طبیعت زیبای جزایر خلیج فارس – گالری عکس

0

از میان جزایر خلیج‌فارس بیش از ۳۰ جزیره مسکونی و غیرمسکونی آن متعلق به ایران است. این جزیره‌ها هر یک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. عکس‌های اکبر ماهینی از طبیعت سحرانگیز جزایر خلیج فارس در این گزارش تصویری:

صبح بخیر هرمز!

بامداد زیبای خورشید در جزیره هرمز. این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی و مجاورت آن با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند.

طبیعت زیبای جزایر خلیج فارس

سطح جزیره هرمز را لایه‌های رسوبی و آتشفشانی تشکیل داده است. لایه‌های نمکی نیز به صورت تپه‌هایی قسمت اعظم جزیره را پوشانده‌اند و اغلب از جنس نمک خوراکی هستند. جزیره هرمز در میان زمین‌شناسان به علت این که از انواع خاک‌های مختلف تشکیل شده و تنوع بالایی دارد به بهشت زمین‌شناسی مشهور شده‌است.

ساحل اسکله لنج‌سازی جزیره قشم و لنج‌های فرسوده به گل نشسته. با ورود کشتی‌های پیشرفته به‌کارگیری این لنج‌ها روز به روز کمتر می‌شود.

ساخت لنج در ساحل اسکله لنج‌سازی جزیره قشم. بگفته لنج‌سازان، چوب این لنج‌ها از هند و دیگر سرزمین‌های دوردست به جزیره آورده می‌شود و به‌جز افزودن موتور دیزل و پروانه، ساخت لنج همچنان از سنت دیرین خود پیروی می‌کند. دانش ساخت و دریانوردی با لنج در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان هشتمین اثر ناملموس ایرانی در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

نمونه‌ای از کارهای به نمایش درآمده در موزه بومی مردمان جزیره هنگام. به گفته برخی از تاریخ‌نگاران، پرتقالی‌ها که در دوره‌ای جزیره هرمز و بندرعباس ایران را در اشغال خود داشتند، برده‌های آفریقایی را در این سرزمین سکونت داده‌اند و دودمان برخی از مردمان اینجا از تبار آن بردگان و آفریقایی می‌باشد.

نمایی از بادگیر خانه‌های قدیمی در جزیره قشم. این‌ بادگیرها در روزگارانی که فن‌آوری خنک‌کننده برقی در دسترس نبود، نسیم خنک دریا را به درون خانه می‌رساندند.

اسکلت باقی مانده از مرجان‌های دریایی.

هنرهای دستی و بومی ساکنان جزیره هرمز که به گردشگران فروخته می‌شود.

درختان دره چاکوه در جزیره قشم. این جزیره بزرگترین جزیره ایران و خلیج‌ فارس است و در تنگه هرمز قرار دارد که در سال‌های اخیر به یکی از مکان‌های گردشگری تبدیل شده است.

عمق آب این مناطق از یک تا یک و نیم متر بیشتر نیست؛ درختان حرا هنگام بالا آمدن آب دریا، در آب‌های خلیج فارس به حالت شناور می‌مانند و با فروکش کردن آب دریا به مدت ۶ تا ۷ ساعت مانند جنگل‌های مناطق خشک نمایان می‌شوند.

جنگل حرا در جزیره قشم مهد انواع گوناگون آبزیان، پرندگان و دوزیستان است. از پرندگان می‌توان به مرغ ماهیخوار، حواصیل (عکس)، لک‌لک، مرغ سقا، مرغابی و مرغ دریایی و از ماهی‌ها به خرچنگ، مار دریایی، شیلو، کلینگ (نوعی از صدف) و انواع مختلف قورباغه اشاره کرد.

طول “گل خورک” یا “اشلمبو” تا ۱۸ سانتی‌متر هم می‌رسد. بدنی کوچک و پوشیده از فلس‌های ریز، سری بزرگ و چشم هایی درشت دارد. گل خورک قادر به تنفس از هوا نیز است و می‌تواند توسط باله‌های تغییر شکل یافته‌اش در خشکی نیز حرکت کند.

غار زیبای رنگین کمان در جزیره هرمز. این غار نمکی است و دیواره‌های سستی دارد، ترکیب رنگ قرمز خاک با آهک و نمک که با هربار با باران شسته و رسوب می‌کنند، نماهای زیبای رنگین کمان را پدید می‌آورد. گردش در این غار در روزهای بارانی بی‌خطر نیست.

گردشگری در حال عکاسی از غار رنگین کمان در جزیره هرمز است. این غار مجهز به سیستم روشنایی نیست، مسیر استاندارد و یا تجهیزات ایمنی ندارد. بازدید از آن بدون راهنما می‌تواند با خطر همراه شود.

غروب آفتاب در جزیره هرمز. بهمن ۱۳۹۷

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5