پر کردن حفرات صورت با تزریق: فیلرها در مقابل تزریق چربی

0

برخی از علائم پیری پوست شامل چروک و فرورفتن پوست است؛ مانند خطوط دور دهان، چروکهای کناره و زیر چشم یا خطوط اخم میان دو چشم. موادی که زیر پوست تزریق می شوند تا چروکها یا فرورفتگی ها را کاهش داده یا برطرف کنند، پرکننده های پوست (Dermal fillers) نامیده می شوند. اثر آنها افزودن به توده لایه درم است.

اگر از چروکهایی که هنگام لبخند زدن، خندیدن، اخم کردن، نگاه کردن از گوشه چشم یا فقط در اثر سالخوردگی ظاهر می شوند ناراحت هستید، پرکننده های پوست گزینه خوبی برای شما هستند. با افزایش سن، بافت نرم زیر پوست، که پوست را پر می کند، نازک و شکسته می شود. خطوط طبیعی چهره ناگهان به چین های دائمی و نشانه های پیر شدن پوست تبدیل می شوند. رایج ترین محل هایی که با پر کننده ها درمان می شوند، عبارتند از: خطوط میان دو ابرو، چین هایی که میان بینی و لب یا بینی و لپ ها قرار دارند (چین های بینی – لبی)، خطوط گوشه دهان (خطوط ریونت)، چین های پوست لب بالا یا پایین، خطوط اخم و خطوط لبخند که خارج از دهان قرار دارند. معمولا خطوط «پای کلاغ» با پرکننده ها درمان نمی شوند؛ چون با پوست این ناحیه نازک و چروکها کوچک هستند، بنابراین تزریق پرکننده در این نواحی موجب بر آمده شدن آن می شوند. معمولا چروکهای «پای کلاغ» به وسیله بوتاکس درمان می شوند.

مصرف پرکننده ها هنگامی کاربرد دارد که بخواهید تعداد کمی از چروکها یا فرورفتگی ها را درمان کنید؛ کردن تعداد زیادی چروک مقرون به صرفه نیست. در این موارد، برخی انواع پیلینگ یا لیفت صورتراه حل بهتری است.

نتیجه استفاده از پرکننده بلافاصله قابل مشاهده است؛ فقط در آینه نگاه کنید. بلافاصله پس از تزریق در محل مورد نظر مدتی کوتاه کمی تورم دیده می شود. اگر از نتیجه راضی نشدید، باید به فاصله یا دو هفته مجددا به پزشک مراجعه کنید. اگر از مطب خارج شدید و توده ای در پوست یا زیر آن احساس کردید، روی آن را محکم فشار و ماساژ دهید تا ماده پر کننده پخش شود. این مواد به وسیله فشار تغییر شکل می دهند. بزرگترین خطر این است که ماده پر کننده به طور مساوی در دو طرف تزریق نشود. در این صورت ویزیت مجدد و تزریق کمی از ماده پر کننده، رفع کننده مشکل است. تقریبا همه تورم های ناشی از تزریق در مدت یک یا دو روز برطرف می شوند.

هنگام تزریق زیرپوستی پرکننده ها، ممکن است به طور تصادفی رگ خونی آسیب ببیند؛ در این صورت، مشکل ظرف ۵ تا ۷ روز برطرف خواهد شد. اگر پرکننده ها خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شوند، ممکن است این مواد عروق را مسدود کرده و مانع گردش خون ناحیه‌ای کوچک از پوست شوند یا این که در این ناحیه، پوست بیفتد؛ البته چنین اتفاقی بسیار نادر است.

استفاده از پر کننده های موقت پوست

هم چنانکه برای پر کردن چین ها یا صاف کردن چروکها محصولاتی را جست و جو می کنید، باید هزینه و دوام این مواد را بشناسید. استفاده از محصولی ارزان تر که نتایجی کوتاه مدت دارد، شاید مطلوب به نظر برسد، اما اگر به هزینه مادام العمر آن توجه کنید، متوجه خواهید شد که بسیار گران خواهد بود. در هر صورت، پرکننده های موقت پوست راه خوبی برای آزمودن نتیجه پیش از راه حل های دائمی است. این محصولات تا شش ماه دوام دارند، بنابراین اگر از آنچه در آینه می بینید خوشتان نیامد، به فاصله ای کوتاه به حالت پیشین خود باز خواهید گشت. به دلیل موقتی بودن این پرکننده ها متخصصین پوست، پزشکان، جراحان پلاستیک و جراحان پلاستیک صورت از آنها استفاده می کنند.

بسیاری از بیماران پوست، بوتاکس را با پرکننده ها اشتباه می گیرند و چنان درباره آنها صحبت می کنند که گویی عمل هر دو یکسان است. بوتاکس عضلات ایجاد کننده چروک را فلج می کند، اما پرکننده ها، چین ها و فرورفتگی های پوست را پر می کنند: درمانهایی کاملا متفاوت برای موضعی یکسان

کلاژن (Collogen)

سال ها، کلاژن سنگ بنای پرکننده های صورت بوده است. محصول خوبی است و موجب خوشحالی عده زیادی از افراد شده است. استفاده از محصولات کلاژن به علت ظهور محصولات بادوام تر، مانند رستی لین (Restylane) کاهش یافته است.

کلاژن، ارزان و استفاده از آن آسان است. استفاده از بی حسی موضعی ضرورت ندارد، مگر این که تزریق در لب ها انجام شود (کلاژن معمولا حاوی مقدار کمی لیدوکائینی – بی حس کننده موضعی – است. مهم ترین عیب کلاژن مدت کوتاه تأثیر آن است. تجارب بالینی نشان میدهند که دوام آن از یک تا شش ماه است. متأسفانه، بیشتر اوقات اثر این ماده فقط برای یک تا سه ماه است. کلاژن از بافت دوم گاو ( Zyplast, Zyderm ) یا انسان ( ,Cosmoplast Cosmoderm) استخراج می شود. هنگام استفاده از کلاژن گاوی، پزشک باید یک ماه پیش از تزریق نهایی یک تست پوستی کوچک انجام دهد تا از وجود حساسیت احتمالی آگاه شود. از هر ۱۰۰ نفر، در یک یا دو نفر علائم آلرژی بروز می کند. انواع انسانی نیاز به تست ندارند. این محصولات کمی گران تر از انواع گاوی هستند، اما به نظر نمی رسد دوام بیشتری داشته باشند. تقریبا ۵۰ درصد کلاژن تزریق شده یک شبه جذب می شود و ۵۰ درصد دیگر به عنوان پرکننده باقی می ماند. بنابر این، جراح هنگام استفاده از کلاژن، بیش از حد لازم تزریق می کند.

هیالورونیک اسید

این ماده، یک ماده قندی پیچیده و طبیعی است و به صورت ژله است و آب جذب می کند. قابلیت جذب آب، حجم آن را به مدتی طولانی تر حفظ می کند. این ماده نسبتا ارزان است و ۳ تا ۶ ماه (گاهی طولانی تر) دوام دارد، که دوام به محل تزریق بستگی دارد.

تزریق هیالورونیک اسید دردناک تر از تزریق کلاژن است و بیشتر اوقات پیش از تزریق باید بی حسی موضعی ایجاد شود، به ویژه اگر قرار است برای بزرگ کردن لبها به کار برود. دو محصول موجود در بازار – رستیلین و هیلافرم – Hylaform – حاوی هیالورونیک اسید هستند. هر دو دارو تأییدیه FDA را برای درمان خطوط کوچک و چروک های صورت دریافت کرده اند.

آزمایش راه حل های نیمه دائمی

اگر اثری طولانی تر می خواهید، می توانید محصولاتی انتخاب کنید که ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است حتی بیش از به دو سال بیشتر نتیجه ای مثبت تجربه کنید.

پلی ال الاستیک اسید

این ماده که نام های تجاری Sculptra را دارد، یک محصول جدید است که سالها در اروپا به عنوان ماده پر کننده (با نام New – Fill ) به کار رفته است و اخیرا برای استفاده در ایالات متحده تأیید FDA را دریافت کرده است. این محصول حاوی ذرات میکروسکوپیا- poly Lacetic acid – (یک پلیمر مصنوعی) است که سالها به عنوان نخ بخیه جذب، از آن استفاده شده است.

FDA این دارو را برای کردن فرورفتگی گونه ها در اثر از میان رفتن بافت چربی در بیماران مبتلا به ایدز مورد تأیید قرار داده است، اما از آن به عنوان یک پرکننده در زیبایی پوست استفاده می شود. تجارب اولیه بالینی نشان میدهد که Sculptra به عنوان پرکننده پوست ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارد.

بهای این دارو از کلاژن یا رستیلین گران تر است. استفاده از آن آسان است، اما معمولا به تزریق های متعدد به فواصل چند هفته نیاز دارد. مزیت اصلی Sculptra این است که بیش از یک سال در برخی افراد دوام دارد و نیازی به قسمت پوستی ندارد.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم

Radiesse (نام سابق، Radiance) یک ایمپلانت ساختگی است که از ذرات شبیه استخوان در یک ژل آبکی تشکیل شده است. این ذرات یک شکل و یک اندازه بدون خطر است و به خوبی تحمل می شود. بهای آن دو یا سه برابر دستی لین است. نیازی به بی حسی موضعی ندارد، مگر این که در لبها تزریق شود. این دارو در برخی افراد یک تا دو سال دوام دارد. این دارو نیز تأییدیه FDA را برای استفاده در نقص های طناب صوتی به دست آورده است، اما برای استفاده زیبایی و درمان چروکها تأیید نشده است.

عیب دارو این است که سفید رنگ است و در صورتی که خیلی سطحی تزریق شود، از ورای پوست یا مخاط قابل مشاهده است. هنگام تزریق در لب، تمایل به جابه جایی و قلمبه شدن دارد. تزریق داخل لب آن را توصیه نمی کنم؛ برای بقیه نواحی صورت با احتیاط آن را به کار می برم.

کشت مزرعه چربی بدن (تزریق چربی)

چربی اتولوگ، نوعی چربی است که از بدن خودتان مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه این روش گران تر از استفاده از کلاژن یا رستی لین است، زیرا چربی باید از بدن برداشته شود (یک لیپوساکشن کوچک) و برای تزریق آماده شود. این مرحله نیاز به بی حسی موضعی دارد و در برخی از موارد، آرام بخشی و حتی بیهوشی عمومی ضرورت دارد. پس از به دست آوردن چربی – معمولا از شکم، پهلوها یا ران – می توان آن را در همه نقاط صورت تزریق کرد.

یکی از معایب این روش، جذب مجدد مقدار زیادی از چربی توسط بدن است. برای این که پیوند چربی دائمی شود، بافت چربی تزریق شده باید دارای عروق خونی شود. برخی اوقات چنین اتفاقی می افتد؛ اما برخی اوقات عروق خونی ایجاد نمی شوند، در این صورت چربی توسط بدن جذب می شود. در نتیجه، چربی اتولوگ در میان راه حل های نیمه دائمی جایی برای خود پیدا کرده است. این روش برای پر کردن نقص ها و چاله های بزرگتر (که در آن بخشی از چربی تزریق شده به صورت دائمی باقی می ماند) خوب است؛ اما برای چروک های کوچک مناسب نیست.|

براساس مطالعات انجام شده و نظر پزشکان با تجربه، دیدگاههای متفاوتی در مورد طول مدت نگهداری چربی اتولوگ برای تزریقات بعدی وجود دارد، اما قاعدۂ عمومی، سه ماه است.

به سیم آخر بزنید؛ سرمایه گذاری برای راه حل دائمی

با توجه به تجربه درمان بیش از ۲۵۰ هزار نفر در کانادا و اروپا، Artecoil تنها پرکننده پوستی است که به نظر می رسد دوامی دائمی دارد. اگر چه این محصول در ایالات متحده وجود ندارد، اما محصول نسل دوم آن، Artefil تأییدیه FDA را داراست و گویا از اواسط سال ۲۰۰۵ وارد بازار ایالات متحده شده است.

Artefill از دانه های میکروسکوپی پلیمر صناعی معلق در کلاژن گاوی غنی شده است. دانه های موجود در Artefill کوچکتر و صیقلی شده تر از دانه های Artecoil هستند.

دانه های میکروسکوپی دائمی، بدن شما را به تولید کلاژن تحریک می کند تا دانه ها را در بر گیرد. نتیجه نهایی این است که ۸۰ درصد اثر پرکنندگی از آن کلاژن طبیعی بدن خودتان است. اثرات جانبی بسیار اندک (یک نفر در هر ده هزار نفر است و عبارتست از واکنش تأخیری که موجب برجستگی در محل تزریق می شود. برجستگی دائمی است؛ می توان به وسیله تزریق استروئیدها یا برداشتن از طریق جراحی آن را درمان کرد.

Artefil اگر به طرزی مناسب در لب تزریق نشود، ایجاد برآمدگی می کند. در هر صورت، اگر نتیجه خوبی از کلاژن یا هیالورونیک اسید دیده اید، Artefill راه حلی دائمی است؛ چیزی که همه خواهان آن هستند.

به علت دائمی بودن اثر این محصول، توصیه می کنم فقط توسط جراح پلاستیک صورت یا متخصص پوست تزریق شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5