بیوگرافی میشائیل شوماخر، پرافتخارترین راننده‌ تاریخ مسابقات فرمول یک

0

میشائیل شوماخر با هفت عنوان قهرمانی فرمول یک و ۹۱ پیروزی بهترین و پرافتخارترین راننده‌ تاریخ مسابقات فرمول یک به شمار می‌رود. اما سرنوشت او اما نه در پیست اتومبیلرانی، بلکه در پیست اسکی برای همیشه عوض شد.

میشائیل شوماخر ۳ ژانویه ۱۹۶۹ در شهر کوچکی به نام هورت به دنیا آمد. او از کودکی در مسابقات کارتینگ شرکت داشت و در ۱۲ سالگی موفق به کسب مجوز کارت‌سواری شد. او در نوجوانی در مسابقات متعدد کارت‌سواری در آلمان و اروپا به قهرمانی رسید. در تصویر شوماخر (کلاه قرمز) به همراه برادرش رالف درحال تمرین در پیست کارت‌سواری خانوادگی‌شان دیده می‌شود. این عکس متعلق به سال ۲۰۱۱ است.

شوماخر در سال ۱۹۹۱ نخستین مسابقه فرمول یک خود را همراه با تیم جوردن در گرند پری (جایزه بزرگ) بلژیک به پایان رساند. او البته تنها در یک مسابقه برای این تیم پشت فرمان نشست زیرا به دلیل مشکل فنی کلاچ خودرویش مجبور شد در همان دور اول از مسابقه کنار بکشد. در تصویر شوماخر در کنار ادی جوردن مؤسس تیم جوردن دیده می‌شود.

با این حال در سال ۱۹۹۱ شوماخر بعد از امضای قرارداد با تیم بنتون در پنج مسابقه دیگر فرمول یک شرکت کرد. او در نخستین سال فعالیت حرفه‌ایش به عنوان راننده فرمول یک مجموعا ۴ امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد و در رتبه ۱۴ جدول قرار گرفت.

یک سال بعد از نخستین مسابقه در فرمول یک، شوماخر نخستین قهرمانی گرند پری خود را در پیست اسپا فرانکورشان کسب کرد. در تصویر شوماخر همراه با نایجل منسل، راننده بریتانیایی دیده می‌شود. منسل در آن سال (۱۹۹۲) موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد. شوماخر این فصل از مسابقات فرمول یک را با ۵۳ امتیاز به پایان رساند و در رده سوم جدول رانندگان جای گرفت.

تنها دو سال بعد میشائیل شوماخر موفق شد برای نخستین بار همه رقبا را پشت سر بگذارد. با این حال درگذشت آیرتون سنا و رولاند راتزنبرگر در پیست ایمولا بر این فصل از مسابقات (۱۹۹۴) سایه انداخت. این دو راننده از دوستان شوماخر به شمار می‌رفتند. شوماخر در پایان این فصل در آدلاید استرالیا همراه با تیم بنتون نخستین عنوان قهرمانی خود را بدست آورد. او در سال ۱۹۹۵ این موفقیت را تکرار کرد.

شوماخر در سال ۱۹۹۶ به تیم فراری پیوست. پس از آن بود که سال‌های طلایی او با این تیم آغاز شد. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ شوماخر پنج قهرمانی پیاپی جهان را از آن خود کرد. او توانست در این سال‌ها تیم فراری را که پس از قهرمانی جودی شکتر در سال ۱۹۷۹، چشم به قهرمانی مجدد دوخته بود، به آرزوی دیرینه برساند و به یکی از موفق‌ترین تیم‌های وقت بدل کند.

در سال ۱۹۹۷ در مسابقه پایانی وقتی ژاک ویلنوو، راننده کانادایی قصد سبقت گرفتن از شوماخر را داشت، شوماخر تلاش کرد تا او را از مسیر مسابقه بیرون بیندازد و با او برخورد کرد. این رخداد باعث شد تا شوماخر و تیم فراری از رده‌بندی خارج شوند. ویلنوو به عنوان سومین راننده از خط پایان گذشت و چهار امتیاز گرفت و قهرمان شد. فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در نهایت صلاحیت شوماخر را برای کل فصل ۱۹۹۷ رد کرد.

اکتبر ۲۰۰۶ در شانگهای شوماخر ۹۱ پیروزی خود در مسابقات فرمول یک را جشن گرفت. او که در آن زمان ۳۷ ساله بود در پایان فصل از مسابقات حرفه‌ای خداحافظی کرد. در سال ۲۰۰۷ شوماخر به عنوان مشاور در تیم فراری مشغول به کار شد.

شوماخر به جز مسابقات اتومبیلرانی به ورزش فوتبال نیز علاقه دارد. او یکی از طرفداران سرسخت تیم اف ‌ث کلن است. در تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی شوماخر هر وقت به ویلایش در تریسیل در نروژ سفر می‌کند با تیم فوتبال محلی که در دسته سوم لیگ نروژ قرار دارد، تمرین می‌کند.

اوایل سال ۲۰۰۹ شوماخر در جریان یک مسابقه تفننی در کارتاخنای اسپانیا از ناحیه مهره‌های گردن و جمجمه سر دچار آسیب‌دیدگی جدی شد. این حادثه موجب شد تا بازگشت مجدد او به مسابقات فرمول یک که قرار بود در آن سال رخ دهد، به تعویق بیفتد. شوماخر قرار بود در آن فصل جایگزین فلیپه ماسا، راننده برزیلی تیم فراری شود که مصدوم شده بود.

شوماخر در سال ۲۰۱۰ همراه با تیم مرسدس به عرصه فرمول یک بازگشت. البته این بازگشت موفقیت‌های بزرگی به همراه نداشت. او پس از پایان این فصل برای همیشه از فعالیت حرفه‌ای کنار گرفت و بازنشسته شد.

۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ زمانی که شوماخر مشغول اسکی در آلپ بود، کنترل خود را از دست داده و سرش به صخره اصابت کرد. هر چند او کلاه ایمنی به سر داشت، اما شدت ضربه به حدی بود که دچار ضربه مغزی شد. پس از چندین عمل جراحی و مدت طولانی کمای مصنوعی، مدیربرنامه‌های شوماخر در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد او سرانجام بهوش آمده است. از آن زمان تا کنون شوماخر در خانه‌اش در سوییس بسر می‌برد و از انظار عموم دور بوده است.

میشائیل شوماخر تنها عضو خانواده نیست که در مسابقات فرمول یک شرکت داشته است. برادر جوانترش رالف در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ با تیم‌های جوردن، ویلیامز و تویوتا قرارداد داشت و در شش مسابقه به پیروزی رسید. پسر او میک (تصویر) نیز در سال ۲۰۱۸ قهرمان مسابقات فرمول سه اروپا شد. او قرار است در سال ۲۰۱۹ در مسابقات فرمول دو شرکت کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5