آداب غذا خوردن در رستوران

0
  1. دعوت به مهمانی از سوی فرد میزبان یا باید از طریق ملاقات حضوری باشد یا به صورت تلفنی صورت می‌گیرد. همچنین دعوت از میهمانان باید از چند روز قبل صورت گیرد. دعوت از طریق پیامک بی‌ادبی محسوب می‌شود.
  2. اتیکت می‌گوید میزبان در رستوران موظف است گران‌ترین غذا را انتخاب کند تا میهمان در انتخاب غذا راحت باشد و البته وظیفه میهمان این است که مجموع سفارش‌هایش کمتر از هزینه میزبان شود. اگر میزبان غذای ارزان انتخاب کند میهمان معذب شده و انتخاب محدودی خواهد داشت.

دوستی می‌گفت با یکی از همکاران در رستوران بودیم و من میزبان بودم چون چلوکباب خیلی دوست داشتم سریع برای خودم آن را سفارش دادم و به دوستم گفتم شما هرچی دوست داری انتخاب کن. ایشان خنده‌ای کرد و گفت تو غذای 15 هزار تومانی انتخاب کردی و من زیر این قیمت فقط دوغ و نوشابه می‌توانم انتخاب کنم نه غذای سی هزار تومنی.

پس در رستوران:

اگر میهمان هستید، گران‌ترین غذا را سفارش ندهید.

اگر میزبان هستید، ارزان‌ترین غذا را سفارش ندهید.

  1. بهتر است میهمانتان را به رستوران خاص نبرید (مثلاً رستوران لبنانی یا چینی) شاید او اسم غذاهای آنجا را نداند و خجالت زده شود. اگر هم بردید بهتر است دو سه مورد از غذاهای اصلی را برایش توضیح دهید و یا غذای خاصی را پیشنهاد دهید آنگاه او در موضع قدرت قرار می‌گیرد و پیش خودش می‌گوید من حق انتخاب داشتم و به پیشنهاد او اعتماد کردم و بدین ترتیب احساس خوبی پیدا می‌کند.
  2. قبل از چشیدن غذا و صرف لقمه اول هرگز نباید به غذا نمک یا فلفل اضافه کرد این عمل بی‌احترامی به میزبان و آشپز هست و این پیغام را به میزبان می‌دهد که من به شما اعتماد ندارم که میزان ادویه غذای شما متناسب با ذائقه من هست یا نیست.
  3. تلفن همراه خود را سر میز غذا خاموش کنید. اگر تلفن شما روشن باشد و پس از زنگ خوردن به آن پاسخ دهید، یعنی که تلفن‌کننده از آن‌ها که سرمیز نشسته‌اند، برای شما مهم‌تر است. این کار دور از ادب است.
  4. سر میز غذا از بیماری و شکست‌ها و ناراحتی‌هایتان صحبت نکنید. از تورم و گرانی و موضوعات بحث‌برانگیز هم صحبت نکنید بگذارید غذا با آرامش از گلوی میهمان پایین رود. بهتر است مشغول محاوره‌های دل‌نشین و مثبت شوید.
  5. اصرار زیاد شما برای خوراندن خوراکی‌های خوشمزه‌تان به مهمان جزو ادب شناخته نمی‌شود، یک‌بار تعارف از هر نوع خوراکی کافی‌ست مگر اینکه دوباره تقاضا شود.
  6. نامه‌ها و مدارک را سر میز غذا به-خصوص هنگام مهمانی رسمی مطالعه نکنید. همچنین ترک کردن میز غذا هرگز جایز نیست و بی‌ادبی محسوب می‌شود مگر برای رفتن به دستشویی اضطراری.
  7. سر سفره غذا بهتر است از دیگران بخواهید که نمکدان، آب و … را به شما بدهند تا مجبور نباشید دست و بازویتان را جلوی صورت و بینی اطرافیانتان دراز کنید.
  8. میزبان شما در رستوران هنگامی‌که در حال پرداخت صورت‌حساب است لطفاً چشم به او ندوخته و اسکناس‌ها را همراه با او شمارش نکنید.

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5