چرا از خوشبو کننده هوا استفاده می‌شود؟

1

رپورتاژ

هوایی که استنشاق می‌کنیم بسیار اهمیت دارد و در روحیه و سلامت ما اثر دارد. هوای داخل خانه یا محل کار و… نیز باید پاک و سالم باشد و اگر همراه با بوی خوش باشد آرامش محیط را بیشتر می‌کند. استفاده از خوشبو کننده هوا یکی از راه هایی است که می توان برای محیط های بسته که امکان تبادل و جابه جایی هوا چندان وجود ندارد، برای سلامت و طراوت هوا استفاده کرد. اما خوشبو کننده ها چه چیزی هستند و آیا نیاز به استفاده از آن ها واقعا وجود دارد و چه مزیت هایی دارند و… را در ادامه به آن می پردازیم.

خوشبو کننده هوا چیست؟

هوای پاک و سالم یکی از نیازهای حیاتی ما می باشد و برای ادامه زندگی و داشتن زندگی طبیعی و حال خوب، هوایی که تنفس می کنیم بسیار مهم است. زمانی که بیرون از خانه و در محیط باز هستیم مانند پارک، جنگل و… می توانیم هوای پاک و با رایحه خوش را استنشاق کنیم. اما زمانی که به محیط خانه و محل کار و… بر می گردیم هوایی را تنفس می کنیم که راکد در جایی باقی مانده است و اگر بنابر اتفاق بوی نامطبوعی مانند فاسد شدن ماده غذایی یا دود سیگار و … در محیط وجود داشته باشد تنها راه حل باز کردن درب و پنجره ها به مدت طولانی می باشد که با توجه به هوای امروزه شهرها که خود عامل آلودگی محیط و بوی نامطبوع هستند، این کار امکان پذیر نمی باشد. از این رو باید به روش های جایگزین آورد. برای مثال می توان از تصفیه کننده های هوا استفاده کرد.

یکی از روش های سریع برای خوشبو کردن محیط، استفاده از خوشبو کننده هوا می باشد که به شیوه های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد و برای مثال حتی در برخی از دستگاه های تصفیه هوا نیز می توان استفاده کرد تا علاوه بر پاکسازی محیط، بوی خوشی را نیز منتشر سازد.

انواع خوشبوکننده های هوا

تا به اینجا متوجه شدیم که می توان خوشبو کننده هوا را همراه با دستگاه های تصفیه هوا نیز مورد استفاده قرار داد؛ اما این تنها راه استفاده نمی باشد و با توجه به محیط و شرایطی که وجود دارد میتوان از انواع خوشبو کننده استفاده کرد. برای مثال خوشبو کننده هایی وجود دارند که می توان با ریختن چند قطره از آن داخل دستگاه، هوا را معطر کرد. اسپری خوشبو کننده هوا یکی دیگر از انواع خوشبو کننده ها می باشد. حتی موادی نیز وجود دارد که می توان با قرار دادن در محیط خاص، مانند حمام و دستشویی از بوی آن ها استفاده کرد؛ مانند شمع ها، عودهای خوشبو کننده، ژل های خوشبو کننده و …

خوشبو کننده هوا

موارد استفاده خوشبو کننده هوا

استفاده از خوشبو کننده هوا مکان خاصی را شامل نمی شود و شما در هر مکانی که باشید، برای تلطیف هوا می توانید از انواع خوشبو کننده که مناسب محیط هستند استفاده نمایید. گاهی برای چند دقیقه در محیطی هستید و بوی محیط برای شما آزار دهنده است. برای مثال داخل آسانسور هستید، به راحتی می توانید خوشبو کننده هوا را که در اختیار دارید استفاده نمایید. این دست از خوشبو کننده های هوا، اسپری مانند و دارای اندازه کوچک و قابل حمل، در حد یک شیشه عطر کوچک هستند که می توانید همراه خود همواره داشته باشید.

برای سرویس های بهداشتی می توان از دستگاه پخش کننده و اسپری کننده مایع خوشبو کننده و از ژل های خوشبو کننده هوا استفاده نمود که بنا به اندازه محیط متفاوت است. برای مثال در سرویس های بهداشتی خانگی استفاده از این گونه ژل های جامد بسیار مناسب می باشد. همچنین می توان از آن ها در خودروهای شخصی خود استفاده نمایید. در سرویس های بهداشتی عمومی یا مراکز اداری و تجاری استفاده از دستگاه های اتوماتیک پخش کننده خوشبو کننده بسیار مناسب می باشد.

به چه میزان باید از خوشبو کننده ها استفاده نمود؟

همانطور که گفته شد ما از خوشبو کننده های هوا برای تلطیف و خوشبو سازی محیطی که در آن هستیم استفاده می کنیم، اما باید این نکته را همواره در نظر داشت که این گونه خوشبو کننده ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و استفاده بیش از حد آن ها نه تنها محیط ما را برای تنفس بهتر نمی کند، بلکه اثرات سوء جبران ناپذیری را نیز به همراه خواهد داشت. این تصور که محیطی شدیدا دارای بوی نامطبوعی است و باید سریعا حجم بالایی از خوشبو کننده استفاده شود بسیار نادرست و غیر عقلانی است. زیرا در این حالت نه تنها بوی خوشبو کننده با بوی نامطبوع تلفیق می شود که خود منجر به ایجاد بوی بدتری می شود، بلکه باعث از دست دادن مولکول های هوا برای تنفس می شوند.

در چنین شرایطی در ابتدا باید از لوازم تهویه هوا یا با باز کردن در و پنجره و … هوای داخل را جا به جا کرد و بعد از مدتی که بو کاهش یافت به مقدار اندک و با فاصله زمانی و هنگامی که همچنان تهویه هوا در حال کار کردن است یا درب و پنجره باز است خوشبو کننده را اسپری کنید. برای راحتی می توانید از دستگاه های اتوماتیک و قابل تنظیم برای پخش اسپری استفاده نمایید.

انواع دستگاه های اسپری خوشبو کننده هوا

یکی از بهترین راه هایی که می توان میزان استفاده از خوشبو کننده هوا را کنترل کرد، استفاده از دستگاه های اتوماتیک اسپری کننده است. این دستگاه ها قابل تنظیم بوده و در بازه زمانی که شما تعیین می کنید، اسپری را پخش می کند. این گونه دستگاه ها برای محیط های بزرگ و پر رفت و آمد بسیار مناسب و کاربردی می باشد. برخی دیگر از دستگاه های خوشبو کننده هوا نیز وجود دارند که به صورت مکانیکی عمل می کنند و در پشت در نصب می شوند و هر بار که درب باز یا بسته می شود، به هوای داخلی اسپری می کند. این گونه دستگاه ها مناسب برای سرویس های بهداشتی می باشند. برخی دیگر از دستگاه ها نیز می باشند که بیشتر دستگاه بخار هستند و با ریختن چند قطره خوشبو کننده مایع در آب موجود در دستگاه می توان رایحه ای خوش در فضا ایجاد کرد.

خوشبو کننده هوا

خرید خوشبو کننده های هوا

برای خرید خوشبو کننده هوا شما می توانید با توجه به رایحه ای که مد نظر دارید یکی از انواع خوشبو کننده را انتخاب نمایید و مورد استفاده قرار دهید. همانطور که گفته شد انواع خوشبو کننده وجود دارد که می توانید تهیه کنید، برای مثال اسپری خوشبو کننده قابل حمل، اسپری های خوشبو کننده برای محیط خانه، خوشبو کننده های قابل استفاده در دستگاه های پخش کننده و حتی ژل های جامد خوشبو کننده. در تمامی این موارد شما می توانید رایحه خاص خود را انتخاب نمایید و به تعداد مورد نیاز از وب سایت های فروشگاهی یا مراکز مجاز که برندهای مجاز را به فروش می رسانند خریداری نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. مهرداد می گوید

    بسیار عالیست، مثل همیشه بهترین هستید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5