آسیب‌های پنهان ویروس کرونا!

0

اگر شما هم این روزها برای نجات از ویروس کرونا، دست به دامان مواد شوینده شده‌اید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

همه می‌دانیم جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، لازم است لوازم خریداری شده ضدعفونی یا شستشو شوند، برای همین است که بیشتر مردم جهان، این روزها بلافاصله پس از خرید، اغلب میوه، سبزیجات و… را  جهت شستشو با مایع ظرفشویی مستقیم به سینک ظرفشویی منتقل می‌کنند.

اما باید مراقب باشید، پس از نابودی ویروس کرونا از روی سطوح، مایع ظرفشویی به جا مانده را نخورید. شاید با خود بگویید، مگر ما مایع ظرفشویی می‌خوریم؟!

بله اگر آبکشی ظروف، میوه و سبزیجات را جدی نگیرید، روزانه مقادیر زیادی مواد شوینده را هنگام پخت‌وپز و … وارد غذاهای خود می‌کنید. اگر مواد شوینده، به خوبی آبکشی نشوند روی سطوح باقی می‌مانند و به دلیل خاصیت‌های شیمیایی ویژه خود، می‌توانند به راحتی وارد بدن انسان شوند که این امر در دراز مدت با آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر برای معده همراه خواهد بود.

حالا سوال این است که چگونه از آبکشی کامل مایع ظرفشویی از سطوح مختلف مطمئن شویم؟ پاسخ این سوال به عوامل مختلفی همچون فشار آب، شیوه‌‌ی صحیح شستشو، فرمولاسیون مواد شوینده و سختی آب بستگی دارد.

جالب است بدانید علاوه بر فرهنگ شستشو در نقاط مختلف جهان، یکی از کلیدی‌ترین موارد جهت آبکشی آسان، سختی آب است و هر چه آب دارای سختی بالاتری باشد، پاک کنندگی و آبکشی مواد شوینده از سطح،  سخت‌تر خواهد شد، از سوی دیگر مواد شوینده در آب سخت کف کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه موجب مصرف بیشتر مواد شوینده و آب می‌شوند.

احتمال اینکه به دلیل سختی آب هریک از ما حداقل یکبار شوینده‌ای را خورده باشیم بسیار زیاد است.

حال منظور از سختی آب چیست؟

آب سخت، آبی است که در آن مقدار زیادی مواد معدنی حل شده، عمدتا یون‌های کلسیم و منیزیم وجود دارد.  معمولا بسته به میزان سختی، آب‌ها را به چهار گروه تقسیم می کنند:

الف) آب های سبک : میزان سختی بین 0 تا 75 میلی گرم در لیتر

ب) آب های نیمه سخت: میزان سختی بین 75 تا 150 میلی گرم در لیتر

ج) آب های سخت: میزان سختی بین 150 تا 300 میلی گرم در لیتر

د) آب های بسیار سخت: میزان سختی بیش از 300 میلی گرم در لیتر

طبق استاندارد شماره 1053 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، میزان حداکثر مطلوب سختی در آب، 200 میلی گرم در لیتر بر حسب کربنات کلسیم و حداکثر مجاز آن 500 میلی گرم در لیتر بر حسب کربنات کلسیم است.

البته میزان سختی آب در نقاط مختلف کشور با توجه به عوامل مختلف همچون میزان رطوبت، جنس خاک و … متفاوت است و هرچه به سمت مناطق کویری پیش برویم سختی آب نیزعمدتا افزایش پیدا می‌کند.

برای مثال سختی آب نقاط مختلف تهران بین 210 الی 700، در شهری همچون بوشهر به صورت میانگین 600 و در ارومیه 92 است.

در نتیجه می‌توان گفت هرچقدر سختی آب در محل زندگی شما بیشتر باشد، باید زمان بیشتری را صرف شستشو و آبکشی مواد شوینده کنید، برای مثال کف مایع ظرفشویی و در نهایت میزان مصرف آن در نقاط مختلف جهان و حتی کشور متفاوت است و آنچه بیش از همه مهم به نظر می‌آید آگاهی مردم از سختی آب مصرفی خود و شناخت از فرمولاسیون شوینده‌ها است، ممکن است شوینده‌های داخلی نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر همچون ضدآفتاب‌ها و …  با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور، بیشتر پاسخگوی نیازهای ما باشند.

در پایان به یاد داشته باشیم که علی رغم سختی آب متفاوت در کشور، متاسفانه ایران عزیز ما در میان کشورهایی قرار دارد که سالانه نزدیک به ۸۰ درصد ذخیره آب در دسترس خود را مصرف می‌کنند و با این وجود همچنان روزانه حجم بالایی از آب شرب شهری برای شستشوی ظروف به فاضلاب تبدیل می‌شود.

منابع:

https://www.scaleguard.co.uk/hard-water-areas.html

https://www.ariel.co.uk/en-gb/how-to-wash/how-to-do-laundry/washing-in-hard-water


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.