چگونه در مورد انجام جراحی زیبایی تصمیم‌گیری کنیم؟!

0

در گذشته، جراحی زیبایی ویژه افراد ثروتمند و مشهور و گاهی افراد مغرور یا خودمحور بود. در هر صورت، امروز بسیاری از مشتریان جراحی زیبایی افراد متوسط و اشخاصی هستند که هر روز آنها را ملاقات می کنید: آنها تصمیم گرفته اند زندگی خود را به شیوه ای مثبت بهبود بخشند.

جراحی زیبایی یکی از تغییر دهنده ترین و مثبت ترین تجربیاتی است که می توانید در کنترل خود داشته باشید. اگر چه جراحی زیبایی شادمانی را به میلیونها نفر هدیه کرده است، اما اگر از نقطه درست احساسی و روانی حرکت کنید، شانس موفقیت بیشتر می شود. اگر شما از نظر جسمی و روانی سالم باشید، پس می توانید به جراحی زیبایی هم توجه کنید.

هنگامی که با چنین تصمیم مهمی روبه رو می شوید، درون نگری کار خوبی است. وقت بیشتری را به بررسی مسائل مورد توجه و انگیزه های خود اختصاص دهید. اگر مسائل مورد توجه شما واقعی و انگیزه های شما از نظر احساسی درست هستند، پس می توانید برای تغییر برخی از جنبه های ظاهرتان به خود چراغ سبز بدهید.

ارزیابی آنچه شما را ناراحت می کند

کسی که خود را در آینه نگاه می کند، در جست و جوی معایب خود نیست. عده زیادی از مردم در پوست خود راحت زندگی می کنند و نمی خواهند با جراحی، ظاهر خود را تغییر دهند. بر خلاف ملکه شرور در داستان «سفید برفی»، بسیاری از بیماران جراحی زیبایی خواهان «بهترین و تک» بودن نیستند. احتمالا آنها می گویند «می خواهم خودم باشم و کمی بهتر به نظر برسم.»

هم چنانکه در مورد توجهات و انگیزه های خود فکر می کنید، می خواهید اطمینان یابید که میدانید چه چیزی موجب ناراحتی شما شده است و حتی می توانید به روشنی آن را به دیگری بگویید.

یکی از راه های سنجش اهمیتی که تغییرات جسمانی برای شما دارد این است که چقدر به آن فکر می کنید. آیا این مسائل هر روز شما را ناراحت می کند، یا هفته ای یک بار؟ اگر این مسائل از مشغولیات ذهنی اصلی شما شده، حالا وقت آن است که تحقیقات خود را آغاز کنید.

عوامل زیر برای انجام عمل جراحی زیبایی به بسیاری از بیماران انگیزه می دهند:

ژنتیک: شما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید، اما نمی توانید بستگان خود و ژنتیک خود را انتخاب کنید. در آینه نگاه می کنید و بینی بزرگ پدربزرگ خود را در صورت خویش می بینید. منشاء خانوادگی شما – آسیایی، آفریقایی – آمریکایی یا اروپایی – ویژگی های جسمانی شما – از جمله نحوه انتشار چربی – را دیکته می کند، چیزی که ممکن است نخواهید با آن زندگی کنید.

سن: حتی اگر از ظاهر خود راضی باشید، دیو زمان در تعقیب شماست، چروک های صورت بدون اجازه ظاهر می شوند و علت آن زیاد خندیدن نیست. نیروی جاذبه خاصیت خود را دارد، مثلا پاهای ش ما را روی زمین نگه می دارد، اما آسیب هایی بر جسم شما وارد می کند. شلی و افتادگی پوست اطراف چشم ها یا گردن (غبغب) ممکن است برای دیگران نشانی از تجارب و پختگی شما باشد، اما برای خودتان این معنی را ندارد.

و آسیب های ناشی از خورشید: ممکن است شما مثل هزاران نفری باشید که نمی دانند اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید زیانبار است. آیا به این فکر کرده اید که به علت زیاد ماندن در زیر نور خورشید، پوستتان کمی تیره می شود؟ ممکن است

چیزهایی درباره UV بدانید، اما اهمیتی به آن ندهید. یا به بازی تنیس یا پیاده روی بروید اما از کرم های ضد آفتاب استفاده نکنید. اما روز مجازات فرا می رسد؛ در آینه نگاه می کنید و از دیدن پوستی که شبیه چرم شده است حیرت می کنید، یا برای اولین بار سرطان بازال سل توجه شما را جلب می کند.

 آسیب ها و داغ زخم: ممکن است در ایام کودکی گونه شما به لبه میز خورده باشد و محل زخم به صورت گودی باقی مانده و اکنون شما را ناراحت می کند. یا این که ممکن است داغ و جوشگاه زخم یا سوختگی قبلی را مشاهده کنید. اگر داغی در صورت داشته باشید، «داغدار» می مانید؛ اما خوشحال می شوید اگر بدانید که جراحی زیبایی برای همه این مشکلات راه حل مناسب ارائه میدهد. به وضعیت های جسمانی: انواع مختلفی از شرایط جسمانی احساسات ناخوشایندی ایجاد می کنند که نظر افراد را به انجام جراحی زیبایی جلب می کند. جراحی پلک چشم می تواند محدودیت دید محیطی را اصلاح کند؛ جراحی بینی می تواند مشکلات تنفسی را کاهش داده یا به طور کامل رفع کند. ترمیم بدن می تواند ناراحتی حاصل از کاهش شدید وزن و بی قرار شدن بدن و یا افتادگی پوست را از میان بردارد. جراحی برای کوچک کردن پستان می تواند درد پشت و گردن و آزردگی های پوست زیر پستان را برطرف کند.

به پیری زودرس ناشی از سیگار کشیدن سیگار اثرات افزایش سن روی پوست را تشدید می کند. دود سیگار (اولیه یا ثانویه) می تواند برای پوست شما زیانبخش باشد. اگر سیگار می کشید، فرد مناسبی برای برخی از جراحی های ویژه زیبایی نیستید.

تعیین کنید چرا خواهان تغییر هستید

آنچه می بینید، می شنوید یا تجربه می کنید، بخشی از وجود شما می شود. نمی توانید به دنیا پشت کنید و منزوی شوید. خیلی طبیعی است که بخواهید متناسب با دوستان، خانواده و همکارانتان به خواسته های خود در زندگی اجتماعی و شغلی دست یابید. جراحی زیبایی واقعا می تواند در تغییر ظاهر به شما کمک کرده و اعتماد به نفس شما را تقویت کند تا بتوانید از زندگی لذت ببرید. جراحان پلاستیک احساس می کنند انگیزه هایی را که ذکر می کنم، دلایلی معتبر برای انجام عمل جراحی هستند.

ذهن حرفه ای

گاهی انجام جراحی پلاستیک یک تصمیم تجاری است. اگر شغلی دارید که لازمه آن ملاقات ها و حضور در میان جمع است، ممکن است ظاهر برای شما اهمیت پیدا کند. ظاهر خوبی که بازتاب دهنده اعتماد به نفس باشد، برای هر شغلی در حد سرمایه است. هنگامی که صبح از منزل خارج می شوید، می خواهید بهترین ظاهر و احساس را داشته باشید.

بسیاری از افرادی که به جراحان پلاستیک مراجعه می کنند، مسائل مربوط به محل کار را انگیزه اصلی تصمیم به جراحی ذکر می کنند. فرهنگ ما تأکید زیادی بر جوانی می گذارد و کارکنان مسن تر احساس می کنند در محل کارشان مورد تهدید قرار گرفته یا مزیت کمتری دارند. به طور مکرر بیماران چیزی مانند این عبارات را به من می گویند «همه فروشندگان در کشور (شرکت) ما جوانها هستند و من پیر به نظر می رسم. من در مورد حفظ شغل خود نگرانم.»

ظاهر پیر و احساس جوان

عده ای می گویند که میان احساس درونی خود و تصویری که در آینه می بینید، شکافی عمیق وجود دارد. اگر در زندگی شما همه چیز مرتب باشد، جراحی زیبایی می تواند این ش کاف را از میان بردارد. ظاهری تازه و جوان تر احساس ش ما را نه تنها نسبت به خودتان بلکه نسبت به زندگی بهبود می بخشد. با فراهم آمدن امکان زندگی طولانی و سالم و داشتن زندگی فعال، این احساس و تصمیم به انجام جراحی زیبایی روز به روز بیشتر رایج می شوند.

تناسب: شما در دنیای امروز زندگی می کنید و این که بسیاری از افراد خوش اندام توجه مردم را به خود جلب می کنند و گاه به عنوان مدل و مد لباس انتخاب می شوند، حقیقتی انکارناپذیر است. هر قدر بیشتر به این مانکن ها نگاه کنید و حتی اگر نخواهید مانند آنها بشوید، با این وجود تا حدودی از مانکن ها الهام می گیرید؛ افرادی که اندامی متناسب و صورتهایی جذاب دارند، هر روز توجه رسانه ها را به سوی خود جلب می کنند. چه بخواهید و چه نخواهید نظر جامعه به این افراد به این زودی ها تغییر نمی کند. آنها بخشی از ایده آل فرهنگی شده اند. جراحی راه حل ساده ای نیست، اما به طور قطع گزینه ای است که به وسیله آن می توانید به تعریفی که از نظر فرهنگی ایده آل است، نزدیک شوید.

هماهنگی با تغییرات زندگی

در زندگی بسیاری چیزها بر سر راهتان قرار می گیرند که انتظار آنها را نداشته اید؛ برخی از این چیزها مثبت و برخی منفی هستند. ممکن است با تغییری بزرگ در زندگی، مثلا طلاق،جدایی و یا مرگ همسر، روبه رو شده باشید. شاید فرزندان شما در آستانه ازدواج هستند. این تغییرات و بسیاری از تغییرات دیگر در زندگی، افراد را به فکر جراحی زیبایی به عنوان گزینه ای مثبت و شفابخش می اندازد. به تعداد همه انسانها داستان وجود دارد و ممکن است شما نیز داستان خود را داشته باشید؛ داستانی که در مرحله ای از زندگی به شما انگیزه ای برای فکر کردن به جراحی زیبایی می دهد. بازسازی بدن پس از زایمان ممکن است مادران جوانی را ببینید که به جراح پلاستیک مراجعه کرده و از تغییراتی که در ش کم و اندام آنها به وجود آمده شکایت کنند. زایمان تغییراتی در بدن ایجاد می کند و ورزش و رژیم غذایی تنها اثر کمی بر این تغییرات دارند. مد امروز بر اندام متناسب تکیه می کند و اگر سینه هایتان افتاده یا پوست شکم چروکیده باشد، ممکن است بخواهید در این مورد کاری بکنید.

خلاص شدن از چربی و پوست اضافی

ممکن است درست بخورید و ورزش کنید، اما هر کاری بکنید نمی توانید از چربی و پوست اضافی خلاص شوید. اینجاست که جراحی زیبایی واقعا می درخشد. گاهی هر دو جنس مذکر و مؤنث به همین علت به جراح پلاستیک مراجعه می کنند. اگر مشکل شما تجمع موضعی چربی است، لیپوساکشن می تواند مفید باشد. اگر مشکل شما پوست اضافی است، رایج ترین روش ها برای خانم ها جراحی پستان یا شکم است. زنها و تعداد روزافزونی از مردها خواهان جراحی پلک چشم و صورت یا گردن هستند تا پوست اضافی را برداشته و ظاهری جوانتر و شاداب تر پیدا کنند. حل مشکل پوست اضافی پس از کاهش شدید وزن

تعداد روزافزونی جراحی کنارگذر معده انجام می دهند یا مقادیر زیادی وزن از دست می دهند. اگر ۳۵ یا ۴۵ کیلو وزن (یا بیشتر) کم کنید، ممکن است بتوانید پوست اضافی بر جای مانده را زیر لباس پنهان کنید. اما احتمالا تا زمانی که پوست اضافی برداشته نشود، احساس رضایت نخواهید کرد. گاهی از دست دادن مقادیر کمتر از ۵ یا ۱۰ کیلو وزن موجب پوست اضافی در سینه یا شکم می شود. پس از کاهش زیاد وزن، ورزش نمی تواند به حذف پوست اضافی کمک کند. هر قدر کاهش وزن بیشتر باشد، مشکل پوست اضافی بارزتر است.

بازیابی تناسب اندام و حس اعتماد به نفس

ممکن است تغییرات جسمانی تأثیری منفی بر احساس شما نسبت به خودتان داشته باشد و این احساس حتی در زندگی زناشویی شما مشکلاتی ایجاد کند. برای دیده یا لمس شدن تمایل کمتری خواهید داشت. لذت بردن شما از رابطه جنسی کاهش یافته است، اما این احساس را دوست ندارید. تعداد زیادی از مشکلات می توانند این احساس را ایجاد کنند، اما برخی اعمال جراحی زیبایی از جمله جراحی پستان، شکل دادن بدن و جراحی صورت می توانند تصوری را که از خودتان دارید، بهبود بخشیده و زندگی را به کامتان شیرین کند. به همین دلیل اغلب بیمارانی که جراحی زیبایی انجام داده اند، می گویند «از احساسی که نسبت به خودم دارم خوشحال هستم و بار دیگر عشق به زندگی من بازگشته است.»

نگاهی به میزان ناراحتی که از مشکل دارید

مشکلات جسمانی می توانند بر کیفیت زندگی شما یا گزینه های شیوه زندگی تان اثر بگذارد. اگر به علت مشکلات جسمانی زندگی خود را محدود کرده اید، می توانید این وضعیت را تغییر دهید، سپس بیشترین بهره وری را از زندگی خود خواهید داشت؛ برای تغییر چنین وضعیتی یا به همان صورتی که هستید خود را بپذیرید و به زندگی ادامه دهید، یا این که جراحی زیبایی را مورد توجه جدی قرار دهید.

جراحی زیبایی جایگزینی برای زندگی سالم، انتخاب عاقلانه غذا یا تصمیمات جدی احساسی نیست؛ اما اگر یک مشکل جسمانی دیوار بلندی میان شما و زندگی تان قرار داده است . شاید این نقص را با پوشیدن لباس های بلند و پوشیده از انظار دیگران پنهان می کنید – شناخت مشکل و تصمیم به اصلاح آن را بخشی از روند تفکر و تصمیم گیری خود قرار دهید.

شنیدن از دیگران

اگر اطرافیان شما با جراحی زیبایی، در کل یا به ویژه برای شما، مخالف یا موافق هستند، باید احساس و عقاید آنها را مورد توجه قرار دهید. به طور حتم انتظار دارید از ناحیه دوستان و اعضای خانواده که عمل جراحی زیبایی مثبتی داشته اند، تشویق شوید.

آنها از این که راهنمای شما شوند، لذت خواهند برد و توصیه های مفید و مؤثری به شما ارائه خواهند داد. اما علیرغم تجارب مثبت آنها، باید خود را برای این حقیقت آماده کنید که ممکن است آنها با دیدگاه شما موافقت نکنند.

همچنین می توانید انتظار داشته باشید برخی دوستان یا اعضای خانواده نظر خودشان را در مورد تصمیم شما به عمل جراحی زیبایی بیان کنند. هنگامی که نظر افراد نزدیک خود را می شنوید، باید به طور جدی به مخالفت های آنها توجه کنید. آیا نظرات آنها قانع کننده است، یا دلیل مخالفت آنها این است که خودشان مشکلی ندارند و نمی توانند احساس شما را درک کنند؟ پیش از تصمیم، باید نظرات آنها را با عوامل دیگر بسنجید. از مخالفت آنها نترسید، زیرا به هر حال به شما کمک می کنند حقایقی را که باید در نظر بگیرید، بشناسید.

هم چنانکه در این فکر هستید موضوع را با چه کسی در میان بگذارید، باید همسر یا افراد مهم زندگی تان را در صدر لیست افراد قرار دهید؛ به ویژه اگر انتظار مخالفت دارید. حتی اگر عقیده دارید که به یک لیفت صورت نیاز دارید، ممکن است همسرتان فکر کند که صورت شما عالی است و درباره خرج کردن پول ایده های دیگری داشته باشد. صحبت کردن درباره این موضوع خوشایند نیست، اما قبل از جراحی باید این مسائل را بررسی کنید. اگر برای روابط خود ارزش قائل هستید، جایی برای عمل یک طرفه و خودسرانه وجود ندارد.

ارتباط و درک متقابل حائز اهمیت است. اگر همسر یا دیگر افراد مهم زندگی تان، با عمل جراحی شما به شدت مخالفند، یک روش رسیدن به تصمیم مشترک این است که از آنها بخواهید در جلسه مشاوره با جراح شرکت کنند و نظر جراح را درباره مشکل شما بشنوند، خودشان سؤالاتی را مطرح کنند و با خطرات، هزینه عمل و نحوه بهبود آشنا شوید.

در مورد افرادی که می خواهید مشکل را با آنها در میان بگذارید، به دقت فکر کنید. ممکن است حامیان عمل جراحی شما پس از آشنایی با حقایق، به مخالفان بپیوندند. همچنین باید در این باره فکر کنید که آیا مسئله را با افرادی که از ش ما پشتیبانی نخواهند کرد در میان بگذارید. اگر عمه شما یک دانشمند مسیحی یا یک مسلمان باشد، ممکن است عقاید مذهبی اش او را از صف حامیان شما خارج کند. یک راه دیگر این است که پیشاپیش مشکل را با او در میان بگذارید و عقاید او را یادآوری کنید، اما به او بگویید که در تصمیم خود جدی هستید. به او فرصت دهید علت مخالفت خود را تشریح کند. ممکن است چیز تازهای یاد بگیرید که پیشتر توجهی به آن نکرده بودید.

مراقب پرچم قرمز باشید

گاهی افراد برای جراحی زیبایی دلایلی دارند که پرچم قرمز را برافراشته می کنند. اگر هر یک از بخش های زیر درباره ش ما صادق است، باید نسبت به انجام جراحی زیبایی در وضعیت کنونی خیلی احتیاط کنید. اگر در یکی از این وضعیت ها هستید، رویکرد بهتر این است که مشکل اولیه را حل کنید و بعدا درباره جراحی زیبایی فکر کنید، مثلا شاید در زندگی موقعیت بهتری داشته باشید.

فکر می کنید مشکل دارید، اما هیچ کس آن را مشکل نمی بیند

ممکن است گاهی بیش از حد به نقطه ای از بدن خود توجه و فکر کنید، غیر طبیعی است. با این وجود، هنگامی که نظر دوستان، اعضای خانواده، یا جراح زیبایی را جویا می شوید، آنها اشکالی در آن نمی بینند. یک جراح پلاستیک منصف و متعهد مایل نیست بخشی از بدنی را که به نظرش کاملا طبیعی است، مورد عمل جراحی قرار دهد.

هنگامی که کس دیگری غیر از شما مشکلی نمی بیند، ممکن است تصویر ذهنی شما دچار اشکال شده باشد. این امر در نهایت مشکلی مربوط به سلامت روانی است که اختلال دیس مورفیک بدن (BDD) نامیده می شود. در این مورد بیشتر از جراحی زیبایی، به مشاوره روانی نیاز دارید. احساس افسردگی

ممکن است پس از عمل زیبایی احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، اما جراحی جایگزینی برای مراقبت از سلامت روانی نیست. اگر افسرده هستید، ابتدا باید در مورد افسردگی تان در جست و جوی کمک متخصصین روانپزشک باشید. سپس در صورتی که با موفقیت مشکل افسردگی را حل کردید، می توانید در مورد جراحی زیبایی فکر کنید.

تا هنگامی که تصمیم شما برای جراحی زیبایی قطعی و منطقی نباشد، مشاور شما می تواند در رابطه با تجزیه و تحلیل انگیزه هایتان به شما کمک کرده و مشخص کند که آیا درمان افسردگی تان درمان کافی بوده و زمان جراحی مناسب است یا خیر. حل بحران رابطه

اگر در شرایطی قرار دارید که روابط زناشویی شما در حال فروپاشی است، انتظار نداشته باشید جراحی زیبایی به بهبود این روابط کمک کند. شما نمی خواهید چنین تصمیمی بگیرید، زیرا ممکن است همسر خود را از دست بدهید. برای شما تغییر در ظاهرتان می تواند گامی به پیش باشد، اما اگر می ترسید همسر یا دوستتان را از دست بدهید، هرگز به جراحی زیبایی فکر نکنید.

هم شما و هم همسرتان یا شخص مهم دیگر در زندگی تان ممکن است بپذیرد که جراحی زیبایی برای شما مناسب است، اما این کار را هنگامی انجام دهید که زندگی عاطفی و احساسی شما از ثبات برخوردار باشد. در صورتی که عمل جراحی و محیطی که می خواهید استراحت کنید، خالی از هر استرسی باشد، شانس به دست آوردن نتایج خوب بسیار زیاد است.

بهبود از استرس مرگ همسر

هنگامی که در اوج استرس، مثلا سوگواری، هستید، تصمیم به جراحی زیبایی نگیرید، تحت عمل قرار گرفتن به عوامل جسمانی، روانی و احساسی بستگی دارد، بنابراین باید اطمینان یابید که در همه عرصه ها آمادگی دارید. به خود زمان بدهید تا غم و غصه تان کم شود. به نحوی که برای انجام جراحی و بهبودی از آن، حداکثر آمادگی را داشته باشید. ممکن است برای بهبودی به زمان نیاز داشته باشید؛ پس مدتی صبر کنید و اجازه دهید زمان

دردها را تسکین دهد. با چنین رویکردی، انجام عمل برای اطرافیان شما ملموس تر است. احساس خستگی یا بی قراری

جراحی زیبایی ویژگی خاصی ندارد، اما مانند هر نوع عمل جراحی، با خطرات واقعی همراه است. اگر انگیزه شما خستگی و بی قراری است، سرگرمی یا ورزش جدیدی را امتحان کنید نه عمل جراحی زیبایی را که به تفکر جدی و برنامه ریزی نیاز دارد. شما به دلیل مشکلات جسمانی، احساسی یا اجتماعی واقعی که مانع لذت بردن از زندگی است، جراحی زیبایی را مورد توجه قرار داده اید. اگر به این دلیل به جراحی زیبایی فکر کرده اید، اولین گام مهم کمک گرفتن از مشاوران روانی یا روانپزشکان است.

توجه به اختلال در غذا خوردن

اگر در غذا خوردن مشکل دارید (مثلا بولیمیا پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی) نیازی به جراحی نیست؛ به علاوه، جراحان هم حاضر نمی شوند شما را تحت عمل جراحی قرار داده و زندگی تان را به خطر بیندازند؛ همه این مشکلات به تصویر ذهنی مربوط می شوند و رفع آنها باید مقدم بر جراحی زیبایی باشد.

اگر سالم بوده و به خاطر اختلال غذا خوردن تحت درمان هستید، جراحی زیبایی می تواند گزینه ای مناسب باشد. باید مشکل خود را برای جراح بازگو کنید و اگر تحت مراقبت پزشکی هستید یادداشتی از روانشناس یا روانپزشک خود بگیرید که در آن توضیح داده شود چرا آماده عمل جراحی هستید. باید مطمئن شوید به هر دلیلی که جراحی زیبایی را انتخاب کرده اید، مشکل اختلال جسمی یا روحی ندارید. اگر چنین نیست، پس زمان برای جراحی زیبایی مناسب نیست، و جراح زیبایی بدون اجازه روانپزشک اقدام به جراحی نخواهد کرد.

جراحی به علت فشار خارجی

اولین و پایه ای ترین اصل جراحی زیبایی این است که آن را به خاطر خودتان – و نه شخصی دیگر به انجام دهید، به ویژه نباید برای خوشامد دوستانی که ممکن است فقط چند ماه بیشتر دوست شما نباشند، تصمیم به عمل جراحی بگیرید. اگر چه نمود ظاهری چیزی است که می تواند دردناک یا لذت بخش باشد، هنگامی که از دوستانتان پیشنهادهایی می شنوید که در صورت جراحی پذیرفتنی تر، جذاب تر یا دوست داشتنی تر می شوید، بسیار محتاط باشید. نهایتا شما تنها کسی هستید که در معرض خطر قرار می گیرید و فقط شما هستید که باید با نتایج جراحی زندگی کنید. تصمیمی با این اهمیت را تنها بر پایه تمایل و انگیزه مشخص خودتان بگیرید که چیزی را که موجب آزار شماست اصلاح کنید.

تعیین کنید آیا برای جراحی زیبایی مناسب هستید

تنها در صورتی که درباره خطرات واقعی جراحی زیبایی، هزینه های آن و بهبود پس از جراحی واقع بین باشید، می توانید بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرید. به خاطر داشته باشید، شما راننده هستید و انتخاب با خود شماست. می توانید به جراحی زیبایی «بلی» یا «خیر» بگویید.

افراد مختلف محرکهایی متفاوت دارند، نارضایتی را به عمل تبدیل می کنند. در یک نقطه، چیزی اتفاق می افتد که شما را بر سر دو راهی قرار میدهد؛ با این راه یا راهی دیگر. روند تصمیم گیری شما ممکن است به یکی از این سه نتیجه ختم شود: توقف تصمیم گیری، پیشروی یا به تعویق انداختن تصمیم. شناخت انگیزه ها گامی مهم به سوی تصمیم گیری نهایی است. | شناخت انگیزه های قلبی

هنگام توجه به انجام جراحی زیبایی، باید مطمئن شوید که تصمیم شما شخصی و مثبت است. در صورتی که کنترل زندگی خود را در دست دارید و فردی شاد و مثبت هستید، برای رفع نقصی که شما را آزار می دهد، جراحی زیبایی شیوهای شگفت انگیز است. جراحی زیبایی نوشدارویی برای مشکلات شما نیست، بلکه تقویت کننده ای برای زندگی زیبای شماست.

اگر فکر می کنید جراحی زیبایی به عنوان راه حلی برای برخی بحران های زندگی یا شفای رابطه ای بیمارگونه شما مفید است، باز هم بیشتر فکر کنید. این حقیقت که برای مقابله با مشکلات مهم احساسی یا روانی چنین تصمیمی گرفته اید، هشداری است برای این که صبر کنید. اگر مشکل احساسی ندارید، اما با مشکلات مالی یا سلامت روبه رو هستید، باید تا زمانی که این مشکلات برطرف شوند، صبر کنید. این یک تصمیم شخصی مهم است و باید همه چیز مرتب باشد. این تصمیم چیزی نیست که فقط با امید به بهترین نتیجه آن را انجام دهید.

ارزیابی وضعیت سلامت

بسیاری از افرادی که طبیعی هستند، می توانند جراحی کنند، اما این کار به اطمینان کامل، برخی احتیاطها و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. یک آزمایش پزشکی کامل می تواند مشخص کند که جراحی زیبایی برای شما ایمن و بدون خطر است.

برخی شرایط آشکارا برای جراحی خطر آفرین هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مطلب به فصل ۶ نگاه کنید. باید بدانید و مطمئن باشید که برای جراحی مناسب هستید. ممکن است برخی مشکلات جسمی مانند چاقی و یا برخی عادت های شخصی (سیگار کشیدن یا مصرف داروها) انجام عمل جراحی را غیر ممکن سازند. اگر می خواهید توصیه ها را نادیده بگیرید، سرانجام می توانید جراحی را بیابید که شما را تحت عمل قرار دهد، اما به چه قیمتی؟ اگر اتفاق ناگواری بیفتد، چه تأثیری در شما و خانواده شما خواهد داشت؟

اگر متخصصین پزشکی و جراحی به شما بگویند که برای انجام جراحی فرد مناسبی نیستید، به حرف آنها گوش کنید. وضعیت مالی خود را بسنجید

یک دلیل مهم برای این که تصمیم به جراحی بگیرید و آن را انجام دهید، توانایی مالی شماست. جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه نیست، بنابراین باید آمادگی آن را داشته باشید که هزینه آن را شخصا پرداخت کنید.

اگر مانند برخی بیماران باشید، پیشاپیش کل مبلغ مورد نیاز را فراهم کرده و در حساب بانکی واریز می کنید. کمتر از ۵۰ درصد بیماران در این گروه قرار می گیرند. هر روزه تعداد زیادی از بیماران از شیوه های خلاقانه ای برای رؤیای جراحی زیبایی خود استفاده می کنند. نباید از نظر مالی بی مسئولیت باشید، اما اگر می توانید هزینه آن را تأمین کنید، پس به دنبال آن بروید.

تصمیم شما برای جراحی زیبایی نمی تواند بدون برنامه ریزی مالی عاقلانه انجام شود. انجام امور مالی بدون کنترل آن می تواند در آینده موجب زیانهای مالی شود. قبل از این که اقدام به جراحی کنید، اوضاع مالی خود را سروسامان بدهید. هرگز فراموش نکنید که بهبود و شفای شما هنگامی کامل می شود که بدون استرس باشید. اگر مشکل مالی شدید داشته باشید، شاید دچار استرس احساسی بشوید، که این امر تأثیر منفی بر روند بهبود شما دارد.

پذیرش محدودیت های جراحی زیبایی

ممکن است آینه چیزی را به ش ما بنمایاند که بخواهید آن را تغییر دهید، اما نسبت به نتیجه باید واقع بین باشید. در نهایت، باید با یک متخصص مشورت کنید تا مشخص شود آیا خواسته شما با نوع بدن شما سازگار است. حتی بهترین جراح نمی تواند ساختمان ژنتیک شما را تغییر دهد. هنگام مطالعه روش های جراحی در بخش ۳ جزییات بیشتری در این مورد خواهید یافت. خوشبخت ترین بیمار شخصی است که تغییرات انجام شده را بپذیرد و انتظار نداشته باشد که تغییرات خارق العاده ای رخ دهد. افرادی که جراحی زیبایی انجام میدهند نمی خواهند شبیه شخص دیگری شوند، تنها چیزی که می خواهند این است که در بهترین وضعیت ممکن باشند.

جراحی پلاستیک مسئولیت شما را در مورد غذا خوردن و ورزش کردن به شیوه درست نفی نمی کند. لیپوساکشن برای تغییر شکل اندام ها و بدن خوب است، اما جایگزینی برای کاهش وزن نیست. برای فردی که در محدوده وزن طبیعی است، اما با رژیم غذایی با ورزش نمی تواند برخی اشکال ژنتیکی بدن – که واقعا مشکل ساز هستند – دفع کند؛ لیپوساکشن یک عمل جراحی شگفت انگیز است و تنها مورد استثناء عمل جراحی است که کاهش شدید وزن رخ می دهد. چیزی را که انتظار دارید، دریابید

در سال ۱۹۹۰، مطالب آموزشی و اطلاعاتی زیادی درباره جراحی نوشتم که اکنون ۹۵۰ جراح پلاستیک از آن استفاده می کنند. دلیلی که این مطالب را نوشتم این بود که معتقد بودم بیماران به جراحی روی می آورند، بدون این که بدانند چه اتفاقی می افتد؛ آنها نمی دانند جراحی با چه نوع خطرات و عوارضی همراه است و در جریان بهبودی چه پدیده ای طبیعی وجود دارد و چه چیزی در انتظار آنهاست.|

نوشته هایی که من منتشر کردم امروز نیز همان ارزش را دارند. اگر تصمیم به جراحی زیبایی گرفته اید، راحت تر از گذشته هستید، زیرا تحقیق کاملی درباره عواقب احتمالی آن انجام داده اید و با اطلاع کامل تصمیم می گیرید. ممکن است به این نتیجه برسید که خطر جراحی نسبت به دستاوردهای آن برای شما قابل تحمل نیست.

دانستن خطرات

چنانکه درباره انجام عمل جراحی زیبایی فکر می کنید، باید بدانید که همه اعمال جراحی تا حدودی خطرناک هستند و باید این خطرات را بپذیرید، اگر چه نوع خطرهای آن کوچک و یا چندان قابل اعتنا نباشد. اگر احتمال خطر در یک روش جراحی ۲ درصد یا حتی ۲۰ | درصد باشد، پس درصد نتیجه مثبت به سود شماست. در هر صورت، اگر عارضه ای بروز کند، همان ۲ درصد یا ۲۰ درصد تبدیل به ۱۰۰ درصد می شود. باید تصمیم بگیرید و بتوانید از نظر احساسی، مالی و جسمی برای بدترین اتفاق آماده باشید.

در مورد درد واقع بین باشید میزان دردی که تحمل می کنید، به عوامل مختلف بستگی دارد

نوع جراحی: به طور کلی برخی از جراحیها، هر قدر کوچکتر باشد، احتمال بروز درد زیاد هم کمتر است. در جراحی های عمومی صورت، درد کمتر از اعمال جراحی روی بدن است.

تحمل شما نسبت به درد: چنانکه از دیدگاه های بیماران در این کتاب پیداست، برخی اصلا وجود درد را گزارش نمی کنند، در حالی که افراد دیگری که همان عمل را انجام داده اند، درد شدیدی داشته اند. تحمل درد در افراد مختلف بسیار متفاوت است.

جنس: بسیاری از پرستارها به شما خواهند گفت که مردها در قیاس با زنها نسبت به درد تحمل کمتری دارند و در جریان بهبودی نیز صبر و شکیبایی آنها کمتر است.

متناسب کردن بهبودی با شیوه زندگی

بنا به دلایلی، بسیاری از بیماران جراحی زیبایی فکر می کنند که واقعا بهبود نمی یابند. این طرز فکر درست نیست

اگر جراحان پلاستیک می توانستند بگویند چه کسانی آسان تر و سریع تر بهبود خواهند یافت، حتما این کار را می کردند. همانند موضوع درد، واکنش افراد در برابر جراحی بسیار متفاوت است؛ از بهبودی سریع و راحت تا بهبودی کند و دشوار. بهترین گزینه انجام توصیه های جراح است. سخت نگیرید و اجازه دهید بدن شما به طور طبیعی بهبود یابد. اگر زودتر از موعد فعالیت کنید، شاید دچار عوارض شوید و بهبودی شما کند انجام شود و حتی ممکن است به جراحی اضافی نیاز پیدا کنید که هزینه بیشتری هم دارد.

برای بدترین وضعیت آماده شوید؛ اگر جریان امور بهتر از انتظار شما پیش بروند، خوش به حالتان. این را بدانید برخی از جراحان وعده می دهند که شما بدون کمترین دردی بهبود می یابید، در حالی که سایر پزشکان شرحی از روند بهبودی به شما می دهند که طولانی تر و محدود کننده تر است. رابطه مستقیم میان گستردگی عمل جراحی، بهبودی و نتیجه نهایی وجود دارد. آمادگی برای هزینه های اضافی

عامل دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که بیشتر از مقداری که برای عمل جراحی لازم است ، پول تهیه کنید. باید برای بدترین حالت که احتمال دارد هزینه شما را افزایش دهد یا موجب کاهش درآمد شما شود، آمادگی داشته باشید: اگر مجبور باشید طولانی تر از حد انتظار از کار خود دور باشید، مثلا به علت طولانی شدن روند بهبود؛ یا اگر نیاز به جراحی اضافی داشته باشید، باید از نظر مالی آمادگی آن را داشته باشید. تا زمانی که آمادگی مالی کسب نکرده اید، صبر کنید. فصل ۵ در مورد آمادگی مالی با شما بحث می کند. آشنایی با چهره جدیدتان

احتمال دارد که شما پس از عمل جراحی نسبت به وضعیت تازه خود واکنشی منفی نشان دهید. اگر چه بسیاری از بیماران از نتیجه عمل خرسند می شوند، اما عده کمی از دیدن تغییرات ایجاد شده در گرداب احساسات گرفتار می شوند. آنها دیگر چهره خود را در آینه نگاه نمی کنند و با تغییرات ایجاد شده سازگار نمی شوند. اگر برای شما چنین اتفاقی بیفتد، به خاطر داشته باشید که بسیاری از بیماران می توانند در مورد این واکنش چاره اندیشی کنند؛ اما این دلیل مهمی است که چرا باید همیشه فقط به خاطر خودتان جراحی را انتخاب کنید، نه در اثر خواست دیگران. اجازه دهید تصمیم، فقط تصمیم شما باشد

در نهایت، شما هستید که باید تصمیم بگیرید. تصمیم شما منعکس کننده نیازها و خواسته های شماست. شما هستید که نتیجه را تصاحب می کنید و عواقب کار نیز دامنگیر شما می شود. به خودتان اجازه دهید اگر واقعا تغییر برایتان مهم است، این تصمیم را بگیرید.

لزومی ندارد در صورت وجود امکانات، سکوت کرده و ناراحتی را تحمل کنید.

اگر مانند بسیاری از بیماران جراحی زیبایی باشید که سالها به عمل جراحی زیبایی فکر می کنید، سپس یک روز به طور جدی تصمیم می گیرید و تردید را کنار می گذارید و تلفن را بر می دارید و با یک فرد بیگانه مشکل خود را در میان می گذارید و حتی گریه می کنید و می خواهید نقصی را که در صورت یا بدن خود دارید، اصلاح کنید. پس از گرفتن تصمیم، به یک جراح پلاستیک تلفن می کنید و می خواهید فوری تحت عمل جراحی قرار گیرید؛ حتى اگر می شود، همین فردا!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.