا که در این‌باره برای پدر محترمتان فرستاده‌ام منازل ملاحظه خواهید کرد. در مدت ۱۵ سال گذشته چیز قابل ذکری مشاهده نشده است، با این همه از پایگاه ما در کره ماه گزارش زیر فرستاده شده است.

امروز موشکی، ظاهراً خودکار، از منطقه شمالی کره زمین برخاست و پیش از فرود کنترل شدهٔ خود، مسافت یک چهارم قطر این سیاره را در فضا طی کرد.

رنته


از: رئیس جمهور

به: رئیس دولت

لطفاً نظر خود را برایم بفرستید.

کا.کا.پنجم


از: رئیس دولت

به: رئیس جمهور

این به معنی پایان سیاست سنتی شماست و تنها امید سازمان امنیت و جلوگیری از پیشرفت‌های بیشتر ساکنان زمین در این جهت است. بر اساس اطلاعاتی که از آن‌ها داریم این عمل آن‌ها مستلزم تردیدی جدی است.

از آن‌جایی که جاذبه زیاد کره زمین فرود بر این سیاره را برای ما غیرممکن می‌سازد، حوزه عملیات ما محدود است. انَوَر، تقریباً یک قرن پیش روی این نکته بحث کرد و من با نتیجه‌گیری او موافقم. ما باید بلافاصله در همان خط مشی‌ها دست به کار شویم.

اف.کا.اس.


از: رئیس جمهور

به: وزیر کشور

به شورا اطلاع دهید ظهر فردا جلسه‌ای اضطراری تشکیل خواهد شد.

کا.کا.پنجم


از: رئیس جمهور

به: سی.بی.یی. پی.اس

برای اجزای نقشه انور، بیست سفینهٔ جنگی کافی است. خوشبختانه هنوز به مسلح کردن آن‌ها نیازی نیست. پیشرفت کار را هر هفته گزارش کنید.

کا.کا.پنجم


از: سی.بی.یی. پی.اس.

به: رئیس جمهور

تا کنون ۱۹ سفینه تکمیل شده است. سفینه بیستم به دلیل نقص بدنه حداقل تا یک ماه دیگر آماده نخواهد شد.

رنته


از: رئیس جمهور

به: سی.بی.یی. پی.اس

نوزده سفینه کافی است. نقشه عملی را فوراً با خود شما کنترل می‌کنم، پیش‌نویس پخش رادیویی شما آماده است؟

کا.کا.پنجم


از: سی.بی.یی. پی.اس

به: رئیس جمهور

متن پیش‌نویس بدین قرار است:

مردم کرهٔ زمین!

ما ساکنان سیاره‌ای که شما به آن مریخ می‌گویید سال‌هاست که شاهد آزمایش‌های شما برای سفرهای بین سیاره‌ای بوده‌ایم. این آزمایش‌ها باید متوقف شود. ما با مطالعه نژاد شما متقاعد شده‌ایم که شما در وضعیت کنونی تمدن خود، صلاحیت ترک سیاره‌تان را ندارید. سفینه‌هایتان که هم اکنون بر فراز شهرهایتان می‌بینید، قادرند تمام آن‌ها کاملاً نابود کنند و اگر تلاش‌های عبور از فضا را متوقف نکنید، این کار را هم خواهند کرد.

ما بر سطح ماه شما رصدخانه‌ای مستقر کرده‌ایم تا از هرگونه تخلف شما از این دستورات بلافاصله با خبر شویم. اگر از این دستورات اطاعت کنید، مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهیم کرد، در غیر این صورت با مشاهده هر موشکی که جو زمین را ترک کند، یکی از شهرهای شما ویران خواهد شد.

از طرف رئیس جمهور و شورای مریخ

رنته


از: رئیس جمهور

به: سی.بی.یی. پی.اس

موافقم. ابتدا ترجمه متن بفرستید. من همراه ناوگان جنگی نخواهم بود. بنابراین به محض بازگشت فوراً وقایع را جزبه‌جز برایم گزارش کنید.

کا.کا.پنجم


از: سی.بی.یی. پی.اس

به: رئیس جمهور

با کمال افتخار اجرای عملیات موفقیت‌آمیز گروه اعزامی را به اطلاع می‌رسانم. سفر به کره زمین بدون وقوع هر حادثه‌ای انجام شد. پیام‌های رادیویی این سیاره نشان می‌داد که آن‌ها، از فاصله قابل توجهی متوجه ما شده بودند و پیش از حضور ما هیجان فراوانی همه را در برگرفته بود. طبق نقشه، ناوگان ما پراکنده شد و من متن اولتیماتوم را برای ساکنان زمین پخش کردم. سپس بلافاصله محل را ترک کردیم و هیچ‌گونه اقدام خصمانه‌ای نیز علیه ما صورت نگرفت.

در عرض دو روز گزارش مفصلی برایتان خواهم فرستاد.

رنته


از: دبیر شورای دانشمندان

به: رئیس جمهور

روان‌شناسان ما گزارش خود را که ضمیمه است، کامل کرده‌اند.

همچنان که انتظار می‌رفت، تقاضاهای ما نخست این نژاد پردل و جرأت و سرسخت را به شدت عصبانی کرد. ضربه‌ای که به غرور آن‌ها زده شد باید قابل توجه باشد زیرا آن‌ها خود را تنها موجودات هوشمند جهان هستی می‌دانستند.

به هر حال پس از چند هفته در لحن اظهارات آن‌ها تغییراتی جدی مشاهده شد. آن‌ها متوجه شدند که ما تمام ارتباطات رادیویی آن‌ها را دریافت می‌کنیم و پیام‌هایی نیز مستقیم برایمان فرستادند. آن‌ها در پیام‌هایشان می‌گویند همان‌طور که ما خواسته‌ایم با توقف تمام آزمایش‌های موشکی موافقند. این برخورد آن‌ها کاملا غیرمنتظره است. با این حال حتی اگر سعی در فریب ما داشته باشند، اکنون که دومین ایستگاه را درست خارج از جو زمین برپا کرده‌ایم دیگر کاملا در امان هستیم. آن‌ها احتمالاً نمی‌توانند دور از چشم ما سفینه‌هایشان را کامل کنند.

طبق دستور، مراقبت از زمین همچنان ادامه خواهد داشت.

ترسکون


از: سی.بی.یی. پی.اس

به: رئیس جمهور

بله، کاملا حقیقت دارد که در مدت ۱۰ سال گذشته هیچ آزمایش موشکی‌ای صورت نگرفته است. بدون تردید انتظار نداشتیم کره زمین به این سادگی تسلیم شود!

قبول دارم که وجود این نژاد برای تمدن ما تهدیدی دائمی است و به همین دلیل هم اکنون در حال آزمایش در راستای خط مشی‌های پیشنهادی شما هستیم. مشکلی که در پیش رو داریم مربوط به اندازه این سیاره بزرگ است. تردیدی انفجارات نیست و نوعی سم رادیواکتیو موفقیت بی‌چون‌وچرای ما را هم تضمین خواهد کرد.

خوشبختانه برای تکمیل چنین تحقیقی فرصتی نامحدود در اختیار داریم و من در این‌باره مرتب به شما گزارش خواهم داد.

رنته


از: دریابان هنری فوربز، شعبهٔ اطلاعات، گروه ویژه فضایی

به: پروفسور اس.مکستون، بخش زبان‌شناسی، دانشگاه آکسفورد

اوراق فوق، همراه اوراق دیگر، در خرابه‌های شهری که گفته می‌شود روزگاری پایتخت مریخ بوده است، پیدا شد (مریخ پلاک شماره KL302895 نشانه‌ای که بارها برای «کره زمین» به کار رفته است مبین علاقه ویژه ساکنان این سیاره به سیارهٔ ماست و امیدوارم بتوانیم همگی را ترجمه کنیم. اوراق دیگر در مدت کوتاهی فرستاده خواهد شد.

دریابان اچ.فوربز


مکس (مکستون) عزیز.

متاسفم که پیش از این فرصت نکردم با تو تماس بگیرم ولی به محض بازگشت به زمین به دیدنت خواهم آمد.

خدای من! مریخ چقدر ریخته پاشیده است! تمام هم‌ردیفان ما کشته شده‌اند. درست همان‌طور که بچه‌های مونت‌ویلسون پیش‌بینی می‌کردند، تمام بمب‌ها درست روی شهرهای آن‌ها عمل کرده است.

فعلا می‌خواهیم با دو دستگاه کوچک مقدار زیادی وسایل را برگردانیم. اما تا دستگاه انتقال بزرگ آماده شود کم و بیش محدودیت خواهیم داشت و البته هیچ‌کدام هم نمی‌توانیم برگردیم. پس هرچه زودتر آماده‌اش کنید!

در ضمن خوشحالم که دوباره می‌توانیم با موشک‌ها مشغول کار شویم. شاید من آدم کهنه‌گرایی باشم، با این حال حرکت با سرعت نور در فضا چنگی به دلم نمی‌زند.

قربانت هنری


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.