10 نکته برای تجربه یک زایمان طبیعی موفق

0

رپورتاژ

امروزه بسیاری از پزشکان، مادران باردار را ترغیب به انجام زایمان طبیعی و زایمان طبیعی بدون درد می‌کنند؛ زیرا آن‌ها بهتر از هرکس از مزایای زایمان طبیعی برای مادر و حتی نوزادان با خبرند. پزشکان متخصص کلینیک درد (جهت کنترل درد) و متخصصان زنان و زایمان راهکارهای مختلفی را در نظر گرفته‌اند تا مادران یک تجربه‌ای خوش و خاطره‌انگیز از زایمان طبیعی خود داشته باشند.

آگاهی داشتن از تمامی مراحل و یادگیری تمامی آموزش‌های زایمان طبیعی در تجربه زایمان موفق کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا تمامی نکات ضروری و مهم را برای شما بیان کنیم.

  1. نحوه انجام زایمان

    طبیعی خود را انتخاب کنید.

قبل از زایمان نحوه زایمان طبیعی را انتخاب کنید، در لحظه آخر یا در حین زایمان تصمیم‌گیری نکنید که به چه روشی می‌خواهید زایمان خود را انجام دهید؛ زیرا باعث استرس بیشتر شما می‌شود. به‌عنوان مثال برخی از مادران ترجیح می‌دهند که زایمان خود را با بی‌حسی اپیدورال تجربه کنند و برخی ترجیحشان این است که هیچ کمکی مانند اپیدورال دریافت نکنند.

دلیل خود را برای انجام هریک از این روش‌ها در نظر داشته باشید، این روند باعث می‌شود که در طول زایمان احساس خوبی داشته باشید؛ چراکه برای انتخاب خود دلیل مهمی دارید.

  1. یک مراقب را در کنار خود داشته باشید.

جهت آنکه بتوانید یک زایمان موفقی را داشته باشید، بهتر است قبل از انجام زایمان هماهنگ کنید تا تیم مراقبت پزشکی در کنار شما باشد. برخی مواقع شاید نیاز بدانند به‌دلیل عدم موفقیت در روند زایمان، سزارین را برای شما انتخاب کنند. علاوه بر این، وجود مراقب در کنار شما خودش به‌عنوان یک دلگرمی است و می‌تواند از استرس در حین زایمان بکاهد. او تمامی پوزیشن‌ها را به شما می‌گوید تا زایمانی سریع و خوبی داشته باشید.

  1. خود را در منزل آماده کنید.

قبل از مراجعه به بیمارستان برای زایمان ابتدا خود را در منزل آماده کنید. در خانه راه بروید، در وان بشینید، به اندازه نیاز مایعات و غذا بخورید تا آمادگی لازم برای زایمان طبیعی داشته باشید. با انجام این اقدامات می‌توانید روند زایمان خود را آسان‌تر کنید و سپس مراحل بعدی را در بیمارستان سپری کنید.

  1. مراقب وزن خود در بارداری باشید.

داشتن وزن متعادل یکی از فاکتورهای مهمی‌ست که می‌تواند در داشتن یک زایمان راحت و بی‌دردسر به شما کند. این که بگوییم در طی بارداری باید رژیم بگیرید تا وزنی متعادل داشته باشید، اشتباه است. قبل از اقدام به بارداری به وزن خود توجه داشته باشید در صورتی که اضافه وزن یا حتی کمبود وزن دارید به وزن ایده آل و مناسب خود برسید، سپس اقدام به بارداری کنید.

آمارها نشان می‌دهد، خانم‌هایی که در بارداری دچار اضافه وزن نبوده‌اند، زایمان طبیعی راحت با کمترین مداخله پزشکی را تجربه کردند.

  1. آزمایشات غیرضروری را انجام دهید.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که از سلامت عمومی خوبی برخوردارید و خطری شما و جنین را تهدید نمی‌کند، نیازی به انجام تمامی آزمایشات غیرضروری در بارداری نیست. اگر پزشک متخصص برخی از آزمایشات را برای شما ضروری می‌داند باید به‌موقع انجام دهید. در نظر داشتن این نکته به شما در داشتن یک زایمان و بارداری آسان کمک خواهد کرد.

  1. از آب استفاده کنید.

استفاده از آب به شکل‌های متفاوت، یکی از روش‌های طبیعی‌ست که به شما کمک می‌کند تا درد کمتری احساس کنید. به‌طور مثال:

  • دوش آب گرم
  • استفاده از کمپرس آب گرم
  • قرار گرفتن در وان
  • استخر مخصوص زایمان

تمامی موارد ذکر شده از راهکارهایی است که به زایمان آسان و راحت کمک خواهد کرد. انتخاب یک بیمارستان خوب می‌تواند در مراقبت‌های بارداری، زایمان و اقدامات پس از بارداری مانند انجام ختنه برای نوزاد بسیار موثر واقع شود. در واقع آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که چه مراقبت‌هایی می‌بایست انجام گیرد تا مادر خاطره‌ای خوش از زایمان و بارداری برایش به‌جای بماند.

  1. روح و جسم خود را آماده کنید.

مراقبت‌های طی باردای برای داشتن یک زایمان طبیعی موفق و با کمترین درد، بسیار کمک خواهد کرد. در طی روز باید 30 دقیقه پیاده‌روی آرامی داشته باشید. همچنین برای زایمان طبیعی ورزش‌هایی برای مادران باردار در نظر گرفته شده که می‌توانید از نظر جسمی به آمادگی کامل برسید.

علاوه بر این که باید از نظر جسمی خود برای انجام زایمان آماده کنید از نظر روحی نیز باید به آمادگی کامل نیز رسیده باشید. در واقع طرز فکر شما در روند زایمان بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند شما را برای انجام این روند طبیعی آماده کند. شما باید این موضوع را در ذهن خود بگنجانید و بپذیرید که این یک روند طبیعی‌ست و تنها شما نیستید که زایمان طبیعی را تجربه می‌کنید.

بدن شما خودش به‌خوبی می‌داند در هنگام زایمان چه کاری انجام دهد. گذراندن این دوران نه تنها آسیبی به شما وارد نمی‌کند بلکه باعث پیشرفت شما خواهد شد.

  1. تکنیک تنفس صحیح را تمرین کنید.

زایمان طبیعی بدون استفاده از روش‌ بی‌حسی می‌تواند تا حدی دردناک باشد. تنفس صحیح در حین زایمان کمک می‌کند تا درد کمتری تجربه کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. همچنین زمانی که تنفس به‌درستی و به‌موقع انجام شود در انقباض عضلات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در واقع زمانی که به درستی نفس بکشید، اکسیژن کافی به تمامی بدن منتقل می‌شود و تمامی دردهایی که به‌دلیل انقباض عضلاتی ایجاد شده، بسیار کمتر خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از زایمان در کلاس‌های بارداری شرکت کنید و از آن‌ها بخواهید که طرز صحیح تنفس را به شما آموزش دهند.

  1. ویتامین‌های مورد نیاز را به بدن خود برسانید.

مصرف غذاهای مغذی در بارداری از اهمیت بالایی برخودار است. مصرف ویتامین‌هایی مانند E، A، B و C برای حفظ تعادل هورمونی در بارداری و پس از آن بسیار مهم است و همچنین در روند زایمان شما تاثیر خواهد گذاشت. مصرف ویتامین K  کمک می‌کند تا مادر پس از زایمان خونریزی کمتری داشته باشد.

بهتر است این ویتامین‌ها را طبیعی دریافت کنید، در واقع با مصرف میوه‌های تازه و سبزیجات، ویتامین‎های مورد نیاز خود را به‌صورت طبیعی دریافت خواهید کرد. ویتامین K بیشتر در سبزیجات به رنگ تیره مانند اسفناج وجود دارد.

  1. آرام باشید.

اگر انتخاب شما یک زایمان بدون درد و راحت است باید آرام باشید تا پیام مثبتی به مغز خود بفرستید. انتقال این آرامش به مغز سبب تولید اندورفین در بدن می‌شود که مانند یک تسکین دهنده درد طبیعی عمل می‌کند؛ بنابراین افکار شما در رسیدن به آرامش شما بسیار موثر است.

شاید برای بسیاری از خانم‌های باردار جای سوال باشد که چگونه این آرامش را در حین زایمان به دست بیاوریم، تکنیک‌های مختلفی برا ایجاد آرامش وجود دارد:

  • تماس پوستی

برخی افراد هنگامی که دچار استرس یا نگرانی می‌شوند تماس پوستی در ایجاد آرامش می‌تواند به آن‌ها کمک کند. به‌عنوان مثال اگر همراه شما که وجودش برای شما آرامش دهنده است با ماساژهای آرام می‌تواند در آرامش شما بسیار موثر باشد.

  • استشمام بویی خوشایند

استشمام بو در هر فرد متفاوت است، ممکن است هر کسی بوهای متفاوتی برایش خوشایند باشد. اگر بوی گلی یا بوی عطری خاص به شما آرامش می‌دهد، اتاق خود را از آن بوی خوشایند پر کنید تا باعث آرامش و کاهش استرس شما شود.

  • به صدایی دلنشین گوش دهید.

بسته به آنکه به چه صدایی علاقه دارید، می‌توانید در حین زایمان به آن گوش دهید. برخی با صدای آرام فردی آرامش پیدا می‌کند و برخی تنها با گوش سپردن به صدای موسیقی مورد علاقه خود استرسشان کمتر می‌شود. اگر صدای یک موسیقی به شما آرامش می‌دهد در اتاق خود آن موزیک را پخش کنید تا آرام شوید.

  • محیط را از نظر دیداری دلنشین کنید.

طراحی اتاق می‌تواند در دید شما در زایمان بسیار موثر باشد. پس هر آنچه که برای شما دلنشین و زیباست و نگاه به آن به شما آرامش می‌دهد در اتاق خود استفاده کنید.

  • از نظر ذهنی خود را آرام کنید.

استرس و ترس از زایمان یکی از معضلات اصلی در زایمان طبیعی است. در واقع همین ترس است که کار را برای مادر سخت‌تر می‌کند و زایمان برای او طولانی‌تر می‌شود. نگرانی و ترس خود را کنار بگذارید؛ زیرا همه در کنار شما هستند تا شما زایمان راحتی داشته باشید.

کلام آخر

همچنین با وجود متخصصینی از کلینیک درد می‌تواند در کنترل درد و تجربه یک زایمان راحت بسیار تاثیرگذار باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.