درس‌های ایلان ماسک برای کسب و کار، موفقیت و کارآفرینی

0

« هرگز فراموش نکنید که انجام دادن کاری که دوست دارید، سنگ بنای موفقیت در زندگی شماست. »

دکتر وین دایر

پدربزرگ و مادربزرگ ایلان اولین افرادی بودند که با هواپیما از استرالیا به آفریقا سفر کردند. پدر پدربزرگ او در یک مسابقه دو که در سراسر آفریقا متداول بود شرکت کرد و برنده شد. مادربزرگ او نیز نخستین زنی بود که مجوز استخوان درمانی ( ۱) را از کشور کانادا دریافت کرد.

خانواده ماسک با این سابقه خانوادگی همیشه خود را پیشرو و پیشگام احساس کرده اند، و ایلان نیز در تمام زندگی خود همین احساس را در قلب خود داشته است. ایلان در ساختن یکی از وب سایت های معروف مشارکت داشته است که در تمام اینترنت حضور دارد، در ساخت خودرو برقی بسیار ممتازی همکاری داشته، و دیدگاه های او در مورد سفر بین سیاره ها در ۲۰ سال آینده، همگی از ویژگی های او قبل از رسیدن به سن پنجاه سالگی است.

ماسک نماد رویای آمریکایی ها است، اگرچه در آمریکا متولد نشده است. او واقعاً مردی خودساخته است به طوری که در تمام مدت دانشجویی مشغول به کار بوده و نخستین کسب وکار خود را در همان زمان دانشجویی آغاز کرده تا بتواند از مزیت اینترنت که در حال رشد است استفاده کند، به طوری که توانسته است قبل از رسیدن به سن ۳۰سالگی میلیونر شود. ایلان ماسک برخلاف بسیاری از افراد که این موفقیت را کافی می دانند، ثروت خود را در یک شرکت استارت آپ دیگر سرمایه گذاری نمود به طوری که با خریدن شرکت او توسط شرکت ایی بِی ( ۲) ، ثروت خالص او پنج برابر گردید. ایلان ماسک شرکت دوم خود را با عنوان ایکس دات کام ( ۳) آغاز نمود که بعدها، هنگام زندگی در آمریکا، عنوان آن به شرکت پی پال ( ۴) تغییر یافت. او در سن ۳۲سالگی شهروند آمریکا شد و از آن زمان به زندگی و ادامه کسب وکار خود در آمریکا مشغول است.

بعدازآنکه شرکت پِی پال به مالکیت ایی بی درآمد و ثروت خالص ایلان به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسید، هنوز راضی نبود. ماسک تصمیم گرفت تمام ثروتی را که تا آن زمان کسب کرده است به امید آینده بهتر هزینه کند. همین حرکت بود که سرانجام باعث شد با رهبری دو شرکت تسلاموتورز ( ۵) و اسپیس ایکس ( ۶) شهرت بیشتری پیدا کند. ایلان در انرژی خورشیدی سرمایه گذاری سنگینی کرده است و سهام عمده یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده انرژی خورشیدی را در آمریکا در اختیار دارد. در ضمن، او به طورجدی موضوع سفرهای طولانی را پیگیری می کند به طوری که موضوعی را تحت عنوان هایپرلوپ ( ۷) مطرح نموده که هم اکنون کارشناسان مشغول کار روی آن هستند.

نکته دیگر اینکه، ایلان ماسک وقتی اندکی وقت پیدا می کند، درزمینهٔ هوش مصنوعی کار می کند تا مطمئن شود این مخلوق دست انسان درنهایت به ضرر بشریت منجر نشود. ایلان ماسک هم اکنون بیش از یک میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده تا مطمئن شود پیشرفت این تکنولوژی به نفع کل بشریت خواهد بود.

بی تردید هوش فوق العاده ایلان ماسک نیست که باعث شده او عامل مثبتی برای تغییر باشد، بلکه مهم توانایی او در پیش بینی آینده بر اساس شاخص های موجود و توانایی او برای جذب انبوه اطلاعات و استفاده مطلوب از این اطلاعات است. این توانایی در سرمایه گذاری اخیر او در اسپیس ایکس دیده می شود که قصد دارد عملاً انسان را به کره مریخ بفرستد. او سفر اسپیس ایکس را با مطالعه تمام مطالبی آغاز نمود که می توانست در مورد علم راکت ( یا موشک ) پیدا کند، سپس به گفتگو و نیز مساعدت و همکاری با دانشمندان این حوزه بپردازد. از آن زمان ایلان ماسک توانسته است آینده سفرهای فضایی را به دقت و بر اساس اطلاعات و دانش خودش در این حوزه، پیش بینی کند.

ایلان با روش منحصربه فردی که در ترکیب مهارت های کسب دانش و نیز سرعتی که در فهم مسائل کسب وکار و تجارت دارد، بارها ثابت کرده است بدون تردید هر کاری را که بخواهد می تواند انجام دهد. این که ایلان تصمیم گرفته جهان را به مدینه فاضله ای برای علم تبدیل کند که دانشمندان یکصد سال است به دنبال آن هستند، اقبالی است که به بشریت روی آورده است.
همان طور که در ادامه و در همین فصل خواهید دید، دوران رشد ایلان در آفریقای جنوبی راحت نبود. خانواده او فقیر بودند و او بارها مورد آزار شدید قرارگرفته است. دقیقاً معلوم نیست آسیب های دوران کودکی چه تاثیری بر او داشته است، اما می توان احساس نمود که این آسیب ها باعث شده او اشتیاق پیدا کند به هر قیمتی که شده موفق باشد.

ایلان همیشه فردی درون گرا بود، ضمن اینکه میزان هوش او بسیار بالاتر از حد متوسط بوده است. ایلان وقتی کودک بود، معمولاً هوش زیاد او را ناشی از خودپسندی او می دانستند، درنتیجه در تعامل با دیگران دچار مشکل می شد. کیمبال ( ۸) برادر کوچک تر او می گوید ایلان یا مشغول بازی با کامپیوتری بود که پدرش برای او خریده بود، یا در اتاق خود ساعت ها مشغول مطالعه کتاب بود.

شما مطالب زیادی در مورد افراد میلیاردر شنیده و یا خوانده اید، اما موضوع ایلان ماسک متفاوت است. او انسانی نیست که صرفاً به دنبال ثروت باشد، به طوری که بارها با پذیرفتن ریسک، تمام ثروت خود را بدون هرگونه تردیدی سرمایه گذاری نموده است. در زمان نوشتن این کتاب ثروت خالص او ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود، ضمن اینکه همچنان به شدت مشغول کار است. نکته شاخصی که در مورد ایلان ماسک دیده می شود تمایل شدید او برای پیشرفت است و به هیچ وجه به بازنشستگی و لذت بردن از سلامتی خودش فکر نمی کند.

ایلان ماسک به معنای واقعی کلمه انسان دوراندیشی است. او وقتی پروژه ای را آغاز می کند، با ولع بسیار اطلاعات را جمع می کند به طوری که در موضوع مربوطه کارشناس و صاحب نظر می شود. ایلان در هفته بیش از ۱۰۰ ساعت کار می کند و تعطیلی هم ندارد. از همه مهم تر اینکه تمام مخاطرات او در کسب وکار، به خاطر منافع دیگران است، نه خودش. روی هر پروژه ای که هم اکنون کار می کند، هدف آن بهبود وضع بشریت و ایجاد امنیت برای همه است. ایلان به واقع حلال مشکلات است و ریسک های بالایی را می پذیرد.

ایلان ماسک، مانند بسیاری از انسان های کارآفرین که از هوش بالایی برخوردارند، سعی می کند جهان را به گونه ای دیگر ببیند و متاسفانه مانند مخترعان هوشمند، زندگی مشترک موفقی نداشته است. ضمن اینکه گاهی گرفتار افسردگی نیز شده است. انگیزه او در زندگی کاملاً ناشی از مخاطراتی است که در کسب وکار اختیار می کند و همه این مخاطرات نیز به نوعی با حل مسائل سنگین سروکار دارد.

اینکه آیا ایلان ماسک در تمام کارهای پرمخاطره ای که انتخاب کرده موفق شده یا خیر، معلوم نیست. با توجه به اینکه او هنوز کمتر از ۵۰ سال سن دارد، کسی نمی داند او به چند کار جدید وارد خواهد شد. اما با اطمینان خاطر می توان گفت که ایلان ماسک هم اکنون باکارهای خود جهان را تغییر داده است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که او دست از تلاش بردارد.
ایلان ماسک به عنوان جوان ترین فرد میلیاردر جهان، فردی پُرانرژی و نوع دوست، و به عنوان انسانی باهوش که به دیگران انگیزه می دهد، فرد فوق العاده ای است که می توانیم از او درس بگیریم و انسانی است که ازهرجهت درخور احترام است.

نام ایلان ماسک، با توجه به آنچه تاکنون انجام داده به عنوان مردی بزرگ، در کنار چهره هایی همچون گالیله، سقراط و انیشتین ثبت خواهد شد. در این کتاب قصد داریم شمارا با زندگی ایلان ماسک آشنا کنیم، تا بدانید که ذهن او چگونه کار می کند و در چه امور مختلفی سرمایه گذاری کرده است، و مهم تر از همه به شما نشان دهیم چگونه می توان از زندگی شگفت انگیز او درس گرفت.

مقدمه نویسنده

از اینکه این کتاب را برای مطالعه انتخاب کرده اید از شما تشکر می کنم. همواره توصیه می کنند اگر قصد دارید در زندگی خودتان تحول ایجاد کنید، عادت ها و رفتارهای انسان های موفق گذشته را مورد ارزیابی قرار دهید. در این رابطه باید بگویم اکنون که در دهه های نخست قرن بیست ویکم قرار داریم، کمتر فرد موفقی مانند ایلان ماسک سراغ داریم.
ازآنجاکه ایلان ماسک آدم درون گرایی است، برای نوشتن زندگینامه خود اقدام نمی کند و کاملاً مراقب است تا کسی از زندگی خصوصی او آگاه نشود ــ مگر اینکه این کار در مسیر پیشرفت کسب وکار او باشد. به همین دلیل است که من برای نوشتن زندگینامه او اقدام کرده ام.

ایلان ماسک بیش از آنکه تاجر موفق و مهندس و مخترع هشیاری باشد، آدم ژرف اندیش و عمیقی است. او درصدد است تا شرایط جهان را بهبود ببخشد. البته نه برای اینکه بتواند ثروت بیشتری کسب کند، بلکه اعتقاد دارد بشریت توان و استعدادهای بالقوه زیادی دارد، لذا تلاش می کند شرایطی فراهم شود تا این استعدادهای بالقوه شکوفا شوند و به بار بنشینند.

در این کتاب با دوران کودکی ایلان ماسک در آفریقای جنوبی آشنا خواهید شد و در ادامه تلاش او برای ایجاد کسب وکار را خواهید دید، تا زمانی که مدیریت شرکت های بزرگی را بر عهده می گیرد که هرکدام میلیاردها دلار سرمایه دارند. در این کتاب با شرکت های او، تلاش ها،، موفقیت ها و نیز طرح هایی که برای آینده دارد آشنا خواهید شد.
در این کتاب درس هایی از زندگی ایلان ماسک و نیز تحلیل عمیقی از این درس ها ارائه شده است.
به خاطر انتخاب این کتاب از شما تشکر می کنم و امیدوارم آنچه را که در پی آن هستید در این کتاب بیابید.

آندرو نایت


کتاب درس‌های ایلان ماسک برای کسب و کار، موفقیت و کارآفرینی
نویسنده : آندرو نایت
مترجم : علی علی‌پناهی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5