استفاده از مرطوب کننده از آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر است!

0

رپورتاژ

رطوبت رسانی پوست برای حفظ سلامت و شادابی پوست صورت و بدن شما بسیار مهم است. اگر تا به حال اهمیت این موضوع را نمی دانستید، با همراه شوید تا نظر متخصصان پوست را درباره سلامت پوست و بهترین مرطوب کننده صورت بخوانید.

از نظر متخصصان، یک برنامه مراقبت از پوست خوب شامل استفاده روزانه از مرطوب کننده و محافظت در برابر آفتاب برای مقابله با رادیکالهای آزاد و دفع اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید است.

چرا پوست ما به رطوبت رسانی نیاز دارد؟

هنگامی که لایه شاخی (خارجی‌ترین لایه سطح پوست) کار خود را به درستی انجام دهد از پوست شما در برابر هر نوع محرک و التهابی محافظت کرده و همچنین به هیدراته نگه داشتن لایه های زیرین آن نیز کمک می کند.

براساس بررسی های متخصصان لافارر https://lafarrerr.com/ لایه شاخی پوست از چند ماده مختلف از جمله اسیدهای چرب و سرامیدها تشکیل شده است، بنابراین با کمک مرطوب کننده هایی که حاوی این ترکیبات هستند می توانید از لطافت و سلامت پوست تان اطمینان حاصل کنید.

آیا ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست مهم است؟

استفاده از محصولات مراقبتی پوست به ترتیب صحیح می تواند در چگونگی عملکرد آن ها تاثیر داشته باشد. به طور کلی، شما باید ابتدا رقیق ترین محصول و سپس محصولات غلیظ تر را روی پوست تان بزنید، برای مثال اگر برای درمان آکنه از دارو استفاده می کنید ابتدا صورت خود را شسته، سپس داروی موضعی خود را بزنید و در آخر از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

بهتر است از ضدآفتاب طیف گسترده استفاده کنید.

این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اشعه های فرابنفش خورشید باعث آفتاب سوختگی و اثرات بلند مدت بر سلامتی همچون سرطان پوست، پیری زودرس پوست و آسیب چشمی می‌شوند. یک ضد آفتاب با برچسب طیف گسترده می‌تواند از پوست شما در مقابل پرتوهای فرابنفش(هم UVA و هم UVB) محافظت کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، انتخاب یک ضد آفتاب طیف گسترده باSPF 30  یا بالاتر می تواند از سرطان پوست و آسیب‌هایی مانند چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

آیا پوست چرب و مستعد آکنه هم به مرطوب کننده نیاز دارند؟

استفاده از مرطوب کننده ها برای تمامی افراد، حتی کسانی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند نیز مفید است. اگر نگران این موضوع هستید که مرطوب کننده ها حاوی روغن هستند و می توانند باعث بسته شدن منافذ و بیشتر شدن جوش ها شوند بهتر است از مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب که فاقد چربی و فاقد مواد کومدون زا هستند، استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از مرطوب کننده چیست؟

همان طور که روی دستورالعمل محصول هم نوشته شده، برای اثربخشی بهتر باید مرطوب کننده ها را بعد از تمیزکردن و قبل از خشک شدن کامل پوست تان استفاده کنید. نمناک بودن پوست باعث جذب سریع تر مرطوب کننده می شود و به پوست کمک می کند تا آب را درون خود حفظ کند.

اگر بعد از شستشوی صورت، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده نمی‌کنید، این نه تنها یک عادت بد است، بلکه باعث آسیب دیدن پوست شما نیز می شود.

اگر این روش برای روتین مراقبت از پوست شما مناسب نیست و یا از محصولات دیگری بعد از شستشوی صورت استفاده می کنید که به زمان بیشتری برای جذب نیاز دارند، می توانید پیش از استفاده از مرطوب کننده، کمی اسپری صورت (فیس میست) روی صورت تان بزنید.

تنها برای گردی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

احتمالا هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده از خط فک خود آن طرف تر نمی روید. اما زمان آن فرا رسیده که به گردن و قفسۀ سینۀ خود نیز اهمیت دهید. برای این منظور هم می توانید از مرطوب کننده های معمولی استفاده کنید و هم مرطوب کننده هایی که مخصوص صورت، گردن و قفسۀ سینه فرموله شده اند را خریداری کنید.

اگر از مرطوب کننده استفاده نکنیم، چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم استفاده از کرم مرطوب کننده و رطوبت رسانی پوست، تنها خشکی پوست در انتظار شما نیست. چند مورد از مشکلاتی که به وجود می آیند، عبارتند از:

  1. موجب نمایان شدن چین و چروک های صورت می‌شود.

بله ، بدون مرطوب کننده خطوط فعلی صورت شما بیشتر به نظر می رسند. پوست کم آب، همه خطوط را نشان می دهد. آیا می خواهید این خطوط صورتتان کمتر مشخص باشند؟ بهتر این است که پوست خود را با مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک شاداب کنید.

  1. باعث جوش زدن بیشتر می‌شود.

به نظر متناقض می رسد اما مرطوب کننده در صورت داشتن لکه روی پوستتان برای شما مفید است. خشکی در واقع می تواند آکنه شما را بدتر کند، اگر از بیش از حد چرب شدن پوست خود می ترسید، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. برای بیماران با پوست های مستعد آکنه، توصیه می شود در طول درمان آکنه از مرطوب کننده های بدون روغن، بدون عطر و غیر کومدون زا استفاده کنند.

  1. پوست شما دیوانه وار دچار خارش خواهد شد.

این احساس برای اغلب افراد پیش می آید که هنگامی که تازه از حمام خارج شدید ، احساس سفت شدن پوست دارید. تصور کنید این حس را در تمام روز همراه خود خواهید داشت.  اگر همه دلایل دیگر برای شما کافی نیست تا به رطوبت رسانی پوستتان توجه داشته باشید، فکر کردن به همین یک دلیل باید کافی باشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.